Du har alltså snuten efter dig eftersom du dealar med heta vapen.
Varför sias du röd av dina maffia polare?
Därför att jag har span efter mig. Det är det som står. Jag antar att Rosolini tycker att det suger. Men egentligen är det lika mycket puffran som gör mig röd. Eller ja, det är ju så jag har resonerat iallafall.
Du är inte fri Mukwa men jag tycker du gör ett bra jobb för att slå dig fri från misstankarna.
Bara att fråga, nu har jag outat hela min roll så jag känner mig inte förhindrad att svara på några frågor längre
.
------
K.K: Har en näsa för detaljer som undertecknad fått erfara. Jag känner dock inte igen honom från tidigare spel. Det är mer rakt på och mindre nojjande och statistik-rapande. Det är förvisso en jävligt bra grej, för den här K.K. 2.0 gillar jag mer, men lite fundersam blir jag allt.
Xyas: Skriver aldrig särskilt mycket mer än en mening men det han skriver är tydligt, och ibland önskar jag att jag kunde göra så. Jag behöver dock mer text och mer teorier för att kunna analysera xyas. Du hjälper mig genom att ranka mest misstänkta och skriva varför du tycker det.
Vicotnik: Förutom att han och Recca pillat mest i fluffet tycker jag att han har spelat riktigt bra. Han har kommit med följdfrågor i alla drev och har inte utmärkt sig nämnvärt (förutom fluffet och den något trängda outningen i början).
Tyr: Svansar efter och har gömt sig i samtliga drev utan att bidra med någonting egentligen. Jag ska kolla mer på dig.
Vimes: Spelar som vanligt med ett högt tonläge och är omständig i sin outning. Han håller dessutom min misstänkt n.o 1,5 väldigt högt. Jag har inte hunnit se Vimes skärpa som han annars avänder för att styra upp byn. Lealös. Jag ska kika mer på dig.
Recca: Börjar med att rota runt i fluffet för att se vad hon kan hitta. När det sedan uppstår ett drev mot henne skiter hon fullkomligen helt i det och outar ingenting av värde. Ett handeldvapen... jaha. Hade du outat tvåhandsfattning så hade det varit lite utmärkande eftersom det bara var pistoler som outats innan. Nej. En riktigt kass outning. När vi sedan påpekar att det inte räckte går hon i total försvarsställning och gör det klart för alla att vi inte kommer få någonting ur henne, med undantag för uttalanden som: kommer du med en anledning till att jag ska släppa på mer så gör jag förstås det. Jag tycker givetvis att ett drev där byn har bestämt att hon är mest misstänkt för tillfället är skäl nog att försöka gröna sig. Givetvis hoppar hon in hur lätt som helst i mitt velande och well... det har som sagt varit befogat, men det kan lika gärna vara för att slippa tänka.
Lu-Kaazh: Förutom att han inte har något motiv till att bära ett snutvapen har han gått på som en terrier mot mig och det är ett språk som jag kan känna igen från Ankeborgsliret. Dessutom har han inte kommit med särskilt mycket av vikt i övrigt. Min misstänkt n.o 1,5.
Spider Jerusalem: Jag reagerar först och främst på att han inte spelar alls som i V2089, om det sedan handlar om nätåtkomst eller om att han inte behöver ljuga nu vet jag inte. Jag kommer ihåg att jag noterade ett par bra och analyserande inlägg när jag läste igenom tråden, men i skrivande stund kommer jag inte ihåg vad det var. Däremot kommer jag ihåg att det var väldigt mycket wiki-länkar och snack om hur vapnen var uppbyggda.
LJSLarsson: Har svansat runt och varit delaktig i alla drev som gått plus några till. Jag tycker att han bemötte mig väl när jag hade min Sig Sauer inställd på honom och han outade precis det som jag egentligen ville veta av honom, och inte särskilt mycket mer. Well done. Däremot har han haft svårt för att komma med något konstruktivt, han har snarare bara följt strömmen och tycks vilja dreva för drevandets skull snarare än att ta ställning till vem han vill dreva. Det är suspekt.
Brynolf: En av flera som jag inte har koll på. Han har inte skrivit särskilt mycket men har för mig att nån skrivit att Brynolf sällan är särskilt aktiv i runda 1. Jag ska kolla lite mer på dina inlägg.
Korpa: Den mest lågflygande av alla tycker jag. Det har kommit flera långa inlägg och jag har inte hittat varken bu eller bä i nåt av dem. Möjligtvis tippar det över för att hon överreagerade på mina otydligheter.
Kontenta: Lu-Kaazh/Recca är inte helt oväntat mina first picks. Jag behöver läsa igenom allt igen och kolla på de jag inte riktigt lyckats bilda mig nån uppfattning om än.