Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Recca

Femme Fatale
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Ska vi få skit för att du outar en powerroll?

Eftersom jag vet att jag sias röd så finns det förstås en siare bland oss. Nu håller jag dig förstås som trolig ulv och då är det inte säkert att din info stämmer, men om den skulle göra det så betyder det väl inte per automatik att vi inte har även en siare? Du sitter lika bekvämt som du tyckte att jag gjorde förut. Eventuella siare kan avfärda dig, men det skulle de förstås inte göra i runda 1.

Varför går du ut med din roll, vad fyller det för funktion? och kan du bevisa och redogöra för ditt resonemang tidigare? Har vi någonting att härleda din outning till mer än att du har fiskat om uppbyggnaden?
Funktionen det fyller är att säga: Enough is fucking enough.

Och det är allt jag tänker skriva om det här.

Hej då.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Du kan väl slänga en röst på mig eller Korpa i alla fall? Vi är de enda som inte outat. Jag skulle kunna göra det direkt eftersom jag ska iväg och jobba resten av dan och vara högst lagom tillgänglig. Fast sist jag outade utan press var det inte så populärt.
Fast jag får intrycket av att konsensusen är att vi vill att alla outar vapen. Jag lovar att jag ska försvara dig om du blir kritiserad för att ha outat :gremwink:

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Hoppas ju att det är approved av !Paxen
Det hade ju annars varit bästa varulvsstrategin. Få alla de andra spelarna diskade genom att lura dem att bryta mot reglerna :gremsmile: :gremtongue:
Men först hade vi alla fått en varning. Dock så hade ju SJSLarsson diskats eftersom han har en tidigare varning så det hade varit en bra ulv-bluff :gremsmile:

Hur som så ser ju jag gärna att alla lägger upp sitt vapen exakt så som det står. Det skulle skänka mig en massa paranoia tankar. Redan nu så ser ju jag att Colt Python Revolver inte håller måttet...
Vapen: Rutger GP-100 Revolver

!Paxen stavade fel på Ruger.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Hoppas ju att det är approved av !Paxen
Det hade ju annars varit bästa varulvsstrategin. Få alla de andra spelarna diskade genom att lura dem att bryta mot reglerna :gremsmile: :gremtongue:
Men först hade vi alla fått en varning. Dock så hade ju SJSLarsson diskats eftersom han har en tidigare varning så det hade varit en bra ulv-bluff :gremsmile:

Hur som så ser ju jag gärna att alla lägger upp sitt vapen exakt så som det står. Det skulle skänka mig en massa paranoia tankar. Redan nu så ser ju jag att Colt Python Revolver inte håller måttet...
Vapen: Rutger GP-100 Revolver

!Paxen stavade fel på Ruger.
Hm, nä, Ruger heter det va?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Redan nu så ser ju jag att Colt Python Revolver inte håller måttet...
Så synd för jag har redan sen min första outning skrivit vad mitt vapen heter.
Mitt vapen heter: Colt Python Revolver
Varken mer eller mindre.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Brynolf said:
Du kan väl slänga en röst på mig eller Korpa i alla fall? Vi är de enda som inte outat. Jag skulle kunna göra det direkt eftersom jag ska iväg och jobba resten av dan och vara högst lagom tillgänglig. Fast sist jag outade utan press var det inte så populärt.
Fast jag får intrycket av att konsensusen är att vi vill att alla outar vapen. Jag lovar att jag ska försvara dig om du blir kritiserad för att ha outat :gremwink:
Jamen dåså... :gremtongue: jag har en puffra som heter Glock 17 Pistol och är väldigt vanlig bland poliser världen över. Så Mukwas teorier ger jag inte så mycket för.

För övrigt... om vi förutsätter att Spider verkligen tolkade "shotgun" som en del av vapennamnet, är Vimes den ende som inte har vapentyp specad ännu. Det sticker lite i ögonen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Redan nu så ser ju jag att Colt Python Revolver inte håller måttet...
Så synd för jag har redan sen min första outning skrivit vad mitt vapen heter.
Mitt vapen heter: Colt Python Revolver
Varken mer eller mindre.
Jo jag vet. Jag har varit in och snuddat vid det hela vid ett flertal gånger. Inget att oroa sig över just nu dock, men jag tycker det är intressant. Eller. Vi vet inte hur intressant det är för fem öre.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Röst: Korpa

Hala fram din bysse nu så är det klart.

Röst: Tyr

Släpp lite mer info än Remington så vi har koll på om du har en plattång, picka, eller gevär.

Korpa

Umenörd
För det första så måste jag säga att Reccas rolloutning är olycklig, men gjort är gjort och det är bara att göra det bästa av situationen.

För det andra är det, såvitt jag vet, bara jag som inte outat vapen ännu. Jag är beväpnad med en M40 Sniper Rifle!

För det tredje är det nu det blir intressant. Det vore guld värt med en sammanfattning av vilka vapen som alla har, är det någon som har hållit koll på det?

Tyr

Hero
Mitt vapen är ett Remington 870 Wingmaster Rifle. Det konstiga är att om jag googlar vapnet så är det en shotgun, inte en rifle. Men jag tror att vi ska gå på det som står i rollen och utgå från att Paxen ville att jag skulle ha ett gevär.

Mukwa

Swashbuckler

Recca said:
*Shrug.* Jag spelar för att ha roligt. Det senaste dygnet har jag mest känt det som att jag blivit mobbad.
...
Funktionen det fyller är att säga: Enough is fucking enough.

Och det är allt jag tänker skriva om det här.

Hej då.
Jag hann inte se ditt inlägg om att du känt dig mobbad innan jag skrev mitt sista inlägg. Jag tar åt mig, eftersom jag har varit starkt kritisk till dig det här spelet. Jag tror fortfarande att du är ulv, men jag har aldrig med några av mina inlägg menat att såra dig.

Jag tänker ta det här på fullt allvar och inte som en del i spelet. Så här kan vi inte ha det när vi spelar. Vi spelar för att det är kul, inte för att känna oss mobbade. Därför tänker jag inte spekulera i huruvida Recca gör det här för att rädda sig kvar eller om hon menar det. Jag utgår från att hon faktiskt känner så här oavsett vilken roll hon har. Det har blivit ett högt och defensivt tonläge och jag tycker inte att du är utan skuld i det, men det här höga tonläget har fått mig att möjligtvis känna mig frustrerad, men inte mobbad. Du har bevisligen känt något mycket värre och jag ber så ärligt det bara kan bli från en skärm till en annan om ursäkt för det. Förlåt, Recca.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maffians beväpning!

Tyr: Remington
Vicotnik: Colt Python Revolver
Vimes: Återkommer
LJSLarsson: Handeldsvapen som börjar på P och har en siffra i namnet. Tysk modell
Lu-kaazh: Beretta 92
Mukwa: Sig Sauer P226
Spider: Winchester Model 1901 Shotgun
K.K: Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun
Recca: Ruger GP-100 Revolver
xyas: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Brynolf: Glock 17 Pistol
Korpa: M40 Sniper Rifle!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maffians beväpning! Uppdaterad

Tyr: Remington 870 Wingmaster Rifle
LJSLarsson: Handeldsvapen som börjar på P och har en siffra i namnet. Tysk modell

LJSLarsson

Hero
Re: Maffians beväpning! Uppdaterad

Eftersom alla avslöjar sina vapen så berättar jag att jag i min ägo har en P8 Pistol.

LJSLarsson

Hero

Recca - Du har skrivit att du känner dig mobbad, vilket är tråkigt. Men du får tänka på att när man uttrycker sig i skrift så låter allt mycket kallare och hårdare än vad det är. Vi är ju alla forumiter som spelar ett spel, ingen har nog som ambition att få någon må dåligt på ett privat plan.

När jag i början av spelet råkade editera ett inlägg så skrev Konrad att jag var sloppy och inte läst reglerna. För en kort stund tog tände det till inom mig och jag började fundera på att skriva okvädesord tillbaka (That was not what your mom said last night!!!) men jag funderade en liten stund och påminde mig själv om det jag sa om att skrift alltid är kallt och hårt.

I all välmening är du dock även min huvudmisstänkta. Utfallen och din defensiv känns för mig som en varulv i panik och jag tycket fortfarande inte att du gett ett gott argument till varför du outade allt. Mukwas story om sina vapen och sin millerstatus kanske är ren lögn, men kan hålla i teorin.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tyr: Remington 870 Wingmaster Rifle
LJSLarsson: P8 Pistol

Då är det bara Vimes kvar.

Av dessa noterade Brynolf på stört att P8 Pistol saknar Heckler & Koch, men det är ju inte det ända vapnet som saknar tillverkare. Exempelvis Korpas M40 har ju tre tillverkare:

* United States Marine Corps
* Remington
* U.S. Ordnance

(om jag förstår det hela rätt). Kan ju vara läge för vår vapenexpert att säga sitt här..

Xyas

Swashbuckler

Mukwa said:
Jag hann inte se ditt inlägg om att du känt dig mobbad innan jag skrev mitt sista inlägg. Jag tar åt mig, eftersom jag har varit starkt kritisk till dig det här spelet. Jag tror fortfarande att du är ulv, men jag har aldrig med några av mina inlägg menat att såra dig.

Jag tänker ta det här på fullt allvar och inte som en del i spelet. Så här kan vi inte ha det när vi spelar. Vi spelar för att det är kul, inte för att känna oss mobbade. Därför tänker jag inte spekulera i huruvida Recca gör det här för att rädda sig kvar eller om hon menar det. Jag utgår från att hon faktiskt känner så här oavsett vilken roll hon har. Det har blivit ett högt och defensivt tonläge och jag tycker inte att du är utan skuld i det, men det här höga tonläget har fått mig att möjligtvis känna mig frustrerad, men inte mobbad. Du har bevisligen känt något mycket värre och jag ber så ärligt det bara kan bli från en skärm till en annan om ursäkt för det. Förlåt, Recca.
Dito.

Mitt första svar på det kom lite väl fort, och buret ur frustration. Jag spelar också för att det är roligt, och inte för att jag själv eller någon annan ska ta illa upp (la ju om hela min spelstil av den anledningen). Visa spelar varulvsspel med många hårda ord, och det kan man väl få göra, men jag vill inte göra det. Jag har som princip i varulvsspel att inte betvivla när folk säger att de är upptagna en viss tid och inte kan delta, och när de säger att något gjort dem genuint upprörda.

Jag ber inte om ursäkt för att jag misstänkte/er dig, och drevade mot dig, men för att jag nog öste på lite väl otrevligt.

Sorry.

Korpa

Umenörd

I min rollbeskrivning stod det inget om tillverkare så jag tror inte att det är en så stor grej i det här spelet. I vissa vapennamn ingår tillverkaren, i andra inte.