Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Korpa

Umenörd
Re: Tyr analyserar mera

Konrad Konvalj said:
Vilket vill vi köra på?
Enkelt, vi lägger vårt fokus på de som är kvar i spel. Det finns två ulvar kvar och om LJSLarsson är den ena så betyder det fortfarande att det finns en kvar som vi kan sniffa ut den här rundan. Jag betvivlar att det kommer ett sorry-inlägg nästa runda och om det skulle komma så är det något vi tar då.

Brynolf

Dum fan

Tyr said:
Om det blir ny runda så var Larsson antagligen inte ulv. Blir det ingen ny runda så var han ulv. På sätt och vis var det bra att han lade av som han gjorde. Det känns mest rättvist för båda lagen.
Jag vet inte hur det funkar här riktigt, men normalt diskas man om man inte skriver nåt på en hel runda, vilket innebär att Larsson kommer vara kvar nästa runda också. Om han inte ber Paxen stänga av honom helt alltså.

Så Larsson skulle teoretiskt kunna köra en tokbluff. Men jag vet inte, jag... Han låg väl inte i topp på någons lista i vilket fall, så jag kan inte se att det skulle vara ett sätt att slinka undan.

Vi får helt enkelt se om han tas ur spel i slutet av denna runda eller ej.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Så ditt bästa pic för hängning är Recca?
Nja kanske, men det är i varje fall en hängning som skulle leda oss vidare. Har inte hunnit fnula så mycket mer på vilka andra som skulle bekräfta info. Ska ta itu med det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Så ditt bästa pic för hängning är Recca?
Nja kanske, men det är i varje fall en hängning som skulle leda oss vidare. Har inte hunnit fnula så mycket mer på vilka andra som skulle bekräfta info. Ska ta itu med det.
Gört.

Givet får du den här uppgiften för att jag inte är helt 100 på dig Brynolf. Du har som sagt var försvarat upp bra den här rundan på slabbet i slutet av förra, men du är ju ändock ett bra hängningsval.

Jag själv tänkte smita iväg i några timmar nu.

Tyr

Hero

Brynolf said:
Vi får helt enkelt se om han tas ur spel i slutet av denna runda eller ej.
Det är förvisso sant. Jag bara antog att de plockades ur direkt. Bra poäng.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Korpa said:
Konrad Konvalj said:
Vilket vill vi köra på?
Enkelt, vi lägger vårt fokus på de som är kvar i spel. Det finns två ulvar kvar och om LJSLarsson är den ena så betyder det fortfarande att det finns en kvar som vi kan sniffa ut den här rundan. Jag betvivlar att det kommer ett sorry-inlägg nästa runda och om det skulle komma så är det något vi tar då.
Vart skulle du villa lägga fokus då?

Du skall ju hänga Lu-kaazh tycks det som och har hintat med att du skall gå igenom Brynolf. Är det fortfarande aktuellt?

!Paxen

Swashbuckler
Reserv inkallad

Då LJSLarsson ej längre kan vara delaktig i spelet så tar Ond Bråd Död över hans roll. Vi tackar LJSLarsson för den tiden han kunde vara med, och jag tackar ännu en gång OBD för att han var så snäll och hoppade in.

Brynolf

Dum fan
Re: Reserv inkallad

!Paxen said:
Då LJSLarsson ej längre kan vara delaktig i spelet så tar Ond Bråd Död över hans roll. Vi tackar LJSLarsson för den tiden han kunde vara med, och jag tackar ännu en gång OBD för att han var så snäll och hoppade in.
Tufft. Welcome to hell, OBD! :gremcool:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
!Paxen said:
Tufft. Welcome to hell, OBD! :gremcool:
Svinläckert!

Röst: BDG

In i matchen.. Rock n' roll

Vicotnik

Den onde
Staff member

Okej, det var ju något nytt att komma hem till.

Så Ond Bråd Död nu vet vi i och för sig att LJSLarsson redan outat sitt vapen, men jag skulle vilja att även du går ut med det.

Korpa

Umenörd

Konrad Konvalj said:
Vart skulle du villa lägga fokus då?

Du skall ju hänga Lu-kaazh tycks det som och har hintat med att du skall gå igenom Brynolf. Är det fortfarande aktuellt?
Det är klart att det fortfarande är aktuellt att kika närmare på Brynolf, däremot ska det bli spännande att se hur mycket jag hinner ikväll.

Och ja, jag är väldigt sugen på att hänga Lu-kaazh just nu, men om han gör sig mindre misstänkt eller någon annan pingar högre så byter jag röst.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Okej, det var ju något nytt att komma hem till.

Så Ond Bråd Död nu vet vi i och för sig att LJSLarsson redan outat sitt vapen, men jag skulle vilja att även du går ut med det.
Och gärna en lite snabbanalys vad du tänker.

Ond bråd död

Swashbuckler
Hej!

Det dröjer nog ett tag till innan jag är med i matchen. Har hunnit läsa 100 inlägg hittills och tycker Recca är skummast so far. Som Konrad nämnde då (har 100 inlägg per sida, så nånstans där nämner han det) tillförde hon inte så mycket med sina inlägg. Det är en scumtell jag reagerar extra på eftersom jag vet hur jag själv agerar som ulv. Jag blir mer inaktiv eftersom det är jobbigare att göra inlägg å så.

Det stämmer som LsjL outade att jag/vi har en P8.

Lukas

Mannen i Gult
jag är hemma.
och skall skriva min analys.
men först måste jag läsa ikapp

Recca

Femme Fatale
Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Var med och röstade ut Vimes, vilket ser bra ut.
Allas vapen stämmer med de fyra/två kategorierna.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Recca - 3up
Ovilja att outa och och envetet försvar i förra rundan luktar rätt illa. Hennes förmåga säger tydligt att det bara finns fyra vapentyper, och några av de outade vapnen passar inte in i den mallen. Om det beror på att de vapenägarna ljuger, att Recca ljuger eller att det är en fint av Paxen är något man kan fnula på länge. Klantig användning av sin siarförmåga. Har spelat väldigt bra i övrigt dock.
Allas vapen stämmer med de fyra/två kategorierna.
Korpa - 3up
Sniper rifle passar inte in i Reccas fyra vapenkategorier. Har legat lågt större delen av spelet. Deltog inte heller i Mukwa/Vimes-racet, utan röstade ensam på Lukas. I övrigt har jag inget konkret på Korpa. Svår att sätta poäng på.

Xyas - 1up
Riskabelt att vänta med att outa sin info om grönsiade snutar, men kan för all del ha varit en slug plan. Fast eftersom det verkar vara jag som "fastnade i nätet" så blev slutresultatet en kass återvändsgränd. "Automatic pistol" passar egentligen inte in i Reccas fyra vapenkategorier, vilket lika gärna kan tala mot Recca som mot Xyas.
Både rifle och Pistol står med i vapengrupperna. En automatic pistol är en pistol. Ett sniper rifle är ett rifle. Jag tror inte du ska dra för stora svängar på det du tycker dig ha sett på dem.

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Missade säga att Mukwa förstås blivit mindre röd av att Spider som bekräftade existensen av en fraktionssiare visade sig vara grön. Det är alltså inte alls otroligt att det finns millers i spel.
Nä.. Han blir inte mindre röd för att det kan finnas millers i spel utan för att han vågade gå ut med sin status som miller. En ulv borde inte våga chansa på att det finns siare i spel.

Korpa

Umenörd
Recca said:
Både rifle och Pistol står med i vapengrupperna. En automatic pistol är en pistol. Ett sniper rifle är ett rifle. Jag tror inte du ska dra för stora svängar på det du tycker dig ha sett på dem.
Tack för att du skriver vad jag tänker.

Reccas förmåga är sund och fungerar med samtliga outade vapen så mig och xyas bör misstänkas på andra grunder.