Fortfarande på tok för lite tid men Tyrs poängsystem är sjysst så jag använder den och smyger in lite tankar kring spelet i mallen. Det mesta av tiden går åt till att läsa och hänga med i tråden. Offrade btw plugget för det här tror jag. Det suger och jag skriker inombords, men är det varulvsspel så är det, eller nåt.
K.K - 1 UP
Spelar stabilt och skarpt. Den grönaste här inne.
Xyas - 3 UP
Har inte pingat någonting för mig, och jag reagerade inte så mycket på hans outning, men det har ni andra gjort och det luktar lite om den outningen. Den enda som kan bekräfta xyas färdighet är död. Han släppte dessutom Recca och gjorde en helomvändning till att tycka att hon var grönast i spelet. Jag ser inte varför hon skulle vara det och dessutom känns en vapensiare konsigt utifrån xyas numera outade färdighet. Lägg där till att han var näst sist på Vimes. Poängen stannar dock på 3 för att han grönade min miller-claim väldigt fort och det känns logiskt att han skulle göra det utifrån sin info. Dessutom håller han Brynolf som troligaste ulven.
Vicotnik - 2 UP
Jag ogillade fiskandet i början, men efter det har han spelat upp sig och kommit med relevanta anklagelser och spelat Vic-förnuftigt. Han brukar teoretisera kring speluppbyggnad och vad som är rimligt/orimligt och det tycker jag han gör nu också.
Tyr - 2 UP
Enda anledningen till att han inte får 1 UP är för att det luktar fishy om vapensiandet. Annars har han spelat bra, och outningarna har han skött. Det ska dock sägas att jag blandade ihop Tyr med LJSLarsson i första rundan. Två bybor som inte gjorde alltför mycket väsen av sig. Tyr är dock den stabile av de två.
Recca - 2 UP
Klarade inte pressen i runda 1 på ett särskilt övertygande sätt och jag har varit säker på att hon är ulv för allt som hände i runda 1. Att hon sedan väljer att granska Lu-Kaazh är ju shajt eftersom vi redan konstaterat att hon borde granska folk med gevär, för där funkar hon som en vanlig siare. Jag gillar dessutom inte inkonsekvensen i hennes spel. Hon blir förbannad på att folk tycker att hon inte kan spela sin roll korrekt, men sedan går hon emot xyas på exakt samma sätt (nu håller jag förvisso med om att xyas agerat knasigt). Jag har funderat mycket kring det här med hur Recca kände, och det gjorde mig nästan så olustig att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa av. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av spelet, men jag vill ju inte avbryta heller. Det verkar som att det var ok nåt inlägg senare och i den här rundan skriver hon att alla medel är tillåtna, eller nåt sånt där. Jag skulle må bra av att höra Reccas resonemang kring sitt eget spelande. Vad skulle vara ok och vad skulle vara mindre ok? Just nu är jag nästan för rädd för att komma med sånna här anklagelser och då vet jag inte hur jag ska spela mot Recca.
Lu-Kaazh - 4 UP
Fortsätter att gräva ned sig i mig och försvarar dessutom Brynolfs agerande i slutminuterna av runda 1. Jag får lov att hålla med Brynolf om att min tolkning av att snutvapen är en scum tell är kajko, eftersom det finns flera andra som har polisvapen. Med tanke på övrig info tycker jag dock inte att jag har resonerat särskilt tokigt. Det finns snutar bland småvapnen och det kan mycket väl vara så att vi ska leta efter avvikande pickadoll-namn, utifrån vad jag har som är avvikande (och Vimes då). Då är Lu-Kaazh fortfarande min topp-kandidat.
LJSL/OBD - 2 UP
Jag kan inte placera LJSL alls så här måste jag göra en ordentlig koll när jag väl får tid. Jag skrev nån gång att Tyr bara svansat efter i outningen, men då blandade jag ihop LJSL med Tyr. LJSL har varit med i typ alla drev och bytt röst som om vore det hans underkläder. Allt OBD kan göra för att lättare kunna analysera LJSL vore tacksamt. Lite schizofrent, men OBD: Resonera kring LJSLs spelande. Vad är logiskt och hur tänker du?
Brynolf - 4 UP
För det första försöker han med alla stående medel till buds försöka vända bort drevet mot Vimes i slutet. Visst, han har varit på Vimes under runda 1 och det är inte första gången han är ute efter mig, men det är inte direkt meriterande att lägga om ett drev från en varulv till en bybo. Dessutom vill han att vi plockar ut vår vapensiare för att kolla om vapenssiandet funkar eller inte. Det är ju tokweird. Ja, om Recca visar sig grön får vi veta att hennes förmåga är sann, men då har vi ju ingen användning av den heller. OM vi nu ska validera vapenssiandet tycker jag att vi ska ta ut Tyr, för om han är grön så är garanterat Recca det. Det här är dock kajko, för Tyr är uppenbarligen inte ulv eftersom en ulv inte skulle vilja underlätta för en vapensiare att få gröna resultat. Det är btw det här jag tror att Vic pratat om när han skriver att alla ulvar vill ta ut siaren. Det håller jag förvisso inte helt med om, för om en ulv sias grön vore det bättre att först bli siad och sedan döda siaren. Brynolf kan allt om det här
(även om ulvarna i ankeborg inte alls skonade siaren. Andersson kom ut runda 3, men det gjorde !Paxen som väktare också. I nattrunda 3 tvingades ulvarna att döda !paxen. I nattrunda 4 dödade de byns siare. Jag tror inte att de sparade siaren med vilje där faktiskt.)
Korpa - 2 UP
Lågflygare av rang. Hon har droppat nån form av lönnmördarskills och det kändes som att hon försökte gömma sig i min outning. Jag skulle vilja höra dig teoretisera kring xyas outning, för xyas hävdar att det finns gröna snutar och Recca kan kolla ditt vapen, även om du skulle pingat grönt för SJ. Ge oss lite idéer. Du är den andra jag behöver kolla mer på för att bilda mig en ordentlig uppfattning.