Det finns massor av spelare i det här spelet men du ser bara mig eller bara Lukaz. Vi är dina enda alternativ.
Ni två är mina topp-kandidater ja. Jag har inte alls bara gått på er den här rundan. Jag gick på Vic i början och jag är fortfarande inte säker på att han är grön, även om han spelat upp sig sedan inledningen. Sedan gick jag hårt åt LJSLarsson. Men ja. Jag har gått hårt åt dig. Om du nu skulle vara bybo kanske det är dags att fundera på hur du kan göra för att jag ska släppa dig. Det hade jag funderat på istället för att vara dryg mot alla som vill avfärda dig och vägra samarbeta. Du skrev någonting om att det verkar som att jag vill spela mitt eget spel och skiter i andra. Well Dito, säger jag. Jag tycker dessutom att det beskriver dig mer än vad det har beskrivit mig under den här rundan. Ja, jag har velat tysta ned fluffdiskussioner och letat efter polisvapen för att
jag ska hitta ulvar. Jag resonerar ju utifrån min roll. Jag är bybo och har fått ett typiskt polisvapen av en anledning. Det är mycket möjligt att Brynolf, Spider och ett par till har rätt om det här och att det inte är så det här spelet är tänkt att spelas, men jag tror fortfarande att det går.
LJSLarsson ville veta vad det var för siarkraft och Vimes ville veta färdighet. Recca vägrar släppa mig och Korpa har gjort ett tydligt ställningstagande att ni vill ha ut allting av mig. Dessutom börjar det bli dags för att inte ställa till mer trubbel. Jag tänker föregå med gott exempel för att bli av med de misstankar jag har fått mot mig:
Jag dealar med heta vapen och har span efter mig. Siare ser mig som röd. Jag är en miller alltså.
Eftersom jag inte kan ett skit om vapen (ok, några rollspelsvapen har jag faktiskt koll på) så googlade jag vapnet och såg att det var en typisk snutpistol. Mitt vapen är med andra ord länkat till min 'färdighet' och till min flufftext. Allt hänger ihop. Därför var jag övertygad om att jag som miller hade fått något att väga upp det dåliga med. Lu-Kaazh har varken fluff eller färdighet som är ihopkopplat med vapnet och det är ju allmänt skumt för jag tror inte att jag fått Sig Sauer P226 av en slump.
Miller tänker ni, det är en typisk varulvslögn. Ja, det må så vara och det här är dessutom första gången jag har en förmåga, jag har alltid varit vanilj innan. Jag brukar aldrig brödsmula utan försöker istället alltid resonera utifrån min roll och jag anser att det har funkat i tidigare spel för att jag ska bli grön. Den här gången har jag dock brödsmulat litegrann. Jag har vid ett par tillfällen skrivit att det finns väldigt stora likheter med Ankeborg. Vi har åtminstone två av Ankeborgs tre förmågor. Siare och miller. Jag har beskrivit min färdighet som både ickebra, stinkande och lurkig så jag hoppas att det räcker. Om inte så finns det bara en sak kvar att göra och det är att rösta ut mig.
Varför har jag inte gått ut med det här tidigare? Ja, för att om en miller bekräftas kommer varulvarna kunna claima millerstatus och det är inte bra. Det hände t ex i V2089, även om Korpens (icke att förväxla med Korpa) aktivitet var så kass att han röstades ut ändå. Jag kommer ihåg att jag reagerade på Sapients snabba miller-claim och tänkte att jag skulle ha väntat till slutet av första rundan med en sådan claim, men i god tid innan stopp-inlägget (för att inte sabba för siaren).
-----------------
Recca said:
Det är frestande att låta din och xyas röst ligga kvar utan att jag outar något för jag vill inte belöna dåligt spelande. Men som du skriver så är det bara en dag kvar av runda 1 och här sitter du med din röst på mig där den legat ett par dagar nu, trots att andra inte ens outat.
Vi är inne på andra drevet mot dig nu för att få ur dig någonting. Du har förhalat din outning hela rundan och det har hunnit komma ut asmånga outningar under tiden. Inser du inte att det här är rakt igenom dåligt för dig och om du är bybo så borde du inse att det är väldigt dåligt för byn också. När du väl outar kommer det ju inte ha lika hög trovärdighet heller, eftersom så många andra har hunnit före. Folk släpper vapen hejvilt utan press nu för att vi ska hinna med, men du har istället valt att ignorera snart två drev i en och samma runda.
Jag vill även se mer av dig. Du tycker att jag har snöat in på två pers, något som jag kanske inte helt håller med om, men vad har du att komma med mer än mig? Vilka är dina misstänkta och varför.