Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: Information

Mitt fluff är inte knutet till min beväpning eller till min roll bland oss mafiosos. Det den beskriver är snarare tankarna kring varför jag befinner mig uppe hos Donen. Kort sagt, och utan att direktcitera, så velar det mellan att tro att Donen kanske tror att jag är snut eller att Donen litar på att jag kan hjälpa till med att hitta igen snutarna.

Jag antar att den bäst kan liknas vid en mycket kort bakgrundsbeskrivning och inte så mycket mer än så.
Då tolkar jag det som att du har roll-fluff men inget färdighetsfluff.

Recca

Femme Fatale
Re: Information

xyas said:
Recca said:
Mukwa tror att han har en nyckelroll till att hitta ulvarna för att han har en polispistol och är miller.
Jasså, det har jag nog missar lite grann att han tycker.

Recca said:
Men varför är det en polispistol och därmed sättet man identifierar de andra snutarna på?
1. För att om man researchar hans vapen så står det att det är ett polisvapen.
2. För att hans roll-pm har likheter med polisernas roll-pm.
3. För att han har en pistol och Tyrs information säger att poliserna har pistoler.
Jag tror inte det har någon som helst betydelse att det är en polispistol, att den enda info som är intressant kring vapnen är stora/små i relation till din och Tyrs förmåga. I övrigt är de bara framslumpade,

Jag tror fortfarande att jag inte helt förstår vad du är ute efter (från mig då). Eller det kanske inte alls var en fråga till mig det här.
Mukwa menar vid upprepade tillfällen att hans roll är förknippad med identifieringen av poliserna och snackar om att poliserna har pistoler som liknar hans på nåt vis. Han uppgav alternativ:
1. För att om man researchar hans vapen så står det att det är ett polisvapen.
Hela Mukwas beef med Lukaazh gick ut på att de hade polisvapen men att Lukaz saknade fluff kring varför hans vapen var polisigt. Den här teorin har ju fått sig en knäpp på näsan sedan dess men flera har varit inne på alternativ 2. För att hans roll-pm har likheter med polisernas roll-pm. Det här semi-bekräftas, i min åsikt, av Vimes konstiga outning. Grejen är ju att Vimes har en BDA 380 eller vad det nu var men outade browning och förklarade sedan att han googlade fram browningen.

Men om du och andra tror att det varken går att googla fram att vargarnas pistoler är polisvapen eller dra slutsatser från formuleringar i pm't så bestrider du Mukwas hela tolkning av den roll han har och då borde du vilja rösta ut Mukwa.

xyas said:
Ja det skrev jag, för det är min åsikt. Men det handlar mer om att jag inte tycker det är så kul när man tänjer på reglerna än något annat.
Men !Paxen har ju gått ut med att det är helt okay att citera beväpning. Det tolkar jag som att hans tanke är att vi ska använda formuleringarna för att fånga ulvarna. Och återigen, det stämmer ju på Vimes!

Recca

Femme Fatale
Tar en promenad.. Det är jättefint väder och jag har suttit och spejat på forumet hela dan. x.x'

Tyr

Hero
Tyr analyserar mera

Dags för ytterligare en spelaranalys.

Konrad Konvalj, 1up
Jag hade konkelnojja ett tag och misstänkte samtliga med tvåhandsfattade vapen. Efter xyas outning så gör jag inte det längre. Konrad känns grön som förut.

xyas, 1up
Det var våghalsat att vänta en runda med att outa förmåga. Men å andra sidan så blev det nu väldigt bra timing på den. Det var outningen vi behövde för att förstå vilken funktion vapentyp i vapennamnet har. Jag misstänker xyas mindre nu.

Vicotnik, 1up
Vic grönade sig i slutet av förra rundan. Perfekt timing för hade han väntat tills Mukwa röstat skulle det kunna tytt på att han var en snut som ville göra det bästa av en dålig situation och gröna sig själv. Om han är ulv så var det ett dåligt drag av honom.

Mukwa, 2up
Oförändrad åsikt. Tror fortfarande inte att han är snut.

Recca, 1up
Har spelat upp sig och grönat sig själv med hur hon röstade förra rundan.

Lu-kaazh, 5up
Jag är helt övertygad om att han är ulv vid det här laget. Med vapentyp-tellet mer eller mindre bekräftat så förtjänar han nu högsta ulvpoäng från mig.

LJSLarsson, 3p
Min uppfattning är mer eller mindre oförändrad.

Korpa, 1up
Efter min nojja lagt sig, och efter xyas outat, så är nu hennes ulvpoäng oförändrade.

Brynolf, 4up
Väldigt många känns gröna och med uteslutningsmetoden återstår Brynolf. Det är antingen han eller LJS som är undercoversnuten. Efter att ha läst igenom hans inlägg så tror jag mer på honom än Larsson. Men han har spelat jävligt bra. Om Lu-kaazh och Vimes spelat lika bra så skulle byn varit helt bortkollrade nu. Han har inte fått mycket hjälp.

I början var de tre i luven på varandra för att försöka sudda ut länkar mellan dem. Efter det så har Brynolf försvarat Lu-kaazh med en och annan smart gliring. Vimes har han gått hårdare på, och han trodde nog att Vimes skulle kunna försvara sig bättre. I slutet hoppar han på drevet och hoppas på att Vimes ska försvara sig, och han blir orolig när Vimes inte verkar dyka upp. Tyvärr för snutarna så hamnar Vimes i en kass situation där han tvingas försvara sig på paddan hos svärföräldrarna. Brynolf försöker göra det bästa av situationen och "ser vad som händer" och slätar över det så bra det går. I övrigt så har han sått misstänksamhet mot "de fyra" och när andra startat misstankarna så hoppar han snabbt på och är försiktigt optimistisk.

Så min åsikt just nu är att Brynolf är undercoversnuten och att han spelat väldigt bra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Tyr analyserar mera

Bra Tyrsan! 5 mp till dig.

Sitter på paddan nu och har lite andra spörsmål i hemmet som måste ordnas, men din iver att jag ulvar ger mig lite pepp att snabbt fälla en kommentar.

Att Vimes skrev att han hade noll koll och att han satt på padda betyder ingenting. Det kan lika gärna vara en fabrikation för att få till en förvirring som det ändå blev mot slutet där. Vimes gjorde sitt sista ryck att hänga nån annan och för att uppnå det så är det ju bara att använda alla tillåtna knep. Svärföräldrar tricket föll jag nästan för. Lixom, stackarn sitter där med paddan i knät och försöker samtidigt göra ett gott intryck.

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:
Att Vimes skrev att han hade noll koll och att han satt på padda betyder ingenting. Det kan lika gärna vara en fabrikation för att få till en förvirring som det ändå blev mot slutet där. Vimes gjorde sitt sista ryck att hänga nån annan och för att uppnå det så är det ju bara att använda alla tillåtna knep. Svärföräldrar tricket föll jag nästan för. Lixom, stackarn sitter där med paddan i knät och försöker samtidigt göra ett gott intryck.
Det är så humoristiskt att jag väljer att tro på det. Men du har ju rätt. :gremwink:

Får försöka komma ihåg att fråga i eftersnacket när spelet är slut.

Brynolf

Dum fan

Tyr said:
xyas, 1up
Det var våghalsat att vänta en runda med att outa förmåga. Men å andra sidan så blev det nu väldigt bra timing på den. Det var outningen vi behövde för att förstå vilken funktion vapentyp i vapennamnet har.
Hur menar du att kunskapen att det finns poliser som sias som gangsters skulle peka på hur viktig vapentyp är?

Brynolf, 4up
Väldigt många känns gröna och med uteslutningsmetoden återstår Brynolf. Det är antingen han eller LJS som är undercoversnuten. Efter att ha läst igenom hans inlägg så tror jag mer på honom än Larsson. Men han har spelat jävligt bra. Om Lu-kaazh och Vimes spelat lika bra så skulle byn varit helt bortkollrade nu. Han har inte fått mycket hjälp.
Hade jag varit fjärsman hade jag nästan frestats att tacka för komplimangen. Men du är ju alltså på fel spår.

Efter det så har Brynolf försvarat Lu-kaazh med en och annan smart gliring.
Jag har å det strängaste förnekat att "snutpistol"-faktorn skulle indikera ulvskap, vilket indirekt har försvarat Lukas. Har jag försvarat honom i något annat avseende?

Vimes har han gått hårdare på, och han trodde nog att Vimes skulle kunna försvara sig bättre. I slutet hoppar han på drevet och hoppas på att Vimes ska försvara sig, och han blir orolig när Vimes inte verkar dyka upp.
Tja, eller så var han verkligen en av mina huvudmisstänkta. Det torde ha framgått.

Brynolf försöker göra det bästa av situationen och "ser vad som händer" och slätar över det så bra det går.
Mitt "Nu får vi se" var mest ämnat att se hur folk, i synnerhet Spider, skulle reagera på att det stod lika i omröstningen, som jag sagt. Jag misstänkte Mukwa lika starkt som Vimes, men tänkte att jag dessutom kunde locka fram lite misstänkt beteende från Spider (eller nån) genom att flytta.

Brynolf

Dum fan

"Ulvpoäng" såg kul ut. Jag vill också prova.

Mukwa - 4up
Har fortfarande kaoset kring "nä, oj, det stod inte snutvapen egentligen" till sin nackdel. Det är ett misstag, och egentligen inte bättre än de missar som Vimes gjorde. Mukwa klämmer mycket på att hans förmågefluff förklarar varför han har ett snutvapen, men fluffmässigt kan han ju lika gärna sälja heta vapen till oss andra. Det är ju liksom vad han gör.
Hoppade på slutdrevet mot Vimes sist av alla när det typ var avgjort, med förbehållet att han egentligen inte var säker på att Vimes var ulv.

Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.

Lu-Kaazh - 3up
Har inte märkts av så mycket, vilket så klart är oroande. Verkar inte vilja ta ställning, men hoppar ibland frenetiskt på röda trådar som någon annan nystat fram. Hans vapenbeskrivning sticker dessutom ut, vilket inte talar till hans fördel. Lukas är misstänkt (men ICKE pga att han har en polispicka).

Konrad - 1up
Den grönaste av alla som jag ser det. Har spelat väldigt sansat och inte gett ifrån sig några direkta pings. Röstade på Vimes väldigt tidigt och velade förvisso lite, men lät rösten ligga kvar.

Xyas - 1up
Riskabelt att vänta med att outa sin info om grönsiade snutar, men kan för all del ha varit en slug plan. Fast eftersom det verkar vara jag som "fastnade i nätet" så blev slutresultatet en kass återvändsgränd. "Automatic pistol" passar egentligen inte in i Reccas fyra vapenkategorier, vilket lika gärna kan tala mot Recca som mot Xyas.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.

Vicotnik - 1up
Har spelat stabilt och inte stuckit ut så mycket. Bortsett från den här rundan när han kommit med lite konstiga uttalanden om att Poliserna nog inte behöver ljuga och att anti-millers inte gör det värt att spara siare.
Tror att det var Vic som lade rösten som fick det att väga över på Vimes i slutet. Grönande.

Tyr - 2up
Jag vet inte hur jag ställer mig till Tyrs förmåga, i synnerhet inte i kombination med Reccas. I övrigt har han lirat rätt bra vad jag kan se. Var med och röstade ut Vimes. Gött.

SLSLarsson - 3up
Har inte fått nåt grepp om Larsson. Hans vapenbeskrivning sticker ut. En väldigt förvirrad spelargenomgång denna runda samt att han höll sig utanför Mukwa/Vimes-racet förra rundan är de enda övriga pings jag har på honom. Men det sistnämnda är alls ingen harmlös ping då jag själv gjorde exakt så i Ankeborg när jag var ulv. Svår att sätta poäng på.

Korpa - 3up
Sniper rifle passar inte in i Reccas fyra vapenkategorier. Har legat lågt större delen av spelet. Deltog inte heller i Mukwa/Vimes-racet, utan röstade ensam på Lukas. I övrigt har jag inget konkret på Korpa. Svår att sätta poäng på.

Brynolf

Dum fan

Missade säga att Mukwa förstås blivit mindre röd av att Spider som bekräftade existensen av en fraktionssiare visade sig vara grön. Det är alltså inte alls otroligt att det finns millers i spel.

Tyr

Hero

Ledsen att det tog tid att svara. Verkligheten kom ivägen.

Brynolf said:
Hur menar du att kunskapen att det finns poliser som sias som gangsters skulle peka på hur viktig vapentyp är?
Efter kunskapen att det fanns snutar som siades grönt så var det logiskt att undercoversnuten hade vapentyp i namnet. Fint och prydligt och ger ännu mer cred till teorin. Den är ju inte 100% förstås, men det ser väldigt bra ut.

Brynolf said:
Jag har å det strängaste förnekat att "snutpistol"-faktorn skulle indikera ulvskap, vilket indirekt har försvarat Lukas. Har jag försvarat honom i något annat avseende?
Det har du inte, vilket är smart eftersom det är en legitim sak att försvara. Du har heller inte tyckt att han varit skum som så många andra.

Brynolf said:
Tja, eller så var han verkligen en av mina huvudmisstänkta. Det torde ha framgått.
Enligt vad du har sagt, ja. Tredje plats efter Mukwa och Recca. Jag tycker det snarare luktar bra ulvspel.

Brynolf said:
Mitt "Nu får vi se" var mest ämnat att se hur folk, i synnerhet Spider, skulle reagera på att det stod lika i omröstningen, som jag sagt. Jag misstänkte Mukwa lika starkt som Vimes, men tänkte att jag dessutom kunde locka fram lite misstänkt beteende från Spider (eller nån) genom att flytta.
Jag vet hur du ville att det skulle se ut. :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

Sitter på tåget och orkar inte citera.

Du följer knappast minsta motståndets lag, Tyr. Är det inte troligare att ulvarna finns där vi ser motsägelser, utstickande hard facts och misstag än att bygga ihop en teori om en genialisk ulv som spelar som en gud?

LJSLarsson

Hero
Hej allihopa.

Jag måste tyvärr beklaga, men jag har verkligen inte haft tid för att delta i spelet på ett sätt jag önskat. Jag har inte riktigt klarat av att ge mig den tid som ett varulvspel förtjänar.

Jag tror inte jag kommer ha möjlighet att delta i resten av spelet. Jag har dock fått en positiv bild av spelet och kommer nog försöka mig på varulvsspel igen någon gång i framtiden, dock då under bättre omständigheter och med lite mer kunskap i bagaget.

I vilket fall, tack allihopa för ett lärorik upplevelse. :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
LJSLarsson said:
Hej allihopa.

Jag måste tyvärr beklaga, men jag har verkligen inte haft tid för att delta i spelet på ett sätt jag önskat. Jag har inte riktigt klarat av att ge mig den tid som ett varulvspel förtjänar.

Jag tror inte jag kommer ha möjlighet att delta i resten av spelet. Jag har dock fått en positiv bild av spelet och kommer nog försöka mig på varulvsspel igen någon gång i framtiden, dock då under bättre omständigheter och med lite mer kunskap i bagaget.

I vilket fall, tack allihopa för ett lärorik upplevelse. :gremsmile:
Bra att du ser det som en lärorik upplevelse och att du fått en bra bild av varuvlsspel!

Men.

Det här går ju inte. Du kan ju inte bara lämna oss här. Vi kommer lixom bli halt utan din information/förmåga och få sitta här med kepsen på sne.

Tyr

Hero

Brynolf said:

Du följer knappast minsta motståndets lag, Tyr. Är det inte troligare att ulvarna finns där vi ser motsägelser, utstickande hard facts och misstag än att bygga ihop en teori om en genialisk ulv som spelar som en gud?
Jag har sagt mitt för tillfället. Nu vill jag höra vad andra spelare tycker om saken så jag vet hur vi ska agera.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Okay. SJSLarsson loggade precis ut och det var nog det sista vi såg av honom i det här spelet säger min magkänsla mig.

Anledning 1: Precis det han skriver. Visst det är trist att han inte pallar med något mer och rätt bra att bilden av varulvsspel är en kul grej, men inget som passar i SJSLarssons liv just nu.

Anledning 2: Han är en ulv. Han fixar inte trycket och har inte nån förmåga eller liknande. Hans picka är bluff och nu sitter han för trångt för att ta sig ur. Ett bra drag att logga ut för gott den här rundad och över leva utan att riskeras att diskas eller hängas. När väl runda 3 återupptas är det ju egenligen bara att logga in en sväng och lägga ett sorry pm och sedan softa iväg igen.

Vilket vill vi köra på?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:

Tyrsan har ju lärt sig av paranoians mästare! Det finns alltid en genialisk ulv (tror man) med i spel. Han som styr sina sunk-ulvs-minions och är så jävla bra. När det hela är över visar det sig att det är fel och sunk-ulvarna var de ända ulvarna med i spel.

Åter till det jag ville ta upp med dig:

Vem skall vi röst enligt dig för att vinna så mycket hård fakta (eller vad det kallas?). Alltså, vem skall vi hänga för att konfirmera och kunna lita på den information vi har i nuläget.

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:
Okay. SJSLarsson loggade precis ut och det var nog det sista vi såg av honom i det här spelet säger min magkänsla mig.

Anledning 1: Precis det han skriver. Visst det är trist att han inte pallar med något mer och rätt bra att bilden av varulvsspel är en kul grej, men inget som passar i SJSLarssons liv just nu.

Anledning 2: Han är en ulv. Han fixar inte trycket och har inte nån förmåga eller liknande. Hans picka är bluff och nu sitter han för trångt för att ta sig ur. Ett bra drag att logga ut för gott den här rundad och över leva utan att riskeras att diskas eller hängas. När väl runda 3 återupptas är det ju egenligen bara att logga in en sväng och lägga ett sorry pm och sedan softa iväg igen.

Vilket vill vi köra på?
Min plan för tillfället är att rösta ut Lu-kaazh eftersom han känns mest ulvig. Om det blir ny runda så var Larsson antagligen inte ulv. Blir det ingen ny runda så var han ulv. På sätt och vis var det bra att han lade av som han gjorde. Det känns mest rättvist för båda lagen.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Vem skall vi röst enligt dig för att vinna så mycket hård fakta (eller vad det kallas?). Alltså, vem skall vi hänga för att konfirmera och kunna lita på den information vi har i nuläget.
Ah, intressant infallsvinkel. Så där måste jag också börja tänka! Utan att ha funderat ihjäl mig på saken så skulle det vara intressant att konfirmera om Recca är mafioso eller ej. Om hon är det, så sticker ju Korpas Sniper rifle och Larssons Automatic pistol ut ganska mycket (även om Larsson tycks rymma nu).

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Ah, intressant infallsvinkel. Så där måste jag också börja tänka! Utan att ha funderat ihjäl mig på saken så skulle det vara intressant att konfirmera om Recca är mafioso eller ej. Om hon är det, så sticker ju Korpas Sniper rifle och Larssons Automatic pistol ut ganska mycket (även om Larsson tycks rymma nu).
Så ditt bästa pic för hängning är Recca?