Mukwa said:
Som jag redan skrivit är Brynolf den som agiterade mest för att jag skulle åka i slutet. Lu-Kaazh var också på mig, men det var han hela rundan. Brynolf bytte liksom sin mest misstänkte från Vimes till mig.
Jag var hela tiden tydlig med att du, Vimes och Recca var mina huvudmisstänkta.
Rent spontant tänker jag mig att sättet !Paxen skrivit vapnen på är skit samma eftersom det inte gjorde någonting att vi citerade, men Vimes visste uppenbarligen inte hur det såg ut.
Jo, som sagt så velar jag mellan att vapenformuleringen är viktig och att den inte är det.
Jag har som sagt trott att polisvapen har varit en scum tell (eftersom jag sias röd och har ett polisvapen, men det står inte att det är därför jag sias röd. punkt.)
For what it's worth så går jag i god för att polisvapen inte indikerar ulvskap. Hell,
du säljer ju själv polisvapen till oss! Dessutom är det fler vapen som används/använts av polis. Wikipedia säger:
"The Python immediately made inroads into the law enforcement market when introduced" (men har sedan fasats ut)
"Prior to the introduction of the "Police" model 870, altered (Remington 870) Wingmasters were popular among law enforcement."
"(Ruger GP-100 finns i en) Special design for the New York City Police Department"
H&K P8 är en variant på USP-designen som används av flera polisstyrkor enligt
här .
Om jag var miller skulle jag ha gått ut med det tidigare. På det påståendet skriver jag: Nej. Det skulle jag inte alls, för om ulvarna fått reda på att det gick att outa sig som miller hade vi haft problem.
Sant sant.