Brynolf said:
En annan grej med polisernas vapen är ju uppenbarligen att de inte har dem beskrivna på samma sätt som våra. Varför skulle Vimes annars vimsa runt på det där viset? Detta talar ju faktiskt för att Lukas, Mukwa och Korpa nu blir väldigt rödbetonade. Men det känns för enkelt...
Vänta vänta... Vad skrev Mukwa och vad skrev luukaz? Jag har för mig att Lukas protesterade mot Mukwas beskrivning av vapnet. Sedan har vi aldrig fått något vettigt svar på varför Lukas outar som han gör. Jag har haft skitsvårt kring hans "polisvapenoutning" eftersom jag antingen ser Lukas som en ängslig ulv eller en osäker bybo.
Sedan säger ju Lukas ingenstans att han är en miller, den rollen claimar sedan Mukwa vilket ställer Lukas i en dålig position om han hade claimat miller. Mukwa verkar också övertygad om att Lukas är skurk efter att Mukwa outat sitt miller. Han pratar också om att hans polisvapen är en garanti för att andra med polisvapen är poliser men att sig-sauern är ett polisvapen behöver ju inte betyda att det enligt wikin är det. Det är troligare att beskrivningen hintar åt att sig-sauern är dåligt beskriven i rollen och att denna "felaktiga beskrivning" är återkommande hos alla ulvarna. Research-beroende spel är lite blä, liksom, !Paxen skulle inte göra ett spel som var beroende av att man läser på om allas vapen.
Lukas har dock googlat sig fram till sin polispistol, har jag för mig? Och Lukas har dessutom outat att det på hans vapen står klart och tydligt att han har en pistol, väl? Eller har jag blandat ihop något?
För mig är inte Lukas eller Mukwa garanterade ulvar...
Snarare är de båda bybor. De som ser ut som ulvar är Korpa och Larsson iom att deras vapen är beskrivna "felaktigt", på samma sätt som Vimes' och Mukwas.
Suck.