Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen se hit.

!Paxen får vi spela den här rundan i evigheter eller har den ett slut?

Mukwa

Swashbuckler
Orkar inte fixa till det, men så här ser hela rundan ut. med rösterna i ordning. I mitt excel-ark markerar jag med färg varje gång nån byter sin röst, men det följer inte med i copy-paste. Jag fetar det du bad om.

Röstar - Röstar på
Vicotnik - Mukwa
Mukwa - Vicotnik
K.K - Mukwa
Tyr - Mukwa
K.K - Tyr
Lu-Kaazh - Vicotnik
Brynolf - Tyr
LJSLarsson - Tyr
Vimes - Tyr
Vicotnik - Tyr
Tyr - Vicotnik
Korpa - Mukwa
Vimes - Vicotnik
xyas - Mukwa
K.K - Ingen
LJSLarsson - Vicotnik
K.K - LJSLarsson
Korpa - Recca
K.K - Recca
Vicotnik - Recca
LJSLarsson - Recca
Brynolf - LJSLarsson
Vicotnik - Vimes
Lu-Kaazh - Vimes
Mukwa - Recca
Tyr - Recca
Vimes - Mukwa
Vimes - LJSLarsson
Recca - LJSLarsson
Tyr - LJSLarsson
K.K - LJSLarsson
LJSLarsson - Mukwa
Recca - K.K
Recca - Vimes
LJSLarsson - Vimes
Brynolf - Vimes
Vimes - Lu-Kaazh
K.K - Lu-Kaazh
Tyr - Lu-Kaazh
Mukwa - Lu-Kaazh
xyas - Ingen
Mukwa - LJSLarsson
Korpa - Lu-Kaazh
Brynolf - Lu-Kaazh
Recca - Lu-Kaazh
xyas - Recca
Spider Jerusalem - Lu-Kaazh
LJSLarsson - Lu-Kaazh
LJSLarsson - Mukwa
K.K - Recca
Vicotnik - Lu-Kaazh
Brynolf - Recca
LJSLarsson - Spider Jerusalem
Korpa - Spider Jerusalem
Tyr - Spider Jerusalem
Lu-Kaazh - Recca
Brynolf - Mukwa
Tyr - Mukwa
Vimes - Mukwa
Spider Jerusalem - Mukwa
Recca - Mukwa
K.K - Mukwa
Vicotnik - K.K
Recca - K.K
Lu-Kaazh - K.K
Tyr - K.K
Vimes - K.K
Korpa - K.K
K.K - Recca
Lu-Kaazh - Mukwa
Korpa - Mukwa
Tyr - xyas
Mukwa - Recca
Recca - xyas
Brynolf - xyas
LJSLarsson - xyas
Vicotnik - Brynolf
Vimes - Mukwa
Vicotnik - Recca
K.K - Recca
Recca - xyas
LJSLarsson - Recca
Korpa - Recca
Lu-Kaazh - Recca
Brynolf - Recca
Spider Jerusalem - Recca
Xyas - Ingen
Brynolf - Korpa
Korpa - Ingen
Spider Jerusalem - Mukwa
Vicotnik - Lu-Kaazh
Korpa - Lu-Kaazh
Spider Jerusalem - Lu-Kaazh
K.K - Vimes
Recca - Vimes
Brynolf - Vimes
Tyr - Vimes
xyas - Vimes
Lu-Kaazh - Mukwa
Spider Jerusalem - Mukwa
Brynolf - Mukwa
xyas - Vimes
Vicotnik - Vimes

Ok, det här blev så jävla fult så det är inte sant, men det är direkt från min excel-fil och sedan var jag tvungen att lägga in vartenda jeffla bindestreck manuellt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaazh har Vimes haft som en huvudkandidat rätt länge och det pågrund av snutvapnet och låg profil. Han är ju rätt ensam om att tycka att Lu-kaazh är så pass röd.
Med undantag för mig då... se mitt tidigare inlägg med min röst på Lu-kaazh.

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Brynolf
Hans agerande i slutet på rundan var lite väl uppjagat tycker jag. Innan dess spelade han dock stabilt.
4 up.
Och med det i åtanke.

Röst: Brynolf

Ska vi avsluta vår diskussion om siare? Du var ju väldans nyfiken på min kommentar om det islutet på förra rundan :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj
Är jag osäker på. Har pendlat en del under rundan mellan att vara sig själv och spela lite udda. Ryckte upp sig som fasen under dagen idag.
2 up.
Nu tänker ju inte jag försvara mig på nått vis här, men jag är glad att få mig en utvärdering av dig så jag vill gärna svara upp lite på den.

Min start på denna rundan var i en feber-dille. Hela lördagen och söndagen hade jag grym feber och ingen barnvakt. Det var slitsamt som fan då och jag hade ingen kraft att ta mig in i paranoian. Det sjuka med min sjukdom var att jag hittade ett rätt skönt spel-flow (som du gjorde kan jag tänka mig, alltså när du bytte lite spelstil). Jag tyckte jag spelade rätt bra i min feber. Jag var tydlig och inte så jävla insnöad menar jag. Efter helgen så var jag skapligt frisk igen, men då hade jag en körig dag på jobbet. Spelandet blev lite sämre, men det ryckte jag upp under dagen idag. Lugnt på jobbet, ingen feber, inga barn, ingen sambo. Det var perfekt för varulvsspel så att säga. Nu mot slutet så föll jag in lite i paranoian igen (och det kanske är ett tecken på att jag verkligen är frisk igen?).

Sammanfattat så har jag i mitt tycke hittat en bra noja+standard-variant av varulvsspelande.

Recca

Femme Fatale
Woo! Och Boo.

Jag siade, kanske dumt, Lukaaz. Han har en pistol eller revolver men inget tvåhandsfattat vapen.

Xyas

Swashbuckler
Bara för att förtydliga Konrad så när jag skriver att du har pendlat så menar jag mellan din vanliga spelstil och den nye/sjuke konrad. Inte mellan bra och dåligt spel på något sätt.

Och har du hittat ett schysst spel-flow tycker jag absolut att du ska köra på det.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Woo! Och Boo.

Jag siade, kanske dumt, Lukaaz. Han har en pistol eller revolver men inget tvåhandsfattat vapen.
Varför tycker du det var dumt? Han var/är ju misstänkt av flera.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Woo! Och Boo.

Då måste jag fråga varför valde du att sia Lu-kaazh. Observera att jag inte säger att det var ett dåligt eller bra val jag är bara nyfiken på att veta varför du valde att sia honom.

Brynolf

Dum fan
Xyas: Absolut. Du sa nåt om att din info absolut inte gällde recca, men bara förutsatt att hon inte ljög. Hur menade du där? Antingen har du väl info om att det FINNS en fraktionssiare, och då har det inget med rrcca att göra. Eller så har du info om att dwt finns siare av okänd typ, vilket kan betyda vad som helat, inklusive att recca talar sanning.

förvirrat inlägg, kan inte redigera text på mobilen.

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Woo! Och Boo.

Varför skulle man ljuga om att ha liten picka? =) Lögnarna finns rimligen bland de mer välutrustade spelarna.

Korpa

Umenörd
Tack för bra spel, Vimes och Spider!

Det här var ett intressant resultat att komma hem till, bra jobbat byn att ni knep den första snuten! :gremsmile:

Att Spider rök var synd, men med tanke på hans korta siarkommentar så är det inte direkt märkligt heller.

De senaste dagarnas sömnbrist spökar och jag har läst men har inte direkt kunnat ta in vad som står, så jag måste avvakta till imorgon innan jag skriver något vettigt. Min röst får förbli oanvänd tills dess.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:
Woo! Och Boo.

Varför tycker du det var dumt? Han var/är ju misstänkt av flera.
På slutet så pausade jag rollspelet flera gånger och rusade in hit för att läsa. Först när det var 10 minuter kvar och det stod klart att Vimes skulle bli utröstad insåg jag att jag var tvungen att byta mål. Jag var rädd att jag inte hade tänkte igenom mitt val tillräckligt väl, dock.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca said:
Woo! Och Boo.

Varför skulle man ljuga om att ha liten picka? =) Lögnarna finns rimligen bland de mer välutrustade spelarna.
...Det har du rätt i va?

Gud... Jag hade tänkt sia Vimes, men det är ju också dumt, antar jag. Tyrs information var att de flesta poliserna (alla?) hade pistoler. Och så siar jag en kille med pistol... Det är ju jättedumt. :gremfrown:

Recca

Femme Fatale
Korpa said:
De senaste dagarnas sömnbrist spökar och jag har läst men har inte direkt kunnat ta in vad som står, så jag måste avvakta till imorgon innan jag skriver något vettigt. Min röst får förbli oanvänd tills dess.
Jag känner detsamma. Jag är lite uppriven också för alla dumheter jag kläckt idag. :gremfrown:

Tyr

Hero
Vicotnik said:
Jag är fortfarande positivit inställd till att hänga Lu-kaazh som det ser ut nu. Dels så har han en polis-pistol, dels så saknar han "vapentyp" i namnet och dels så verkar han vilja vända drevet mot Mukwa i slutskendet.

Röst: Lu-kaazh
Jag också. Dessutom så gav Vimes avrättning lite mer cred till att vapentypen på slutet är viktig. Som det ser ut nu så skulle jag gissa att Lu-kaazh är ulv och att Mukwa saknade vapentyp eftersom han är miller. Det betyder att åtminstone en snut har insett detta och ljugit om vapentypen på slutet. Paxens inlägg säger att det är några poliser kvar, men vi trodde väl aldrig att det bara fanns 2 snutar. Nu är det iaf bekräftat.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad vad anser du om mina tankar kring lu-kaazh?
Vic said:
Jag är fortfarande positivit inställd till att hänga Lu-kaazh som det ser ut nu. Dels så har han en polis-pistol, dels så saknar han "vapentyp" i namnet och dels så verkar han vilja vända drevet mot Mukwa i slutskendet.
Det är den du menar va? Eller är det det du skrev då du lade din röst på Lu-kaazh förra rundan?

Det du skrev i förra rundan tyckte jag var bra. Alltså, du hade verkligen en bra motivering av din röst på Lu-kaazh emedan Spider och Korpa hade lite sämre.

Polis-pistolen vet jag inte hur hårt vi skall gå på. Att han saknar Pistol efter Beretta 92 är ju lite anmärkningsvärt. Det är precis lika som Vimes BDM-380 eller vad den hette.

Utöver dessa är det bara Mukwa som saknar slutfjong på sitt vapen som dessutom är en snutpistol.

Sista snutpistolen som bärs av Brynolf har däremot Pistol som slutfjong så den känns ju väldigt rätt om det är just namnen på våra vapen vi skall gå efter.

Att då Lu-kaazh försöker vända drevet mot den tredje snubben utan slutfjong på sitt vapen som dessutom sias röd är ju rätt naturligt. Inställningen Lu-kaazh haft mot Mukwa har väl inte varit bra sen beefen och anklagelserna som Mukwa hade mot Lu-kaazh.

Om jag ser på Lu-kaazh med arga ögat och sätter ulv i pannan på honom är draget att försöka rädda Vimes rätt bra genom att rösta på Mukwa. Han är ju den som har mest tvivlare mot sig och har haft lite problem rundan igenom. Om det skulle bli en vändning så var det bara Mukwa som gällde. Lite risky är det ju dock att så sent gå in och försöka avgöra. Dock så har ju inte Lu-kaazh röstat så mycket rundan igenom. Typ två på Recca och sen en på Vimes. Att ligga kvar med rösten på Recca kändes ju inte speciellt aktuellt för Lu-kaazh så..

Mja. Vi måste bege oss tillbaka och kolla lite hårdare på det här innan jag kan säga nått mer.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Röst: Korpa

Ditt spelande börjar nu.
Eller när du har sovit på saken. Då vill jag se lite kloka tankar från din sida.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Det betyder att åtminstone en snut har insett detta och ljugit om vapentypen på slutet.
Sist ut med sin outning var Korpa.

Korpas outning innehåller ett !
M40 Sniper Rifle!

Givet så står det ju inte så i !Paxens pm så Korpa har ju inte copypastat sitt vapen som jag har gjort i alla fall.

Vimes copypastade rakt av inte sitt vapen eftersom det var blankt på hans rad. Eller nått i den stilen.

Övriga gevär har Winchester eller Remington inblandat och är hagelsprakare. Rent spontant känns ett Sniper Rifle lite off för maffian.