Är han grön så är vi i seriös knipa. Jag får fundera mer på hur vi ska handla om detta scenario inträffar.Brynolf said:Ok, som det ser ut nu så kommer Lu-Kaazh ryka. Vad säger ni andra? Hur går vi vidare om det visar sig att han är röd resp grön?
Kan inte citera, men jag ska försöka förklara.Ond bråd död said:Tyr, hur är din förmåga formulerad egentligen?
Om Lu-kaazh är grön: Som Tyr skrev, då har vi problem. Då får vi kika närmare på vilka som misstrodde Lu-kaazh och motiveringarna bakom deras röster och försöka hitta en ulv på det sättet. Med tanke på att vi knep Vimes under första rundan så är inte loppet kört, vi har råd att misslyckas, men det vore väldigt surt.Brynolf said:Ok, som det ser ut nu så kommer Lu-Kaazh ryka. Vad säger ni andra? Hur går vi vidare om det visar sig att han är röd resp grön?
Jag tror inte att jag kan utveckla mer än jag redan gjort. Jag har en flufftext som enbart handlar om varför jag befinner mig utanför Donens kontor, alltså bara om min roll och ingenting om vad jag gör som mafioso eller liknande. Jag antar, utan att veta hur din text är skriven, att den kan liknas vid din korta inledning.Ond bråd död said:Korpa gick ut med lite fluff som var som en bakgrund. Denna likanr inte riktigt min om hon inte syftar på den ytterst korta "nu ska vi döda snutarna"-texten som inleder pm:et. Jag har åandra sidan en färdighet som säger lite om min karaktär. Vill Korpa utveckla lite, och är det några som känner igen sig? Eller bryter föresten det här mot reglerna?
Det jag menade var att den passade perfekt in den teori kring vapentyperna i vapennamnet som finns. Vi kunde inte förklara varför inte alla snutarnas vapen slutade på samma sätt annat än ifall någon polis ljög väldigt väl (eller om den inte stämmer förstås). Men när vi visste att det fanns en eller flera snutar som siades gröna så kunde vi helt plötsligt förklara det. Precis som jag antagit att Mukwa saknar vapentyp för att han är miller så kunde jag anta att snuten som sias grön har vapentyp i sitt vapennamn. Det är logiken. Tror inte jag kan förklara mig bättre. Om du tycker den håller eller inte är upp till dig.Ond bråd död said:Tyrs logik är obegriplig. (#778833) Varför var Xyas avslöjande förklarande för vapentypernas roll.
Men isåfall är det väl för många som inte har vapentyp med i sin beväpning?Tyr said:Det jag menade var att den passade perfekt in den teori kring vapentyperna i vapennamnet som finns. Vi kunde inte förklara varför inte alla snutarnas vapen slutade på samma sätt annat än ifall någon polis ljög väldigt väl (eller om den inte stämmer förstås). Men när vi visste att det fanns en eller flera snutar som siades gröna så kunde vi helt plötsligt förklara det. Precis som jag antagit att Mukwa saknar vapentyp för att han är miller så kunde jag anta att snuten som sias grön har vapentyp i sitt vapennamn. Det är logiken. Tror inte jag kan förklara mig bättre. Om du tycker den håller eller inte är upp till dig.Ond bråd död said:Tyrs logik är obegriplig. (#778833) Varför var Xyas avslöjande förklarande för vapentypernas roll.
Men sen skriver du så här:Lu-kaazh said:Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.
jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.
Ja, jag har hållit en låg profil i det här spelet av mer än anledningen att jag haft ont om tid (vilket jag har), jag har försökt att ungå misstanke för att öka chansen att poliserna skall vilja natt döda mig.
Det finns tre vapen som saknar vapentyp och de tillhör Vimes, Lu-kaazh och Mukwa. Mukwa antar åtminstone jag är miller så hans vapen kan förklaras. Då fattas det ett vapen som kan förklaras med att det tillhör en snut som sias grön och därför har den vapentyp.Recca said:Men isåfall är det väl för många som inte har vapentyp med i sin beväpning?Tyr said:Det jag menade var att den passade perfekt in den teori kring vapentyperna i vapennamnet som finns. Vi kunde inte förklara varför inte alla snutarnas vapen slutade på samma sätt annat än ifall någon polis ljög väldigt väl (eller om den inte stämmer förstås). Men när vi visste att det fanns en eller flera snutar som siades gröna så kunde vi helt plötsligt förklara det. Precis som jag antagit att Mukwa saknar vapentyp för att han är miller så kunde jag anta att snuten som sias grön har vapentyp i sitt vapennamn. Det är logiken. Tror inte jag kan förklara mig bättre. Om du tycker den håller eller inte är upp till dig.Ond bråd död said:Tyrs logik är obegriplig. (#778833) Varför var Xyas avslöjande förklarande för vapentypernas roll.
Vackert.Ond bråd död said:Men sen skriver du så här:Lu-kaazh said:Jag tror det är dags för mig att släppa hela min roll.
Jag har ingen information utan en förmåga.
det finns INGEN koppling mellan mitt vapen,fömåga och fluff.
jag överlever mitt första nattmord.
så nu har alla chanser att jag skall bli nattmördad gått bort.
Ja, jag har hållit en låg profil i det här spelet av mer än anledningen att jag haft ont om tid (vilket jag har), jag har försökt att ungå misstanke för att öka chansen att poliserna skall vilja natt döda mig.
"jag har kontakter på polisstationen"
Nu blev jag nyfiken på varför du ser mig som skum. Vad har jag gjort/inte gjort för att ses som misstänkt i dina ögon?Ond bråd död said:Spelets skummisar enligt mig är Recca, Lukaz, Tyr, Brynolf och Korpa. Jag gillar inte heller att Vicotnic har tystnat. Finns nån anledning?
Min åsikt är att snutarna insett att Lu-kaazh är körd och använder detta för att försöka gröna den kvarvarande. Titta på vem eller vilka som inte varit på Luu-kaazh förut och vem/vilka som inte är det nu så har du din kvarvarande snut eller åtminstone ett par misstänkta.Ond bråd död said:Tillägg: värre är dock personer som inte bidrar men ändå skriver. Nu på slutet tycker jag Lukaz betett sig så.
Jag ser inte heller poängen med att han outat förmågan. Det är inget byn vinner nåt på, bara ulvarna.
"vem/vilka som helt plötsligt ÄR det nu så har du din kvarvarande snut eller åtminstone ett par misstänkta." ska det förstås vara. Kan vara svårt att göra sig förstådd när man är trött ibland.Tyr said:Min åsikt är att snutarna insett att Lu-kaazh är körd och använder detta för att försöka gröna den kvarvarande. Titta på vem eller vilka som inte varit på Luu-kaazh förut och vem/vilka som inte är det nu så har du din kvarvarande snut eller åtminstone ett par misstänkta.Ond bråd död said:Tillägg: värre är dock personer som inte bidrar men ändå skriver. Nu på slutet tycker jag Lukaz betett sig så.
Jag ser inte heller poängen med att han outat förmågan. Det är inget byn vinner nåt på, bara ulvarna.