Re: Hela pusslet är lagt
Alltså jag vet inte vad du håller på med. Det då håller på med nu är så vannsinigt egoistiskt då din motvilja mot att outa verkar handla enbart om att minska risken för att du ska åka ut. Lägg ner och outa hela dit vapen!Recca said:Den som outar vapen sist är den som begår risken och är därför per def mindre trolig som ulv. Alltså en ulv som claimar mitt vapen hoppar in i en grupp där jag finns och har mini-grönat sig själv om en bybo släpper infon att det är för många i gruppen.Korpa said:Om jag har förstått dig rätt så är du rädd för att en varulv ska claima ett enhandseldhandvapen och därmed kunna försätta dig i mer problem? På vilket sätt skiljer det sig från om du outar nu och resten av oss tar i den ordning det blir. En varulv kan fortfarande outa ett vapen från samma vapengrupp och då är det enda som talar för dig att du sa det först och det har du ändå redan gjort, i princip.Recca said:Grejen är att enda sättet jag kan "få rätt på" är genom att dröja med min outning. Om jag outar nu så kan ulven hoppa in i min vapengrupp och försöka få mig utröstad på att gruppen är för stor enligt den info som antagligen ligger utspridd på byborna. Det finns inget vettigt argument för att jag ska outa före någon som inte outat någonting alls, förutom att rädda min egen livhank (från utröstning, om än inte från nattmord).
Eftersom jag nu skrivit detta är det ju meningslöst att vänta med att gå ut. Men vad vill ni ha? Ska ni ha hela min beväpning utöver informationen som jag släppt? För annars går jag helst ut med det jag redan brödsmulat ett tag nu: Revolver