Konrad Konvalj
Myrmidon
Och som ett brev på posten har jag kikat igenom Tyrs runda nummer 1.Brynolf said:Vill dra lite uppmärksamhet till det här, så det inte kommer bort i röran. Tyr hade faktiskt alla verktyg för att ljuga ihop sin förmåga. Recca hade pekat på att stora/små vapen var en viktig faktor, och han själv visste ju förstås redan vilka vapen ulvarna hade. Detta så klart givet scenariot att han är snut då.Brynolf said:Kom ihåg att om Tyr är polis, är det ju självklart att han redan vet med 100% säkerhet vilka vapen snutarna faktiskt har. Det skulle alltså inte alls vara en särskilt vågad lögn.
Hans ända beblandning med xyas är följande:
Sen har han en röst på honom när han försöker dra igång ett drev. Ingen hakar på då så han sjunger ut att det var ju lite oturligt.Tyrsan said:xyas, 2up
Jag har sämst bild av xyas ska jag erkänna. Jag förknippar honom med hans ulvjakt mot Recca. Ska hålla bättre koll på honom.
Tyrsans beblandning med Vimes är inte heller så värst anmärkningsvärd. Han har satt 4up på Vimes och ser honom som en av de mest ulviga, men han jobbar inte så värst hårt på att naila honom. Tyrsan går till och med ut med att han inte ville lägga sig i utan låta Vimes förklara sig själv.
Vimes nämner knappt Tyr i något av det han skriver. Det är inte avståndstagande, men han kör på den här linjen (typ): "Våra nybörjare har skött sig bra"
Han klossar lixom in både Tyr & SJSLarsson i sin bedömning av hur de har spelet.