Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Brynolf

Dum fan
Re: Rösträkning

Spider Jerusalem said:
Vafan jag har aldrig outat pistol.
KK said:
Bättre upp Spider Jerusalem.

Du har tidigare outat pistol men säger nu att du har ett hagelgevär. Det är värre en Mukwas debacel och långt mer ulvigt.
Nä Konrad, han har sagt att "det inte står pistol" i hans vapenbeskrivning. Däremot stod det ju plötsligt Shotgun, vilket onekligen är lurvigt.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:
För att jag sa att jag skulle göra det och ni fortsatte pusha mig. Jag är bybo och vill inte gå tillbaks på mitt ord.
Så fånigt.

... önskar jag hade något mer att säga.
Det var jätte-dumt utifrån vad som är bäst för byn men vet att det var ni som avkrävde detta av mig genom ert drev.

Vidare; hade jag istället enbart outat min beväpning efter det faktum att jag claimat en färdighet hade jag ändå målat en måltavla på min rygg. Så, vad är skillnaden liksom. Dessutom menar ju Mukwa att det finns en snut-siare, så jag är antingen inte den enda powerrollen (om ens en powerroll) eller så är Mukwa garanterat en ulv som claimat Miller.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
För att jag sa att jag skulle göra det och ni fortsatte pusha mig. Jag är bybo och vill inte gå tillbaks på mitt ord.
Sluta upp nu. Det här är ju så obyboigt det bara kan bli.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Vicotnik said:
Nu måste jag säga att du spelar väldigt ooptimalt för byn. Vi är flera stycken som ber dig att endast gå ut med ditt vapen. Varför väljer du då att gå ut med att du kan sia vapen?
För att Mukwa har gått ut med att han sias som miller. Så om jag är den enda siaren är Mukwa per definition en ulv för jag siar inte Snutar, jag siar beväpning.
Ok, det här har du visserligen rätt i, men det är ingen anledning att gå ut med det. Hade din förmåga varit länkad till ditt vapen på ett sätt som gjorde det omöjligt att outa vapnet eller förklara din motsträvighet utan att samtidigt outa förmågan hade det gått an, men jag ser ingen som helst koppling och du hade absolut kunnat outa bara vapnet för länge sedan.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider said:
Men för att svara på din otroligt vackra formulerade fråga så är svaret nej det står inte p i s t o l eller liknande i mitt PM.
Sorry.

Gick på tok för snabbt från min sida.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Det var jätte-dumt utifrån vad som är bäst för byn men vet att det var ni som avkrävde detta av mig genom ert drev.
Nä det gjorde vi inte.

Som sagt, fånigt.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Vafan jag har aldrig outat pistol.
KK said:
Bättre upp Spider Jerusalem.

Du har tidigare outat pistol men säger nu att du har ett hagelgevär. Det är värre en Mukwas debacel och långt mer ulvigt.
Nä Konrad, han har sagt att "det inte står pistol" i hans vapenbeskrivning. Däremot stod det ju plötsligt Shotgun, vilket onekligen är lurvigt.
Jag har upptäckt det nu och var lite snabb på spakarna.

Shotgun står det i min beskrivning också så jag har samma inställning till Spider nu som tidigare. Alltså, den är bra.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Recca said:
Dessutom menar ju Mukwa att det finns en snut-siare, så jag är antingen inte den enda powerrollen (om ens en powerroll) eller så är Mukwa garanterat en ulv som claimat Miller.
Det finns en Snut-siare i spelet.

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol

Och det är direkt citerat ur min roll, vilket jag fått pre-approved av !Paxen.
Då skulle jag uppskatta om alla följde xyas outningsmodell. Alltså, vi som gått ut med allt som står men luddat till det med platsbyten på saker och ting.

Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun

Hoppas ju att det är approved av !Paxen

Brynolf

Dum fan

Recca said:
xyas said:
Recca said:
Så fånigt.

... önskar jag hade något mer att säga.
Nä, det var du som erbjöd dig att outa allt, och vi sade "näääj".

Recca said:
Vidare; hade jag istället enbart outat min beväpning efter det faktum att jag claimat en färdighet hade jag ändå målat en måltavla på min rygg. Så, vad är skillnaden liksom. Dessutom menar ju Mukwa att det finns en snut-siare, så jag är antingen inte den enda powerrollen (om ens en powerroll) eller så är Mukwa garanterat en ulv som claimat Miller.
Man får onekligen vissa vibbar att du försöker lasta över misstankarna på Mukwa.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
*Shrug.* Jag spelar för att ha roligt. Det senaste dygnet har jag mest känt det som att jag blivit mobbad.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
xyas said:
Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol

Och det är direkt citerat ur min roll, vilket jag fått pre-approved av !Paxen.
Då skulle jag uppskatta om alla följde xyas outningsmodell. Alltså, vi som gått ut med allt som står men luddat till det med platsbyten på saker och ting.

Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun

Winchester Model 1901 Shotgun

Brynolf

Dum fan

Spider Jerusalem said:
Recca said:
Dessutom menar ju Mukwa att det finns en snut-siare, så jag är antingen inte den enda powerrollen (om ens en powerroll) eller så är Mukwa garanterat en ulv som claimat Miller.
Det finns en Snut-siare i spelet.
Ok, det här hjälper knappast Reccas case.

Mukwa

Swashbuckler

Recca said:
Men det var ju du som satte upp den regeln innan outningen. Ska vi få skit för att du outar en powerroll?

Eftersom jag vet att jag sias röd så finns det förstås en siare bland oss. Nu håller jag dig förstås som trolig ulv och då är det inte säkert att din info stämmer, men om den skulle göra det så betyder det väl inte per automatik att vi inte har även en siare? Du sitter lika bekvämt som du tyckte att jag gjorde förut. Eventuella siare kan avfärda dig, men det skulle de förstås inte göra i runda 1.

Varför går du ut med din roll, vad fyller det för funktion? och kan du bevisa och redogöra för ditt resonemang tidigare? Har vi någonting att härleda din outning till mer än att du har fiskat om uppbyggnaden?

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem om Recca said:
Du /../ spelar skit konstigt om man tittar till hur du spelat tidigare.
Vet du vad det värsta är? Att det här inte är sant. För Recca har faktiskt, i tidigare spel, spelat egoistiskt då och då (som i att man som bybo spelar för att garantera sin egen fortsatta närvaro i spelet, snarare än att spela för att byn ska vinna). Och det är väl inte helt obegripligt, klart man vill vara kvar och fortsätta spela.

Så...

Röst: ingen

Tills jag hunnit fundera på det här. Men vapenoutande får gärna fortsätta ändå. Jag har i nuläget ingen åsikt om ordningen för de som inte outat än.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
*Shrug.* Jag spelar för att ha roligt. Det senaste dygnet har jag mest känt det som att jag blivit mobbad.
Öhh? Av vem?

Xyas

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Det hade ju annars varit bästa varulvsstrategin. Få alla de andra spelarna diskade genom att lura dem att bryta mot reglerna :gremsmile: :gremtongue:

Xyas

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Öhh? Av vem?
Av mig gissningsvis. Men right back at ya. Tyckte du satte tonen med din "stoppa upp dina hot, xyas"-kommentar. Jag spelade på mina misstankar, inget annat.

Och det är det sista jag kommer säga i ämnet.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Så...

Röst: ingen

Tills jag hunnit fundera på det här. Men vapenoutande får gärna fortsätta ändå. Jag har i nuläget ingen åsikt om ordningen för de som inte outat än.
Du kan väl slänga en röst på mig eller Korpa i alla fall? Vi är de enda som inte outat. Jag skulle kunna göra det direkt eftersom jag ska iväg och jobba resten av dan och vara högst lagom tillgänglig. Fast sist jag outade utan press var det inte så populärt.

Röst: Korpa

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Det hade ju annars varit bästa varulvsstrategin. Få alla de andra spelarna diskade genom att lura dem att bryta mot reglerna :gremsmile: :gremtongue:
Men först hade vi alla fått en varning. Dock så hade ju SJSLarsson diskats eftersom han har en tidigare varning så det hade varit en bra ulv-bluff :gremsmile:

Hur som så ser ju jag gärna att alla lägger upp sitt vapen exakt så som det står. Det skulle skänka mig en massa paranoia tankar. Redan nu så ser ju jag att Colt Python Revolver inte håller måttet...