Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Re: Maffians beväpning! Uppdaterad

Konrad Konvalj said:
Exempelvis Korpas M40 har ju tre tillverkare:

* United States Marine Corps
* Remington
* U.S. Ordnance

(om jag förstår det hela rätt). Kan ju vara läge för vår vapenexpert att säga sitt här..
M40 Rifle heter det. Det används som ett krypskytte/prickskytte gevär. Det stämmer att det finns tre tillverkare av det United States Marine Corps, Remington och U.S. Ordnance.
Är från början ett militärt vapen som användes flitigt i Vietnamn då det är ett otroligt pricksäkert gevär på medelavstånd(ca 900m).

!Paxen

Swashbuckler
Re: Rösträkning

Konrad Konvalj said:
Men först hade vi alla fått en varning. Dock så hade ju SJSLarsson diskats eftersom han har en tidigare varning så det hade varit en bra ulv-bluff :gremsmile:
Ber er alla läsa denna del av startinlägget:

!Paxen said:
Som spelledare så kan jag dock välja att förbise dessa regler och kontakta spelaren direkt, om jag anser att det finns förmildrade omständigheter. Jag kan likaså välja att diskvalificera en eller flera spelare direkt.
Det sagt, huruvida ni direkt citerar ert vapen gör mig ej ett dyft, Se resten som ett "no-no", och använd era egna ord. Om ni är osäkra så fråga innan ni gör något.

Jag förstår att det bara var menat som skämt, därför blir det ej någon varning.

Tyr

Hero
Tyr outar järnet

Eftersom alla nu har outat sin vapentyp så finns det nu ingen anledning för mig att hålla tyst om min förmåga. Jag vet att detta kommer göra att folk misstänksamma mot mig, men man vet ju aldrig då man kommer nattmördas. Blir jag undanröjd så grönas det jag skrivit iaf, vilket alltid är något. Innan ni ropar ulv, kom ihåg att jag skrev att jag inte har en aktiverad förmåga inte att jag inte har en förmåga alls (som en del tolkade det som).

Min färdighet är att jag handskats med undercoversnutar förut, vilket ger mig insikt i vilka sorters vapen de föredrar. Jag vet att undercoversnutar använder mindre vapen såsom pistoler och revolvrar.

Nu när hela min roll är ute i det öppna ska jag skriva lite om min taktik och hur jag tänkt.

Pga min färdighet så ville jag att folk skulle outa sin vapentyp så fort som möjligt MEN jag ville inte vara för uppenbar. När jag tvingades outa först så valde jag att outa tillverkare snarare än vapentyp och hoppades att omvänd psykologi skulle få folk att outa vapentyp istället. Hur som helst blev det mer populärt att outa vapentyp än märke vilket jag gillade. Jag lade även till att jag inte hade en aktiverad förmåga eftersom jag trodde att min färdighet var viktigare än den var och ville skydda mig själv. På något sätt glömdes denna outning bort i sammanfattningar. Jag vet inte varför. Byborna ville tysta ner det kanske? Jag skyllde på att vara nybörjare vilket är delvis sant. Jag är nybörjare och jag vet inte hur jag outar, men jag trodde ändå jag gjorde rätt. Men hur som helst så märkte jag snart att min förmåga inte var så kraftfull som jag trodde den var. De flesta outade handeldvapen. Men jag fortsatte ändå på samma linje med att försöka få folk att outa så fort som möjligt för att med lite tur få reda på vapentyp. Under resans gång har jag försökt vara så aktiv som möjligt och ställa bra frågor. Om jag misslyckats med detta så skyller jag på att jag inte är van. För övrigt blandade jag mig inte i vapendebatten eftersom jag inte ville bli förknippad med den. Det tjänade varken jag eller byn på.

Eftersom tiden rinner iväg igen så får min analys av spelare vänta tills jag kommer hem. Om det finns frågor så svarar jag så fort jag bara får tid.

Korpa

Umenörd
Re: Tyr outar järnet

Om du talar sanning så innebär det här att du grönar fyra spelare och det är långtifrån dåligt. Om du faktiskt talar sanning kommer vi inte få veta säkert förän du blir utröstad eller nattdödad, men tills dess så är jag benägen att tro på dig.

Brynolf

Dum fan

Tyrs info funkar ju rätt bra ihop med reccas siande. vad tror folk om den kombon?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Tyrs info funkar ju rätt bra ihop med reccas siande. vad tror folk om den kombon?
Recca kan sia vad snutarna har innanför rocken så om någon har gått ut med ett gevär/hagelgevär istället för en pistol/revolver så är hon den som kan avslöja det.

Tyrsans information ger oss 4 pers som alla säger att de är maffiosos med tanke på deras beväpning. Detta kan Recca kontrollera så kombon tycker jag är rätt fresch.

* Tyr
* Spider
* K.K
* Korpa

Av pistol/revolver-outarna finns det några som kör med snutpuffror.

Lu-kaazh: Beretta 92. Används av Italienska polisen, LAPD, Algeriska polisen.
Mukwa: Sig Sauer P226. Används av ett flertal olika snutar.
Brynolf: Glock 17 Pistol. Används av en massa snutar.

(Detta är vad jag hittar men jag är fortfarande inte någon vapenexpert så det kanske finns fler som bär en typisk snutpuffra)

Att ut ifrån detta säga att Lu-kaazh, Mukwa och Brynolf är snutar funkar ju inte. Mukwa sias dessutom röd eftersom han är en miller så jag tror hans snutpuffra är väldigt bra placerad av !Paxen. Sig Sauer P226 är väl nästan den pistol som sticker ut mest som en snutpuffra också? Eller har jag fel?

Att det finns två Shotguns + Tyrs Remington 870 Wingmaster Rifle som också är en Shotgun egentligen känns ju lite lurigt, men nu har nog !Paxen valt att det skall vara ett gevär/rifle så det är väl bara att leva med det.

Korpa

Umenörd

Tyrs info är grönande för Recca, ja, men det innebär också att hon blir halvt om halvt en riktig siare också. Hon kan isf peka ut såna som är gröna, men inte säga säkert om någon är röd.

Jag känner inte att jag vill rösta ut Recca nu, inte nu när det har kommit fram, och ska klura på vem jag vill lägga min slutgiltiga röst. Jag har en timme på mig, men med tanke på att jag sitter och försöker plugga också så är det inte så lång tid.

Röst: Ingen

Brynolf

Dum fan

Hm... Tänker jag fel nu? Recca kan avgöra om någon ljuger eller ej. Det i sig är tillräckligt för att avslöja kling och klang. Kombinationen är med andra ord meningslös?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Då jag snart kommer att gå från jobbet och sedan vara upptagen ikväll så lägger jag min slutgiltiga röst nu.

Röst: Mukwa
Du spelar ulvigt, att gå ut med att man är miller är inte ett bra tecken och jag vet inte om jag litar på din förklaring till varför du är miller. Samt att du har en pistol som är ett typisk snutvapnet.

Om jag får möjlighet så kommer jag logga in under kvällen.

Den andra på min lista är Vimes, litar inte på honom för en röd sekund. Han måste pressas.

Korpa

Umenörd

Brynolf said:
Hm... Tänker jag fel nu? Recca kan avgöra om någon ljuger eller ej. Det i sig är tillräckligt för att avslöja kling och klang. Kombinationen är med andra ord meningslös?
Nejnej, den är inte meningslös. Om Recca märker att någon av oss med större vapen egentligen har mindre så är det illa för den som ljuger. Sedan tänkte jag skriva att hon kan se om någon som har en pistol/revolver egentligen har ett större vapen, men inser nu när jag tänker efter mer än en gång att det inte kommer hända. En bybo har inte anledning att ljuga om sitt vapen och alla med större vapen är gröna... Okej, så det är en mycket sämre kombination än jag först tänkte men den kan användas för att kontrollera oss fyra med större vapen.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag är inte särskillt förtjust i att recca gick ut med sin rolls förmåga men men gjort är gjort.

Mukwa upplever jag har en rimlig förklaring till att han har ett polisvapen. Lu-kaazh där emot har ett polisvapen samt att hans outning och vapen saknar typ i namnet (pistol/revolver/shotgun/...). Med Reccas påstådda förmåga så innebär det att poliserna får det svårt att byta vapen typ (ex: shotgun -> revolver) då det kommer ge utslag. Men att säga sig ha en model och ha en annan kommer inge ge utslag. Vart vill jag komma med detta, jo jag finner det föga troligt att poliserna skulle välja att byta vapen (och riskera att fastna i en lögn) utan istället försöka smyga sig ur sittuationen som deras eventuella vapen outning skulle sätta dem i. Därför lägger jag min röst på Lu-kaazh.

Röst: Lu-kaazh

Korpa

Umenörd

För min slutgiltiga röst velade jag mellan Mukwa och Lu-kaazh. Jag litar inte alls på någon utav de två och efter moget övervägande så får det bli såhär:

Motivering: När Mukwa fick väldig press på sig så lyckades han förklara sig och outningen som Miller känns nog trovärdig för att jag ska köpa den. Lu-kaazh å andra sidan är hyfsat osynlig, deltar knappt i diskussioner och har inte gjort något för att minska mina misstankar gentemot honom!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Korpa said:
För min slutgiltiga röst velade jag mellan Mukwa och Lu-kaazh. Jag litar inte alls på någon utav de två och efter moget övervägande så får det bli såhär:

Motivering: När Mukwa fick väldig press på sig så lyckades han förklara sig och outningen som Miller känns nog trovärdig för att jag ska köpa den. Lu-kaazh å andra sidan är hyfsat osynlig, deltar knappt i diskussioner och har inte gjort något för att minska mina misstankar gentemot honom!
Då det är bättre att vi står enade än att ger ulvarna vågmästarrollen så följer jag med på att rösta ut Lu-kaaz.
Lu-kaaz
Han är i mina ögon lika misstänkt som Mukwa och Vimes.

Recca

Femme Fatale

Jag tar seriöst illa upp av att bli behandlad som att jag inte kan tolka min egen roll. Jag hatar förmynderi och blir upprörd när folk försöker köra över mig. Jag ser min reaktion på att uppleva det så som helt naturlig. Tyvärr fick byn lida för det och det ber jag jättemycket om ursäkt för. Förlåt förlåt förlåt. :gremfrown:

Förhoppningsvis har jag inte förstört för mycket.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Jag är inte särskillt förtjust i att recca gick ut med sin rolls förmåga men men gjort är gjort.

Mukwa upplever jag har en rimlig förklaring till att han har ett polisvapen. Lu-kaazh där emot har ett polisvapen samt att hans outning och vapen saknar typ i namnet (pistol/revolver/shotgun/...). Med Reccas påstådda förmåga så innebär det att poliserna får det svårt att byta vapen typ (ex: shotgun -> revolver) då det kommer ge utslag. Men att säga sig ha en model och ha en annan kommer inge ge utslag. Vart vill jag komma med detta, jo jag finner det föga troligt att poliserna skulle välja att byta vapen (och riskera att fastna i en lögn) utan istället försöka smyga sig ur sittuationen som deras eventuella vapen outning skulle sätta dem i. Därför lägger jag min röst på Lu-kaazh.

Tycker du gör en bra motivering här Vicotnik.

Övriga som inte har pistol/revolver, shotgun/rifle i sin vapenbeskrivning:

* Vimes
* Mukwa

Sen har vi två som är rätt ful på papper..(om man kollar på xyas: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol som är rätt coolt och säger mer än att det är just en Pistol.

* Glock 17 Pistol borde ju heta semi-automatic pistol
* P8 Pistol borde ju heta semi-automatic pistol

Har även under tiden äntligen förstått vad Spider har gjort för "miss" eller vad man skall säga. Jag hoppade i taket då jag var lite snabb och trodde att han tidigare gått ut med att han hade en pistol, men det visade sig ju att han skrivit att han inte har pistol eller liknande med i sitt pm. Dock så går han senare ut med att det står Shotgun i hans pm och det är där blundern ligger. (Har jag fattat detta rätt?) Men det skall jag inte lägga nån vikt på nu. Ville mest veta om jag var med på banan.

Min röst på Recca är inte alls där den skall vara heller för den delen.

Röst: Vimes

Ditt vapen i !Paxisk-textform.

Recca

Femme Fatale

Egentligen vill jag bara krypa in under täcket och glömma mitt deltagande i spelet, så mycket skäms jag över att jag outade min förmåga. :gremfrown:

Brynolf

Dum fan

Ditt vapen är det vi vet minst om. Det du givit oss står tydligen inte ens i din rollbeskrivning? Och såvitt jag vet är du den som sticker ut iom att du varken har typ eller tillverkare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Jag tar seriöst illa upp av att bli behandlad som att jag inte kan tolka min egen roll. Jag hatar förmynderi och blir upprörd när folk försöker köra över mig. Jag ser min reaktion på att uppleva det så som helt naturlig. Tyvärr fick byn lida för det och det ber jag jättemycket om ursäkt för. Förlåt förlåt förlåt. :gremfrown:

Förhoppningsvis har jag inte förstört för mycket.
Du kör ditt spel med dina förväntningar Recca. Inget att be om ursäkt för. Utan din vrånghet att outa hade vi inte haft så här mycket snack om det och då hade ju spelet varit jättetråkigt ( i min värld ). Du har inte förstört spelupplevelsen för mig på något vis utan mer förhöjt spelupplevelsen.

Jag tror ju ingen hackar på dig och försöker sätta sig på dig och säga att du inte kan tolka din roll. I alla fall inte jag. Du är ju klipsk och skarp som en knivsegg så är det nån som har koll på sin roll så är det ju du.

Nu fick byn lida lite för att du hade en egen plan som du tyckte skulle passa byn bättre, och hade vi gjort som du ville hade det ju varit bättre för byn kanske, men vad gör det lixom. Det är bara på låtsas, det är ett spel och vi lirar för att ha kul.

Passar på att lägga in en ursäkt om jag skrivit något som du uppfattar som mobbande av din person. Det är inget jag gjort medvetet eller nått sånt. Jag är inte jag utan K.K i spelet så om K.K gjort nått dumt så ber han också om ursäkt.

In i matchen och kötta på Recca :gremsmile: !!

Brynolf

Dum fan

Jag kommer jobba när denna runda slutar. Jag kommer hänga med på mobilen men kommer inte kunna lägga några längre inlägg efter ca 17:30