Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Re: Hela pusslet är lagt

Recca said:
Korpa said:
Recca said:
Grejen är att enda sättet jag kan "få rätt på" är genom att dröja med min outning. Om jag outar nu så kan ulven hoppa in i min vapengrupp och försöka få mig utröstad på att gruppen är för stor enligt den info som antagligen ligger utspridd på byborna. Det finns inget vettigt argument för att jag ska outa före någon som inte outat någonting alls, förutom att rädda min egen livhank (från utröstning, om än inte från nattmord).
Om jag har förstått dig rätt så är du rädd för att en varulv ska claima ett enhandseldhandvapen och därmed kunna försätta dig i mer problem? På vilket sätt skiljer det sig från om du outar nu och resten av oss tar i den ordning det blir. En varulv kan fortfarande outa ett vapen från samma vapengrupp och då är det enda som talar för dig att du sa det först och det har du ändå redan gjort, i princip.
Den som outar vapen sist är den som begår risken och är därför per def mindre trolig som ulv. Alltså en ulv som claimar mitt vapen hoppar in i en grupp där jag finns och har mini-grönat sig själv om en bybo släpper infon att det är för många i gruppen.

Eftersom jag nu skrivit detta är det ju meningslöst att vänta med att gå ut. Men vad vill ni ha? Ska ni ha hela min beväpning utöver informationen som jag släppt? För annars går jag helst ut med det jag redan brödsmulat ett tag nu: Revolver
Alltså jag vet inte vad du håller på med. Det då håller på med nu är så vannsinigt egoistiskt då din motvilja mot att outa verkar handla enbart om att minska risken för att du ska åka ut. Lägg ner och outa hela dit vapen!

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
Recca: Börjar med att rota runt i fluffet för att se vad hon kan hitta. När det sedan uppstår ett drev mot henne skiter hon fullkomligen helt i det och outar ingenting av värde. Ett handeldvapen... jaha. Hade du outat tvåhandsfattning så hade det varit lite utmärkande eftersom det bara var pistoler som outats innan. Nej. En riktigt kass outning. När vi sedan påpekar att det inte räckte går hon i total försvarsställning och gör det klart för alla att vi inte kommer få någonting ur henne, med undantag för uttalanden som: kommer du med en anledning till att jag ska släppa på mer så gör jag förstås det. Jag tycker givetvis att ett drev där byn har bestämt att hon är mest misstänkt för tillfället är skäl nog att försöka gröna sig. Givetvis hoppar hon in hur lätt som helst i mitt velande och well... det har som sagt varit befogat, men det kan lika gärna vara för att slippa tänka.
Ursäkta mig?

Jag har spekulerat kring din roll jävligt bra, tycker jag. Det enda du hängt upp dig på hos mig är att jag är fräck och att jag inte vill outa mer än de outningar jag gjort. För outat har jag gjort. Sen har jag även smulat revolvern ett par gånger. Kanske inte så tydligt som KK smulade sin hagelbrakare, då, men ändå.

Recca

Femme Fatale

Mukwa said:
recca said:
Du hade ett större drev mot dig tills för en liten stund sen. Jag föreslår att du outar före mig. Du har bidragit minst i det här spelet än så länge.
Så nu är storleken på drev väsentligt? Det har det ju inte varit innan.

recca said:
Men när xyas outat så outar jag, det har ni mitt ord på.

Röst: Xyas
Du har redan din röst på xyas, det är du medveten om va?
Vad är det här för nitpicking och gliringar. Riktigt låg argumentationsteknik.

Mukwa

Swashbuckler

Recca said:
Vi kan komma vidare med outningarna ändå, det är bara att köra på.
Nej, jag håller med xyas:
xyas said:
Alltså jag vet inte vad du håller på med. Det då håller på med nu är så vannsinigt egoistiskt då din motvilja mot att outa verkar handla enbart om att minska risken för att du ska åka ut. Lägg ner och outa hela dit vapen!
Varför ska du skonas när ingen annan gör det? Menar du på fullaste allvar att du har fått en roll som måste outa sist? Eller menar du att du vill outa sist för att vara grönast (det är samma sak som att inte vilja att någon annan outar sist)?

Brynolf

Dum fan

Vicotnik said:
Se efter att Recca har gått ut med sitt vapen så skulle hon kunna namnge nästa person som ska outa sitt vapen, vad tror ni övriga om detta?
Det krävs tydligen konsensus för att komma någon vart här...
Röst: Recca

Recca said:
Den som outar vapen sist är den som begår risken och är därför per def mindre trolig som ulv. Alltså en ulv som claimar mitt vapen hoppar in i en grupp där jag finns och har mini-grönat sig själv om en bybo släpper infon att det är för många i gruppen.
Här förstår jag inte hur du tänker. Den som outar sist har ju lättare att ljuga ihop något. Dock, eftersom detta är så självklart, blir man ju automatiskt lite misstänkt, vilket kan vara till ens nackdel om någon skulle ha info om hur många det finns med vapentyp X. Men "mindre trolig som ulv" fattar jag inte hur du får det till.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Du har massivt med röster på dig Recca. Kan du ge ett enda argument varför du inte ska outa, som inte är "för att jag inte vill riskera att åka ut"?

Tyr

Hero
Re: Rösträkning

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Det vi diskuterar är alltså om vapentypen explicit står utskriven i PM:et eller inte. Och med explicit menas att det i klartext står utskrivet "pistol" eller "revolver" osv.

Så, står vapentypen u t s k r i v e n i ditt PM eller inte?
Men för att svara på din otroligt vackra formulerade fråga så är svaret nej det står inte p i s t o l eller liknande i mitt PM.
Spider Jerusalem said:
Då min aktivitet kommer att vara sporadisk idag så outar jag mitt vapen så ni slipper pressa mig utan att jag är där.

Winchester Shotgun Model 1901
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Spider Jerusalem said:
Då min aktivitet kommer att vara sporadisk idag så outar jag mitt vapen så ni slipper pressa mig utan att jag är där.

Häpp!

Två frågor:
1. Är inte det här samma vapen som KK har?
2. Står det "Winchester Shotgun Model 1901" i ditt PM, eller har du förstått det utifrån ett annat, för oss odödliga mer kryptiskt, namn?
Alla dom fyra orden står i mitt vapen men omkastat med shotgun sist.
Detta ser väldigt suspekt ut.

Mukwa

Swashbuckler

Recca said:
Mukwa said:
recca said:
Du hade ett större drev mot dig tills för en liten stund sen. Jag föreslår att du outar före mig. Du har bidragit minst i det här spelet än så länge.
Så nu är storleken på drev väsentligt? Det har det ju inte varit innan.

recca said:
Men när xyas outat så outar jag, det har ni mitt ord på.

Röst: Xyas
Du har redan din röst på xyas, det är du medveten om va?
Vad är det här för nitpicking och gliringar. Riktigt låg argumentationsteknik.
Ja, det handlar om att du inte spelar som du lär. xyas undviker ju på precis samma sätt som du att inte outa, fast skillnaden är att han väljer att inte outa eftersom det finns en som slingrar sig så förbaskat. Dessutom känns det onödigt att försöka låtsas att man röstar på någon man redan har sin röst på. Ja, nitpicking och gliringar. Men sen tror jag som sagt att du är ulv också. och hittills har det blivit värre för varje inlägg du skrivit.

Tyr

Hero
Mukwa said:
Tyr: Svansar efter och har gömt sig i samtliga drev utan att bidra med någonting egentligen. Jag ska kolla mer på dig.
Känner jag inte igen mig i, men du har ju förstås rätt till den åsikten. Kolla så mycket du bara vill.

Brynolf

Dum fan

vimes said:
Brynolf - Har på det stora hela varit bra. Dock känner jag att jag har lite för dålig koll. Vilka misstänker du Brynolf? Att du vill att Recca ska outa mer, och att du inte tror att polisvapengrejen är något att hänga upp sig på, vet jag. Men vem vill du hänga?
Mina misstänkta är:
1. Recca, pga motsträvighet i outningen
2. Mukwa, pga hans motsägelsefulla outning (och jag vet inte om miller-claimen egentligen hjälper honom så mycket. Jag får det inte riktigt att gå ihop med hans fluffmässiga förklaring. Har span på sig = sias röd. Well, borde inte vi alla ha span på oss? Snuten har ju till och med infiltrerat oss pga av att vi är så skurkiga)
3. Vimes, pga en hattig outning, aggressivt försvar av denna, samt visst försvar av Recca.

Vem som bör röstas ut har jag inte bestämt mig för än, det beror på hur det löser sig med Recca. Sköter hon sig bra, tror jag Mukwa är vår man.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:
Du har massivt med röster på dig Recca. Kan du ge ett enda argument varför du inte ska outa, som inte är "för att jag inte vill riskera att åka ut"?
Pushar ni mig mer nu så outar jag hela min roll.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Det räcker gott med ditt vapen, om det inte skulle vara så att din roll hänger ihop, som i Mukwas fall (eller det var i varje fall det han tyckte själv).

Vicotnik

Den onde
Staff member

Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Det vi diskuterar är alltså om vapentypen explicit står utskriven i PM:et eller inte. Och med explicit menas att det i klartext står utskrivet "pistol" eller "revolver" osv.

Men för att svara på din otroligt vackra formulerade fråga så är svaret nej det står inte p i s t o l eller liknande i mitt PM.
Spider Jerusalem said:

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Spider Jerusalem said:

Häpp!

Två frågor:
2. Står det "Winchester Shotgun Model 1901" i ditt PM, eller har du förstått det utifrån ett annat, för oss odödliga mer kryptiskt, namn?
Snyggt fångat.
Skulle vilja ha en förklaring från spider angånde det tyr pekar på.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Ingen har sagt att de vill ha hela din roll. Vic sa uttryckligen att han inte vill att du gör det i nuläget, och jag håller med honom. Det enda som sagt är att vi vill ha hela ditt vapen.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Jag anser att det endast räcker med ditt vapen. Har sagt det tidigare och säger det igen: har du en förmåga/färdighet så håll den för dig själv tills vidare. Vi är just nu endast intresserade av vad du har för vapen.

Mukwa

Swashbuckler
Tyr said:
Mukwa said:
Tyr: Svansar efter och har gömt sig i samtliga drev utan att bidra med någonting egentligen. Jag ska kolla mer på dig.
Känner jag inte igen mig i, men du har ju förstås rätt till den åsikten. Kolla så mycket du bara vill.
Du får gärna hjälpa mig. Du hittade väldigt intressant på SJ som han behöver följa upp precis som jag gjort. Annars har jag inte sett så mycket. Du får gärna beskriva i ett inlägg vilka misstankar du haft och har. Jag hör gärna din åsikt om hur du upplever drevandet.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Vimes said:

Spider Jerusalem said:

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Spider Jerusalem said:

Häpp!

Två frågor:
Kan du motivera varför?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Du menar att det står shotgun i mitt vapen namn?
Vapnet heter Winchester model 1901 shotgun
Det står inte Winchester, model 1901, shotgun.