Björn den gode
Swashbuckler
Re: Tankar och Ny röst!
Ok i det här inlägget kommer jag förklara varför Basenanji är en bra röst, det betyder inte (för att vara lite ärlig och uppriktig) att jag vet att han är ond, kanske inte ens att chansen är över säg 50% men med tanke på att snittet hos oss andra är 25% så gör det ändå att han är minst en dubbelt så bra röst som en slumpmässig person.
Vi börjar med det första skälet jag hade.
Men som så ofta så är det inte den första misstanken som är den starkaste, för kolla vad som hände sen, helt plötsligt så väljer han att
Ännu mer graverande tycker jag det här är:
Röst: Basenanji
Du får jättegärna försvara dig förresten, och gärna peka ut någon medskyldig också men rikta ditt försvar till resten av riddarna att jag kommer ändra mig på grund av något du säger är väldigt låg sannolikhet.
Ok i det här inlägget kommer jag förklara varför Basenanji är en bra röst, det betyder inte (för att vara lite ärlig och uppriktig) att jag vet att han är ond, kanske inte ens att chansen är över säg 50% men med tanke på att snittet hos oss andra är 25% så gör det ändå att han är minst en dubbelt så bra röst som en slumpmässig person.
Vi börjar med det första skälet jag hade.
Om vi jämför det här med hur han inledde sitt förra parti:Jag skulle gärna dunka sönder dem på en gång, men klokare männscher än jag brukar förelå att man ska diskutera lite först.
Så ser vi att Basenanji inte alls gärna vill dunka sönder dem på en gång utan det är han själv och inte någon klokare människa som tycker det är viktigt att diskutera först. Nu kan man kanske förklara det här med att det ovanstående citatet var lite skämtsamt skrivet men det är i så fall ett väldigt dåligt skämt. Jag tror att det snarare var så att han fortfarande anser att det är viktigt för den goda sidan att först diskutera men eftersom han spelar ond så vill han inte trycka så hårt på det så istället för att säga "Jag tycker det är viktigt att vi först diskuterar och att vi inte bara börjar kasta slumpmässiga röster" så ger han detta mycket vaga besked istället och refererar till andra..osvJag tycker att det är misstänkt att snabbt vilja 'blya' ner nån.
Man måste tänka längre än så.
Men som så ofta så är det inte den första misstanken som är den starkaste, för kolla vad som hände sen, helt plötsligt så väljer han att
trots att han i förra partiet var helt emot sånt:"Dessutom röstar jag helt chansartat nu."
återigen, antingen har han ändrat åsikt eller så är det så att han nu tycker det är enklare att flyta med strömmen än att argumentera för sin ärliga åsikt. (eftersom han ju tror att chansartat röstande hjälper de onda så finns ju inget skäl att argumentera mot det när han själv är ond)....men varför använda slumpen?
Kolla:
Lindenius och Coffe_kanon var varulvar förra gången.
De är förmodligen inte det den här gången. Jag tycker att vi låter de vara ifred tills de visar tydligare att de skulle kunna vara hjältar!
Det var bara ett sätt att visa hur man skulle kunna använda ett mindre trubbigt instrument än slumpen...
Ännu mer graverande tycker jag det här är:
"Vad är värst: en svag nybörjare utan erfarenhet av dylika falskspel eller en erfaren lönnmördare, van vid denna typ av intrigerande och lögnmakande? Det senare säger jag. Så, ta och titta lite på min lista:
"...Dice- nybörjare"
Jag menar va fan, nu har du ägnat två långa inlägg åt att argumentera för att man bör rösta ut erfarna, lömska spelare och så väljer du att först rösta helt chansartat och sen röstar du på Dice! Jag tycker inte det är sunt och förnuftigt att argumentera för en sak och sen rösta tvärtemot och ungefär där någonstans tycker jag att jag har tillräckligt med information för att om det inte händer något väldigt spännande senare idag kunna stå för"Röst: Dice"
Röst: Basenanji
Du får jättegärna försvara dig förresten, och gärna peka ut någon medskyldig också men rikta ditt försvar till resten av riddarna att jag kommer ändra mig på grund av något du säger är väldigt låg sannolikhet.