Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Vi har två Fnatte Anka

xyas said:
!Paxen said:
Så, män, vem är Fnatte Anka?
Och var är Knatte?

Det här mejkar ingen sense vid första anblicken. Varför skulle varulvarna ge sig på en sån idiot-lögn egentligen? Det kan man ju tänka ut med lilltån att knattarna kommer vara med i ett ankeborg-spel.

Men någon av dessa två måste ju vara varulv.
Jo, jag håller med. Tänk på att alla inte har avslöjat sitt namn än. Kanske gömmer sig en Knatte bland dom.

Vi måste reda ut det här först. Jag tycker att dom som har en röst på någon annan än Mukwa eller Stövelkatten flyttar sin röst.
 
G

Guest

Guest
Re: Helvete...

!Paxen said:
Stövelkatten said:
Haha, det var som fan. :gremlaugh:

Ser ut som jag redan nu kan lägga min röst.

Röst: Mukwa
Men, vart ska vi andra lägga rösten på? Inte fan kommer jag rösta på någon som inte påstår sig heta Fnatte nu.

Om vi röstar ut dig och du visar dig vara varulv, skitbra, om du är bybo så röstar vi ut Mukwa sedan för då är han bergis varulv. Eller ska vi börja rösta ut Mukwa? Kom igen nu, ge mig anledningar till att rösta på Mukwa istället!
Ni ska givetvis lägga den Mukwa då han är ulv. Duuuh. :gremwink:

Jag höll faktiskt Mukwa för ganska grön tills alldeles nyss. Trodde det var ett av mina "syskon". Men tydligen är så icke fallet.

Ska läsa igenom tråden nu. Är på medhörning om ni kommer med något som jag kan svara på direkt.
 
G

Guest

Guest
Re: Helvete...

!Paxen said:
Men, vart ska vi andra lägga rösten på? Inte fan kommer jag rösta på någon som inte påstår sig heta Fnatte nu.

Om vi röstar ut dig och du visar dig vara varulv, skitbra, om du är bybo så röstar vi ut Mukwa sedan för då är han bergis varulv. Eller ska vi börja rösta ut Mukwa? Kom igen nu, ge mig anledningar till att rösta på Mukwa istället!
Tillägg till mitt förra inlägg:

Ni kan ju fundera på att om jag vore ulv - skulle jag verkligen välja ett redan outat namn?

Känns jäkligt riskabelt i min mening.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
Re: Helvete...

Stövelkatten said:
!Paxen said:
Men, vart ska vi andra lägga rösten på? Inte fan kommer jag rösta på någon som inte påstår sig heta Fnatte nu.

Om vi röstar ut dig och du visar dig vara varulv, skitbra, om du är bybo så röstar vi ut Mukwa sedan för då är han bergis varulv. Eller ska vi börja rösta ut Mukwa? Kom igen nu, ge mig anledningar till att rösta på Mukwa istället!
Tillägg till mitt förra inlägg:

Ni kan ju fundera på att om jag vore ulv - skulle jag verkligen välja ett redan outat namn?

Känns jäkligt riskabelt i min mening.
Det har du förstås rätt i. Men lika väl som du kan vara en ouppmärksam bybo så kan du vara en ouppmärksam varulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Helvete...

Tillägg till mitt förra inlägg:

Ni kan ju fundera på att om jag vore ulv - skulle jag verkligen välja ett redan outat namn?

Känns jäkligt riskabelt i min mening.
Exakt så resonerade jag också. Där var en av mina gröningar.

Mitt namn är KNATTE ANKA.

Vill ni rösta på mig för att jag ljög får ni göra det, men när ni ser att jag är grön kommer stövelkatten fortfarande vara grön (och jag... alltså 2 stycken) Skönt att jag hann innan det kom igång ett stort drev mot stövelkatten. Tjatte-outningen är också väldigt grönande imo.

(Sitter på jobbet, så jag skriver mer i tråden sen
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
Re: Helvete...

Öh, ok... här går det undan. :gremgrin:

Det här grönar antagligen Stövelkatten men inte dig, Mukwa. Nu när din plan gått i lås kan du väl förklara den mer utförligt så vi kan se om det känns trovärdigt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Helvete...

Mukwa said:
Tillägg till mitt förra inlägg:

Ni kan ju fundera på att om jag vore ulv - skulle jag verkligen välja ett redan outat namn?

Känns jäkligt riskabelt i min mening.
Exakt så resonerade jag också. Där var en av mina gröningar.

Mitt namn är KNATTE ANKA.

Vill ni rösta på mig för att jag ljög får ni göra det, men när ni ser att jag är grön kommer stövelkatten fortfarande vara grön (och jag... alltså 2 stycken) Skönt att jag hann innan det kom igång ett stort drev mot stövelkatten. Tjatte-outningen är också väldigt grönande imo.

(Sitter på jobbet, så jag skriver mer i tråden sen
Men är du rolig eller?

Alltså, du ljög. Som bybo så skall man ALDRIG ljuga.

Ge mig en bra förklaring till att du ljög så kommer jag inte rösta på dig.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Helvete...

wtf?!
Det här blev ju jävligt förvirrande nu. Hur fan ska det här reda ut någonting? Stövelkatten har reagerat väldigt slött på att hans namn redan outats. Det är en sak som talar emot.

Och sen, hur ska ni nu övertyga oss om att ni båda inte är ulvar och nu försöker gröna varandra?

Mer behövs på det här innan jag släpper fram den här gärningen som god.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Helvete...

Mukwa said:
Mitt namn är KNATTE ANKA.
Jag är villig att köpa detta up front. Men det är ju faktiskt enkelt att verifera om ni tänker efter. Finns det ingen Knatte Anka bland de som inte outat än så talar Mukwa sanning. Så vi behöver namn-outningar från de som inte gjort det nu. Och det snarast!

(och outar någon av dem Knatte så står det ju mellan den personen och Mukwa istället, och då har vi fortfarande 50% att ta en varulv).
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Helvete...

Så kom ingen Andersson och Vimes. Era namn behövs pronto.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Helvete...

jag antar att det här var hans plan med "gröning-spree" som han talade om tidigt i spelet. Och jag förstår absolut resonemanget och det är väldigt smart och rävigt spelat. Men tyvärr så faller det på att vi nu måste svälja hela historien och att mukwa är grön. Båda kan ju vara ulvar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,662
Location
Huddinge
Re: Helvete...

Mukwa said:
Tillägg till mitt förra inlägg:

Ni kan ju fundera på att om jag vore ulv - skulle jag verkligen välja ett redan outat namn?

Känns jäkligt riskabelt i min mening.
Exakt så resonerade jag också. Där var en av mina gröningar.

Mitt namn är KNATTE ANKA.

Vill ni rösta på mig för att jag ljög får ni göra det, men när ni ser att jag är grön kommer stövelkatten fortfarande vara grön (och jag... alltså 2 stycken) Skönt att jag hann innan det kom igång ett stort drev mot stövelkatten. Tjatte-outningen är också väldigt grönande imo.

(Sitter på jobbet, så jag skriver mer i tråden sen
Det här var en av de dummaste planer jag någonsin sätt,
Vad finns det som inte säger att du hittat på ditt namn från början och nu "rättar" dig och påstår att du ljög med flit.
Nu känner jag nästan att vi måste plocka ut dig för det här var bland det mest vaulvsaktiga jag någonsin sätt.

Röst:Mukwa

Jag säger plocka lögnaren.
om han är en varulv som spelar högt spel så får vi honom.
är han Bybo så grönar det faktist Stövelkatten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Helvete...

Trasapa said:
Båda kan ju vara ulvar.
Nej det kan dom inte. Det är självklart att vi har knattarna med i spel, så om två varulvar låtsas vara bland knattarna så kommer det finnas två dubbletter av varje.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,662
Location
Huddinge
Re: Helvete...

xyas said:
Mukwa said:
Jag är villig att köpa detta up front. Men det är ju faktiskt enkelt att verifera om ni tänker efter. Finns det ingen Knatte Anka bland de som inte outat än så talar Mukwa sanning. Så vi behöver namn-outningar från de som inte gjort det nu. Och det snarast!

(och outar någon av dem Knatte så står det ju mellan den personen och Mukwa istället, och då har vi fortfarande 50% att ta en varulv).
Men tänk om varulvarna har fått namn som de vet är säkra och ett av dem är just knatte?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Helvete...

Lu-kaazh said:
Men tänk om varulvarna har fått namn som de vet är säkra och ett av dem är just knatte?
Långsökt. Och sanslöst puckat av Mukwa att i så fall inte bara ta Knatte direkt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Sorry, Mukwa..

Jag vill inte missa att rösta ut dig.

Min röst: Mukwa

Om du kan ge en vettig förklaring så kan jag flytta rösten, men det måste vara en jävligt bra förklaring.
 
G

Guest

Guest
Re: Helvete...

Trasapa said:
wtf?!
Det här blev ju jävligt förvirrande nu. Hur fan ska det här reda ut någonting? Stövelkatten har reagerat väldigt slött på att hans namn redan outats. Det är en sak som talar emot.

Och sen, hur ska ni nu övertyga oss om att ni båda inte är ulvar och nu försöker gröna varandra?

Mer behövs på det här innan jag släpper fram den här gärningen som god.
Hur ska jag reagera? Bli förbannad? Nä, det är inte riktigt min stil. Min första reaktion när K.K. berättade var "Fan vad sjukt! :D"


Och Mukwa; vad var anledningen att du bluffade från början? Om du nu är Knatte Anka så borde du väl förstått att en lögn om en annan av knattarna vore dömd att misslyckas.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Sorry, Mukwa..

!Paxen said:
Jag vill inte missa att rösta ut dig.

Min röst: Mukwa

Om du kan ge en vettig förklaring så kan jag flytta rösten, men det måste vara en jävligt bra förklaring.
Ni måste sluta låta er förblindas av att han ljög och den paranoia det orsakar. Försökt tänkta igenom det logiskt istället. Det stämmer ganska bra i slutändan. Kan vi få Anderssons och Vimes namn kan vi dessutom verifera det bortom alla rimliga tvivel.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Helvete...

xyas said:
Trasapa said:
Båda kan ju vara ulvar.
Nej det kan dom inte. Det är självklart att vi har knattarna med i spel, så om två varulvar låtsas vara bland knattarna så kommer det finnas två dubbletter av varje.
Mycket riktigt xyas. Det var jag som blev ställd och inte tänkte efter riktigt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Sorry, Mukwa..

xyas said:
!Paxen said:
Jag vill inte missa att rösta ut dig.

Min röst: Mukwa

Om du kan ge en vettig förklaring så kan jag flytta rösten, men det måste vara en jävligt bra förklaring.
Ni måste sluta låta er förblindas av att han ljög och den paranoia det orsakar. Försökt tänkta igenom det logiskt istället. Det stämmer ganska bra i slutändan. Kan vi få Anderssons och Vimes namn kan vi dessutom verifera det bortom alla rimliga tvivel.
Problemet är att vi inte har deras namn, och fortfarande så ljög han. Varför gjorde han det? Först släppte han efternamnet, sedan förnamnet. Jag köper inte det här. Jag blir jävligt sur om det är så att han visar sig vara bybo, men det är isf inte mitt fel.
 
Top