Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Ond bråd död

Swashbuckler
uff

Nu läser jag knappt det jag läser. Får nog fortsätta imorrn.

ivf, Vimes konsekventa skyddande av Recca är skumt. Hade det börjat när det såg lite kokt ut för honom hade jag kunnat avskriva det som avledande manöver, men det började rätt tidigt.
Samtidigt undrar jag om Recca brukar spela så där, om det är hennes personlighet? Hon är fortfarande huvudmisstänkt, men jag tyckte hon spelade mer byigt den här perioden. Vimes angriper Xya en del också, vilket kan tolkas lite olika. Xya har varit rätt osynlig ett tag där. Känns som ett givet röd/grön-förhållande mellan Recca och Xya. Dvs de är inte på samma lag.

Mukwa är väl den intressantaste här. Hans snack om att han har en förmåga kopplat till sitt vapen, som det senare visar sig han googlade för att se att det var en snutpicka. Jag tror honom dock så här långt. Annars är han nog en riktigt briljant varulv som började hinta om att han hade en förmåga/test som ursöktade polisvapeninnehavet.

Jag antar att detta redan har blivit överspelat och att han bevisat sin förmåga eller nåt.

Efter Recca känns Tyr, Brynolf och Lukaz mest suspekta. I den ordningen typ.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
samt att jag även får reda på om vapnet är någon av fyra olika typer.
Sorry om jag missat det här, men vad fick du för svar på det här med ditt första siande? För jag minns bara att du sa att Lukas hade ett enhandsvaoen.

Xyas

Swashbuckler
Re: Information

Recca said:
Men !Paxen har ju gått ut med att det är helt okay att citera beväpning.
Jag tolkade det som att det är ok för att det blir så krystat att försöka skriva om sitt vapen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Recca said:
Sorry om jag missat det här, men vad fick du för svar på det här med ditt första siande? För jag minns bara att du sa att Lukas hade ett enhandsvaoen.
"Jag siade, kanske dumt, Lukaaz. Han har en pistol eller revolver men inget tvåhandsfattat vapen."

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
"Jag siade, kanske dumt, Lukaaz. Han har en pistol eller revolver men inget tvåhandsfattat vapen."
Så siande ger alltså inte vapentyp (i och med att det kunde vara pistol eller revolver), utan enbart om det är en- eller tvåhandsfattning. Tolkar jag det rätt då?

För i så fall tycker jag det stärker min ståndpunkt att det är bara 1 vs. 2 händer som är intressant (i och med Tyrs outning) och allt prat om exakta formuleringar, tillverkare, snutvapen och så vidare är helt ointressant.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Tyr analyserar mera

Lu-kaazh du anser att Brynolf är grön (1up), Brynolf där emot anser att du är misstänkt:
Brynolf said:
Lu-Kaazh - 3up
Har inte märkts av så mycket, vilket så klart är oroande. Verkar inte vilja ta ställning, men hoppar ibland frenetiskt på röda trådar som någon annan nystat fram. Hans vapenbeskrivning sticker dessutom ut, vilket inte talar till hans fördel. Lukas är misstänkt (men ICKE pga att han har en polispicka).
Jag skulle vilja veta hur du ställer dig till hans kritik av dig.

Sen så skulle jag vilja att du utvecklar dina misstankar mot Mukwa:
Lu-kaazh said:
Mukwa 4up

jag har fortfarande inte kommit över mukwa, jag tycker fortfarande att hans roll känns skum.
jag tycker att jag skrev varför under hela förra rundan och det har i princip inte förändras.
Vad är det du tycker känns skumt med Mukwa? Är det att han är Miller? Vilket inte är helt orimligt med tanke på Spiders uttalande om att det finns/fanns en fraktions-siare. Som sagt kan du vara vänlig och utveckla dina tankar kring Mukwa.

Mukwa

Swashbuckler
Fortfarande på tok för lite tid men Tyrs poängsystem är sjysst så jag använder den och smyger in lite tankar kring spelet i mallen. Det mesta av tiden går åt till att läsa och hänga med i tråden. Offrade btw plugget för det här tror jag. Det suger och jag skriker inombords, men är det varulvsspel så är det, eller nåt.

K.K - 1 UP
Spelar stabilt och skarpt. Den grönaste här inne.

Xyas - 3 UP
Har inte pingat någonting för mig, och jag reagerade inte så mycket på hans outning, men det har ni andra gjort och det luktar lite om den outningen. Den enda som kan bekräfta xyas färdighet är död. Han släppte dessutom Recca och gjorde en helomvändning till att tycka att hon var grönast i spelet. Jag ser inte varför hon skulle vara det och dessutom känns en vapensiare konsigt utifrån xyas numera outade färdighet. Lägg där till att han var näst sist på Vimes. Poängen stannar dock på 3 för att han grönade min miller-claim väldigt fort och det känns logiskt att han skulle göra det utifrån sin info. Dessutom håller han Brynolf som troligaste ulven.

Vicotnik - 2 UP
Jag ogillade fiskandet i början, men efter det har han spelat upp sig och kommit med relevanta anklagelser och spelat Vic-förnuftigt. Han brukar teoretisera kring speluppbyggnad och vad som är rimligt/orimligt och det tycker jag han gör nu också.

Tyr - 2 UP
Enda anledningen till att han inte får 1 UP är för att det luktar fishy om vapensiandet. Annars har han spelat bra, och outningarna har han skött. Det ska dock sägas att jag blandade ihop Tyr med LJSLarsson i första rundan. Två bybor som inte gjorde alltför mycket väsen av sig. Tyr är dock den stabile av de två.

Recca - 2 UP
Klarade inte pressen i runda 1 på ett särskilt övertygande sätt och jag har varit säker på att hon är ulv för allt som hände i runda 1. Att hon sedan väljer att granska Lu-Kaazh är ju shajt eftersom vi redan konstaterat att hon borde granska folk med gevär, för där funkar hon som en vanlig siare. Jag gillar dessutom inte inkonsekvensen i hennes spel. Hon blir förbannad på att folk tycker att hon inte kan spela sin roll korrekt, men sedan går hon emot xyas på exakt samma sätt (nu håller jag förvisso med om att xyas agerat knasigt). Jag har funderat mycket kring det här med hur Recca kände, och det gjorde mig nästan så olustig att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa av. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av spelet, men jag vill ju inte avbryta heller. Det verkar som att det var ok nåt inlägg senare och i den här rundan skriver hon att alla medel är tillåtna, eller nåt sånt där. Jag skulle må bra av att höra Reccas resonemang kring sitt eget spelande. Vad skulle vara ok och vad skulle vara mindre ok? Just nu är jag nästan för rädd för att komma med sånna här anklagelser och då vet jag inte hur jag ska spela mot Recca.

Lu-Kaazh - 4 UP
Fortsätter att gräva ned sig i mig och försvarar dessutom Brynolfs agerande i slutminuterna av runda 1. Jag får lov att hålla med Brynolf om att min tolkning av att snutvapen är en scum tell är kajko, eftersom det finns flera andra som har polisvapen. Med tanke på övrig info tycker jag dock inte att jag har resonerat särskilt tokigt. Det finns snutar bland småvapnen och det kan mycket väl vara så att vi ska leta efter avvikande pickadoll-namn, utifrån vad jag har som är avvikande (och Vimes då). Då är Lu-Kaazh fortfarande min topp-kandidat.

LJSL/OBD - 2 UP
Jag kan inte placera LJSL alls så här måste jag göra en ordentlig koll när jag väl får tid. Jag skrev nån gång att Tyr bara svansat efter i outningen, men då blandade jag ihop LJSL med Tyr. LJSL har varit med i typ alla drev och bytt röst som om vore det hans underkläder. Allt OBD kan göra för att lättare kunna analysera LJSL vore tacksamt. Lite schizofrent, men OBD: Resonera kring LJSLs spelande. Vad är logiskt och hur tänker du?

Brynolf - 4 UP
För det första försöker han med alla stående medel till buds försöka vända bort drevet mot Vimes i slutet. Visst, han har varit på Vimes under runda 1 och det är inte första gången han är ute efter mig, men det är inte direkt meriterande att lägga om ett drev från en varulv till en bybo. Dessutom vill han att vi plockar ut vår vapensiare för att kolla om vapenssiandet funkar eller inte. Det är ju tokweird. Ja, om Recca visar sig grön får vi veta att hennes förmåga är sann, men då har vi ju ingen användning av den heller. OM vi nu ska validera vapenssiandet tycker jag att vi ska ta ut Tyr, för om han är grön så är garanterat Recca det. Det här är dock kajko, för Tyr är uppenbarligen inte ulv eftersom en ulv inte skulle vilja underlätta för en vapensiare att få gröna resultat. Det är btw det här jag tror att Vic pratat om när han skriver att alla ulvar vill ta ut siaren. Det håller jag förvisso inte helt med om, för om en ulv sias grön vore det bättre att först bli siad och sedan döda siaren. Brynolf kan allt om det här :) (även om ulvarna i ankeborg inte alls skonade siaren. Andersson kom ut runda 3, men det gjorde !Paxen som väktare också. I nattrunda 3 tvingades ulvarna att döda !paxen. I nattrunda 4 dödade de byns siare. Jag tror inte att de sparade siaren med vilje där faktiskt.)

Korpa - 2 UP
Lågflygare av rang. Hon har droppat nån form av lönnmördarskills och det kändes som att hon försökte gömma sig i min outning. Jag skulle vilja höra dig teoretisera kring xyas outning, för xyas hävdar att det finns gröna snutar och Recca kan kolla ditt vapen, även om du skulle pingat grönt för SJ. Ge oss lite idéer. Du är den andra jag behöver kolla mer på för att bilda mig en ordentlig uppfattning.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:
Pistol eller revolver

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
xyas said:
Recca said:
Pistol eller revolver
Men du får inte reda på exakt vilken av dessa det är alltså?

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Så siande ger alltså inte vapentyp (i och med att det kunde vara pistol eller revolver), utan enbart om det är en- eller tvåhandsfattning. Tolkar jag det rätt då?

För i så fall tycker jag det stärker min ståndpunkt att det är bara 1 vs. 2 händer som är intressant (i och med Tyrs outning) och allt prat om exakta formuleringar, tillverkare, snutvapen och så vidare är helt ointressant.
Egentligen ger det stort eller litet vapen men jag tyckte att det var bättre att inte tipsa folk om min förmåga när jag outade det (att se på kläderna om det är stort eller litet) så jag outade enhandsfattat och tvåhandsfattat vilket blir samma sak med de kategorier vi har.

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
K.K - 1 UP
Spelar stabilt och skarpt. Den grönaste här inne.
Det här är anledningen till att han borde ha åtminstone en tre-poängare. Vart är nojjan som varit med i alla tidigare spel?

Korpa

Umenörd
Mukwa said:
Korpa - 2 UP
Lågflygare av rang. Hon har droppat nån form av lönnmördarskills och det kändes som att hon försökte gömma sig i min outning. Jag skulle vilja höra dig teoretisera kring xyas outning, för xyas hävdar att det finns gröna snutar och Recca kan kolla ditt vapen, även om du skulle pingat grönt för SJ. Ge oss lite idéer. Du är den andra jag behöver kolla mer på för att bilda mig en ordentlig uppfattning.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det kändes som att jag försökte gömma mig i din outning. Det får du gärna förtydliga. :gremsmile:

Xyas info är väldigt intressant och innebär att det måste finnas ett annat sätt att upptäcka om någon är snut, annars känns det som om spelet blir alldeles för obalanserat. Att alla poliser t.ex fått samma beväpning eller liknande innebär att de bör ljuga. Problemet är att det ska mycket till innan man ljuger ihop ett tvåhandsfattat-vapen med tanke på att det är en klar majoritet enhandsvapen samt att poliserna sannolikt startat med enhandsvapen om man tror på Tyrs info.

Det innebär att Reccas förmåga mest troligt inte är bra för att upptäcka snutar men däremot bra på att gröna bybor som är beväpnade med tvåhandsfattade vapen. Med andra skapar xyas info bara paranoia i byn som inte kan lita fullt ut på sin siare och de enda som blir helt bekräftat gröna är de som Recca bekräftar har tvåhandsfattade vapen. Givetvis bygger det resonemanget på att Tyr är grön, något jag tror på.

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
Jag har funderat mycket kring det här med hur Recca kände, och det gjorde mig nästan så olustig att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa av. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av spelet, men jag vill ju inte avbryta heller. Det verkar som att det var ok nåt inlägg senare och i den här rundan skriver hon att alla medel är tillåtna, eller nåt sånt där. Jag skulle må bra av att höra Reccas resonemang kring sitt eget spelande. Vad skulle vara ok och vad skulle vara mindre ok? Just nu är jag nästan för rädd för att komma med sånna här anklagelser och då vet jag inte hur jag ska spela mot Recca.
Äsch då. :gremfrown:

Jag vet att jag överreagerade när jag blev ledsen. Det är inte ditt eller Xyas fel så mycket som att det varit en jobbig vecka. Sen tycker jag nog att anledningen till att ni var på mig så mycket var för att jag var mest aktiv och skrev mycket, inte att jag outade dåligt, för det jag outade innan typ xyas outat var: enhands eldvapen samt informationen att det fanns Två/Fyra vapenkategorier. Jag har spekulerat mängder i spelet och enligt mig tillfört massor. De anledningar du såg varför jag "slingrade" mig var att jag envisades med att inte släppa hela mitt vapen direkt. Men det tycker jag är en bullshitanledning, i min åsikt var Tyrs Remington ungefär lika bra som min Enhands eldhandvapen som jag ju visste tillhörde en av två grupper av vapen. En Remington däremot säger ingenting utifrån den information jag har gå på och är därför mer missvisande och lättare att gömma sig bakom än min outning. Att vissa gick på mig tydde enbart på att de inte satt på min information, och då kunde ju jag inte lita på deras bybo-status.

Ond Bråd Död: Vidare kan jag förklara Vimes försvar av mig med att han alltid har försvarat mig sedan Supernaturalgate. I den meningen spelade han konsekvent, något ulvarna brukar försöka göra. Det ulvarna också brukar försöka göra är att lägga press på varandra med hjälp av röstningar så att det inte ska bli uppenbart att se vem som är ulv.

Recca

Femme Fatale
Korpa said:
Mukwa said:
Korpa - 2 UP
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det kändes som att jag försökte gömma mig i din outning. Det får du gärna förtydliga. :gremsmile:

Xyas info är väldigt intressant och innebär att det måste finnas ett annat sätt att upptäcka om någon är snut, annars känns det som om spelet blir alldeles för obalanserat. Att alla poliser t.ex fått samma beväpning eller liknande innebär att de bör ljuga. Problemet är att det ska mycket till innan man ljuger ihop ett tvåhandsfattat-vapen med tanke på att det är en klar majoritet enhandsvapen samt att poliserna sannolikt startat med enhandsvapen om man tror på Tyrs info.

Det innebär att Reccas förmåga mest troligt inte är bra för att upptäcka snutar men däremot bra på att gröna bybor som är beväpnade med tvåhandsfattade vapen. Med andra skapar xyas info bara paranoia i byn som inte kan lita fullt ut på sin siare och de enda som blir helt bekräftat gröna är de som Recca bekräftar har tvåhandsfattade vapen. Givetvis bygger det resonemanget på att Tyr är grön, något jag tror på.
Det här är tankvärt och gör ju att Xyas inte hör hemma riktigt bland mina minst misstänkta...

Att det är fler med pistoler än med gevär tyder ju på att ulvarna inte ljugit så himla mycket. Kanske som mest en av dem som gjort det...

Korpa

Umenörd
Just ja, jag tänkte posta rundans första rösträkning också.

Lu-kaazh (2): Vicotnic, Korpa,
Brynolf (2): xyas, Mukwa
Korpa (1): K.K,
(LJSLarsson)/Ond Bråd Död (3): Tyr, Recca, Brynolf
Ingen: Ond Bråd Död, Lu-kaazh

Ond Bråd Död har inte fått några egna röster hittills men eftersom han tar över LJSLarssons roll så antar jag att han tar över rösterna också.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:
xyas said:
Recca said:
Pistol eller revolver
Men du får inte reda på exakt vilken av dessa det är alltså?
Tyvärr inte. :/

Recca

Femme Fatale
Korpa said:
Just ja, jag tänkte posta rundans första rösträkning också.

Lu-kaazh (2): Vicotnic, Korpa,
Brynolf (2): xyas, Mukwa
Korpa (1): K.K,
(LJSLarsson)/Ond Bråd Död (3): Tyr, Recca, Brynolf
Ingen: Ond Bråd Död, Lu-kaazh

Ond Bråd Död har inte fått några egna röster hittills men eftersom han tar över LJSLarssons roll så antar jag att han tar över rösterna också.
Ojsan. Där ska inte min röst ligga just nu, Ond Bråd Död kan gott svara i sin egen takt när han hunnit klart med läsandet.

Däremot tycker jag att Brynolf har lite förklarande att göra för jag tycker inte att hans diskussion kring de planer om hur vi bör göra, riktigt håller.

Röst: Brynolf

Korpa

Umenörd
Recca said:
Att det är fler med pistoler än med gevär tyder ju på att ulvarna inte ljugit så himla mycket. Kanske som mest en av dem som gjort det...
Alternativt att de ljugit ihop en annan slags pistol/revolver i tron att det är det specifika vapnet som är farligt att tala sanning om. Men om det gömmer sig en ulv bland oss som har tvåhandsvapen så går det åtminstone att kontrollera.

Och så kan jag förtydliga att mitt resonemang också bygger på att att jag ser Recca som grön numera.

Lukas

Mannen i Gult
Re: Tyr analyserar mera

Vicotnik said:
Lu-kaazh du anser att Brynolf är grön (1up), Brynolf där emot anser att du är misstänkt:
Brynolf said:
Lu-Kaazh - 3up
Har inte märkts av så mycket, vilket så klart är oroande. Verkar inte vilja ta ställning, men hoppar ibland frenetiskt på röda trådar som någon annan nystat fram. Hans vapenbeskrivning sticker dessutom ut, vilket inte talar till hans fördel. Lukas är misstänkt (men ICKE pga att han har en polispicka).
Jag skulle vilja veta hur du ställer dig till hans kritik av dig.
Han har helt rätt i att jag inte märkts av så mycket i det här spelet, men anledningen har han fel på, det är på grund av min brist på tid.
och allvarligt om ni går tillbaka och tittar på mina tidigare spel (där jag är bybo) brukar jag vara så aktiv och märkbar?

men tycker jag att det gör han mer misstänkt, nej jag håller med om att mitt spel kan uppfattas som ett försök att hålla sig under radarn. och sedan så tycker jag han känns som en mer bybo för sina anklagelser mot mig, jämfört med de som bara utgår från mitt vapen.
Vicotnik said:
Sen så skulle jag vilja att du utvecklar dina misstankar mot Mukwa:
Lu-kaazh said:
Mukwa 4up

jag har fortfarande inte kommit över mukwa, jag tycker fortfarande att hans roll känns skum.
jag tycker att jag skrev varför under hela förra rundan och det har i princip inte förändras.
Vad är det du tycker känns skumt med Mukwa? Är det att han är Miller? Vilket inte är helt orimligt med tanke på Spiders uttalande om att det finns/fanns en fraktions-siare. Som sagt kan du vara vänlig och utveckla dina tankar kring Mukwa.
Det är inte det faktum att han är miller utan på vilket sätt han outade det.
samtidigt som han verkar ha någon långsökt ihop koppling mellan vapen-förmåga-fluff som ingen annan verkar ha.
jag tycker helt klart att det känns som en lögn.

Recca

Femme Fatale
Reccas Misstankar

Gröna gruppen:
Spider
Tyr
Korpa
Xyas
Vicotnik
Mukwa

Röda gruppen:
Brynolf
Konrad Konvalj
Lukaazh
Larsson

Den första gruppen är i ordning mest bybo från toppen och den andra är i ordning mest ulv från toppen.

Jag tycker faktiskt egentligen att Konrad Konvalj varit mest ulvig fast inte för sättet han uttrycker sig på. Han är vattentät, bidrar och gör inlägg i precis lagom mängd för att man ska få ett gott intryck. Konrad Konvalj är dock inte den där stabile bybon som fyller byn med tillförsikt. Han är den där nojjige killen som gräver ned sig i hejvilda teorier och sedan likt en dobermann biter sig fast medan än mer galna historier får komplotten att falla på plats. Min röst kommer hamna där när Brynolf har besvarat de semi-anklagelser jag rullat hans väg.