Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Lukas

Mannen i Gult
Re: Information

Brynolf said:
Lu-kaazh said:
men egentligen så har han inte gjort något som pingat på min radar.

så kortfattad: jag ser inget som jag tycker skulle peka på att han var skurk.
Så du tycker inte det är misstänkt alls att jag hoppade från Vimes till Mukwa i slutet av förra rundan?
Nej,
mest för att jag själv trodde mer på mukwa än vimes. så förstår jag varför man kunde komma till den insikten

Konrad Konvalj

Myrmidon

Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh eftersom du verkar ha missat min fråga till dig så postar jag den igen:
Vicotnik said:
Lu-kaazh jag skulle vilja höra vad anser du om Brynolf?
Tack jag letade just efter frågan.

Brynolf: jag tycker han känns stabil, mycket bättre än vad jag tycker han gjorde i Ankeborg där han var skurk.
Det får mig att tro att han är bybo nu.
men tekniskt sätt så skulle det bara vara att han är mer van som skurk nu.

men egentligen så har han inte gjort något som pingat på min radar.

så kortfattad: jag ser inget som jag tycker skulle peka på att han var skurk.
Så du tycker inte att Brynolfs superping i slutet av rundan är värd att ta med i dina beräkningar?

Och för den delen så var ju Brynolf den bästa boven i Ankeborg. Dock med hjälp av att han siades grön, men han var en riktig nagel i ögat. Han spelade ju bra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Du missförstod mig. Jag misstänkte inte Vimes mest, jag såg honom som skum men såg Lu-kaazh som mest misstänkt. Det jag skrev var med andra ord att Brynolf kan ha gjort som mig och inte misstänkt Vimes mest och därför gått på Mukwa istället.
Okay. Greppar dock inte riktigt varför du försvarar hur Brynolf har tänkt. Hans flytt av röst till Mukwa är ju en ping. Flytten av rösten handlade nog mer om vad xyas gjorde och inte att han plötsligt fick kalla fötter och i ren panik inte misstänkte Vimes lika mycket längre.

Lätt att missförstå saker och ting i det här spelet så det är väl bara att gräva vidare.

Tycker fortfarande att min röst på dig är värdig. Du uträttade inte stordåd i runda 1 direkt så det vore ju toppen om du kom med lite fresha tankar här i runda 2 som vi andra har missat.

Tyr

Hero

Tyr said:
Jag startar ett drev mot min tredje misstänkta snut, LJSLarsson. Jag vill ha en outad förmåga.

Röst: LJSLarsson

Motivering: Byn känns helt övermäktig vilket får mig att tro att en majoritet av snutarna, kanske alla, har varit förhållandevis inaktiva vilket har förhindrat samarbete. Mina två huvudmisstänkta har båda varit borta mycket (Lu-kaazh + Vimes och Vimes är bekräftad snut) och jag tror att den tredje snuten kan vara inaktiv också. LJSLarsson har också varit väldigt intetsägande och det kan lätt gömma sig en snut där. Eftersom han halkat efter och är ny så kommer det vara svårare att ljuga vid en outning.
Jag hade kanske inte väntat mig att folk skulle slänga sig på drevet, men jag hade väntat mig kommentarer. Tänker jag fel att det skulle vara bra att försöka gröna/röda LJSLarsson?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tyr said:
Jag hade kanske inte väntat mig att folk skulle slänga sig på drevet, men jag hade väntat mig kommentarer. Tänker jag fel att det skulle vara bra att försöka gröna/röda LJSLarsson?
SJSLarsson är så under isen och har inte koll på läget öht. Jag har sagt vad jag vill ha från honom och får jag inte det så är det ju inte svårare än att lägga en röst på honom då för att sedan låta den ligga där tills uppdraget är slutfört.

Hela den redogörelsen SJSL gjort är ju katastrof och kan han inte få till den rätt och det med facit i hand (alltså, hela omgång 1) så vet jag inte vad jag skall tro. Jag greppar ju ungefär vart han vill komma med den, men så länge man skriver fel namn på fel plats och stoppar in saker på fel ställen så blir det ju bara fel.

Hade jag skrivit den redogörelsen så hade jag numera varit en ulv kan jag lova. Trots att jag skriver det mesta utan citat och utan att gå tillbaka ur minnet så vet ja ju vad som hänt och vilka som gjort vad. Skulle jag då lägga ut en analys med så mycket fel så hade jag hängts i ballen.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Tyr said:
Jag startar ett drev mot min tredje misstänkta snut, LJSLarsson. Jag vill ha en outad förmåga.

Motivering: Byn känns helt övermäktig vilket får mig att tro att en majoritet av snutarna, kanske alla, har varit förhållandevis inaktiva vilket har förhindrat samarbete. Mina två huvudmisstänkta har båda varit borta mycket (Lu-kaazh + Vimes och Vimes är bekräftad snut) och jag tror att den tredje snuten kan vara inaktiv också. LJSLarsson har också varit väldigt intetsägande och det kan lätt gömma sig en snut där. Eftersom han halkat efter och är ny så kommer det vara svårare att ljuga vid en outning.
Jag tror att det kanske är lika bra att folk avslöjar all info de sitter på om de har någon kvar för jag har iaf inte mycket mer att komma med här.

Men visst, Larsson och Korpa tycker jag har lite att ta igen. De borde diskutera kring sina roller båda två.

Korpa är en lönnmördar-sniper men vad har Larsson för roll?

Brynolf

Dum fan

Larsson har en förmåga, så mycket vet vi. Jag vet inte hur klokt det är att tvinga ur honom så mycket mer detaljer kring det, men något mer borde han kunna ge oss. Fluff eller tankar exempelvis.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Är det alltså det Korpa snackar om i runda 1 där hen skriver nått med "de ända lönnmördare jag känner till mördar åt dubbla håll" eller nått sånt. Eller vad menar du Recca?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Larsson har en förmåga, så mycket vet vi. Jag vet inte hur klokt det är att tvinga ur honom så mycket mer detaljer kring det, men något mer borde han kunna ge oss. Fluff eller tankar exempelvis.

Alltås, vi skall väl inte pressa ur SJSLarsson en förmåga i första läget?

Nummer 1 är väl att han tar tag i sin analys och får ihop den med samma resultat fast rätt lixom.

Nummer 2 ge oss lite mer tankar.

Nummer 3 om det krisar sig börja outa brallan av sig. Så mycket pingar ju inte SJSLarsson att vi måste börja kräva förmåge-outningar och liknande. Det finns ju fulare fiskar i vattnet här vill jag påstå.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Jag tror att det kanske är lika bra att folk avslöjar all info de sitter på om de har någon kvar för jag har iaf inte mycket mer att komma med här.
Det enda jag kan säga att jag med säkerhet vet är att jag inte är Papi Raul.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Det var det jag sa också, fast kanske lite sluddrigt.

Tyr

Hero

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Min tanke var att eftersom han är så pass efter så blir det svårare att ljuga om han outar helt. Då blir det lättare för oss att gröna/röda och att det skulle ge oss en hel del. Är det någon mening att bara naffsa lite? Jag kan tänka mig att bara pressa på ledtrådar om ni tycker det är bättre.

Korpa

Umenörd

Konrad Konvalj said:
Är det alltså det Korpa snackar om i runda 1 där hen skriver nått med "de ända lönnmördare jag känner till mördar åt dubbla håll" eller nått sånt. Eller vad menar du Recca?
Med ett sniper rifle som beväpning så måste jag vara en lönnmördarmafioso, någon annan förklaring kan jag inte tänka mig. Sedan kan jag tillägga att det är min tolkning utifrån min beväpning då det inte står ett ord om lönnmörderi i min flufftext.

Och så kan jag passa på att säga att jag kan hålla med om att jag inte uträttat stordåd, men å andra sidan tenderar jag att bli väldigt lågtflygande i varulvsspel, något något jag försöker motverka efter bästa förmåga.

Och jag håller också med om att det är misstänkt av Brynolf att försöka undsätta Vimes, men det gör mig inte heller jätteövertygad om att han är en ulv. Jag la trots allt min slutgiltiga röst på Lu-kaazh och var väl medveten om att Vimes spelade skumt, men jag tyckte inte det var tillräckligt skumt. Det är för övrigt inte det att jag aktivt försöker försvara Brynolf, men jag resonerade kring hans agerande och försökte se det ur mer än ulv-hållet.

Korpa

Umenörd

De enda som rent fluffmässigt har närstridsvapen är väl typ diskreta lönnmördare, men den enda lönnmördare jag känner till i spelet dödar på håll.
Och det var såhär jag skrev. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag kopplade den smulan först efter att hon gick ut med sniper riflet; innan tänkte jag att hon hade nån information kanske.

Korpa

Umenörd

Recca said:
Men visst, Larsson och Korpa tycker jag har lite att ta igen. De borde diskutera kring sina roller båda två.

Jag kan inte diskutera mer kring min roll utan att upprepa mig själv. Jag är beväpnad med ett sniper rifle och huruvida jag har en förmåga eller sitter på info vill jag i nuläget inte gå in på. Varulvarna behöver inte veta det och om det hade varit något som hjälpt byn i nuläget så hade det kommit fram.

Recca

Femme Fatale

Korpa said:
Med ett sniper rifle som beväpning så måste jag vara en lönnmördarmafioso, någon annan förklaring kan jag inte tänka mig. Sedan kan jag tillägga att det är min tolkning utifrån min beväpning då det inte står ett ord om lönnmörderi i min flufftext.
Normalt sett så har man väl nåt fluff kring sitt vapen om man är den enda i spelet med ett utmärkande vapen. Jag tycker inte att din brödsmula i runda 1 är rättfärdigad av din beväpning utan du får gott ta och knyta den till ditt fluff. Annars gick du precis från en 2-poängare till en 4-poängare, i mina ögon.

Berätta gärna lite mer om det fluff du skriver att du har.

Korpa

Umenörd

Recca said:
Berätta gärna lite mer om det fluff du skriver att du har.
Mitt fluff är inte knutet till min beväpning eller till min roll bland oss mafiosos. Det den beskriver är snarare tankarna kring varför jag befinner mig uppe hos Donen. Kort sagt, och utan att direktcitera, så velar det mellan att tro att Donen kanske tror att jag är snut eller att Donen litar på att jag kan hjälpa till med att hitta igen snutarna.

Jag antar att den bäst kan liknas vid en mycket kort bakgrundsbeskrivning och inte så mycket mer än så.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Det var inte tänkt att jag skulle citera dig från början. Det var mer en uppmaning till alla.

Nu blir ja borta ett bra tag tror ja för den delen.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
jag är fortfarande av åsikten att diskutera hur den skriva texten till rollerna är exakt uppbyggd ord för od bryter mot the spirit of reglerna, och dessutom är ett extremt osäkert sätt att hitta ulvar på.
Ja det skrev jag, för det är min åsikt. Men det handlar mer om att jag inte tycker det är så kul när man tänjer på reglerna än något annat.

Recca said:
Mukwa tror att han har en nyckelroll till att hitta ulvarna för att han har en polispistol och är miller.
Jasså, det har jag nog missar lite grann att han tycker.

Recca said:
Men varför är det en polispistol och därmed sättet man identifierar de andra snutarna på?
1. För att om man researchar hans vapen så står det att det är ett polisvapen.
2. För att hans roll-pm har likheter med polisernas roll-pm.
3. För att han har en pistol och Tyrs information säger att poliserna har pistoler.
Jag tror inte det har någon som helst betydelse att det är en polispistol, att den enda info som är intressant kring vapnen är stora/små i relation till din och Tyrs förmåga. I övrigt är de bara framslumpade,

Jag tror fortfarande att jag inte helt förstår vad du är ute efter (från mig då). Eller det kanske inte alls var en fråga till mig det här.