Re: Maffians beväpning! Uppdaterad
LJSLarsson said:
Jag kommer lägga min slutgiltiga röst sent ikväll när jag kommit hem från jobbet. Tills dess har jag dock en fråga till Recca jag vill ha svar på.
Recca - När byn bad dig outa i början sa du kategoriskt ifrån och lämnat flera skäl för detta. Detta ledde till oerhört starka misstankar mot dig. Varför outade du inte på liknande sätt som mig och Vicotnik, med initialer eller checkbar information? Jag ser inte hur en sådan outing från dig hade varit bekymmer för din plan eller hur din förmåga används.
Jag började inte med att säga ifrån, väl? Jag tror jag började med att outa enhandsvapen. Ett par inlägg senare så skrev jag eldhandvapen vilket innebar att jag tillhörde gruppen med pistol/revolver. Det här var ju väldigt tidigt i spelet och jag tänkte att min Magnum kunde betyda att jag var en av få powerroller i byn. Min tanke då var att jag inte ville outa så att poliserna kunde lokalisera en powerroll, för jag tänkte att de kanske satt med informationen att en av maffiosorna med ruger är en vapenexpert, eller nåt sånt. Är det inte rimligt att snutarna är pålästa om maffians olika personligheter? tänkte jag.
Men min absoluta anti-outnings-anledning var att vi inte hade snackat något om vad som ska outas. Mukwa körde tydligt sitt race och vägrade kategoriskt att diskutera tillvägagångssättet. Den taktiken är dålig eftersom ulvarna kan följa med i bakvattnet, enligt mig. Likaså tyckte jag att båda alternativen Revolver och Ruger var jobbigt att outa när vi inte diskuterat vilka variabler som fanns. Tänk om kaliber 357 innebar powerroll t.ex.? Det jag gjorde var att outa något litet och sedan inbjuda till diskussion om olika variabler i spelet. Jag försökte förklara då hur jag tänkte. Ingen gillade min första outning men eftersom jag är bybo så kändes det som att "so what, vi löser det senare, och fokuserar på såna som kanske är ulvar nu".
Här är citat från tidigt i spelet, innan jag outar.
Varför outade du inte på liknande sätt som mig och Vicotnik, med initialer eller checkbar information?
När jag försökte lista ut vad Vic kunde ha för vapen så tänkte jag Colt Pistol Rrrrr, men utifrån min roll var det faktiskt relevant att fastställa att det fanns en skillnad mellan stora och små vapen. Jag ville se om någon reagerade på att jag formulerade mig som jag gjorde. Den enda reaktionen som framkom var dock att folk blev sura.
Efter deras sura reaktion så blev jag också sur, jättedumt, men enligt mig så hade jag inte gjort något fel utan handlat som en bybo som försöker fånga ulvar. Men om man ser mig som en ulv så är det ju förstås ett jätteallvarligt misstag att göra på det sätt som jag gjorde, och då kan vi slänga oss med omskrivningar som "slingra sig". Som jag ser det var jag väldigt tydlig hela tiden och de som menade att jag skulle outa mer verkade inte läsa mina spekuleringar och absolut inte vilja besvara dem.