Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Massoutning?

Mukwa said:
så talar en uppgiven ulv eller en dålig bybo.
Fast i mitt varulvsspelande har jag blivit mer och mer övertygad om att det här inte är sant. Jag vet att många tycker så, och så gjorde jag, men jag gör inte det längre. Jag är ganska nöjd med mitt spelande så här långt.

Har man inget att säga riskerar det att bli en hel del desperat babblande istället (såsom tomma "analyser" av de andra spelarna), vare sig man är bybo eller varulv, vilket gör de två svåra att skilja åt. Lägger man även därtill andra spelare som fastnat i "paranoia-mode" blir det hela bara värre då dessa kommer leta efter minsta upplevda/fantiserade brist (som stavfelet i paxens namn. Är det bara jag som avfärdade det som just ett stavfel?) och hänga upp sig på det och älta det in absurdum. I supernaturalgate hände det här ett par gånger (konrad vs. recca, alla vs korpa). Bybor i paranoia-mode är väldigt svåra att skilja från varulvar, eller kan rent ut av verka mer ulviga än varulvarna själva.

Så jag gör såhär istället. Jag har inget mer att säga, men visar att jag fortfarande är här.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Sorry Paxen, insåg att jag inte tog med ett bra citat, frågan var liksom inte med riktigt. Så här då:

!brynolf said:
Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om (du) själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?
!Paxen said:
Jag ville veta vilka som hade bra koll för att se vilka som skulle kunna ljuga bra om sin roll. Svårare än så är det inte.
brynolf said:
Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?
!Paxen said:
Som sagt hade redan Mukwa mer eller mindre konstanterat att det var Duck Tales. Och jag kände att det inte gjorde någon skillnad.
Frågan är alltså: Mukwa hade inte alls konstaterat något vad jag har kunna finna; bara Lukas hade i det läget varit inne på settingen och hans trovärdighet var låg redan då. Varifrån fick du att det inte skulle spela någon roll om du kommer med egna fluff-teorier i samma andetag som du efterfrågar folks fluffkunskaper?
Ja, bra fråga.


Jag hitytar inte själv inlägget som jag påstår att Mukwa ska ha gjort där han avslöjar att det troligtvis är Duck Tales. Kanske har jag missförstått inlägg där han bl a talar om Duck Tales, förutom Rosa och Barks. Eller så var det just Luu-Kaazh som gjorde att jag avslöjade att jag visste att det var Duck Tales. I vilket fall så tolkade jag det som att någon (oklart vem) kom ut med "Det är Duck Tales som är settingen" och därefter så sa jag att jag var säker på att det var Duck Tales.

Iaf så ville jag ha reda på folks fluff-kunskaper för att veta om dom kunde ljuga om sina karaktärer eller skulle vara tvungna att konsultera wikis.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Massoutning?

Mukwa said:
Du om någon ska förstås komma med en massa saker till varför vi inte ska rösta ut dig och varför vi ska rösta ut Lu-Kaazh istället (för det är där du har din röst nu, och där har den legat ett bra tag).
Jag ska även vara extra tydlig för din skull.

Jag har alltså inte "en massa saker" varför vi ska rösta ut Lukas. Jag har en magkänsla baserat på hans spelstil som inte passar, hans svaga och svajiga outande och hans radar-duckande efter att drevet vände mot mig. Det är fortfarande första rundan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,662
Location
Huddinge
Re: Massoutning?

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Vad väntar du på xyas?
På att rundan ska ta slut. Jag vet vem jag tänker lägga min röst på, och jag har redan outat mitt namn. Och varför ni massoutar i en situation där de flesta redan verkar säkra på vem de vill rösta på förstår jag inte riktigt, men eftersom flera personer har mig som huvudmisstänkt så ser jag ingen poäng i att lägga mig i.

Men det är intressant att följa.
Det här blir det avgörande för min del.
som Mukwa påpekar så är det här ett starkt Ulvbeteende eller så är det dåligt byboande.
jag vet av erfarenhet att du inte brukar vara dålig så jag tror på Ulv.

Röst:Xyas
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Massoutning?

Jag har alltså inte "en massa saker" varför vi ska rösta ut Lukas. Jag har en magkänsla baserat på hans spelstil som inte passar, hans svaga och svajiga outande och hans radar-duckande efter att drevet vände mot mig. Det är fortfarande första rundan.
jo jo... självklart... men du har väldigt många misstankar om dig, hur vore det om du besvarade alla dem istället för att gnälla över att du inte kan tillföra nåt. Eller om det faktiskt är så att du inte kan tillföra nåt just nu, varför inte göra en eller två analyser på andra spelare eller outningarna eller vad som helst. Blir du utröstad och vi får reda på att du är grön kommer de ju åtminstone bli trovärdiga då. Jag tycker inte att du riktigt spelar i ett team här (iallafall inte på samma sida som jag gör).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trasapa:

Jag tror inte att du är en varulv. Jag retar dig halvt till vansinne, men det verkar inte vara för att du döljer något.

Jag har tolkat dina frågor som retoriska, men ifall du vill ha svar på dem, eller andra, så kan jag svara.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
K.Ks outning

Nej. Alltså det här är inte ok. Du kan inte bara göra ett sketet inlägg med ett namn som jag inte hittar någon koppling till och sedan försvinna. Om det är butlern Albert du pratar om borde du ha skrivit det istället för att tvinga oss att ödsla tid på det.

Det är f.ö väldans jämnt och spretigt just nu med halv-röster och "jag ska rösta på den, men nu röstar jag på den här ett tag". Det är dags att bestämma sig för den mest misstänkte just nu, för här går det inte undan alltså.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.Ks outning

Nu ska jag iväg till jobbet. Xyas är min huvudmisstänkte men om inte K.K har en häpnadsväckande bra förklaring till sin outning och hans handlande kring den kommer jag nog byta dit.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1 [RÖST]

Här hemma blir det det rollspel snart, och fram tills dess ska jag städa och laga mat, så jag vet inte om jag kommer dyka in något mer i tråden ikväll.

Jag är intresserad av !Paxen och xyas, och pressar dem gärna lite, men nu känns det som jag behöver lägga en röst som kan ligga fram tills ikväll om det behövs.

Jag lägger min röst på Lu-Kaazh. Det är lite av en chansning.

Röstsammanställning: (Lite stressad nu, så jag kan ha missat något)
Arvidos -1-: !Paxen

Lu-Kaazh -3-: Xyas, Vimes, Arvidos MC

!Paxen -3-: K.K, Möller, Brynolf

Xyas -4-: Konrad Konvalj, Andersson, Mukwa, Lu-Kaazh

K.K -3-: Stövelkatten, Mukwa, Trasapa,


Identitetssammanställning: (Samma sak där)
Lu-kaazh = Glittriga Gullan
Mukwa = Fnatte Anka
Arvidos MC = Kalle Anka
xyas = Anki Anka
!Paxen = Fenton Spadrig
Möller = Fru Matilda
Trasapa = Tjatte Anka
Brynolf = Medhjälparen
Konrad Konvalj = Alfred

Andersson = ?
Stövelkatten = ?
Vimes = ?
xyas = ?

Röst: Lu-Kaazh
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
GEDIGEN RÖSTRÄKNING

Nu har jag för säkerhets skull gått igenom hela tråden och räknat röster inför slutspurten. (Kom för fan ihåg allihop att skriva "röst:" alltså med kolon för annars GÅR det inte att räkna röster. Och det är inte roande med alla besynnerliga nya namn och stavningar. Kan vi inte bara kalla Lukas för Lukas officiellt?)

Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaash (2) - Xyas, Vimes
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) - Paxen
Trasapa (1) - Arvidos MC
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1 [RÖST]

Jag ser ett potentiellt problem i den här outningen, och det är att mina två namn inte har dykt upp än. Grönar jag Vimes och xyas, som jag har ett gott öga till just nu, så kan det se lite... misstänkt ut. :gremsmile:

Vi får väl se.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
Re: GEDIGEN RÖSTRÄKNING

Korrigering efter att Arvidos hann emellan:

Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaash (3) - Xyas, Vimes, Arvidos MC
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) - Paxen
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,662
Location
Huddinge
Re: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1 [RÖST]

Arvidos MC said:
Jag är intresserad av !Paxen och xyas, och pressar dem gärna lite, men nu känns det som jag behöver lägga en röst som kan ligga fram tills ikväll om det behövs.

Jag lägger min röst på Lu-Kaazh. Det är lite av en chansning.



Röst: Lu-Kaazh
Det var inte mycket till motivering men okej
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,662
Location
Huddinge
Re: GEDIGEN RÖSTRÄKNING

Brynolf said:
Korrigering efter att Arvidos hann emellan:

Xyas (3) Andersson, Mukwa, Lu-Kaash
Paxen (3) - Konrad, Möller, Brynolf
Lu-Kaash (3) - Xyas, Vimes, Arvidos MC
Konrad Konvalj (2) - Stövelkatten, Trasapa
Arvidos MC (1) - Paxen
Splittrade röster är inte bra.
det betyder att varulvarna har mer att säga till om.
Så försök att samla ihop rösterna nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
Re: GEDIGEN RÖSTRÄKNING

Ok, nu är det alltså väldigt jämnt. De minst gröna är i mina ögon Lu-kaash, Paxen och Xyas men nu när Konrad sprungit till skogs efter att ha goofat sitt namn vet jag inte vad jag ska tro. Jag röstar på honom tills vi fått klarhet i den biten. Jag kommer vara tillgänglig fram till deadline så den rösten hinner jag flytta på.

Röst: Konrad Konvalj
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,757
Location
Stockholm
Re: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1 [RÖST]

Arvidos MC said:
Jag ser ett potentiellt problem i den här outningen, och det är att mina två namn inte har dykt upp än. Grönar jag Vimes och xyas, som jag har ett gott öga till just nu, så kan det se lite... misstänkt ut. :gremsmile:

Vi får väl se.
Xyas har ju redan outat sig som du själv skriver i din lista. Freudiansk halkning som indikerar att du gärna vill gröna xyas oavsett?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: GEDIGEN RÖSTRÄKNING

Brynolf said:
Ok, nu är det alltså väldigt jämnt. De minst gröna är i mina ögon Lu-kaash, Paxen och Xyas men nu när Konrad sprungit till skogs efter att ha goofat sitt namn vet jag inte vad jag ska tro. Jag röstar på honom tills vi fått klarhet i den biten. Jag kommer vara tillgänglig fram till deadline så den rösten hinner jag flytta på.

Röst: Konrad Konvalj
Yes, jag har goofat runt från min mobil.

Albert är det ju så klart, och enligt mina googel-skills har han förekommit i både Ducktales och Don Rosa, men karaktären är inte riktigt den samma. Dock är Albert nån form av hjälpreda till Joakim i båda upplagorna.

Wiki-info

Som tidigare nämnt ser det brunt ut för medverkan efter 20.00 och innan det har jag inte en aning om hur mycket tid jag kan avvara.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.Ks outning

Mukwa said:
Nej. Alltså det här är inte ok. Du kan inte bara göra ett sketet inlägg med ett namn som jag inte hittar någon koppling till och sedan försvinna. Om det är butlern Albert du pratar om borde du ha skrivit det istället för att tvinga oss att ödsla tid på det.
Mitt sketna inlägg gick ut från mobilen. Efter det har jag haft annat för mig, och nu när jag väl kom hem så visar det sig att jag skrivit Alfred.

Shajt pomfrajts. Inte läge att skriva fel namn nu.

Givet inte okay, men kan inte göra nått åt det nu.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag är icke hemma för tillfället och hade mycket att läsa ikapp nu när jag kom hit.
Konrads feloutning var ytterst oläglig men är det en ulvtell? Jag vill inte tro det men svårt att säga. Men jag får ändå känslan av att om man är en ulv så är man mer noga med att få till namnet rätt.

Xyas tycker jag har rett ut sig hyffsat. Men det plingar ändå lite igenkännande från när han fick röster på sig som ulv i LoL-liret. Den uppgivna attityden och bristen på närvaro. Rätta mig gärna om jag har fel ni som var med men jag har för mig att han agerade likadant.

Paxen ser jag inte nån direkt tell på utöver det som redan diskuterats. Han har varit lite dryg med sina konstiga frågor i dom sista inläggen men det har jag överseende med. Men han är med på min lista.

Både paxen och xyas är på min lista men jag är intresserad av att få ur dom mer innan jag kan tvärsäkra mig på att dom är lurk.

Lukas däremot är en anna historia. Han har varit skum sen början, där fanns indikationer på att han spelade ulvalikt tidigare spel och han fick det lite hett om öronen. Efter lite dravel med outning så har han spelat en mycket mer tillbakadragen roll och undvikit alla kärnfrågor och konflikter.

Allt det här jag säger är sånt som jag har för mig och som jag bär i huvudet för jag har inte riktigt tid att gå tillbaka och dubbelkolla. Så jag reserverar mig möjliga sneuttalanden.

Min röst kommer därför att gå på lukas därför att han har enligt mig gjort minst för att rentvå sig själv. Han bara försvann och lät hettan dala av, det är inte ok. Helst skulle jag se lite press på andersson också för han har verkligen undsluppit all sorts press denna runda. Men jag antar att det är för sent för det nu. I vilket fall för min del då jag är borta på RPG-lir nu och resten av kvällen. Möjligen hinner jag in en sväng runt 19-20 tiden för att göra en snabb avvägning på det som hinner hända härimellan.

Röst: Lu-kaazh (Lukas)
 
Top