Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Ond bråd död

Swashbuckler
Även om jag gärna ser lite mer press på Xyas, och håller med om att hon reagerade mystiskt defensivt så ger jag inte så mkt för resonemanget. Eller också förstår jag mig inte på det bara.

Om jag hade varit ulv och måsta ljuga om vapen så hade jag antingen dragit till med nåt vapen som jag känner till eller nåt som dyker upp tidigt i google. Walter ppk t ex. Att komma dragandes med nåt unikt okänt vapen så som colt double diamond känns bara dumt. Det är ju dessutom en psitol/revolver, var inte tanken på att sånt var för snutar känt redan då? Jag tycker snarare att låtsas pickan friar Xyas.

Möjligen att det där som Recca nämner om automatic pistol är fejk, men nja. Intressantare är att se på hur Xyas förhållit sig till Vimes, men det orkar jag inte med nu.

Jag är faktiskt väldigt skeptisk till att det finns så mkt info i vapnen. Varför skulle SL lägga upp det så? Dessutom är det ju så många felaktigheter att ingen är normal. Betänk att Reccas Ru(t)ger var felstavad när hon copy/pasteade. Iofs så kan hon mycket väl ha varit tvungen att skriva in förhand om hon var en snut och sen skyller stavfelet på SL!

Xyas, förklarade du nånsin vad du menar med att du lockade ut Brynolf och vad poängen var med att vänta en runda med outning av info?

Sen bör Lukaz skärpa sig och komma in och försvara sig mer. Annars åker han ut denna runda!

Brukar Lukaz spela så här annars? Han brukar väl vara aktivare sa nån? Hur är han som varulv? Han har ju iofs en titel som skvallrar lite...

Ond bråd död

Swashbuckler
Recca, nämna några av orden i stycket innan raden där din fraktion står.

Insåg att man nog inte får göra så här, eller? Det bör ju ligga utanför spel s a s.

Vicotnik

Den onde
Staff member
ODB said:
Brukar Lukaz spela så här annars? Han brukar väl vara aktivare sa nån? Hur är han som varulv? Han har ju iofs en titel som skvallrar lite...
Lu-kaazh brukar ha en låg profil i varulvsspel, det är inte ovanligt att han "inte har tid". Som ulv så stämmer hans title väldigt bra. Han förtjänade den efter att ha lyckats göra bort sig som ulv i sitt andra eller tredje inlägg då han var ulv för första gången.
Jag har nog aldrig upplevt att Lu-kaazh varit extremt aktiv i något varulvsspel och inte heller att han skriver särskillt mycket om sina tankar utan hänger mer på sånt andra har snokat reda på.

Brynolf

Dum fan
Ond bråd död said:
Vi bör kanske lägga band på oss lite och fundera över vad i pm:en som vi får förhöra om.
Dt enda vi får citera är vapnen. Tekniskt sett får vi väl leta kryphål i citatlagen i övrigt, men det blir knappast roligare för det. Så jag tycker inte Recca ska uppge några ord före sin fraktion. Jag vart rätt putt över hur det utvecklades i Ankeborg så let's not go down that path again.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Hade xyas outat Colt Double Diamond hade han suttit i klistret som sina polare.
Att det saknades vapentyp, "revolver" eller "pistol" menar du?
Precis. xyas lägger i min teori alltså in Automatic Pistol. Han är också väldigt tydlig med att det är ett exakt citat av hans vapen och att det är tillåtet av !Paxen.

Lukas

Mannen i Gult
Vicotnik said:
Som ulv så stämmer hans title väldigt bra. Han förtjänade den efter att ha lyckats göra bort sig som ulv i sitt andra eller tredje inlägg då han var ulv för första gången.
då var jag ulv för andra gången.
första gånegn skulle jag ha åkt första rundan också men blev då räddad av att drevet svängde över till en annan ulv (vic)

//Lukas som skriver ett riktigt inlägg men som bara kände sig tvungen att rätta vic på den här punkten.

Recca

Femme Fatale
Min röst låg på Brynolf...

Jag känner att jag inte har nån aning om vem jag ska betvivla mest. Brynolf är ju inte fri från misstankarna, inte heller K.K.

Xyas
är faktiskt off the hook just nu.

Vicotnik, hans outningar är helt i linje med min egen beväpning plus att han gick ut med CPR. Kan tycka att han gör för lite väsen av sig i tråden... Tråkigt.

Ond Bråd Död/Larsson har ramlat mellan kanterna litegrann. Svårplacerad... Jag kan ju inte hjälpa att tänka att han kanske ändå är snut och att !Paxen fattade ett meta-beslut om att kalla in Ond Bråd Död att ta över ulv-rollen för att inte göra det helt omöjligt för den sista ulven i spelet. Problemet är att jag inte hunnit fundera i banor kring att den rollen är ulv, så jag har inga scum-tells på duon.

Korpas rollinfo kändes som att den kunde ha varit en kopia av min och iom att hon inte släppt minsta scumtell från sig (utöver möjligtvis formuleringen på vapnet - men jag tycker att det faktum att någon har ett rifle väger upp detta).

Konrad Konvalj har spelat för säkert och klartänkt alldeles under den nivå av crazy han brukar vara. Att han nojjar nu är ju bra, men det är först efter en påminnelse om att han spelar onaturligt. Dessutom har han samma märke på vapen som Spider. Det tycker jag känns väldigt ihopljuget.

Lu-kaazh
är den givna ulven i dramat. Han kommer ju röstas ut om vi inte når nån breakthrough. Too many wrongs to list.

Brynolf är Glock 17 pistol som det påpekats är ett snutvapen och det är som sagt lätt att lägga på pistol på vapnet. Dessutom yrade han ihop en del teorier som inte kändes genomtänkta utifrån en bybos standpoint. Teorier som alldeles för lätt kunde påvisas vara ologiska.

Jag är lite inne på att vi borde skaffa oss en hel rolloutning för att kunna nysta fram snutarna. Det här tjänar förstås poliserna på en hel del för att de kan få hyfsade alternativ till att nattmörda mig så vi kan rösta ut Lu-kaazh nu och sen efter att de nattmördat mig härnäst så kan ni köra massoutning...

Min röst då...

Röst: Konrad Konvalj

Resonera lite mer kring folks kommentarer på ditt stora inlägg, samt de anklagelser du står inför. Naturligtvis vore det najs om du kunde ge oss något att verkligen gå på mot xyas.

Ond bråd död

Swashbuckler
Nu försvarar jag Xyas mkt, men även det här tycker jag talar för henne. Om hon gjort sig besväret att kontakta !Paxen så borde hon ansträngt sig för att få rätt ord till sin picka också.

Jag har uppfattningen att !Paxen inte gjort nån jättejobb med vapnen. Han kan mycket väl ha skrivit av några från en vapenlista till nåt rollspel eller liknande.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Precis. xyas lägger i min teori alltså in Automatic Pistol. Han är också väldigt tydlig med att det är ett exakt citat av hans vapen och att det är tillåtet av !Paxen.
Ok, jag har varit inne på att "automatic" är lite misstänkt tidigare, men hur menar du här? Xyas ljuger i varje fall knappast om vapnet eftersom han outar det efter att Recca "spikat" att det finns fyra klara kategorier (=automatic passar inte riktigt in).

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
ODB said:
Lu-kaazh brukar ha en låg profil i varulvsspel, det är inte ovanligt att han "inte har tid". Som ulv så stämmer hans title väldigt bra. Han förtjänade den efter att ha lyckats göra bort sig som ulv i sitt andra eller tredje inlägg då han var ulv för första gången.
Jag har nog aldrig upplevt att Lu-kaazh varit extremt aktiv i något varulvsspel och inte heller att han skriver särskillt mycket om sina tankar utan hänger mer på sånt andra har snokat reda på.
Om du tänker på ankeborg nu så kan jag fylla i med att Lu-kaazh var ulv i supernaturalgate också. Där skötte han sig mycket bättre om än väldigt inaktivt men på grund av spelupplägget där var det mycket lättare att ta reda på vilka vi kunde misstänka.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Ok, jag har varit inne på att "automatic" är lite misstänkt tidigare, men hur menar du här? Xyas ljuger i varje fall knappast om vapnet eftersom han outar det efter att Recca "spikat" att det finns fyra klara kategorier (=automatic passar inte riktigt in).
Automatic passar ju visst in. Om man googlar vapnen så kommer de ju i utförande semi-automatic och full automatic. En revolver är inte automagisk eftersom man gör mantelrörelse innan man skjuter. Pistoler är semi-automatic ELLER automatic.

That's it.

Lukas

Mannen i Gult
Hemma från skolan och strax måste jag iväg på jobb.

Jag tänker svar på lite saker jag snappat upp medan jag läst igenom.

varför jag valde att gå ut med min förmåga:
1. för att det inte skulle gå förlorat om jag blev ut röstad
2. Jag ansåg att det inte var speciellt troligt att varulvarna skulle vilja döda mig
3. ett försök att rädda mig själv så att ni kunde koncentrera er på att hitta de riktiga snutarna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jag tycker att det är intressant att se vilka som slängt sig över mig, och jag hoppas att ni andra väljer att analysera det när det visar sig att jag är grön.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag misstänker fortfarande Recca och mukwa men jag börjar liksom några andra att frågesätta xyas.

nu hinner jag inte skriva mer på grund av att all tid jag skulle lägga på det här gick åt till en fysik/matte diskution i chatten.

imorgon förmiddag så kommer jag ha tid att skriva mycket mer.
då skall vi se om jag lyckas rädda mig från galgen.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag tror att det K.K pekar på är att Automatic pistol är en omständlig sak att ha med och det strider mot den formulering som övriga vapen har fått. Visst är det så?

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag tror att det K.K pekar på är att Automatic pistol är en omständlig sak att ha med och det strider mot den formulering som övriga vapen har fått. Visst är det så?
Du förstår vad han menar, men när jag säger samma sak (om jag nu gör det) går det inte fram. :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
imorgon förmiddag så kommer jag ha tid att skriva mycket mer.
då skall vi se om jag lyckas rädda mig från galgen.
Jag kan redan nu förvarna dig om att när jag lägger min sista röst, antingen nån gång under förmiddan imorrn eller kvällen idag så kommer den antagligen ligga kvar där till slutsignal eftersom jag har rollspel från 12.00 imorgon till sent sent.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaazh said:
2. Jag ansåg att det inte var speciellt troligt att varulvarna skulle vilja döda mig
3. ett försök att rädda mig själv så att ni kunde koncentrera er på att hitta de riktiga snutarna.
1. För själva spelet gör det ingen skillnad om en sådan förmåga outas eller inte.
2. Nej eftersom du är en av de mest misstänkta.
3. Vem anser du att vi ska hänga då?

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
1. I så fall kunde du ha släppt det en minut i nio i morgon.
2. Sant.
3. Troligt, men det funkade inte riktigt.

jag tycker att det är intressant att se vilka som slängt sig över mig, och jag hoppas att ni andra väljer att analysera det OM det visar sig att jag är grön.
Räkna med det!

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Du förstår vad han menar, men när jag säger samma sak (om jag nu gör det) går det inte fram. :gremwink:
Jag uppfattade det som att du bestred den information jag hade. Jag har upplevt det som att du gjort det många gånger förut om bland annat Sniper Rifle, som ju inte passar in av samma anledning som Automatic Pistol inte gör det. Att referera till mina vapenkategorier och sen säga att det inte passar in är dock felaktigt eftersom de ju passar in i kategorierna på att de är antingen rifle eller pistol. Men som outningar följer de inte samma regler som andras beväpning.