Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: Brynolf fäktas med Recca och lite andra filurer

Brynolf said:
Recca said:
Min kommentar "inkompatabiliteten existerar enbart i ditt huvud" baserar sig på att du anser detta: En "Kategori" är ju något som "kategoriskt" och konsekvent för specas, i mina ögon.
Du baserar ju inte detta på något. Kan du förklara varför du anser detta? Är det en känsla du har eller sitter du på information eller vad?
Common sense skulle jag säga. Ett magic-kort som påverkar unit-typen Goblin vore ju fullständigt vansinnigt om det inte fanns "Goblin" specat på de kort som det var ämnat att påverka, utan man var tvungen att titta på bilden och mäta förekomsten av grönt skinn och spetsiga näsor.

Sen är det ju inte omöjligt att Paxen mixtrat med vapenformuleringarna för att förvirra, förstås.
Öhh... Härligt liknelse men jag ser det så här: Mitt magic-kort påverkar unit-typerna svartfolk. En goblin är ett svartfolk. :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Öhh... Härligt liknelse men jag ser det så här: Mitt magic-kort påverkar unit-typerna svartfolk. En goblin är ett svartfolk. :gremsmile:
Hehe, ok. Men i så fall måste det finnas en referens i regelboken om att goblins klassas som svartfolk (eller grönfolk då).

Recca

Femme Fatale
Alltså... Jag köper inte "nya Konrad Konvalj". Du är för slipad och bra. Tänk om du vore en lika bra bybo som ulv, K.K?

Har du inte nån information eller färdighet förresten?
Har för mig att din hagelbössa har samma tillverkare som Spiders; ett jävla sammanträffande i så fall.

Vidare ger det ju ingenting att hänga Brynolf om målet är att bekräfta eller typ anti-bekräfta hans teorier. Teorierna är ju inte baserade på fakta som t.ex. det jag eller Tyr outat, så om du på riktigt tänker på det bästa för byn borde du ju hellre föreslå att jag eller Tyr eller Xyas ska hängas? Dvs nån som outat info som kan bekräftas.

Recca

Femme Fatale
Ond bråd död said:
Just, nån frågade om min syn på LSJLarssons spel. Jag tycker han spelat rätt ok. Lite väl anonym kanske. Jag gör förstås inga djupare analyser av vad han skriver då jag ju redan vet att han var en bybo. Möjligen kunde man önska att han använt sin förmåga i förra rundan.
...

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Men nu diskuterade vi ju om koppsen hade tillgänglig information och det hade de ju förutsatt att Tyrs information stämmer. Huruvida de fattade det eller inte har ju ingen inverkan på om de faktiskt hade informationen eller ej.
Ja, både Tyrs och din info talar för att poliserna direkt (som i att de fått info om det i sina PM eller indirekt (som i att alla tex hade samma vapen) fått veta att de bör ljuga, om det är det du menar.
Ok... Men det vi saknar för att förstå Vimes konstiga beteende är det faktum att han inte kan ha vetat vad han kunde ljuga sig till för alternativ till pistolen han faktiskt hade. Han kunde inte ljuga till sig en granatkastare t.ex vet vi ju nu efterhand. Det är detta ulvarna förstås är rädda för, att ljuga till sig vapen som inte är pistoler men som ändå inte existerar i den uppsättning som är utdelad i byn.

När jag släppte min information så fick ulvarna genast reda på vad de kunde ljuga sig till... Suck, blä på mig. :gremfrown:

Jag är nyfiken på när K.K först brödsmulade sin hagelbrakare, för jag har för mig att han var ganska tidig med det. OBD kanske har det i färskt minne?

Utifrån min outade information så kan man tycka att de som outar pistol/revolver efter min information om stora/små vapen inte är så lika troliga som ulvar som de som outar stora vapen.

Brynolf

Dum fan
Ond bråd död said:
Möjligen kunde man önska att han använt sin förmåga i förra rundan.
Tja, att han hade en förmåga visste vi ju. Känn dig inte pressad att outa den utan ett redigt drev hur som.

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
Sen är det ju inte omöjligt att Paxen mixtrat med vapenformuleringarna för att förvirra, förstås.
Nu har jag inte lagt ned någon tid innan på att researcha vapnen (för att jag som sagt är övertygad om att det inte ger något annat än paranoia, all relevant info tror jag finns inbakat i spelet), men jag provade att googla mitt vapen som det är skrivet, "Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol".

Det gav en träff. Det här forumet.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Utifrån min outade information så kan man tycka att de som outar pistol/revolver efter min information om stora/små vapen inte är så lika troliga som ulvar som de som outar stora vapen.
Kollade det här lite hastigt. De som outar efter att du gått ut med förmåga är (utan kronologisk ordning):
Xyas (fjuttpuffra)
Tyr (stor bössa) - Hade outat tillverkare tidigare.
Korpa (Stor bössa) - Hintade om lönnmörderi tidigare.

Med reservation för fuckups.

Brynolf

Dum fan

xyas said:
Brynolf said:
Nu har jag inte lagt ned någon tid innan på att researcha vapnen (för att jag som sagt är övertygad om att det inte ger något annat än paranoia, all relevant info tror jag finns inbakat i spelet), men jag provade att googla mitt vapen som det är skrivet, "Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol".

Det gav en träff. Det här forumet.
Och med det vill du säga att "Automatic pistol" bör räknas som en vapentyp? Tja, det är ju i varje fall inte en del av vapennamnet tydligen.

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
Och med det vill du säga att "Automatic pistol" bör räknas som en vapentyp? Tja, det är ju i varje fall inte en del av vapennamnet tydligen.
Njae. Det var mer ett försök att visa att extern information kanske inte är så relevant för spelet, i och med att det inte går att researcha mitt vapen.

"Colt Double Diamond 45" genererar inga vettiga träffar heller.

Brynolf

Dum fan

xyas said:
Brynolf said:
Njae. Det var mer ett försök att visa att extern information kanske inte är så relevant för spelet, i och med att det inte går att researcha mitt vapen.

"Colt Double Diamond 45" genererar inga vettiga träffar heller.
Absolut, det tror jag de flesta är eniga om. Därmed inte sagt att formuleringen i vapenbeskrivningen, ljugen eller ej, är oviktig.

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
Ond bråd död said:
Nästa 100 inlägg:

Om inte Recca är varulv så är hon den sämsta bybon i mannaminne!
Jag vill ha den titeln på riktigt! :gremlaugh:
vem skulle vilja vara så dum att man ville ha en sådan titel :gremtongue:

Lukas

Mannen i Gult
Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.

jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.

Ja, jag har hållit en låg profil i det här spelet av mer än anledningen att jag haft ont om tid (vilket jag har), jag har försökt att ungå misstanke för att öka chansen att poliserna skall vilja natt döda mig.

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Kollade det här lite hastigt. De som outar efter att du gått ut med förmåga är (utan kronologisk ordning):
Xyas (fjuttpuffra)
Tyr (stor bössa) - Hade outat tillverkare tidigare.
Korpa (Stor bössa) - Hintade om lönnmörderi tidigare.

Med reservation för fuckups.
Vad är listan för outningar per person, nu igen?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Alltså... Jag köper inte "nya Konrad Konvalj". Du är för slipad och bra. Tänk om du vore en lika bra bybo som ulv, K.K?

Har du inte nån information eller färdighet förresten?
Har för mig att din hagelbössa har samma tillverkare som Spiders; ett jävla sammanträffande i så fall.

Vidare ger det ju ingenting att hänga Brynolf om målet är att bekräfta eller typ anti-bekräfta hans teorier. Teorierna är ju inte baserade på fakta som t.ex. det jag eller Tyr outat, så om du på riktigt tänker på det bästa för byn borde du ju hellre föreslå att jag eller Tyr eller Xyas ska hängas? Dvs nån som outat info som kan bekräftas.
Så här är det Recca.

Mina senaste inlägg är under all kritik. Jag är kass just nu och alldeles för såsig. Det hela beror på att jag är så grön och det är inte bra för mig.

Jag skall spela rollspel ikväll men i morgon skall jag gå in i Kånkel-mode. Det är nog ett måste för som det är nu så latar jag mig mest. Jag fnulade lite på vägen hem och kom fram till att jag sitter säkert kvar med i spelet. Omedvetet har jag således sjunket in i nån form av egoistisk dvala. Det är inte bra för byn och så ska det ju inte vara. Min grönhet har gjort mig slapp och slö. Ingen ulv vågar sticka ut hakan och säga att jag är en 4up:are utan att riskera att hamna i skottfältet. Att plötsligt komma med anklagelser mot mig och hitta på lite scumtells är det inte heller någon som är sugen på och det beror ju på att alla vid något tillfälle skrivit att jag är grön.

Det är inte så lätt som jag plötsligt inbillat mig att det är. Jag har blivit för slapp och skall nu banne mig rycka upp mig.

Alltså, jag har inbillat mig att det är så lätt att Lu-kaazh och Brynolf är ulvar men så är det fanimäj inte. Det måste finnas nått jag missat i min slapphet. Usch så dålig jag vart nu på slutet. Upp till kamp i morgon!

Konrad Konvalj

Myrmidon
#778011 - 12/03/12 01:59 PM Re: Varulvsspel Familjen - Runda 1 [Re: Spider Jerusalem]

Där är jag ute med hagelsprakarn och tänker peppra plit-Lu-kaazh med bli. Sen hade ja lite små smygiga brödsmulor långt tidigare som jag själv knappt fattar. Nått med skjuta från höften. Såg nog en tuff Clintan med ett avsågat hagelgevär framför mig och han brukar skjuta från höften.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
#778011 - 12/03/12 01:59 PM Re: Varulvsspel Familjen - Runda 1 [Re: Spider Jerusalem]

Där är jag ute med hagelsprakarn och tänker peppra plit-Lu-kaazh med bli. Sen hade ja lite små smygiga brödsmulor långt tidigare som jag själv knappt fattar. Nått med skjuta från höften. Såg nog en tuff Clintan med ett avsågat hagelgevär framför mig och han brukar skjuta från höften.
Intresseklubben och skräddarn säger... WUT?