Re: Rösträkning
Alright, jag kommer sitta på arkiv större delen av dagen och nog inte komma tillbaka förrens senare (17-18 någon gång) dessutom har jag tydligen lovat bort mig ikväll (innan jag visste att rundan skulle avslutas på tisdagen, varulvsspel är ju viktigare än att träffa svärföräldrarna!)! Så, jag kommer ha möjlighet att lämna en slutgiltig röst runt 17-18, men that's it.
Så, innan jag far ner på stan tänkte jag resnera lite kring vad jag tänker och tror om alla, och flytta min röst från KK.
Konrad Konvalj - Jag har fortfarande en lite tvetydig känsla inför KK. Han har uttryckt mer åsikter och visat att han faktiskt tar ställning nu mot slutet. Men jag tycker nog att hans spel är lite väl polerat för att jag ska känna mig trygg. En av mina stora rädslor i det här spelet är att KK lurar arslet av mig som han och xyas gjorde i Paxens förra spel Varulvsgate. Där var KK polerad, klok och stabil, och varulv. Heads up, säger jag. Samtidigt har KK gjort en jävligt bra grej när han plockade upp Mukwas oklarheter kring google och polisvapen, se nedan.
xyas - Jag har ju notoriskt svårt att bedömma xyas. Liksom, jag tycker ju egentligen att xyas är skitskum och att vi borde hänga honom högt. Men det tycker jag ju alltid, så jag vågar inte lita på det alls. Samma sak gäller här som i M2089: jag kommer ge xyas utrymme att visa om han kan spåra upp någon ulv åt oss, men ju längre det går utan att han lyckas, desto svårar kommer jag ha att inte vilja ha ut honom.
Vicotnik - Vicos fluffiske i början har fått sin förklaring i hur hans vapennamn var konstruerat. Jag har svårt att se Vico som annat än grön just nu. Han har spelat klokt utan att blixtra till. Dock är det ju så han spelar, rutinerat (lite odynamisk kan jag iofs tycka). Kan dock lika gärna vara ulv, imo. Men för tillfället känns han klanderfri.
Mukwa - Jisses. Mukwa har massor att förklara. Jag anser nog att Mukwa bör outa sig helt och hållet innan rundans slut för att jag inte ska rösta på honom. Det är en massa konstigheter hela tiden, och "NI kommer fatta när jag har outat hela min roll, men det vill jag inte göra ännu." Det är skit samma, outa för fan. Om jag fattat rätt är du inte siaren i varje fall, och som det är nu är det tillräckligt mycket märkligheter kring dig för att jag är redo att rösta ut dig om du inte outar dig.
Tyr & LJSLarsson - Har varit osedvanligt stabila nykomlingar. Inget som sticker ut ordentligt.
Recca - Jag verkar vara en av få som tycker att Recca spelat bra. Visst, hon är envis som en röd gris (höhö, röd = varulv, gris = polis) med sin outning, men eftersom jag tyckar att hon utöver detta varit stabil så tänker jag lita på att hon har gjort en vettig bedömning av sin roll när hon outade. Dessutom verkar hon ha någon form av passiv info om vapenkategorier om jag fattar det hela rätt.
Lu-kaazh - Egentligen har jag bara en sak mot Lukas, efter att det här med polisvapen blivit "förklarat" (d.v.s. Lukas är inte den ende som outat att han har ett polisvapen, och dessutom kan man tydligen argumentera för hur polisigt Lukas vapen är, och hur opolisiga några vapen över huvud taget är), och det är att han röstat osjälvständigt. Både hans röst på mig och på Recca har varit dåligt underbyggda. Dock har Lukas shapat upp sig rejält i diskussionen mot Mukwa. Lukas ser mindre ulvig ut än han gjorde i Ankeborg (där han visserligen såg extremt ulvig ut).
Spider Jerusalem - Inte mycket att anmärka på. Spider är lite off ibland, men det är milsvid skillnad mot hur han var i M2098-spelet. Grön, skulle jag gissa.
Brynolf - Har på det stora hela varit bra. Dock känner jag att jag har lite för dålig koll. Vilka misstänker du Brynolf? Att du vill att Recca ska outa mer, och att du inte tror att polisvapengrejen är något att hänga upp sig på, vet jag. Men vem vill du hänga?
Korpa - Väldigt anonym. Ser stabil ut när hon skriver, men är för osynlig för att jag ska vara riktigt nöjd. Bör följas upp nästa runda.
---
Så, jag har ingen jättebra kandidat för utröstning. Om Mukwa inte behagar att outa sig och förklara sig kommer jag dock rösta ut honom. Om han gör det, och det ser stabilt ut, vetefasen faktiskt. KK skrämmer mig lite, och Lukas känns ändå inte helt off att rösta ut. Jag kommer inte stödja en utröstning av Recca som det ser ut nu, och skulle önska att de som vill ha ut henne visar ett case att gå på.
Men, just nu är det onekligen såhär det måste bli:
Röst: Mukwa - jag vill att du outar hela din roll och hur alla dina outningar och brödsmulor hänger ihop. Gör du inte det tycker jag att du är det bästa alternativet för galgbacken.