Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Massoutning?

Mitt namn är fru Matilda. Tekniskt sett tror jag mitt efternamn är Anka, eftersom Matildas barnbarn är Anki Anka. Om mina dimmiga barndomsminnen har rätt är hon med rätt mycket i Duck Tales men kan knappast beskrivas som en huvudperson.

Så, vem fortsätter? Vimes kanske.
Vimes är inte online och han har redan outat så mycket av sin roll att hans namn inte skulle ge lika mycket att gå på som i princip vem som helst annars. Jag föreslår K.K, stövelkatten och Trasapa. Trasapa är inte inloggad nu, men det är stövelkatten (fast han lär läsa ett tag) och K.K är också inloggad.

Varför vill du se Vimes outa?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Massoutning?

Mukwa said:
Varför vill du se Vimes outa?
Han snackade ju om att han var villig att outa. Det blir lättare att övertala eventuella tjurskallar om vi är ett par stycken som outar smärtfritt.

Så, ingen vettig anledning för Vimes egentligen. En som faktiskt är inloggad är såklart ett mycket bättre val.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Massoutning?

Jag är inloggad.
Mitt namn är Tjatte Anka. Och det är varken en indikation för eller emot DT.

Men jag vet inte vilken information du tycker att VImes har gått ut med som friar han från en outning? Om vi nu alla ska göra det så så är det väl honom inräknat hoppas jag.

Jag hoppas verkligen att det kommer något gott ur det här och att vin inte spelar ulvarna i händerna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Massoutning?

Möller said:
Mitt namn är fru Matilda. Tekniskt sett tror jag mitt efternamn är Anka, eftersom Matildas barnbarn är Anki Anka. Om mina dimmiga barndomsminnen har rätt är hon med rätt mycket i Duck Tales men kan knappast beskrivas som en huvudperson.
Ok, då har vi TRE karaktärer som är mer eller mindre unika för Duck Tales. Det blir allt mer intressant att få höra hur Vimes skulle motbevisa det.

Så, vem fortsätter? Vimes kanske.
Det tycker jag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Massoutning?

Men jag vet inte vilken information du tycker att VImes har gått ut med som friar han från en outning? Om vi nu alla ska göra det så så är det väl honom inräknat hoppas jag
Nädå. Klart att han ska outa, men jag menade bara att jag inte tyckte att det var lika viktigt och alltså kände jag att vi inte behövde vänta på honom för att fortsätta med outningen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Massoutning?

Mukwa said:
Eller så gör du det nu när du är inloggad, Brynolf
Varför inte? Stenen är ju i rullning och jag antar att det inte ses som så snyggt att vänta till sist. Jag är Medhjälparen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Massoutning?

Jag kan vänta till siste man. Är på mobilen nu och följer utvecklingen. Hojta när ni vill ha mitt namn.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Massoutning?

Jag måste trampa iväg till jobbet 16:30, så det folk outar efter det kommer jag inte se förrän jag kommer hem, 21:15 typ. Därför vill jag att det här ska gå fort (och för att rundan faktiskt tar slut snart också).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Massoutning?

En hojt till så.

Sen undrar jag varför xyas hänger och uppdaterar forumslistan var 3 min och har så gjort i nån timme? Vad väntar du på xyas?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Massoutning?

Konrad Konvalj said:
En hojt till så.

Sen undrar jag varför xyas hänger och uppdaterar forumslistan var 3 min och har så gjort i nån timme? Vad väntar du på xyas?
Hojt 2
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Ok, jag har försökt se hur ni gått tillväga för att gröna Arvidos men ärligt talat fattar jag ingenting. Inte för att jag misstänker honom men att "grön" är ett ganska starkt ord i varulvsspel.

Det börjar väl bli dags att ställa in oss på vem vi vill ha ut den här rundan. Så länge Paxen undviker den här frågan jag har tjatat om ligger min röst kvar där:

!Paxen said:
Om jag hade kommit ut efter att Anki hade kommit fram (eeh, konstig mening.. Svenska?) så tror jag inte att jag hade fått mer tillit än vad jag har nu.
brynolf said:
Nä, det är så klart en o-röd signal att du tidigt visste vilket namn du skulle uppge (sant eller ej). Men det gick inte ihop med ditt fluff-fiskande i samma inlägg. Undviker du frågan?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Ok, jag har försökt se hur ni gått tillväga för att gröna Arvidos men ärligt talat fattar jag ingenting. Inte för att jag misstänker honom men att "grön" är ett ganska starkt ord i varulvsspel.

Det börjar väl bli dags att ställa in oss på vem vi vill ha ut den här rundan. Så länge Paxen undviker den här frågan jag har tjatat om ligger min röst kvar där:

!Paxen said:
Om jag hade kommit ut efter att Anki hade kommit fram (eeh, konstig mening.. Svenska?) så tror jag inte att jag hade fått mer tillit än vad jag har nu.
brynolf said:
Nä, det är så klart en o-röd signal att du tidigt visste vilket namn du skulle uppge (sant eller ej). Men det gick inte ihop med ditt fluff-fiskande i samma inlägg. Undviker du frågan?
Har inte sett den här frågan tidigare, så tydligen har jag missat den.

Har jag förresten inte redan förklarat det här, har något svagt minne av det, men just nu är det så out of context att jag blir förvirrad.

Vad menar du? Vad är din egentliga fråga?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Re: Massoutning?

Konrad Konvalj said:
Vad väntar du på xyas?
På att rundan ska ta slut. Jag vet vem jag tänker lägga min röst på, och jag har redan outat mitt namn. Och varför ni massoutar i en situation där de flesta redan verkar säkra på vem de vill rösta på förstår jag inte riktigt, men eftersom flera personer har mig som huvudmisstänkt så ser jag ingen poäng i att lägga mig i.

Men det är intressant att följa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Massoutning?

På att rundan ska ta slut. Jag vet vem jag tänker lägga min röst på, och jag har redan outat mitt namn. Och varför ni massoutar i en situation där de flesta redan verkar säkra på vem de vill rösta på förstår jag inte riktigt, men eftersom flera personer har mig som huvudmisstänkt så ser jag ingen poäng i att lägga mig i.

Men det är intressant att följa.
så talar en uppgiven ulv eller en dålig bybo.

Du om någon ska förstås komma med en massa saker till varför vi inte ska rösta ut dig och varför vi ska rösta ut Lu-Kaazh istället (för det är där du har din röst nu, och där har den legat ett bra tag).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Sorry Paxen, insåg att jag inte tog med ett bra citat, frågan var liksom inte med riktigt. Så här då:

!brynolf said:
Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om (du) själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?
!Paxen said:
Jag ville veta vilka som hade bra koll för att se vilka som skulle kunna ljuga bra om sin roll. Svårare än så är det inte.
brynolf said:
Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?
!Paxen said:
Som sagt hade redan Mukwa mer eller mindre konstanterat att det var Duck Tales. Och jag kände att det inte gjorde någon skillnad.
Frågan är alltså: Mukwa hade inte alls konstaterat något vad jag har kunna finna; bara Lukas hade i det läget varit inne på settingen och hans trovärdighet var låg redan då. Varifrån fick du att det inte skulle spela någon roll om du kommer med egna fluff-teorier i samma andetag som du efterfrågar folks fluffkunskaper?
 
Top