Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaazh said:
Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.

jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.
Jag har tyvärr svårt att tro på dig lu-kaazh. Du är en av de mest misstänka och nu när du går ut med en förmåga som inte går att verifiera på något sätt.
Nu vet jag inte vad det står i ditt fluff men din förklaring till att du kan överleva ett nattmord är:
Lu-kaazh said:
jag har kontakter på polisstationen
Vänta nu... få se... du har kontakter innom polisen, du har ett polisvapen och du kan inte se en koppling?

Tyr

Hero
Vapenanalys

Tyr: Remington 870 Wingmaster Rifle
Vicotnik: Colt Python Revolver
Vimes: BDA 380
OBD: P8 Pistol
Lu-kaazh: Beretta 92
Mukwa: Sig Sauer P226
Spider: Winchester Model 1901 Shotgun
K.K: Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun
Recca: Rutger GP-100 Revolver
xyas: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Brynolf: Glock 17 Pistol
Korpa: M40 Sniper Rifle

Rifle
Remington 870 Wingmaster Rifle (felaktig typ)
M40 Sniper Rifle (skumt vapen, ingen/okänd tillverkare, extra specifik vapentyp)

Shotgun
Winchester Model 1901 Shotgun (dublett av tillverkare inom samma kategori)
Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun (dublett av tillverkare inom samma kategori, extra specifik vapentyp)

Pistol
P8 Pistol (ingen tillverkare)
Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol (extra specifik vapentyp)
Glock 17 Pistol
Beretta 92 (ingen typ)
Sig Sauer P226 (ingen typ)
BDA 380 (ingen tillverkare, ingen typ)

Revolver
Colt Python Revolver (enda vapnet utan en siffra alls)
Rutger GP-100 Revolver (felstavad tillverkare)

Ser ni vilken som sticker ut? *konkelnojjahatten på*

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vapenanalys

Tyr said:

Rifle
M40 Sniper Rifle (skumt vapen, ingen/okänd tillverkare, extra specifik vapentyp)

Shotgun
Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun (dublett av tillverkare inom samma kategori, extra specifik vapentyp)

Pistol
Glock 17 Pistol
Beretta 92 (ingen typ)

Revolver

Jupp, Brynolf med sin Glock 17 Pistol.

Korpa

Umenörd
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.

jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.
Jag har tyvärr svårt att tro på dig lu-kaazh. Du är en av de mest misstänka och nu när du går ut med en förmåga som inte går att verifiera på något sätt.
Nu vet jag inte vad det står i ditt fluff men din förklaring till att du kan överleva ett nattmord är:
Lu-kaazh said:
jag har kontakter på polisstationen
Vänta nu... få se... du har kontakter innom polisen, du har ett polisvapen och du kan inte se en koppling?
Det är synd att Lu-kaazh outar en förmåga som verkligen inte går att bekräfta. Om Lu-kaazh är snut så har de ändå ingen anledning att nattmörda honom och om han är maffia så kommer de plocka andra spelare först och ha kvar Lu-kaazh tills dess att någon sida vinner. Hade jag varit snut och Lu-kaazh maffia så hade jag ändå inte plockat honom, just för att han håller en låg profil och inte känns lika bidragande som andra. Att Beretta 92 används som snutvapen irl känns dock inte som det som pingar, för min del är jag mest brydd över Lu-kaazh strategi som han nämnde i ett tidigare inlägg.

Lu-kaazh: Hur tänkte du när du bestämde dig för att hålla en lägre profil än vanligt? Om du vill att varulvarna ska se dig som en måltavla behöver du vara lite mer het på gröten och verkligen utgöra ett hot. Som det är nu så har du istället väckt många, många misstankar från byn och din förmåga skyddar inte mot utröstning och det agerandet hjälper inte byn.

Korpa

Umenörd
Liten förvarning

Imorgon får jag besök och det kommer innebära att jag kommer kunna kika in här en del fram tills typ 10, förutsatt att jag tar mig upp i tid imorgonbitti, och sedan kommer det bli mer sporadiskt. Jag ska lajva monsterjakt på lördagkväll och kommer missa slutet på rundan totalt, precis som förra rundan. Bara så ni vet. :gremsmile:

Lukas

Mannen i Gult
Korpa said:
Lu-kaazh: Hur tänkte du när du bestämde dig för att hålla en lägre profil än vanligt? Om du vill att varulvarna ska se dig som en måltavla behöver du vara lite mer het på gröten och verkligen utgöra ett hot. Som det är nu så har du istället väckt många, många misstankar från byn och din förmåga skyddar inte mot utröstning och det agerandet hjälper inte byn.
för att när jag försöker vara sktiv och drevande så blir det alltid krystat och alla skulle tro att jag var varulv.
det skulle bli mitt varulvs spel, att försöka vara drivande.

Korpa

Umenörd
Lu-kaazh said:
Korpa said:
för att när jag försöker vara sktiv och drevande så blir det alltid krystat och alla skulle tro att jag var varulv.
det skulle bli mitt varulvs spel, att försöka vara drivande.
Då förstår jag hur du tänker, men din strategi var fortfarande högst icke-fungerande. Alla (eller många, snarare) tror att du är varulv nu... Om jag ska släppa dig efter din förmågeoutning så behöver jag se inlägg med substans. Jag behöver inte se fler inlägg, det har man inte alltid tid med, men det är ju fint om du kan bidra med något när du skriver. Som det känns nu så har du skrivit inlägg som består av luft i nio fall av tio och outar en förmåga som vi bara kan bekräfta genom att rösta ut dig eller genom att någon annan avslöjar info om att din förmåga finns.

Tyr

Hero

Brynolf said:
Tyr said:
Jag hoppas du skämtar? :gremshocked:
Delvis. Men avvikelserna ser inte ut att vara misstag, inte med så många. Många gillar teorin att vi kan jaga snutar och se millers med hjälp av vapentypen i namnet. Är det så att mer kan utrönas från våra vapen? Mitt och Reccas vapen har t.ex. rena faktafel och våra förmågor är länkade. Är det så att spelaren med det minst avikande namnet är för bra för att vara sann? En snut som sias grönt? Det vet vi ju förstås inte. Jag satte mig ner för att analysera vapnen för att se vad jag hittade. Resultatet kändes komiskt så jag skrev inlägget. Tycker ditt svar var lite ulvigt. Hade väntat mig något mer konstruktivt då många redan antagit att det finns saker att hämta i hur vapennamnen är formulerade.

Mukwa

Swashbuckler
Recca said:
Mukwa said:
Jag har funderat mycket kring det här med hur Recca kände, och det gjorde mig nästan så olustig att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa av. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av spelet, men jag vill ju inte avbryta heller. Det verkar som att det var ok nåt inlägg senare och i den här rundan skriver hon att alla medel är tillåtna, eller nåt sånt där. Jag skulle må bra av att höra Reccas resonemang kring sitt eget spelande. Vad skulle vara ok och vad skulle vara mindre ok? Just nu är jag nästan för rädd för att komma med sånna här anklagelser och då vet jag inte hur jag ska spela mot Recca.
Äsch då. :gremfrown:

Jag vet att jag överreagerade när jag blev ledsen. Det är inte ditt eller Xyas fel så mycket som att det varit en jobbig vecka. Sen tycker jag nog att anledningen till att ni var på mig så mycket var för att jag var mest aktiv och skrev mycket, inte att jag outade dåligt, för det jag outade innan typ xyas outat var: enhands eldvapen samt informationen att det fanns Två/Fyra vapenkategorier. Jag har spekulerat mängder i spelet och enligt mig tillfört massor. De anledningar du såg varför jag "slingrade" mig var att jag envisades med att inte släppa hela mitt vapen direkt. Men det tycker jag är en bullshitanledning, i min åsikt var Tyrs Remington ungefär lika bra som min Enhands eldhandvapen som jag ju visste tillhörde en av två grupper av vapen. En Remington däremot säger ingenting utifrån den information jag har gå på och är därför mer missvisande och lättare att gömma sig bakom än min outning. Att vissa gick på mig tydde enbart på att de inte satt på min information, och då kunde ju jag inte lita på deras bybo-status.
Ingen fara på taket då! Hoppas det ordnat upp sig och att vi kan fortsätta noja för att det är kul istället :)

Jag var dock inte på dig för att du skrev mycket och var aktiv. Jag var på dig för att du var väldigt defensiv och inte särskilt tillmötesgående. Jag kan förstå nu varför du tyckte att 'Enhandsvapen' var en lika bra outning som en 'Remington', men det är ju bara för att du visste att det var så. Vi andra hade ju ingen aning om det (förutom Tyr). Dessutom tolkade jag ju min roll på ett helt annat sätt. Jag har fått en snutpistol och sias röd, därför kan jag döma ut en ulv som outar en Sig-Sauer. När Lu-Kaazh senare outar att han har en pistol som italienska polisen använder tänker jag ju om och inser att där har jag ju min ulv. För mig har det här aldrig handlat om huruvida nån har ett tvåhandsvapen eller inte. I och med din och Tyrs outning inser jag ju det. Btw vore det guld om nån kan kolla Tyrs reaktion på Recca-debaclet i runda 1, för jag har för mig att han var lika mycket på Recca som alla andra, och det borde han rimligtvis inte ha varit. Nu har jag redan sagt att jag håller det högst osannolikt att en av Recca och Tyr är ulvar medan den andra inte är det, men det här skulle kunna vara en tell om att de inte riktigt hade bestämt vad de skulle outa än. Det blir mer misstänkt när Recca väljer att kolla av Lu-Kaazh. Hela grejen med Tyrs förmåga är ju att begränsa letandet till de med tvåhandsvapen. Jag har sett att Recca redan kommit på dundermissen, men det finns ju helt klart ulvanledningar till att inte sia någon av tvåhandsvapnen. Även om det är en ulv som grönar en spelare så kommer ju spelaren vara grön för byn så länge ulven är det. Att Recca dessutom överlever natten är ju nästan en tell det med. Men... trots detta finns det någon som har spelat ännu konstigare:

Lu-Kaazh. Att du kommer med en förmåga som är kopplad till polisfluff hade kanske varit smart att outa när jag var på dig om att jag hade anledningar till att ha ett snutvapen. Din förmåga går dessutom inte att kontrollera (jo, har vi en väktare har vi sannolikt inte någon bullet proof, men om vi har en väktare så VILL vi inte röda Lu-Kaazh genom en väktar-claim) och det känns som att du släpper förmågan relativt oprovocerat. Det här är ju en förmåga som vi typ aldrig behöver få reda på. Lu-Kaazh är ulv, menar jag för sista bestämdaste gången.

Min slutgiltiga röst: Lu-Kaazh

(Ok, jag kan ändra mig, men det ska mycket till)

Recca

Femme Fatale

Tyr said:

Rifle

Shotgun

Pistol
Glock 17 Pistol
Beretta 92 (ingen typ)

Revolver

Jag tycker ju att K.K sticker ut mest som har samma vapen som Spider... <.<

Tyr

Hero

Recca said:
Poängen var inte att Glock 17 Pistol är mest misstänksam på papper utan att den är MINST misstänksam. Alla andra vapen har element som gör dem mer eller mindre misstänkta. Hur man väljer att tolka det är upp till var och en.

Recca

Femme Fatale
Jag kommer vara upptagen med rollspel på lördag så jag kommer missa hela sista kvällen.

Antagligen min sista kväll. Vore coolt om Lu-kaazh outat sig som siare; förutsatt att han är bybo med stålmannen-kraft så hade det ju tvingat ulvarna att agera mot honom... Istället blir det ett Pffffthrupp nu när vi eventuellt röstar ut honom och jag med största sannolikhet blir nattdödad.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Recca said:
Poängen var inte att Glock 17 Pistol är mest misstänksam på papper utan att den är MINST misstänksam. Alla andra vapen har element som gör dem mer eller mindre misstänkta. Hur man väljer att tolka det är upp till var och en.
Men Vicotniks står ju ut lika mycket eftersom den saknar siffror, väl? Den avviker lika mycket från en av övriga vapen bestämd norm som Brynolfs gör.

Tyr

Hero

Recca said:
Men Vicotniks står ju ut lika mycket eftersom den saknar siffror, väl? Den avviker lika mycket från en av övriga vapen bestämd norm som Brynolfs gör.
Glocken har tillverkarnamn, precis som majoriteten av alla vapen i listan. Glocken har siffror precis som majoriteten. Glocken har vapentyp precis som majoriteten. Colten däremot saknar däremot nummer.

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Mukwa said:
Lu-Kaazh. Att du kommer med en förmåga som är kopplad till polisfluff hade kanske varit smart att outa när jag var på dig om att jag hade anledningar till att ha ett snutvapen.
Spiken i kistan?

Lukas förmåga känns fluffmässigt rimligare än Mukwas, men eftersom den inte kom förra rundan när det verkligen var på tapeten är det mer en jätteping än något annat. Visst, det är inte en förmåga man vill gå ut med, men fluffet bakom hade varit tillräckligt. Nä, luktar efterhandskonstruktion.

Tyr

Hero

Tyr said:
Recca said:
Glocken har tillverkarnamn, precis som majoriteten av alla vapen i listan. Glocken har siffror precis som majoriteten. Glocken har vapentyp precis som majoriteten. Colten däremot saknar däremot nummer.
Nu när jag kollar över listan så ser jag att du har rätt. Det beror på vilken metod man använder. Men det finns t.ex. fler vapen som har bokstav+siffra i modellen än vad de finns vapen som saknar någon del. Men det var ett kul tankeexperiment och det kan fortfarande finnas saker att klura ut från våra vapennamn.

Brynolf

Dum fan

Tyr said:
Recca said:
Jag är den förste att erkänna att jag kanske har varit lite väl insnöad på det här med vapenformuleringar, men det här känns mer som något slags ockult numerologi du pysslar med :gremsmile:

Att Python-pickan inte har ett nummer beror så klart på att det inte finns något nummer i namnet tillverkaren gav modellen.

Tyr

Hero

Brynolf said:
Tyr said:
Recca said:
Jag är den förste att erkänna att jag kanske har varit lite väl insnöad på det här med vapenformuleringar, men det här känns mer som något slags ockult numerologi du pysslar med :gremsmile:

Att Python-pickan inte har ett nummer beror så klart på att det inte finns något nummer i namnet tillverkaren gav modellen.
Min metod var att jag inte använda externa källor (förutom mitt egna vapen) utan vad som kommit fram från diskussionen och vad jag tyckt såg avvikande ut. Jag har redan bevisat att min tes var falsk, men det var ett kul tankeexperiment.