Re: Tyr analyserar mera
"Ulvpoäng" såg kul ut. Jag vill också prova.
Mukwa - 4up
Har fortfarande kaoset kring "nä, oj, det stod inte snutvapen egentligen" till sin nackdel. Det är ett misstag, och egentligen inte bättre än de missar som Vimes gjorde. Mukwa klämmer mycket på att hans förmågefluff förklarar varför han har ett snutvapen, men fluffmässigt kan han ju lika gärna sälja heta vapen till oss andra. Det är ju liksom vad han gör.
Hoppade på slutdrevet mot Vimes sist av alla när det typ var avgjort, med förbehållet att han egentligen inte var säker på att Vimes var ulv.
Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.
Lu-Kaazh - 3up
Har inte märkts av så mycket, vilket så klart är oroande. Verkar inte vilja ta ställning, men hoppar ibland frenetiskt på röda trådar som någon annan nystat fram. Hans vapenbeskrivning sticker dessutom ut, vilket inte talar till hans fördel. Lukas är misstänkt (men ICKE pga att han har en polispicka).
Konrad - 1up
Den grönaste av alla som jag ser det. Har spelat väldigt sansat och inte gett ifrån sig några direkta pings. Röstade på Vimes väldigt tidigt och velade förvisso lite, men lät rösten ligga kvar.
Xyas - 1up
Riskabelt att vänta med att outa sin info om grönsiade snutar, men kan för all del ha varit en slug plan. Fast eftersom det verkar vara jag som "fastnade i nätet" så blev slutresultatet en kass återvändsgränd. "Automatic pistol" passar egentligen inte in i Reccas fyra vapenkategorier, vilket lika gärna kan tala mot Recca som mot Xyas.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.
Vicotnik - 1up
Har spelat stabilt och inte stuckit ut så mycket. Bortsett från den här rundan när han kommit med lite konstiga uttalanden om att Poliserna nog inte behöver ljuga och att anti-millers inte gör det värt att spara siare.
Tror att det var Vic som lade rösten som fick det att väga över på Vimes i slutet. Grönande.
Tyr - 2up
Jag vet inte hur jag ställer mig till Tyrs förmåga, i synnerhet inte i kombination med Reccas. I övrigt har han lirat rätt bra vad jag kan se. Var med och röstade ut Vimes. Gött.
SLSLarsson - 3up
Har inte fått nåt grepp om Larsson. Hans vapenbeskrivning sticker ut. En väldigt förvirrad spelargenomgång denna runda samt att han höll sig utanför Mukwa/Vimes-racet förra rundan är de enda övriga pings jag har på honom. Men det sistnämnda är alls ingen harmlös ping då jag själv gjorde exakt så i Ankeborg när jag var ulv. Svår att sätta poäng på.
Korpa - 3up
Sniper rifle passar inte in i Reccas fyra vapenkategorier. Har legat lågt större delen av spelet. Deltog inte heller i Mukwa/Vimes-racet, utan röstade ensam på Lukas. I övrigt har jag inget konkret på Korpa. Svår att sätta poäng på.