Re: Maffians beväpning! Uppdaterad
Recca said:1. Vic brukar ha lite olika strategier i första rundan, upplever jag det som. Här fiskar han lite information men det känns också som att han sänder ut en del trevare. Det är ju ingen given scum tell men inga självklara bybo-vibbar heller.Mukwa said:Det är tillräckligt tidigt för att se att Vic fiskar efter info(1), men annars spelar han typ som vanligt. Recca är däremot inaktiv och bara det är ju en tell när det kommer till den som sitter och uppdaterar varulvstråden 24/7. (2) Dessutom läser hon och svarar på ett inlägg åt gången, och det är ju inte fett användbart just nu. K.K känns inte riktigt lika paranoid i sina inlägg än (3), och det är ju närapå en scum tell när det kommer till K.K. Korpa spelar bra, men jag reagerade på hur han försökte vända Vics drev mot mig. (4)
Jag har fått ut en del åtminstone tycker jag.
2. *Shrug.* Melodifestivalshelg...
3. K.K är sådan i första rundan innan han hunnit snurra upp sig i varv. Så har det sett ut i både Mos Varulv och i Mutant, sist.
4. Jag tycker Korpa skiftar lite mycket fram och tillbaks. Noterar också att hen (?) vill börja rösta på mig och försöker influera andra att göra det när det redan existerar ett drev på LJSLarsson (stavning). Och det har väl inte vart nån hemlighet att jag är inaktiv den första tiden av runda 1?
Mukwa: Jag tycker du har spelat väldigt stabilt hittills, du har tagit en drivande roll som annars Vimes brukar knipa. Många brukar säga att man vill försöka gröna de personerna som tar en drivande roll, och då drevar man mot sådana aktiva personer, men jag tycker vi ska dreva av andra skäl. Alltså, vi kan gärna sikta in oss mot såna som mig, Vimes och Vicotnik för vi ska ju vara läskiga ulvar sägs det ju, men inte för att vi tillför till spelet, utan för att vi kanske spelar under vårt A-game.
Så lite kritik mot Lukas.
Ärligt talat, slappare motivering får man leta efter. Med tanke på att vi ändå har fått en del yttranden från Vimes kanske vi kan försöka analysera det han sagt. Någon nämner missen med Browning/Remington och där tycker jag att vi kan jävlas lite med Vimes. Personligen vet jag inte om en Remington är en pistol eller något annat. Men att ta fel mellan de här båda måste ju förklaras på nåt vis, typ att Vimes plockade upp en Kult-bok och bläddrade bland vapnena häromdan? Att bara säga: "Ops, jag är ingen expert på vapen direkt." är en jättekonstig förklaring till misstaget.Lu-kaazh said:och jag vill fortsätta min frammarsh mot de spelara jag ser som faligast.
Röst:vimes
Motivation: Har visat sig vara en fantastisk bybo MEN jag misstänker att han skulle vara en riktigt farlig varulv, så jag vill gärna gröna eller döma honom så tidigt som möjligt.
Men ja, jag vill inte se en massa gratis-motiveringar som "jag röstar på xyas för han har inte spelat sitt a-game" utan att förklara vad ett a-game är för nåt. Okay att xyas själv brukar köra med sitt "jag röstar på recca för det är min gutfeeling", men där har vi ju faktiskt en anledning att lägga lite tilltro till xyas eftersom han har en jäkligt bra magkänsla.
Nä, att lägga en röst och motivera med att den personen är farlig som ulv är inte alls okay; det kan vara okay som en del-anledning men inte som ENDA anledning. Istället blir jag mer misstänksam mot Lukas eftersom det är så slappt att lägga en röst på det viset, utan spekulationer kring nånting.
Om vi outar fullständiga vapen så antar jag att vi kör med massoutning via drev då? Eller ja, bortsett info/färdighet blir så.Mukwa said:Jag tycker alltså att vi ska outa fullständiga vapen direkt vid press (för då måste ulvarna ljuga) och sedan får folk förhålla sig till outningarna. Alla borde motivera sina röster och rösta på de som uppträder mest suspekt för att få ulvarna att outa så snart som möjligt.
Självklart kan jag ha fel teori om hur spelet ska spelas, men jag resonerar utifrån min roll och det tycker jag inte att Vic gör riktigt. Det är ju uppenbarligen ingenting i Vics roll som indikerar att nån har en tommy gun och whatnot så det du höll på med var ju ytterst lösa spekulationer för att få andra att apa efter och delge dig vilken info som var safe. Och det är, hur jag än vrider och vänder på det, suspekt.
Men vilka variabler finns det då som vi missar om vi massoutar? Är vapentyp och vapengrupp två variabler? Eller är vapnet i sig en variabel?
Jag har 5 röster mot mig såg det ut som. Men jag har ingen lust att outa något just nu för helt ärligt är det här mitt första inlägg och jag vill ha lite mer diskussion med er än "Recca är online så vi röstar på henne, höhö eh duhhh...".
Och eftersom min kille satte sig på tåget precis så har jag ju all tid i världen att svara på frågor nu.
Jag mistänker inte Mukwa, Vimes eller Vicotnik just nu, men tycker att Spider och Luukaaz och xyas har fått spela på sidlinjen för länge. Luukaz känns mest misstänkt för han motiverar väldigt dåligt.
Röst: Luukaaz
...
Höll jag på att säga... Några inlägg handlar om LJSLarsson, så jag tar och votar där istället.
Röst: LJSLarsson
Känns stabilt att dreva på samma person liksom, och jag gillar tanken att vi ska dreva mot de mindre luttrade innan de hinner fatta game't helt.
Recca said:Och då glömmer jag förstås fråga nummer två.Tyr said:Tycker du vi bör outa fullständiga vapen eller bara avslöja delar av namnet?
Delar av namnet? Det är en lustig formulering med tanke på att Vimes uttryckt att namnet på hans vapen inte har med vapentypen att göra. Enligt dig är vapennamnet knutet till vapentyp...
Som jag ser det finns det eventuellt en eller två variabler. Problemet är om det bara finns en variabel. Är den variabeln i så fall knuten till hela vapennamnet eller till enbart vapengruppen?
I ett spel med 12 deltagare så känns två variabler rätt bra, men i ett spel med 8 deltagare som var den annonserade siffran för spelet, känns en variabel vettigare...
När vi har spelat innan så har vi haft mer koll på fluffet, men Vicotnik har blivit nersnackad när han försökt öppna för en diskussion om fluff.
Iaf ligger nyckeln till spelet i frågan om vapen, duuuhh..
Det är en jätteviktig fråga eftersom det är det enda vi har att diskutera och som kan "bevisa" vilka som är poliser. Så här i början kommer naturligtvis både bybor och ulvar gå som katten kring het gröt, byborna vill inte outa något som får ulvarna att fatta vad de kan och inte kan ljuga om.
Och jag är där nu. Jag vill ju inte outa någonting annat än mitt vapenmärke såklart men samtidigt vill jag inte ge ulvarna det heller.
Samtidigt, hur har folk outat hittills? Enbart Vicotnik har sagt någonting intressant kring sin outning men han har också drevats tills han har varit tvungen att outa hela beväpningen. Jag tycker det är taffligt av byn att dreva ut alla variabler från Vic. Å andra sidan, onödigt att han lät sig pressas så långt också.
Men Vic har ofta reagerat lite väl informativt under press, tycker jag.
Jag ska outa något också... Jag kan avslöja att jag har ett enhandsvapen.
Motivering: Ingen bra sådan. Det är onödigt att dröja sig kvar vid mig. Anledningen till den svaga information jag släpper är att jag inte har förstått spelet ännu och tycker att det gick väl snabbt att bestämma sig för att vi skulle dreva så att folk skulle outa, utan att vi underströk vikten av att motivera varför de outade vad de nu outade. För, lets face it, mjuk info > hård info.