Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Tyr said:
Tyr said:
Jag också. Dessutom så gav Vimes avrättning lite mer cred till att vapentypen på slutet är viktig. Som det ser ut nu så skulle jag gissa att Lu-kaazh är ulv och att Mukwa saknade vapentyp eftersom han är miller. Det betyder att åtminstone en snut har insett detta och ljugit om vapentypen på slutet. Paxens inlägg säger att det är några poliser kvar, men vi trodde väl aldrig att det bara fanns 2 snutar. Nu är det iaf bekräftat.
Nu kan man ju säga vad man vill om hur xyas valde att outa sin förmåga, men jag tycker den känns vettig. Den förklarar ju också en hel del. Om Mukwa saknar vapentyp i vapennamnet eftersom han är miller är det ju bara logiskt att en snut som pingar grön HAR vapentyp i vapennamnet. Detta skulle betyda att snuten antagligen vet att han/hon pingas grön men inte varför och att ingen av de andra snutarna hade någon info hur vapentyp kan röja dem.
Jag tycker att det låter logiskt...

Vidare kanske inte tillverkare är en variabel alls utan den viktiga variabeln är just vapentyp. Detta stämmer bra överens med min förmåga och det här argumentet du för.

Korpas vapen Sniper rifle är fortfarande lite av en joker, men jag är villig att släppa tillverkare eftersom tillverkaren för det mesta verkar ha med själva vapennamnet att göra.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det låter nästan som att Vimes är obeväpnad på sättet han uttrycker sig...
Inte en helt oäven tanke.

Så att tro det är föga troligt att ulvarna skulle valt att ljuga om sina vapen ser jag som en ulvig tanke.
Läs förta inlägget i runda 1, där skriver !Paxen att alla har ett vapen.
Jaja. Alla har ett vapen, men att du tror att det är "föga troligt att ulvarna skulle valt att ljuga om sina vapen" ser jag fortfarande som ett bigg no, no. Det är klart att dom måste göra nått med sin beväpning annars hade inte Vimes outat och härjat runt på det viset han gjorde.
Som jag ser det:
Alla har fått ett vapen.
Det är bra för byn om ulvarna tvingas ljuga.
Det skulle kunna vara så att de fått vapen men det står på ett annorlunda sätt i deras pm än våra? Problemet är: Vi får inte diskutera hur pm är konsturerade.
Samt om ulvarna har fått vapen varför skulle de då ljuga?

Xyas

Swashbuckler

Vicotnik said:
Av rädsla (ogrundad eller otherwise baserad på den info ulvarna har) för att vi ska kunna identifiera dem på de vapen de claimar? Det var därför jag ljög om mitt namn när jag var ulv i Vimes LoL, för att jag var orolig för att någon kunde identifiera mig på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vic said:
För att de har en information som säger något gällande vapen. Exempelvis att små puffror är sånt som snutar använder.

Eller så har alla snutar samma vapen och då måste de ju inse att det är läge att ljuga om sina vapen.

Eller så har de en liten snut-kniv på fickan, och när det outas pistoler och gevär sitter man inte på en bra sits om man går runt med en stilett i fickan.

Recca

Femme Fatale

Vicotnik said:
Jag tycker ju att Vicotnik har missat nåt i våra diskussioner och därför börjar kännas mer o mer ulvig... :gremtongue:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Recca said:
Vicotnik said:
Jag tycker ju att Vicotnik har missat nåt i våra diskussioner och därför börjar kännas mer o mer ulvig... :gremtongue:
Jupp, det brukar blir resultatet när jag ifrågasätter att ulvarna skulle ljuga. Mycket pga att jag utgår ifrån hur jag själv resonerar då jag spelar som ulv. Som ulv försöker jag alltid hålla mig till den information jag fått och försöker att undvika att ljuga om det som har med hårdinfo, just eftersom sånt brukar kunna sias.
Det är dock hur jag spelar och resonerar då jag är ulv.

Det jag stör mig på i den nuvarande diskutionen är att det inte är första gngen som det är spelare som börjar spekulera i att ulvarna inte skulle ha vapen då det tydligt står i !Paxens första inlägg att alla har vapen.

Korpa

Umenörd
Konrad Konvalj said:
Korpa said:
Brynolf
4 ulvpoäng.
I runda ett såg jag inte Brynolf som särskilt misstänkt men beteendet i slutet av rundan är, minst sagt, pingande. Jag har förstås också tänkt tanken att Brynolf är en bybo som genuint inte misstänkte Vimes mest (som t.ex. jag) men måste hursomhelst granska honom närmare.
Hur kommer det sig att du som misstänkte Vimes mest lägger din röst på Lu-kaazh och sedan inte har en tanke på att logga in och ändra din röst senare?

Vimes hade i det läget pingat mycket hårdare än Lu-kaazh och han hade dessutom outat brunhål. Jag var inne på det redan igår innan rundan var slut, och ansåg då att den ända som verkligen hade en motivering att rösta på Lu-kaazh var Vicotnik och han flyttade sedan sin röst till Vimes. Du låg kvar på Lu-kaazh och hade inte en tanke på att flytta den.
Du missförstod mig. Jag misstänkte inte Vimes mest, jag såg honom som skum men såg Lu-kaazh som mest misstänkt. Det jag skrev var med andra ord att Brynolf kan ha gjort som mig och inte misstänkt Vimes mest och därför gått på Mukwa istället.

Brynolf

Dum fan

Vicotnik said:
Det skulle kunna vara så att de fått vapen men det står på ett annorlunda sätt i deras pm än våra? Problemet är: Vi får inte diskutera hur pm är konsturerade.
Fast det får vi ju, vad gäller vapen. Och det är nästan det enda vi har gjort så här långt i spelet. Det där var ett konstigt inlägg från dig.

Recca

Femme Fatale

Vicotnik said:
Det jag stör mig på i den nuvarande diskutionen är att det inte är första gngen som det är spelare som börjar spekulera i att ulvarna inte skulle ha vapen då det tydligt står i !Paxens första inlägg att alla har vapen.
Jag spekulerar inte så mycket som att jag är konfunderad över Vimes konstiga spelstil. För den där hårdinfon som du spelar efter när du är ulv verkar ju Vimes sakna, eller vad ska man tro om hans beväpningsformuleringar??

Brynolf

Dum fan
Korpa said:
Det jag skrev var med andra ord att Brynolf kan ha gjort som mig och inte misstänkt Vimes mest och därför gått på Mukwa istället.
Jaja, jag har som sagt varit tydlig med att jag misstänkte både Mukwa och Vimes. Och Recca. Den här rundan har jag inte hunnit samla mina intryck men Mukwa är fortfarande på tapeten tycker jag.

Lukas

Mannen i Gult
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Det är ju en ballsy risk för byns bästa.
Du om någon borde ju veta att det är så jag gillar att spela :gremwink:

(och för de som inte vet så är det här en referens till VarulvsGate-spelet där jag och konrad var varulvar och körde med väldigt riskabla strategier, men vann i slutändan).
Skulle du kunna peka ut något spel där du var bybo och körde ballzy?

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Vicotnik said:
Fast det får vi ju, vad gäller vapen. Och det är nästan det enda vi har gjort så här långt i spelet. Det där var ett konstigt inlägg från dig.
Generella regler
Direkt-citat av PM får ej göras! Försök beskriva er roll med andra ord. Alla har fått en beskrivningstext av spelet, detta speciellt får inte direkt-citeras! Jag har ej möjlighet att kolla av detta 24/7, dock om det märks av så kommer först en varning ges, till samtliga spelare oavsett om man har gjort ett direktcitat. Därefter så kommer ev överträdelser straffas med diskvalificering.
Vi får inte direktcitera pm. Däremot får vi diskutera pm to our hearts content.

Lukas

Mannen i Gult

Recca said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
Generella regler
Direkt-citat av PM får ej göras! Försök beskriva er roll med andra ord. Alla har fått en beskrivningstext av spelet, detta speciellt får inte direkt-citeras! Jag har ej möjlighet att kolla av detta 24/7, dock om det märks av så kommer först en varning ges, till samtliga spelare oavsett om man har gjort ett direktcitat. Därefter så kommer ev överträdelser straffas med diskvalificering.
Vi får inte direktcitera pm. Däremot får vi diskutera pm to our hearts content.
Ja men gränsen mellan vad som är okej är hårfin.
jag tycker att för att spela rent så skall vi låta bli att tänja på gränsen.

/Lukas som starkt ogillar det meta spel som det då blir. låt occ jaga på scum-tell inte på PM

Korpa

Umenörd
Angående xyas outning så är det ett iskallt drag att inte nämna den infon under första rundan. Jag hade, om jag suttit på sån info, inte chansat på det sättet men jag kan ändå förstå tanken bakom det och om det har fångat en ulv är det bra jobbat. Jag kommer sälla mig till skaran som tror att det är sanning, åtminstone tills det dyker upp något som gör infon märklig.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Recca said:
Vicotnik said:
Jag spekulerar inte så mycket som att jag är konfunderad över Vimes konstiga spelstil. För den där hårdinfon som du spelar efter när du är ulv verkar ju Vimes sakna, eller vad ska man tro om hans beväpningsformuleringar??
Varför skulle då !Paxen skriva
!Paxen said:
Alla spelare har ett vapen!
Att ulvarna skulle sakna delar av sitt vapennamn är möjligt, men hur skulle det påverka deras outning i förhållande till din claimade förmåga?
Om jag kommer ihåg rätt så kunde du se om det var ett litet (pistol/revolver) eller stort(gevär/shotgun) vapen. !Paxens forumlering är viserligen öppen för knivar/svärd med mera, men då skulle din förmåga slå bakut eller? Så jag anatr att vi endast har med skjutvapen att göra.

Recca

Femme Fatale

Lu-kaazh said:

/Lukas som starkt ogillar det meta spel som det då blir. låt occ jaga på scum-tell inte på PM
Jag tycker vi ska spela på alla sätt vi kan komma på. Varför ska något vara heligt som en ulv potentiellt kan gömma sig bakom?

Lukas

Mannen i Gult

Recca said:
Lu-kaazh said:

Jag tycker vi ska spela på alla sätt vi kan komma på. Varför ska något vara heligt som en ulv potentiellt kan gömma sig bakom?
Hur mycket jag än vill vinna (seriöst jag tror att jag aldrig varit på det vinnande laget), så känner jag att jag vill vinna på rätt vilkor utan fusk.

och jag tycker till exempel den taktik som kom i spel i ankeborg där hala skulle skriva synonymer till ett viss ord i fluffet var fusk