Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Xyas

Swashbuckler
Re: Information

Brynolf said:
Vicotnik said:
Det skulle kunna vara så att de fått vapen men det står på ett annorlunda sätt i deras pm än våra? Problemet är: Vi får inte diskutera hur pm är konsturerade.
Fast det får vi ju, vad gäller vapen. Och det är nästan det enda vi har gjort så här långt i spelet. Det där var ett konstigt inlägg från dig.
Nej, nej, nej! Stop!

Vad !Paxen skrev till mig var att det var ok att citera sitt PM med avseende på vapennamnet, inget annat!

Och jag är fortfarande av åsikten att diskutera hur den skriva texten till rollerna är exakt uppbyggd ord för od bryter mot the spirit of reglerna, och dessutom är ett extremt osäkert sätt att hitta ulvar på.

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
fast nej, jag tycker att rösta på princip är en skum-tell.
Jag har aldrig tänkt rösta ut xyas av principskäl. Det där var naturligtvis ett uttryck för min irritation över hans spelsätt.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Vi får inte direktcitera pm. Däremot får vi diskutera pm to our hearts content.
Paxen har ju uttryckligen sagt att vi får citera vapnen, om ni skulle ha missat det. Och det har vi ju gjort också, för fulla muggar.
!Paxen said:
Det sagt, huruvida ni direkt citerar ert vapen gör mig ej ett dyft, Se resten som ett "no-no", och använd era egna ord.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Lu-kaazh eftersom du verkar ha missat min fråga till dig så postar jag den igen:
Vicotnik said:
Lu-kaazh jag skulle vilja höra vad anser du om Brynolf?

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
Lu-kaazh said:
fast nej, jag tycker att rösta på princip är en skum-tell.
Jag har aldrig tänkt rösta ut xyas av principskäl. Det där var naturligtvis ett uttryck för min irritation över hans spelsätt.
Jag vet :gremsmile:

jag har inte som åsikt att rösta ut dig för att du sa det.
jag ville bara klargöra min åsikt om princip röster.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
Det skulle kunna vara så att de fått vapen men det står på ett annorlunda sätt i deras pm än våra? Problemet är: Vi får inte diskutera hur pm är konsturerade.
Fast det får vi ju, vad gäller vapen. Och det är nästan det enda vi har gjort så här långt i spelet. Det där var ett konstigt inlägg från dig.
Nej, nej, nej! Stop!

Vad !Paxen skrev till mig var att det var ok att citera sitt PM med avseende på vapennamnet, inget annat!

Och jag är fortfarande av åsikten att diskutera hur den skriva texten till rollerna är exakt uppbyggd ord för od bryter mot the spirit of reglerna, och dessutom är ett extremt osäkert sätt att hitta ulvar på.
Du menar alltså att huruvida det står Vapennamn + Vapentyp i rollen är irrelevant för att hitta ulvar.

Det betyder att om inte DET är vad som menas i Mukwas roll så måste det som refereras vara ren research-kompetens; för att hitta ulvarna ska vi leta rätt på folk som har pistoler som i historiskt avseende använts mycket av poliser.

Hur troligt är det, liksom?

Brynolf

Dum fan

Lu-kaazh said:
och jag tycker till exempel den taktik som kom i spel i ankeborg där hala skulle skriva synonymer till ett viss ord i fluffet var fusk
Medhåll (mycket pga att jag själv var ulv där och åkte dit rätt hårt på det) :gremlaugh:

Men nu är det som sagt ok att citera vapen, och bara det säger ju något om spelupplägget, som jag varit inne på tidigare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
Nej, nej, nej! Stop!

Word.

När vi gavs chansen i Ankeborg utnyttjade vi förvisso det, men det var ju inte det vi vann spelet på. Vi fick ju alla till och med lite ågren över hur vi fuskade och tänjde på reglerna.

Att vi nu har citerat våra vapen rakt av ser jag som en bra feature!

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Paxen har ju uttryckligen sagt att vi får citera vapnen, om ni skulle ha missat det. Och det har vi ju gjort också, för fulla muggar.
!Paxen said:
Det sagt, huruvida ni direkt citerar ert vapen gör mig ej ett dyft, Se resten som ett "no-no", och använd era egna ord.
I know dat. Men jag syftade mer på färdigheter och fluff om sånt finns.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
!Paxen said:
I know dat. Men jag syftade mer på färdigheter och fluff om sånt finns.
Visst, det har jag inte sagt nåt om heller.

Rimligtvis hade Vimes brutit lite mot reglerna om det hade varit sant att det stod "Du har en XXX".

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Rimligtvis hade Vimes brutit lite mot reglerna om det hade varit sant att det stod "Du har en XXX".
Vimes hade alltså antagligen anledning att tro att formuleringen i vapennamnet var viktigt för att lokalisera snutarna.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:
Du menar alltså att huruvida det står Vapennamn + Vapentyp i rollen är irrelevant för att hitta ulvar.

Det betyder att om inte DET är vad som menas i Mukwas roll så måste det som refereras vara ren research-kompetens; för att hitta ulvarna ska vi leta rätt på folk som har pistoler som i historiskt avseende använts mycket av poliser.

Que?

Sorry Recca men jag förstår verkligen inte ett ord av det här inlägget. Vad menar du?

Tyr

Hero

Vicotnik said:
Lu-kaazh eftersom du verkar ha missat min fråga till dig så postar jag den igen:
Vicotnik said:
När du är klar med detta Lu-kaazh så får du gärna ge en analys över de övriga spelarna med. Tror inte jag har sett en från dig. Skriva en skulle kunna lyfta misstankarna från dig.

Lukas

Mannen i Gult

Vicotnik said:
Vicotnik said:
Tack jag letade just efter frågan.

Brynolf: jag tycker han känns stabil, mycket bättre än vad jag tycker han gjorde i Ankeborg där han var skurk.
Det får mig att tro att han är bybo nu.
men tekniskt sätt så skulle det bara vara att han är mer van som skurk nu.

men egentligen så har han inte gjort något som pingat på min radar.

så kortfattad: jag ser inget som jag tycker skulle peka på att han var skurk.

Lukas

Mannen i Gult

Tyr said:
Vicotnik said:
Vicotnik said:
När du är klar med detta Lu-kaazh så får du gärna ge en analys över de övriga spelarna med. Tror inte jag har sett en från dig. Skriva en skulle kunna lyfta misstankarna från dig.
visst det kan jag göra
Jag kan dock inte göra det nu.

nu skall jag äta något innan jag sticker till jobbet.
jag skall försöka skriva det i kväll när jag kommer hemvid 10-11 tiden.

Tyr

Hero

Lu-kaazh said:
visst det kan jag göra
Jag kan dock inte göra det nu.

nu skall jag äta något innan jag sticker till jobbet.
jag skall försöka skriva det i kväll när jag kommer hemvid 10-11 tiden.
Lugnt. Ser fram emot den.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Vicotnik said:
Tack jag letade just efter frågan.

Brynolf: jag tycker han känns stabil, mycket bättre än vad jag tycker han gjorde i Ankeborg där han var skurk.
Det får mig att tro att han är bybo nu.
men tekniskt sätt så skulle det bara vara att han är mer van som skurk nu.

Det där var nog det mest inte sägande inlägget det här partiet. Det du säger är att Brynolf är bybo men kanske inte. Med tanke på att min röst ligger på dig redan så hade jag förväntat mig lite mer utvecklade tankar från dig. Just nu lyckas du inte övertyga mig om att du är bybo.

Tyr

Hero

Jag startar ett drev mot min tredje misstänkta snut, LJSLarsson. Jag vill ha en outad förmåga.

Röst: LJSLarsson

Motivering: Byn känns helt övermäktig vilket får mig att tro att en majoritet av snutarna, kanske alla, har varit förhållandevis inaktiva vilket har förhindrat samarbete. Mina två huvudmisstänkta har båda varit borta mycket (Lu-kaazh + Vimes och Vimes är bekräftad snut) och jag tror att den tredje snuten kan vara inaktiv också. LJSLarsson har också varit väldigt intetsägande och det kan lätt gömma sig en snut där. Eftersom han halkat efter och är ny så kommer det vara svårare att ljuga vid en outning.

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Recca said:

Que?

Sorry Recca men jag förstår verkligen inte ett ord av det här inlägget. Vad menar du?
Du skrev detta, did you not?
jag är fortfarande av åsikten att diskutera hur den skriva texten till rollerna är exakt uppbyggd ord för od bryter mot the spirit of reglerna, och dessutom är ett extremt osäkert sätt att hitta ulvar på.
Mukwa tror att han har en nyckelroll till att hitta ulvarna för att han har en polispistol och är miller.

Men varför är det en polispistol och därmed sättet man identifierar de andra snutarna på?
1. För att om man researchar hans vapen så står det att det är ett polisvapen.
2. För att hans roll-pm har likheter med polisernas roll-pm.
3. För att han har en pistol och Tyrs information säger att poliserna har pistoler.

Jag har lutat åt nummer 2, att det finns likheter i hur det ser ut i roll-pm'et. Jag tycker att Vimes konstiga outning bekräftar att något är skumt med den formulering han har fått av !Paxen.

Alternativ 1 tycker jag verkar helt bisarr. Ska man vara tvungen att sitta och söka på alla vapen på internet och researcha eller?

Alternativ 3 är sunt men då kan jag spontant tycka att Tyrs information är överflödig, eller att Mukwas är det.

Brynolf

Dum fan

Lu-kaazh said:

Så du tycker inte det är misstänkt alls att jag hoppade från Vimes till Mukwa i slutet av förra rundan?