Jag tycker att det låter logiskt...Tyr said:Nu kan man ju säga vad man vill om hur xyas valde att outa sin förmåga, men jag tycker den känns vettig. Den förklarar ju också en hel del. Om Mukwa saknar vapentyp i vapennamnet eftersom han är miller är det ju bara logiskt att en snut som pingar grön HAR vapentyp i vapennamnet. Detta skulle betyda att snuten antagligen vet att han/hon pingas grön men inte varför och att ingen av de andra snutarna hade någon info hur vapentyp kan röja dem.Tyr said:Jag också. Dessutom så gav Vimes avrättning lite mer cred till att vapentypen på slutet är viktig. Som det ser ut nu så skulle jag gissa att Lu-kaazh är ulv och att Mukwa saknade vapentyp eftersom han är miller. Det betyder att åtminstone en snut har insett detta och ljugit om vapentypen på slutet. Paxens inlägg säger att det är några poliser kvar, men vi trodde väl aldrig att det bara fanns 2 snutar. Nu är det iaf bekräftat.
Vidare kanske inte tillverkare är en variabel alls utan den viktiga variabeln är just vapentyp. Detta stämmer bra överens med min förmåga och det här argumentet du för.
Korpas vapen Sniper rifle är fortfarande lite av en joker, men jag är villig att släppa tillverkare eftersom tillverkaren för det mesta verkar ha med själva vapennamnet att göra.