Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Korpa

Umenörd
Ond bråd död said:
Jag har fått uppfattningen att du hållit dig osynlig en hel del. Sånt gör mig misstänksam.Det är jobbigare för varulvar att bidra till spelet.

Det är inga starkare indicier än så. Recca och Lukaz är de skummisar som är några levlar högre.
Ah, okej, då är jag med. Det får jag försöka motbevisa med högre synlighet, med andra ord! :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond Bråd Död said:
Jag gillar inte heller att Vicotnic har tystnat. Finns nån anledning?
Nej egentligen inte. Mycket anledningen till att min aktivitet har minskat är:
Jag vill just nu se Lu-kaazh hängd då han enligt mig är den som är mest polisaktig och inte heller kommer han med något som får mig att ändra uppfattning heller.
Så jag går mer eller mindre och väntar på att rundan ska ta slut. För just nu anser jag att det är rimligast att antingen hänga Brynolf eller Lu-kaazh.
Mukwa anser jag vara grön, recca är jag lite kluven till hon har sitt beteende från runda 1 som ligger henne i fattet men annars anser jag henne spela helt okej.
Skulle Brynolf/Lu-kaazh inte vara polis så känner jag att det vore på sin plats att pressa Recca mera. Då jag trots allt har svårt att förstå hur hennes förmåga skulle vara till någon större hjälp i jakten på poliser. Min skeptism till hennes förmåga bygger till stor del på hur jag själv brukar tänka och agera då jag är ulv och det är att hålla mig till den hårda info jag fått eftersom det är inte ovanligt att sånt kan sias (men det har jag redan varit inne på så det tänker jag inte dra igen).

Lukas

Mannen i Gult
Ond bråd död said:
Lu-kaazh said:
Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.

jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.

Ja, jag har hållit en låg profil i det här spelet av mer än anledningen att jag haft ont om tid (vilket jag har), jag har försökt att ungå misstanke för att öka chansen att poliserna skall vilja natt döda mig.
Men sen skriver du så här:
"jag har kontakter på polisstationen"
OM man ränker så som ni verkar göra ja då finns det en koppling
men om man ser hur mitt Formulär är skrivet så är det inte alls lika tydligt.
det står INGET om polisvapen i fluffet eller förmågan.
Rollfluffet har ingen koppling till förmåge fluffet.

och när jag säger att jag har kontakter på polisstationen så är det såklart INTE så det är uttalat i formuläret.

jag kan inte förytligare det mer med risk att bli diskad.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay. Kan tänkas att det blir ett långt inlägg.....

Listan:
Recca said:
Tyr said:
Vicotnik: Colt Python Revolver
Lu-kaazh: Beretta 92
Mukwa: Sig Sauer P226
Spider: Winchester Model 1901 Shotgun
K.K: Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun
Recca: Rutger GP-100 Revolver
xyas: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Tyr: Remington 870 Wingmaster Rifle
Brynolf: Glock 17 Pistol
Korpa: M40 Sniper Rifle
OBD: P8 Pistol
Vimes: BDA 380

Rifle
Remington 870 Wingmaster Rifle (felaktig typ)
M40 Sniper Rifle (skumt vapen, ingen/okänd tillverkare, extra specifik vapentyp)

Shotgun
Winchester Model 1901 Shotgun (dublett av tillverkare inom samma kategori)
Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun (dublett av tillverkare inom samma kategori, extra specifik vapentyp)

Pistol
P8 Pistol (ingen tillverkare)
Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol (extra specifik vapentyp)
Glock 17 Pistol
Beretta 92 (ingen typ)
Sig Sauer P226 (ingen typ)
BDA 380 (ingen tillverkare, ingen typ)

Revolver
Colt Python Revolver (enda vapnet utan en siffra alls)
Rutger GP-100 Revolver (felstavad tillverkare)

Ser ni vilken som sticker ut? *konkelnojjahatten på*
Jag tycker ju att K.K sticker ut mest som har samma vapen som Spider... <.<

Jag gillar den här listan och tänker snacka lite pistoler här. Troligen kan det slira iväg i olika nivåer här, men jag lägger lite spoilers så att man om man vill kan klicka upp härligheten.

Vicotniks Colt Python Revolver har jag ogillat sen outningen. Enligt mitt vapen som var det ända jag hade att kolla mot just då hade jag en hel drös med information och siffror. Min hagelsprakare var så tydlig specificerad så det första jag gjorde var ju att googla Colt Python. Eller först googlade jag CPR som Vico först outade och fick fram nått gevär. Det kändes rätt bra, men outningen gav sedan det vapen han nu bär. Det jag ville se var: The Colt Python is a .357 Magnum caliber revolver då hade jag mått bra. Vicotnik outar först och har med Revolver i sitt resonemang. Något som inte Vimes har i sin outning BDA 380 som är en Pistol.

Lu-kaazh outning av Beretta 92 var det inget fel med tyckte jag. Sen påpekade han att det var ett snutvapen för oss googlare. Googlar man Beretta 92 så är det ju verkligen det man får upp och inget annat. Man får inte upp Beretta 92 automatpistol eller liknande. Man får till och med upp en bild på stört på just Beretta 92:an. Lu-kaazh har precis som Vimes utelämnat Pistol.

Googlar man Glock 17 Pistol och Sig Sauer P226 så är det exakt lika som Beretta 92. Alltså, det dyker först upp en bild sen kommer -Wikipedia länken under bildsökningen. Vimes bekräftade bluffpicka eller vad vi nu vill kalla det har exakt samma funktion som ovan nämnda pistoler. Först bildresultat och sedan Wiki-länken.

Ruger GP-100 Revolver ger oss inte bildlänken på topp, men kör vi en googling med endans Ruger GP-100 så är det exakt lika som ovan nämnda puffror.

xyas pistol är ju helt hitte på och stämmer inte alls in. Det finns säkert en sån där modell eller liknande, men den funkar inte på google.

P8 Pistol leder inte heller till en bild i topp utan till en Wiki-länk som säger att det är en H&K USP.

Vimes-->Bild (har varken Pistol eller Revolver)
Lu-kaazh-->Bild (har varken Pistol eller Revolver)
Brynolf-->Bild har med PISTOL
Mukwa-->Bild (har varken Pistol eller Revolver)
Recca-->Bild efter modifikation borttagning av REVOLVER

OBD-->Wikilänk på stört PISTOL
Vic-->Wikilänk på stört REVOLVER
xyas-->Låtsas pistol PISTOL

Nu utgår jag från att Vimes på nått vis måste hitta på nått med sin beväpning. Hans outning tyder på att nått meck är det ju. Att dra fram BDA 380 ur röven om man inte är nån form av vapenexpert ser jag som en omöjlighet. Skulle man från ingenstans behöva få fram en puffra som inte sticker ut och är ett snutvapen så har man väl nån form av baskunskap att det finns nått som heter Magnum 44 exempelvis.

Således måste det finnas nått som ger Vimes en möjlighet att hitta på BDA 380. Nån form av hjälp. Troligen är det så lätt att i Vimes fluff/info står det att han har en BDA 380 och sen står det inget mer. Vimes vet ju inte vad det är så han googlar fram att det är en Browning och sen börjar han yrsla lite och brödsmula lite. Han skriver att det inte står Pistol i hans fluff/info.

Beretta 92 framgår det ju att det är en snutpicka rätt tydligt och man får ju fram en bild det första man gör när man söker. Sitter Lu-kaazh i samma båt som Vimes och ändå väljer den pickan så är det ju dumt som ulv. Därav måste vi dra samma slutsats där. Lu-kaazh har en Beretta 92. Det är inget man plockar fram ur arslet och väljer att outa om man inte har något vapen. Det står alltså Beretta 92 och inget mer hos Lu-kaazh.

Googlar man Pistol så är ju Glock 17 det första man får fram. Man ser ju som ulv att det är en snutpicka så att välja den känns ju inte så observant. Är man ulv så vill man ju inte ha en snutpicka om man själv får välja så om Brynolf är en ulv skulle han aldrig valt den med hjälp av en googling på Pistol eller annan baskunskap som säger att: aha, jag har inget vapen. Äh jag tar en sån där Glock dom känns fresh. Således står det ju exakt vad Brynolf skriver eller så står det Glock 17 (och inte Pistol efter) Brynolf outar ju nästan sist och har insett att det skall banne mig vara med Pistol/Revolver på slutet för att det skall kännas tryggt.

Mukwa vet ju varför han har en snutpuffra, eller snarare så har han belägg på sin puffra. Han har gått ut med tankar och en tydlig information av vad som gäller med hans puffra. Han har belägg för det om man kolla mot Lu-kaazh som kör med en efterkonstruktion trots att Mukwa tidigt försökte dra ur honom fluff kring puffran. Mukwas miller roll passar in och han känns väldigt grön (väldigt är ett startk ord). Han har precis vad som står. En Sig Sauer P226 (varken Pistol eller Revolver).

Nu mummlar jag en hel del här, men jag måste tänka högt så att säga.

Alltså dom här snubbarna (Mukwa, Brynolf, Lu-kaazh) har så utstickande vapen att man varken vill hitta på dem eller ens försöka dölja att det är snutpickor. Brynolf har lagt till Pistol på sin puffra och det ser jag som en fördel eller nackdel. Vimes hade ju ingen aning om vad han höll på med vid sin outning. Sen har ju inte Vimes någon snutpicka heller för den delen, men hans outning är ju scum. Han måste ju ha en text där det står skrivet att han har en BDA 380 på ett eller annat sätt. Brynolf är ju en av de sista som outar och han har den tydligaste snutpickan av alla. Han är dock smart nog att lägga till Pistol för det tycks vara det smartaste för att inte sticka ut kan man tänka sig.

Faaan! Haken är ju att Vimes outar sin BDA 380 så luddigt. Han har ingen koll på vad som skall outas enligt protokollet. Han har inte kontaktats via pm eller annan kommunikation av sina ulvpolare. När Vimes skriver Du har en.. måste ulvarna ha slitit sitt hår. Kan det vara så att ulvarna inte har någon kontakt? Det känns rätt rimligt med tanke på att vi snackar om snutar som hänger inne hos maffian. Dom har ju rätt svårt att snacka med varandra utan att dra åt sig maffiabossens argöga. Om inte ulvarna har någon kommunikation är det ju förståligt varför Vimes outar som han gör. Han kan inte varnas av sin fränder.

Övriga plitar: Väljer vi att sätta på Lu-kaazh uniformen så är ju hans Beretta 92 i samma stil som Vimes. Att googla fram ett annat vapen utan att ha kontakt med sina snutpolare känns ju lite vågat. Alltså, det är bara att outa puffra och se glad ut. Lu-kaazh outar väldigt tidigt. Nr2 till och med. Det han har att gå på är att Vicotnik har outat att han har Colt Python Revolver och det är ju inte uppenbart att han själv skall lägga till Pistol efter Beretta 92 för att det skall stämma i slutändan. Vimes går ju också ut tidigt med att det inte står Pistol i hans pm.

Recca outar rätt sent. Hon outar ju först Ruger GP-100 men har brödsmulat att hon har en Revolver. Sen har hon sin förmåga där det står pistol/revolver shotgun/rifle och det talar ju mycket för att det är så.

xyas är den som tar initiativet att kolla med !Paxen om det är okay att citera hela vapennamnet. Det är klokt gjort och han har ju med Pistol i sitt vapen namn. Det konstiga med hans vapen är ju att det är ett hittepå vapen, men det gör inte så mycket som jag ser det.

Brynolf outar bland de sista och han följer xyas principen och citerar hela vapnet. Där finns Pistol med, men en slipad ulv skulle ju omöjligt göra som dom två tidigare ulvarna Vimes/Lu-kaazh och outa enbart Glock 17.

Och lite slutgiltiga tankar.

Lu-kaazh/Brynolf är två skumisar, men det är ju inte så lätt att dessa två herrar är våra kvarvarande snutar. Om det är så baserar ju !Paxen det hela på att vi skall knäcka systemet genom att kika på vilka vapen som outats.

Vimes: BDA 380
Lu-kaazh: Beretta 92
Brynolf: Glock 17 (Har lagt till Pistol för att han är smart)
Mukwa: Sig Sauer P226 (Är miller och det skall ju se ut som att han är snut)

Min röst hamnar numera på xyas.

Röst: xyas

* xyas har en låtsaspicka
* xyas tar initiativet och kolla med !Paxen om det är okay att citera hela vapentexten. För att trycka på att han kopierar den exakt in i minsta detalj.
* Hade xyas outat Colt Double Diamond hade han suttit i klistret som sina polare.*
* xyas är längst ifrån Vimes så att säga. De har inte tagit på varandra. De har inte kelat med varandra. De är inte polare på pappret.
* Vi vet att xyas är ballsy som fan. Att slänga en snutpolare till vargarna är inget problem för honom. Vimes hade ställt till det lite för mycket i början för att vara möjlig att rädda så bästa valet är ju att offra honom.
* I planen fanns även outningen i slutskedet med. Den är vågad för att vara bybo, men jag greppar tanken. Det lockade ju Brynolf så pass mycket att han bytte röst. *xyas medhjälpare Lu-kaazh som stod vid sidlinjen och hejjade på i slutet hjälpte ju Brynolf att byta röst.
* xyas sätter Lu-kaazh långt ner på sin ulvlista. En av få som tycker han inte pingat så mycket som han gjort.

*med sina polare:
Vimes: BDA 380 (inte uppenbar snutpicka)
Lu-kaazh: Beretta 92 (går ut med att han har snutpicka)
xyas: Colt Double Diamond (inte uppenbar snutpicka)

-----
Brynolf outade alltså korrekt: Glock 17 Pistol som är en uppenbar snutpicka och till för att göra oss osäkra.
Mukwa outade också korrekt. Hans Sig Sauer P226 är ju skriven som den skall eftersom hans roll är att vara miller och förvirra, också så uppenbart en snutpicka. Båda dessa är så mycket mer uppenbar än Lu-kaazh vill jag påstå.

Övriga pickor:

Vico: Colt Python Revolver
Recca: Ruger GP-100 Revolver

Xyas

Swashbuckler
Det känns lite långsökt alltihopa måste jag säga. För min egen del så saknar jag ju fortfarande den tredje ulven så min spontana reaktion blir att ulvarna börjar bli desperata över att jag vägrar släppa greppet om ulv-brynolf, och gör ett försök att diskreditera mig via ulv-konrad. De kan inte nattmörda mig, för då lär Brynolf ryka direkt, och Brynolf kan inte gå på mig själv då min trovärdighet i nuläget verkar vara starkare än hans.

Men å andra sidan så kan det ju bara vara vanlig konrad-paranoia. Det är nog det troligare alternativet.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
I planen fanns även outningen i slutskedet med. Den är vågad för att vara bybo, men jag greppar tanken. Det lockade ju Brynolf så pass mycket att han bytte röst. *xyas medhjälpare Lu-kaazh som stod vid sidlinjen och hejjade på i slutet hjälpte ju Brynolf att byta röst.
Ey ey! Det var du som fick mig att börja misstänka att Mukwa och Spider var i maskopi och därmed byta röst, Konrad. Inte för att jag kan bevisa det, men jag tycker det borde framgå av mina inlägg.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Det känns lite långsökt alltihopa måste jag säga. För min egen del så saknar jag ju fortfarande den tredje ulven så min spontana reaktion blir att ulvarna börjar bli desperata över att jag vägrar släppa greppet om ulv-brynolf, och gör ett försök att diskreditera mig via ulv-konrad. De kan inte nattmörda mig, för då lär Brynolf ryka direkt, och Brynolf kan inte gå på mig själv då min trovärdighet i nuläget verkar vara starkare än hans.

Men å andra sidan så kan det ju bara vara vanlig konrad-paranoia. Det är nog det troligare alternativet.
Men K.K sätter ju Brynolf som sin främsta misstänkta så det där är ju jättekonstigt sagt, xyas.

Personligen saknar jag två ulvar... Lu-kaazh känns för lätt - men är inte ett värdelöst first pick till hängning. Lu-kaazh är dock alltid med i top 3 misstänkta klubben i varje spel.

Jag hade inte med dig bland de jag misstänkte i den listan jag gjorde förut men det K.K påpekar om din pistol, att den är hittepå, stämmer väl antagligen, så du borde ju svara på lite frågor, tycker jag. Hur ser ditt fluff ut kring att poliser sias gröna?

Recca

Femme Fatale
Underbart K.K. De resonemangen är jättebra. Kanske finns det ändå nåt kring det här med polisvapen. Jag lutar åt det efter din genomgång.

Jag tycker dock inte att jag sett tillräckligt mycket paranoia från dig för att bli övertygad. Vanligtvis brukar du inte vara så här point-on och klar-tänkt, nämligen. Du brukar ha många fler fel i facit... :gremsmile:

Så medan jag hellre behåller den klartänkthet som du visar just nu, så kan jag inte låta bli att misstänka dig fortfarande, för att den finns där.

För övrigt, var det nån som reagerade på xyas respons? Defensivt.

...Säger Recca... Men alltså, fokus för genomgången är ju inte xyas, utan Brynolf. Brynolf får the target painted on his back, av K.K. Jag upplever det som att rösten på xyas handlar om att KK vill gröna xyas och typ reda ut det här med hittepå-pistolen. xyas svarar med: Du är UVL!

Inte bra för xyas aktier.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Gjorde en sökning på: "Colt Double Diamond 45"
Och det jag hittar är att Colt Double Diamond är en revolver: länk.

Så jag kan nog hålla med om att Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol inte existerar som pistol.
Personligen tycker jag det är lite fåningt att vi behöver sitta och söka på de olika vapna för att kunna nytja den informationen på ett "vettigt" sätt. Men men inte så mycket att göra åt det.

Brynolf

Dum fan
KK said:
Så åter igen förutsätter ni att jag är jättesmart, är det ert bästa case? Vore det inte rimligare att följa upp mer tydliga misstag?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
I planen fanns även outningen i slutskedet med. Den är vågad för att vara bybo, men jag greppar tanken. Det lockade ju Brynolf så pass mycket att han bytte röst. *xyas medhjälpare Lu-kaazh som stod vid sidlinjen och hejjade på i slutet hjälpte ju Brynolf att byta röst.
Ey ey! Det var du som fick mig att börja misstänka att Mukwa och Spider var i maskopi och därmed byta röst, Konrad. Inte för att jag kan bevisa det, men jag tycker det borde framgå av mina inlägg.
Absolut. Det framgår att du börjar falla in i kånkel-mania. "Kånkel-synapserna i hjärnan har börjat spinna även på mig"

Dock så har jag varit in och tallat på det här tidigare. Lu-kaazh som inte förstår Kånkel-mania är den förste som ställer upp med en hjälpande hand att få dig att byta röst. Han står där vid sidlinjen och hejjar på. Han vill att du skall lysstra till Kånkel-mania fast han själv inte förstår vad jag menar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
KK said:
Så åter igen förutsätter ni att jag är jättesmart, är det ert bästa case? Vore det inte rimligare att följa upp mer tydliga misstag?
Men det är inte det jag vill uppnå i slutet Brynolf. Jag säger inte att du är en smart ulv. Jag säger att xyas är en smart ulv som satt dig på pottkanten.

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Gjorde en sökning på: "Colt Double Diamond 45"
Och det jag hittar är att Colt Double Diamond är en revolver: länk.

Så jag kan nog hålla med om att Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol inte existerar som pistol.
Personligen tycker jag det är lite fåningt att vi behöver sitta och söka på de olika vapna för att kunna nytja den informationen på ett "vettigt" sätt. Men men inte så mycket att göra åt det.
Men om Colt double diamond revolver är en typ av specialtillverkad pistol för beställning så borde ju Colt double diamond pistol kunna vara det också.

"Double Diamond" är inte en ulvlögn.

Automatic Pistol kan vara det.

Men om xyas är vår badguy, vem är vår andra badguy?

K.K, you are up. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf vad anser du om konrads tankar kring xyas beväpning?

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Jag förstår inte riktigt vad han menar, om jag ska vara ärlig. Är det bara det där med "låtsaspicka" han hänger upp sig på?

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Vicotnik said:
Jag förstår inte riktigt vad han menar, om jag ska vara ärlig. Är det bara det där med "låtsaspicka" han hänger upp sig på?
Varför "bara"?

Brynolf said:
Citat:
Är det vettigt att pressa Korpa på att outa mer kanske?
Tja, Korpa är ju den utöver Mukwa och Lukas vars vapenbeskrivning inte följer mallen. Fast hon har vapentyp och ingen tillverkare i stället. För övrigt...

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
* xyas har en låtsaspicka
Det finns tydligen DD-varianter på både autopuffra och revolver, varav revolvern verkar vara ett Python-derivat:

Men visst, det verkar vara jävligt lyxiga och ovanliga vapen.

xyas tar initiativet och kolla med !Paxen om det är okay att citera hela vapentexten. För att trycka på att han kopierar den exakt in i minsta detalj.
Tror du alltså att Xyas inte har ljugit om sitt vapen, ulv eller ej?

Hade xyas outat Colt Double Diamond hade han suttit i klistret som sina polare.
Att det saknades vapentyp, "revolver" eller "pistol" menar du?

xyas är längst ifrån Vimes så att säga. De har inte tagit på varandra. De har inte kelat med varandra. De är inte polare på pappret.
Möjligt. Säger du det så tror jag det i brist på annat. Det är ju en ping i så fall.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
Varför "bara"?
För att det inte är en låtsaspicka :gremsmile:
Gotcha. Med tanke på att det är ett riktigt vapen så anser jag ju att det är ett vapen helt i linje med maffian - stylish. Men jag är nyfiken på fluffet kring xyas förmåga. Jag vill se nåt som makear sense med hans kunskap om "gröna snutar".

Sen så känner jag att vi nog måste ta ut Lu-kaazh härnäst för att bekräfta eller ...vad heter det, "inte bekräfta"... teorin K.K lägger fram om att vapenändelsen är viktig på snutpickorna. Om Lu-kaazh är snut så har vi en del att gå på. Om han är bybo däremot så är vi nästan tillbaks på ruta ett.

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Men jag är nyfiken på fluffet kring xyas förmåga. Jag vill se nåt som makear sense med hans kunskap om "gröna snutar".
Jag också. Det vore intressant.