Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!
krank said:
...Alltså, jag trodde inte att du var zorakier innan, men... Det här känns för mig som att mer eller mindre skrika "HEJ JAG ÄR ZORAKIER". Det kvittar inte det minsta. "Jag kommer inte att påstå..." Jag vet att det antagligen är ett nybörjarmisstag, men ett rejält klavertramp känns det som och i mina ögon har du nu satt dig rejält i kletet.
Ja, det här stycket blev lite otydligt. Men som sagt har större delen av allt skrivits under arbetstid, så det får vara så...
Den här delen är egentligen inte en del av mitt "försvarstal", utan en allmän åsikt. Något både Embergem och Dice kan backa upp är att jag ofta har väldigt bestämda åsikter om hur spel ska spelas. Något som fler än denna gången försatt mig i mindre lyckade situationer.
Den enda anledningen att vakta sina ord är om man är zorakier, och den andre inte är det. Att två kardier får veta att de båda är kardier - ojdå, det gjorde ju spelet lite tristare, men det är ingen världsagrej liksom. Att en zorakier får veta att man är kardier - oj, det visste zorakiern redan.
Däremot om man är zorakier har man allt att förlora.
Du läste tydligen inte mitt inlägg så noga. Det jag ville få fram var att de olika förmågorna (om nu alla föremål/religioner har dem eller inte = en annan femma) I vissa fall kan vara värda att undanhålla för "allmänheten" (och däribland Zorakierna och andra ruttna personligheter).
Jag har fått underliga vibbar, främst ifrån Embergem under våra samtal (mest för att han varit lite för angelägen om att få ens minimala mängder information), vilket tydligen är ömsesidigt. Jag ser det därför som fullt möjligt att Embergem är Zoriak (Eller att han och Dice ingått någon lustig allians, märk väl att Dice var väääldigt säker på att jag uppträtt skumt vid samtal om spelet, medan 99% av dessa samtal har varit att jag sagt till honom "skriv i varulv eller dö(transscribering)"), lika mycket som Krank, Arvidos, Björn eller någon annan, jag vet inte.
Min sköld har förmågan att stå emot magi, detta inkluderar tyvärr siande (vilket i annat fall skulle göra slut på den här debatten väldigt fort, men som också hade tänt den STORA röda lampan hos en siare även om jag, som Arvidos, gått ut och sagt vilken förmåga skölden har, för tänk om jag då bara påstår mig vara kardier och sedan ler spefullt eftersom ingen kan kolla om det stämmer) men också andra skumma förmågor som kan vara i omlopp runt om i dungeonen (Om jag själv var SL skulle jag inte bara hålla mig till de klassiska förmågorna), i vilket fall skölden hade räddat mitt skinn om Zorakierna försökt sig på något hokus pokus.
...i det här läget får jag helt enkelt ge dig rådet att nästa gång - om du spelar ond, vänta lite med att svara tills du har helt klart för dig vad du ska skriva. När jag själv spelade ond var jag skitnoga med varenda liten stavelse, lade ut falsk information om min vardagssituation i vrållådan (dvs inte direkt varulvsspelsrelaterat men indirekt)... jag klarade mig inte hela vägen, men jag tror ändå att eftertanke är en bra väg att gå.
...
Eeh, visst, tumme upp för dig, men det här är bara ett spel, jag har ingen lust att vara paranoid, tack så mycket...
--------------------------------------------------------
Wilmer said:
krank said:
Shit, stenhårt sann analys. Kan annat än hålla med när jag läser det. Blir nästan arg på mig själv för att jag inte tänkte i de banorna. Jaja, empati ska man lära sig någon gång
Röst: Halvtand
You fail at life.
Embergem said:
Nu blev det ju så att jag kunde använda min "förmåga" att kunna läsa folk IRL på en person, nämligen Halvtand,(eller ja, Dice också, men han väckte ju inte några misstänkta vibbar) även om det inte var meningen och mot reglerna.
Inte meningen, mitt väldoftande arsle.
För juryns skull vill jag påpeka att du använde orden "Nu ska jag använda en klassisk varulvs-taktik på dig, jag är en vanlig Kardier" (Transscribering möjlig, men i stort är det ordagrant)
Däremot vill jag hålla med om att det är en gigantisk skillnad på spel IRL och spel på forum, hade jag varit aktiv på det här forumet en längre tid hade jag själv nog haft större chans i det här, då jag haft tid att lära mig hur olika personer skriver och uttrycker sig (min hemliga superhjälte-kraft).
Andersson said:
Men jag kan hålla med om att riddar Halvtand borde börja komma med ett starkare försvar för sin sak. Att förhålla sig passiv i detta läge ser enbart misstänkt ut, vilket riddar Lexx fall visade med önskvärd tydlighet.
Större delen av gårkvällen gick åt till spel, bland annat tillsammans med embergem (Som sagt, vi pratar och umgås en hel del). Och sen jobbar jag, och har för korta raster för att egentligen ge riktiga svar. Jag misstänkte även att det här inlägget skulle bli sjukt långt, i vilket fall jag inte ens försökte få ut något under arbetsdagen.
Ja, det var allt för den här gången om någon tycker att jag missat något, eller utelämnat lämplig fakta så är jag säker på att ni kommer på ett konstruktivt sätt att meddela detta.