Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Mukwa

Swashbuckler
Jag kan säga redan nu att jag kommer inte hinna vara med särskilt mycket i den här rundan, jag jobbar heldagar idag, tor och fre. och när jag inte jobbar måste jag plugga. Det suger. Jag lovar att svänga in och framförallt läsa när jag kan.
------

Nu har xyas tydligen info om att ulvar sias gröna, och då fattar jag inte varför de plockade SJ i så fall. Att ulvarna sias gröna låter dock ganska trovärdigt med tanke på att vi fick en siare + info och vapensiare som kunde begränsa fraktionssiandet till 8 pers. Resten ska ju Recca ta hand om. Jag tänker mig att det i så fall är troligt att vi hittar en av ulvarna bland gevären (och denne sias grön så det är bara Recca som spårar den ulven), och två av ulvarna har gömt sig bland pickadollerna. Den ena var Vimes så det borde finnas en kvar då i så fall. Jag vet att jag inte är det och då har vi 6 kvar. Brynolf, Lu-Kaazh, Recca, LJSLarsson, Vic och Xyas. Av de här håller jag nog Brynolf som mest trolig. Som jag redan skrivit är Brynolf den som agiterade mest för att jag skulle åka i slutet. Lu-Kaazh var också på mig, men det var han hela rundan. Brynolf bytte liksom sin mest misstänkte från Vimes till mig. Jag har släppt misstankarna mot Recca en aning, men hon är definitivt inte grön. Jag tycker som sagt att byn har fått på tok för mycket sätt att jaga ulvar på, och det är förvisso jäkligt bra, men det luktar skumt om det också.

Rent spontant tänker jag mig att sättet !Paxen skrivit vapnen på är skit samma eftersom det inte gjorde någonting att vi citerade, men Vimes visste uppenbarligen inte hur det såg ut. Jag citerade min pistol i min outning och jag har inte Pistol med i namnet nånstans, om inte P:et i P226 står för pistol, men det är inte utskrivet iallafall. Jag har som sagt trott att polisvapen har varit en scum tell (eftersom jag sias röd och har ett polisvapen, men det står inte att det är därför jag sias röd. punkt.) och det är det kanske inte, men de jag misstänker mest har båda polisvapen. Jag ska fnula mer på det här med infon + vapensiandet. Tyrs outning känns trovärdig, det gör dock inte Reccas. Recca är den som reagerat mest på press och det brukar ju vara en scum tell. Reccas och Tyrs outningar går dock väldigt bra ihop, så antingen är det jävligt ballsy varulvar som helt har hittat på den här infon, eller så är det genuina bybor. Jag tror inte att bara en av dem kan vara ulv.

Jag gick tillbaks och kollade de sista minuterna av runda 1 och Vimes och Brynolf började nästan samtidigt att arbeta ut mig (1 min emellan) och båda kom med exakt samma anklagelse vid åtminstone ett tillfälle:

Om jag var miller skulle jag ha gått ut med det tidigare. På det påståendet skriver jag: Nej. Det skulle jag inte alls, för om ulvarna fått reda på att det gick att outa sig som miller hade vi haft problem. Jag var tvungen att outa mig tillräckligt tidigt för att siaren inte skulle sia mig, men där ligger också balansen - så sent som möjligt men tillräckligt tidigt för att siaren inte ska välja mig. Det här tror jag dessutom att jag redan skrivit om.

Jag slänger ur mig min röst med ovanstående som motiv:

Röst: Brynolf

Korpa

Umenörd
God morgon!

Angående mitt vapen: Utropstecknet var mitt och hörde inte till vapnet, men i övrigt är min beväpning exakt vad jag har angett. Jag har ett M40 Sniper Rifle och det är precis så mycket jag vet om det. Jag tror fortfarande inte att det här med tillverkare är en så värst stor grej men kan förstå att de tankarna finns eftersom det är många vapen där tillverkarna finns angivna.
K.K: Jag copypastade inte mitt vapennamn då det var för kort för att det skulle vara nödvändigt och fetmarkerade ett tecken extra. :gremsmile:

Kortare spelaranalys (Jag kan också använda mig av ulvpoängen):

Konrad Konvalj
1 ulvpoäng.
Han har också spelat stabilt och att vara sjuk i feber har gjort underverk för att undvika paranoian, så det han har skrivit har varit tydligt och lätt att förstå. Tankarna har inte skenat iväg lika mycket som de gjort i tidigare spel.

xyas
2 ulvpoäng.
Jag tycker att xyas har skött sig bra och han har inte gjort något som sticker ut på ett pingande sätt, men jag tänker inte ge honom mindre ulvpoäng förrän jag anser att han gjort något som gör honom riktigt grönish.

Vicotnik
2 ulvpoäng.
Vicotnic har ännu inte pingat röd och har gett ett stabilt intryck än så länge.

Mukwa
1 ulvpoäng.
Jag har varit väldigt misstänksam gentemot Mukwa också men köper hans miller-outning, åtminstone just nu. Det som talar för Mukwa är också att han deltar i diskussioner på riktigt och kommer med riktigt bra argument!

Tyr
1 ulvpoäng.
Har spelat stabilt än så länge och har outat trovärdig info så jag hyser inga direkta misstankar mot honom.

Recca
1 ulvpooäng.
Jag var väldigt skeptisk till henne större delen av förra rundan men i samband med Tyrs infooutning så har jag kommit fram till att hon inte är lika suspekt som jag trodde. Nu ser jag henne snarare som grönish.

Lu-kaazh
4 ulvpoäng.
Jag tyckte i runda 1 att Lu-kaazh aldrig riktigt var med i spelet och det är fortfarande så. Han har slängt ur sig några frågor men det är inte så mycket mer. Vapnet är mystiskt men inte lika mystiskt som hans förmåga att skriva väldigt lite med substans.

LJSLarsson
2 ulvpoäng.
Nybörjare som spelat bra hittills och jag har inte sett någon anledning att misstänka honom mer än någon annan än så länge.

Brynolf
4 ulvpoäng.
I runda ett såg jag inte Brynolf som särskilt misstänkt men beteendet i slutet av rundan är, minst sagt, pingande. Jag har förstås också tänkt tanken att Brynolf är en bybo som genuint inte misstänkte Vimes mest (som t.ex. jag) men måste hursomhelst granska honom närmare.

Reflektioner kring spelet: Det som gör det här spelet spännande är att vi har få variabler att gå på och då är det bara naturligt att allt kring vapnen får väldigt mycket fokus. Det jag funderar på är var man ska dra gränsen för vad som är viktigt och som jag skrivit tidigare så anser jag inte att tillverkare är en så stor grej. Jag lutar åt att det kan vara så enkelt att det enda som spelar någon roll är storleken på vapnet, något som hittills outade saker tyder på. Vi har knappast en tillverkar-siare, t.ex. och Recca är troligtvis så nära vi kommer att kunna sia vapentyp.

Angående siarresultat så tycker jag det är väldigt intressant att höra att det kan finnas snutar som sias som gröna, det kombinerat med en miller gör en snutsiare mycket svagare och jag vet inte om byn i övrigt har något som väger upp för det. Nu finns det sådant som ännu inte är outat så det kan finnas bra saker... och om Spider var vår snutsiare så spelar det hursomhelst mycket mindre roll rent praktiskt, men det är fortfarande intressant att diskutera. Det kan innebära att Mukwa inte är fullt lika grön som jag tänker mig honom eller att xyas är den som far med osanning.

Xyas

Swashbuckler
Korpa said:
Det kan innebära att Mukwa inte är fullt lika grön som jag tänker mig honom eller att xyas är den som far med osanning.
Jag är inte riktigt med hur du kopplar ihop min outning med Mukwa?

Korpa

Umenörd
xyas said:
Din outning kombinerat med Mukwa som miller är vad som försvagar snutsiaren mest, därför koppplar jag ihop det. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig.

Xyas

Swashbuckler
Korpa said:
xyas said:
Din outning kombinerat med Mukwa som miller är vad som försvagar snutsiaren mest, därför koppplar jag ihop det. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig.
Ah, ok. Men är det inte möjligt att vi har både och? En bybo som pingar röd, och en farbror blå som pingar grön.

Jag misstänker ju inte Mukwa särskilt mycket och ser ingen motsättning mellan våra två outningar.

Korpa

Umenörd
Det är vad jag lutar mest åt så det är helt klart möjligt. Men det är intressant att vår snutsiare inte är fullt så bra som den brukar, så därför tog jag upp det.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:
Har en fråga till xyas också:
En grej som jag tycker är konstig från rundan innan är när xyas skriver: "Min info/färdighet tyder också på att det finns en siare. Det kanske är samma sak med Spiders." (Taget från minnet)

Som bybo borde xyas tänka att han inte ska claima den enda roll som Spider skulle kunna gömma sig bakom, nämligen info-rollen som säger att det finns siare. Om Xyas tar den från Spider blir ju Spider nattmördad, för hur troligt är det att det finns två personer som sitter på info om siare?
Nu väljer jag att outa min info utan press. Delvis för att den här diskussionen inte ska dra iväg i en massa otydliga spekulationer, och delvis för att jag tror att Spider var vår siare vilket gör min info irrelevant.

Vi har en eller flera farbror blå i spel som pingar gröna om de sias.

Vän av ordning reagerar nu på att jag i slutet på förra rundan sa att jag inte var helt säker på att jag tolkat infon korrekt. Och det är för att det står inte uttryckligen i min att vi har fel-pingande snutar i spel, utan det är så jag tolkar texten. Och det kan vara fel, men är det så är min info värdelös för det finns ingen annan rimlig tolkning.

Scum-fucking-tell. Varför går du inte ut med detta innan slutet på runda 1? Är du så nonchalant inför risken att bli dödad att du tänker att byn klarar sig utan den? Som jag ser det finns det ingen anledning att inte släppa din info direkt, särskilt som en siare finns bland oss. Tänk om du hade blivit dödad?

Är du så övertygad om att det är Spider som blir mördad NÄR DU HAR EN SKILL SOM SÄGER ATT ULVARNA SIAS GRÖNA att du inte tycker du är i farozonen för nattmord och därför inte ger siaren och byn information som är livsviktig för byns chans att använda siaren för att hitta ulvar?

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Ok, att nattmörda Spider som troligen var vår siare verkar ju inte vara nån jättebra idé i så fall. Att sias grön är en enorm fördel om man sköter sig rätt i övrigt, och det är klart värt att låta siaren leva i så fall.

Antingen är ulvarna dumma, Xyas ljuger eller så var det bara Vimes som siades grön så när han hängdes ville man inte ha kvar siaren längre.

Xyas said:
Det intressantaste där är att Brynolf 20.46 är väldigt intresserad av att jag outar siar-info som relaterar till Spiders kommentarer. Det blir än intressantare när man ser att Brynolf har sin röst på Mukwa. Hade den legat på Spider hade jag förstått reaktionen då infon som jag kom med kunde varit ett argument för att inte rösta ut Spider. Men nu framstår det bara som att ulvarna fiskar efter vem som är siare och som ska nattdödas.
Nej, jag var som jag sagt inne på att Spider och Mukwa var Papi Raul och att Spider därmed ljög. När du kom ut med infon så ville jag så klart vara säker på att det inte gällde Reccas siande, för om det gjorde det kunde teorin fortfarande hålla.

Korpa

Umenörd
Och så måste jag lägga en röst.

Röst: Lu-kaazh
Motivering: Precis som tidigare, jag anser att Lu-kaazh inte är med i diskussionerna och vet fortfarande väldigt lite om vad han tycker och tänker. Min röst kan släppas om jag bara får läsa några vettiga inlägg från honom, jag vill läsa tankar och reflektioner!

(Och så kikar jag närmare på Brynolf också, men det lär ta en stund att kika på hur han agerat i runda 1 med tanke på alla inlägg.)

Recca

Femme Fatale
Gud vad svårfattligt jag skriver. Men om jag är xyas och sitter med info som säger att 1-3 snutar sias som gröna och så börjar det närma sig slutet på runda 1. Jag håller käften... Jag dör... Splatt...

Siaren siar på och grönar ulv efter ulv, under tiden. Xyas är död och kan inte berätta att hans skill säger att vissa ulvar är gröna. Byn är typ dödsdömd för att xyas inte outar i runda 1. Did this not cross your mind?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Brynolf
4 ulvpoäng.
I runda ett såg jag inte Brynolf som särskilt misstänkt men beteendet i slutet av rundan är, minst sagt, pingande. Jag har förstås också tänkt tanken att Brynolf är en bybo som genuint inte misstänkte Vimes mest (som t.ex. jag) men måste hursomhelst granska honom närmare.
Hur kommer det sig att du som misstänkte Vimes mest lägger din röst på Lu-kaazh och sedan inte har en tanke på att logga in och ändra din röst senare?

Vimes hade i det läget pingat mycket hårdare än Lu-kaazh och han hade dessutom outat brunhål. Jag var inne på det redan igår innan rundan var slut, och ansåg då att den ända som verkligen hade en motivering att rösta på Lu-kaazh var Vicotnik och han flyttade sedan sin röst till Vimes. Du låg kvar på Lu-kaazh och hade inte en tanke på att flytta den.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:

Scum-fucking-tell. Varför går du inte ut med detta innan slutet på runda 1? Är du så nonchalant inför risken att bli dödad att du tänker att byn klarar sig utan den? Som jag ser det finns det ingen anledning att inte släppa din info direkt, särskilt som en siare finns bland oss. Tänk om du hade blivit dödad?

Är du så övertygad om att det är Spider som blir mördad NÄR DU HAR EN SKILL SOM SÄGER ATT ULVARNA SIAS GRÖNA att du inte tycker du är i farozonen för nattmord och därför inte ger siaren och byn information som är livsviktig för byns chans att använda siaren för att hitta ulvar?
? Är det en scum tell att jag höll på infon, eller att jag har släppt den överhuvudtaget (och således hittat på den)?

Och jag var ganska säker på att det var du som skulle nattmördas.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Ok, att nattmörda Spider som troligen var vår siare verkar ju inte vara nån jättebra idé i så fall. Att sias grön är en enorm fördel om man sköter sig rätt i övrigt, och det är klart värt att låta siaren leva i så fall.
Recca har också varit inne på det.

Och det är ju fullständigt korrekt. (Brynolf har ju tidigare siats grön och den gången sparade ulvarna siaren. Det gav nästan Brynolf segern.)

Det är jävligt fishy det här xyas.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Gud vad svårfattligt jag skriver. Men om jag är xyas och sitter med info som säger att 1-3 snutar sias som gröna och så börjar det närma sig slutet på runda 1. Jag håller käften... Jag dör... Splatt...

Siaren siar på och grönar ulv efter ulv, under tiden. Xyas är död och kan inte berätta att hans skill säger att vissa ulvar är gröna. Byn är typ dödsdömd för att xyas inte outar i runda 1. Did this not cross your mind?
Klart det gjorde, och man kan såklart argumentera för ett annat agerande. Men kände mig ganska säker på att det fanns gott om andra kandidater till nattmordet (du, spider, kanske Vic), tillräckligt för att vara bered att ta chansen (jag gillar att chansa, remember). Och genom att brödsmula det i slutet har jag nu lockat fram Brynolf, som jag är övertygad är ulv.

Och om det bara är en polis som sias grön så finns det såklart fortfarande anledning för ulvarna att ta ut en misstänkt siare. Det kanske rentav är så att ulvarna inte ens vet om att någon av dem sias grön.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:

Och jag var ganska säker på att det var du som skulle nattmördas.
"Ganska säker" på att du inte offrar byn till ulvarna.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Det är jävligt fishy det här xyas.
Nä, det är det faktiskt inte.

Eller, det är inte ett dugg fishy att jag outade infon i runda 2, snarare än runda 1. Däremot kan man se min outning i sig som fishy/påhittad, och det är ju en annan sak.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:

Klart det gjorde, och man kan såklart argumentera för ett annat agerande. Men kände mig ganska säker på att det fanns gott om andra kandidater till nattmordet (du, spider, kanske Vic), tillräckligt för att vara bered att ta chansen (jag gillar att chansa, remember). Och genom att brödsmula det i slutet har jag nu lockat fram Brynolf, som jag är övertygad är ulv.

Och om det bara är en polis som sias grön så finns det såklart fortfarande anledning för ulvarna att ta ut en misstänkt siare. Det kanske rentav är så att ulvarna inte ens vet om att någon av dem sias grön.
Okay.

Jag tyckte jag hade nåt där... Jag tror att jag är sur från förra rundan, så jag kanske vill se en ulv i dig och granskar dig tuffare än andra. :/

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Och genom att brödsmula det i slutet har jag nu lockat fram Brynolf, som jag är övertygad är ulv.
Det var ett fint knep det ger jag dig xyas, men jag håller med Recca lite i resonemanget här. Det är ju en ballsy risk för byns bästa.

Dock så har vi alla olika planer och agendor så jag förstår ju hur du har tänkt och varför du har gjort som du gjort. Det är ju bara att kolla hur Recca agerade runda 1. Det var ju inte skitbra för byn, men Reccas plan stämde inte riktigt överens med byn så hon körde sitt race.