Recca said:
Mukwa said:
Jag har funderat mycket kring det här med hur Recca kände, och det gjorde mig nästan så olustig att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa av. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av spelet, men jag vill ju inte avbryta heller. Det verkar som att det var ok nåt inlägg senare och i den här rundan skriver hon att alla medel är tillåtna, eller nåt sånt där. Jag skulle må bra av att höra Reccas resonemang kring sitt eget spelande. Vad skulle vara ok och vad skulle vara mindre ok? Just nu är jag nästan för rädd för att komma med sånna här anklagelser och då vet jag inte hur jag ska spela mot Recca.
Äsch då.
Jag vet att jag överreagerade när jag blev ledsen. Det är inte ditt eller Xyas fel så mycket som att det varit en jobbig vecka. Sen tycker jag nog att anledningen till att ni var på mig så mycket var för att jag var mest aktiv och skrev mycket, inte att jag outade dåligt, för det jag outade innan typ xyas outat var: enhands eldvapen samt informationen att det fanns Två/Fyra vapenkategorier. Jag har spekulerat mängder i spelet och enligt mig tillfört massor. De anledningar du såg varför jag "slingrade" mig var att jag envisades med att inte släppa hela mitt vapen direkt. Men det tycker jag är en bullshitanledning, i min åsikt var Tyrs Remington ungefär lika bra som min Enhands eldhandvapen som jag ju visste tillhörde en av två grupper av vapen. En Remington däremot säger ingenting utifrån den information jag har gå på och är därför mer missvisande och lättare att gömma sig bakom än min outning. Att vissa gick på mig tydde enbart på att de inte satt på min information, och då kunde ju jag inte lita på deras bybo-status.
Ingen fara på taket då! Hoppas det ordnat upp sig och att vi kan fortsätta noja för att det är kul istället
Jag var dock inte på dig för att du skrev mycket och var aktiv. Jag var på dig för att du var väldigt defensiv och inte särskilt tillmötesgående. Jag kan förstå nu varför du tyckte att 'Enhandsvapen' var en lika bra outning som en 'Remington', men det är ju bara för att du visste att det var så. Vi andra hade ju ingen aning om det (förutom Tyr). Dessutom tolkade jag ju min roll på ett helt annat sätt. Jag har fått en snutpistol och sias röd, därför kan jag döma ut en ulv som outar en Sig-Sauer. När Lu-Kaazh senare outar att han har en pistol som italienska polisen använder tänker jag ju om och inser att där har jag ju min ulv. För mig har det här aldrig handlat om huruvida nån har ett tvåhandsvapen eller inte. I och med din och Tyrs outning inser jag ju det. Btw vore det guld om nån kan kolla Tyrs reaktion på Recca-debaclet i runda 1, för jag har för mig att han var lika mycket på Recca som alla andra, och det borde han rimligtvis inte ha varit. Nu har jag redan sagt att jag håller det högst osannolikt att en av Recca och Tyr är ulvar medan den andra inte är det, men det här skulle kunna vara en tell om att de inte riktigt hade bestämt vad de skulle outa än. Det blir mer misstänkt när Recca väljer att kolla av Lu-Kaazh. Hela grejen med Tyrs förmåga är ju att begränsa letandet till de med tvåhandsvapen. Jag har sett att Recca redan kommit på dundermissen, men det finns ju helt klart ulvanledningar till att inte sia någon av tvåhandsvapnen. Även om det är en ulv som grönar en spelare så kommer ju spelaren vara grön för byn så länge ulven är det. Att Recca dessutom överlever natten är ju nästan en tell det med. Men... trots detta finns det någon som har spelat ännu konstigare:
Lu-Kaazh. Att du kommer med en förmåga som är kopplad till polisfluff hade kanske varit smart att outa när jag var på dig om att jag hade anledningar till att ha ett snutvapen. Din förmåga går dessutom inte att kontrollera (jo, har vi en väktare har vi sannolikt inte någon bullet proof, men om vi har en väktare så VILL vi inte röda Lu-Kaazh genom en väktar-claim) och det känns som att du släpper förmågan relativt oprovocerat. Det här är ju en förmåga som vi typ aldrig behöver få reda på. Lu-Kaazh är ulv, menar jag för sista bestämdaste gången.
Min slutgiltiga
röst: Lu-Kaazh
(Ok, jag kan ändra mig, men det ska mycket till)