Ond bråd död
Swashbuckler
Förklara hur det gick till.Konrad Konvalj said:Hej OBD! Kul att du ställer upp!Ond bråd död said:Hej!
Det stämmer som LsjL outade att jag/vi har en P8.
Nu outade du dig som en ulv för den delen.
Förklara hur det gick till.Konrad Konvalj said:Hej OBD! Kul att du ställer upp!Ond bråd död said:Hej!
Så din smartaste plan är att rösta ut den enda siaren som finns kvar. Och vad är det som bekräftas av att du får ut mig när det visar sig att jag var bybo? Att Automatic pistol inte är en pistol? Att ett sniper rifle inte är ett rifle?Brynolf said:Nja kanske, men det är i varje fall en hängning som skulle leda oss vidare. Har inte hunnit fnula så mycket mer på vilka andra som skulle bekräfta info. Ska ta itu med det.Konrad Konvalj said:Så ditt bästa pic för hängning är Recca?
P8 Pistol ska det vara.Recca said:Hur då?Konrad Konvalj said:Hej OBD! Kul att du ställer upp!Ond bråd död said:Hej!
Shit pommes frites! Det där är ju nästan en copy-paste av min genomgång... Vilket stämmer överens med det jag skrev om dig i densamma. Stärker inte dina aktier, Lu-Kaazh.Lu-kaazh said:Okej den lovade analysen kommer här...
Jag håller med dig om nästan allting, Brynolf, förutom när du försöker kränga att eftersom det inte står vapentyp i Mukwas roll så har han ingen vapentyp. Så kan det ju inte vara, liksom. Han har outat pistol väl? Men att han var tvungen att söka rätt på den infon?Brynolf said:Mukwa
Lu-Kaazh, Xyas
Recca
Han var tydligen Miller, vilket innebär att det finns/fanns en fraktionssiare. Vilket kan göra Xyas som snackat om anti-millers något grönare.
Mukwa hade ingen vapentyp. Är han mafioso, är det alltså inte en ping att sakna vapentyp. Det skulle misstänkliggöra Recca, som ju menar att vapentyp är en viktig grej.
Jag tror ju att det säger mer om ulvarnas strategi om jag blir nattdödad/överlever till runda 3.Brynolf said:Men om vi röstar ut Recca och hon visar sig vara grön, kan Mukwa och Lu-Kaazh mycket väl vara våra Kling och Klang. Liknande trådar får vi så klart om någon av de två röstas ut och visar sig vara polis.
Jo, klart det ÄR en pistol, men att det inte står uttryckligen rimmar illa med de kategorier du nämnt. Finns det kategorier borde de vara klart specade hos alla och envar. Som du själv sagt, det är ju inte troligt att det är tänkt att vi måste vara bildade eller googla saker och ting för att få det att gå ihop.Recca said:Jag håller med dig om nästan allting, Brynolf, förutom när du försöker kränga att eftersom det inte står vapentyp i Mukwas roll så har han ingen vapentyp. Så kan det ju inte vara, liksom. Han har outat pistol väl? Men att han var tvungen att söka rätt på den infon?
Det verkar vara ställt bortom allt tvivel, ja.Grejen är att Spider outade att det fanns en snutsiare och sen blev han dödad och visade sig vara grön. Så vi vet ju att det finns eller fanns en snutsiare.
Nja, inte helt meningslös. Det beror ju helt på vad ulvarna fått veta i sina PM. Men vi kan nog utgå från att de ser någon poäng med att ljuga, och där kommer du in, så klart. Därmed inte sagt att de fattat att det var bra att hitta på stora vapen. Vimes gjorde ju inte det, till exempel.I min åsikt är nu jag, xyas och Tyr mitt i ett litet triangeldrama. Tyr säger att snutarna har pistoler, vilket vore meningslös kunskap om det inte fanns en vapensiare. Alltså halvgrönar han mig.
I kombination med en vapensiare eller vilken som helst annan fördel byn kan ha gentemot ulvarna. Vi vet ju inte allt om alla än.Xyas säger att det finns snutar som sias gröna, vilket gör att en snutsiare är rimlig även i kombination med en vapensiare.
Du mejkar en hel del sense förstås, men vattentätt är det ju inte.Vad tänker du om detta, Brynolf?
Jodå, kör på. Det är bra med någon som kommer in med fräscha intryck.Ond bråd död said:Vet inte om de här inläggen ger så mkt. Kanske plockar jag upp nåt ämne som råkat falla i glömska. :/
Den fakta jag har i min roll säger att alla vapen tillhör antingen stor eller litet format samt att jag även får reda på om vapnet är någon av fyra olika typer. Det finns ingen som helst anledning att få för sig att min roll inte stämmer för att det inte uttryckligen står vapentyp i folks roller. Det här känns som ett sånt där tillfälle då du bestämt dig för att jag är ulv och därför får saker att passa in i den bilden.Brynolf said:Jo, klart det ÄR en pistol, men att det inte står uttryckligen rimmar illa med de kategorier du nämnt. Finns det kategorier borde de vara klart specade hos alla och envar. Som du själv sagt, det är ju inte troligt att det är tänkt att vi måste vara bildade eller googla saker och ting för att få det att gå ihop.Recca said:Jag håller med dig om nästan allting, Brynolf, förutom när du försöker kränga att eftersom det inte står vapentyp i Mukwas roll så har han ingen vapentyp. Så kan det ju inte vara, liksom. Han har outat pistol väl? Men att han var tvungen att söka rätt på den infon?
(Och glöm inte att Lu-Kaazh inte heller har någon vapentyp.)
Ah, det här har jag ju inte tänkt på. Om du talar sanning, så lär inte utebliven vapentyp spela någon roll.Recca said:Den fakta jag har i min roll säger att alla vapen tillhör antingen stor eller litet format samt att jag även får reda på om vapnet är någon av fyra olika typer.
Just det du citerar handlar faktiskt mer om att jag utgår från att du är grön och ser vart det skulle leda. Men som jag skrev nyss så blir nog inte Lukas & Mukwa rödare av att du är grön trots allt. I stället talar de avvikande vapenbeskrivningarna ännu mer för att du ljuger. Inkompatibiliteten mellan din info och andras brist på kategori går så att säga bara åt ett håll, när allt kommer omkring. Men ok, då hade jag nog fel i att en hängning av dig skulle leda oss till Mukwa och Lu-Kaazh.Det finns ingen som helst anledning att få för sig att min roll inte stämmer för att det inte uttryckligen står vapentyp i folks roller. Det här känns som ett sånt där tillfälle då du bestämt dig för att jag är ulv och därför får saker att passa in i den bilden.
Med betoning på lite.När jag sagt att man inte ska behöva googla på saker har jag ju menat om huruvida ett vapen har använts i polissammanhang ur ett historiskt perspektiv. Det är ju LITE skillnad liksom.
Nu tänker du faktiskt lite konstigt, Brynolf. Om alla snutarna hade pistol/revolvrar som Tyrs info hävdar så har ju ulvarna all information de behöver för att känna att de behöver ljuga till sig stora vapen.Brynolf said:Nja, inte helt meningslös. Det beror ju helt på vad ulvarna fått veta i sina PM. Men vi kan nog utgå från att de ser någon poäng med att ljuga, och där kommer du in, så klart. Därmed inte sagt att de fattat att det var bra att hitta på stora vapen. Vimes gjorde ju inte det, till exempel.I min åsikt är nu jag, xyas och Tyr mitt i ett litet triangeldrama. Tyr säger att snutarna har pistoler, vilket vore meningslös kunskap om det inte fanns en vapensiare. Alltså halvgrönar han mig.
1. Betänk att krafterna som du pratar om måste vara vapensiarkrafter för att bekräftas av och bekräfta Tyrs och xyas outningar iom att xyas information befinner sig i en direkt relation med Spiders.I kombination med en vapensiare eller vilken som helst annan fördel byn kan ha gentemot ulvarna. Vi vet ju inte allt om alla än.Xyas säger att det finns snutar som sias gröna, vilket gör att en snutsiare är rimlig även i kombination med en vapensiare.
Agree to disagree?Brynolf said:Med betoning på lite.
Fast inkompatibiliteten existerar bara i ditt huvud.Brynolf said:I stället talar de avvikande vapenbeskrivningarna ännu mer för att du ljuger. Inkompatibiliteten mellan din info och andras brist på kategori går så att säga bara åt ett håll, när allt kommer omkring. Men ok, då hade jag nog fel i att en hängning av dig skulle leda oss till Mukwa och Lu-Kaazh.
Haha! NUUU Såg jag hur det såg ut. xDRecca said:Fast inkompatibiliteten existerar bara i ditt huvud.Brynolf said:I stället talar de avvikande vapenbeskrivningarna ännu mer för att du ljuger. Inkompatibiliteten mellan din info och andras brist på kategori går så att säga bara åt ett håll, när allt kommer omkring. Men ok, då hade jag nog fel i att en hängning av dig skulle leda oss till Mukwa och Lu-Kaazh.