Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes:
just nu ser min lista över misstänkta ut såhär:
1. Lu-kaazh
2. xyas
3. !Paxen
Jag ska också göra det, nu när det inte är så långt kvar tills rundan slutar:

1. Xyas
2. K.K
3. Stövelkatten
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Mukwa said:
Vimes:
just nu ser min lista över misstänkta ut såhär:
1. Lu-kaazh
2. xyas
3. !Paxen
Jag ska också göra det, nu när det inte är så långt kvar tills rundan slutar:

1. Xyas
2. K.K
3. Stövelkatten
Varför är K.K. så högt upp? Liksom, han har väl varit afk ett tag då och då (inte lika mycket som mig), men han har varit riktigt drevande, och för det mesta saklig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vad i!?

Både du och Vimes berättar att Arvidos MC är grön, men vägrar berätta varför. Och vi ska tro på er?
Alla bybor borde komma till samma slutsats om ni läser det Arvidos har skrivit. Eftersom jag bara tror att det är bybor som kommer förstå vill jag inte skriva varför, och jag vill inte att nån annan gör det heller. Orkar ni inte gå igenom Arvidos poster får ni helt enkelt bedöma mig och Vimes (jag skrev väl aldrig att ni "skulle tro på oss"?)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Varför är K.K. så högt upp? Liksom, han har väl varit afk ett tag då och då (inte lika mycket som mig), men han har varit riktigt drevande, och för det mesta saklig.
Saklig ja, men inte analyserande. Än så länge kan han lika gärna spela "den duktiga bybon som kommer med sammanfattningar och statistik". Han gick offline väldigt lägligt efter min fråga om fluffet, men tog sig tid att ställa motfrågor. Trasapa pekade på att han undvek min fråga och istället gjorde en kajko sammanställning av honom, men jag vill minnas att min fråga kom efter K.K.s sammanställning, och därmed också hans motfrågor.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Mukwa said:
Varför är K.K. så högt upp? Liksom, han har väl varit afk ett tag då och då (inte lika mycket som mig), men han har varit riktigt drevande, och för det mesta saklig.
Saklig ja, men inte analyserande. Än så länge kan han lika gärna spela "den duktiga bybon som kommer med sammanfattningar och statistik". Han gick offline väldigt lägligt efter min fråga om fluffet, men tog sig tid att ställa motfrågor. Trasapa pekade på att han undvek min fråga och istället gjorde en kajko sammanställning av honom, men jag vill minnas att min fråga kom efter K.K.s sammanställning, och därmed också hans motfrågor.
Okej, då förstår jag dig bättre.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Vad i!?

Både du och Vimes berättar att Arvidos MC är grön, men vägrar berätta varför. Och vi ska tro på er?
Alla bybor borde komma till samma slutsats om ni läser det Arvidos har skrivit. Eftersom jag bara tror att det är bybor som kommer förstå vill jag inte skriva varför, och jag vill inte att nån annan gör det heller. Orkar ni inte gå igenom Arvidos poster får ni helt enkelt bedöma mig och Vimes (jag skrev väl aldrig att ni "skulle tro på oss"?)
Börjar längst ner med det senaste inlägget.

Yes, jag har inte varit igång idag. Det har jag deklarerat igår, men det är ju sak samma. Allt som skrivs i dessa trådar tillhör spelet, och om inte jag är med i matchen så riktas det så klart fler misstankar.

Trasapan om någon bör ju veta att det inte är en lätt match att få några timmar framför datorn när jag inte är på jobbet.

Jag ligger rätt högt upp på Mukwas lista, men kommer ändå hålla med honom gällande Arvidos. Jag har själv hintat om samma saker som Mukwa & Vimes talar om (antar jag). Därför ställer jag mig på den sidan. Jag grönar ta mig fan ingen, men Arvidos ligger väldigt långt ner på min lista.

I och med att Vimes, och Mukwa tycks ha uppfattat samma saker som mig i Arvidos inlägg så sätter jag givet dem längre ner på min misstänkta lista.

Det farliga med det här är ju givet om Mukwa/Vimes använder sig av detta som ulvar, och sånt väger ju så klart in i mitt paranoia-tänk.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Han gick offline väldigt lägligt efter min fråga om fluffet, men tog sig tid att ställa motfrågor.
Yes, jag ställde motfrågor innan jag lade mig för att sova. Har ännu inte riktigt hunnit med att gå igenom allt, men tror inte jag har fått något svar av dig.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Han gick offline väldigt lägligt efter min fråga om fluffet, men tog sig tid att ställa motfrågor.
Yes, jag ställde motfrågor innan jag lade mig för att sova. Har ännu inte riktigt hunnit med att gå igenom allt, men tror inte jag har fått något svar av dig.
Dude, det finns mer i det inlägget som du bör svara på. Just sayin'...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Massoutning?

Nå. Arvidos har sagt att han har info om namn, jag har förespråkat detta länge och nu känner jag att vi lika gärna kan go nuts så att vi till slut får veta vilket univers det gäller och se vilka outningar som är mest trovärdiga. Vimes har sagt att han kan gå ut med namn oavsett om han är pressad eller inte. I say: Let's go!

Bara för att starta det så vill jag se Möller gå ut med det först, han var nyss aktiv.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trasapa said:
Klart att jag misstänker dig. Har inte det framgått? (ännu en fråga jag inte får svar på utan tydligen bara är till min nackdel.)

Du har inte besvarat en enda av mina frågor utan enbart vänt det till att jag hugger tillbaka och försöker rikta uppmärksamheten mot dig/ifrån mig.
Du har skrivit fyra svar till mig sedan jag konfronterade dig, och här är de frågor du ställt som jag inte besvarat:

Första svaret:
- Så om jag nu helt enkelt försöker att spela mer lugnt och metodiskt än vad jag gjorde i mitt förra lir så är det ett misstag?
- Får jag fråga, spelar du exakt likadant nu som du gjorde första gången?

Andra svaret:
- Ja jag röstade på dig som tredje person, och?
- Jag försöker fokusera på att hålla reda på många andra istället, det tror jag hjälper byn mer än att slänga bort tid på att dubbelkolla sig själv. Är det något du behöver göra Arvidos?

Tredje svaret:
- Nu verkar du endast greppa efter indicier som inte finns. Försöker du reta upp mig som med Vimes? Är det din spelstil?
- Huh? Jag avslutar med en följdfråga till dig. Riktar jag uppmärksammheten mot dig genom att ställa en fråga tillbaka?
- Är det bara en simpel monolog du är ute efter där jag enbart ska besvara dina frågor men inte få något tillbaka?

Fjärde svaret:
- Klart att jag misstänker dig. Har inte det framgått? (ännu en fråga jag inte får svar på utan tydligen bara är till min nackdel.)

Ska jag besvara dina frågor? Ifall du ville att jag skulle besvara dem så skulle du ju hålla kvar vid dem. Nu hinner du inte ställa en fråga förrän du ställt en ny, byter fokus hela tiden.

För mig är det ett tecken på desperation. Är du rädd för mig för att jag är en ulv, eller för att du är det?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Catf... Fight!

!Paxen said:
Fråga, bör resten av oss ställa oss på antingen trasapas eller Arvidos sida här? Dom tar upp en del plats..
Dom tar upp ungefärligen lika mycket plats som Arvidos MC vs. Vimes. Jag får ut en del av det hela, men inte så värst mycket.

Jag har gjort en stalker-analys (kalla det sammanfattning eller vad som) av Trasapa, och hittar inget som pingar hej vilt som det har gjort på andra ställen.

Gällande ank-gnabbet dem emellan så är det ju som andra har skrivit: Två bybor eller en bybo (Arvidos) och en ulv (Trasapa).

Jag tycker Trasapan har spelat bra rakt igenom. Att han inte spelar så som han trodde att han skulle göra: det vill säga som paranoia-galning är ju väldigt bra.

Det är ingen scum tell att försöka vara mer logisk och inte hoppa på allt som rör sig. Trasapan har nog nämnt detta också, men eftersom det är ett varulvsspel så måste man ju ha det med i beräkningen. Alltså att han inte spelar så som han gjorde sist då han var bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Dude, det finns mer i det inlägget som du bör svara på. Just sayin'...
Ställ frågan till mig då.

Jag har en del att gå igenom så gör gärna en helt egen liten fråga till mig så svarar jag på den.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag ligger rätt högt upp på Mukwas lista, men kommer ändå hålla med honom gällande Arvidos. Jag har själv hintat om samma saker som Mukwa & Vimes talar om (antar jag). Därför ställer jag mig på den sidan. Jag grönar ta mig fan ingen, men Arvidos ligger väldigt långt ner på min lista.
Kan du säga vilken dag du har hintat om det utan att spoila det?

Jag och Vimes grönar ingen heller, Vimes har redan skrivit det och jag tycker att folk borde fatta ändå. Arvidos är inte helylle-grönad, men han är JÄVLIGT grön.

Det farliga med det här är ju givet om Mukwa/Vimes använder sig av detta som ulvar, och sånt väger ju så klart in i mitt paranoia-tänk.
Mm... som sagt... 100% grön kan man ju inte vara... och hade jag kunnat stilla din paranoia här så hade jag gjort det. Jag har givetvis dubbeltänkt att Vimes kan vara skurk pga det här, men jag gör som du och sätter Vimes längre ned på listan.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Mukwa said:
Trasapa pekade på att han undvek min fråga och istället gjorde en kajko sammanställning av honom, men jag vill minnas att min fråga kom efter K.K.s sammanställning, och därmed också hans motfrågor.
Jag menade att han tog sig tid att göra en sammanställning av mig men inte att besvara din fråga som mycket riktigt kom efter, men då han fortfarande var aktiv. Jag tycker att hans prioritering verkade lite underlig.

Och jag kan inte förstå hur du och vimes kan gå ut och gröna en person så här tidigt i spelet. Sen är det otroligt fult att göra som ni gör, speciellt du mukwa, "ser ni inte vad vi ser så är ni ulvar".

Så du menar att en duktig ulv inte skulle kunna tänka som en bybo och se samma sak som ni. Och att alla bybor måste komma fram till exakt samma slutsats som ni två. Alla tänker inte lika eller lägger ihop saker på samma vis. Det är också en styrka vi har som by, att olika synvinklar kan föra oss närmare sanningen, inte att helt sonika avfärda en misstänkt(om än väldigt lågt) och nära på slänga in ett hot i bilden.

För det var vad ni gjorde just nu, nu vågar man knappt yppa misstanke emot Arvidos i rädsla att framstå som ulv från två av dom mer drivande.
Nu får vi en massa ja-sägare som självklart har sett exakt vad ni har sett men kan ju såklart inte säga det öppet eller förklara sig för då kan ju ulvarna härmas.

Barnsligt och förödande skulle jag säga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
Jag vill ha lite mer att gå på... det är väl ganska oskydligt att outa, eller? Arvidos vågade. Vad är det som inte är så knepigt med Arvidos fluff? förklara gärna.
Jag tycker inte hans förklaring är sä väldans knepig som jag skrev. Tycker det borde räcka för dig för att förstå mig.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Dude, det finns mer i det inlägget som du bör svara på. Just sayin'...
Ställ frågan till mig då.

Jag har en del att gå igenom så gör gärna en helt egen liten fråga till mig så svarar jag på den.

Citerar hela inlägget som gjordes:

{quote=[Saklig ja, men inte analyserande. Än så länge kan han lika gärna spela "den duktiga bybon som kommer med sammanfattningar och statistik". Han gick offline väldigt lägligt efter min fråga om fluffet, men tog sig tid att ställa motfrågor. Trasapa pekade på att han undvek min fråga och istället gjorde en kajko sammanställning av honom, men jag vill minnas att min fråga kom efter K.K.s sammanställning, och därmed också hans motfrågor.[/quote]

Varför svarade du på en sådan liten del?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jag ligger rätt högt upp på Mukwas lista, men kommer ändå hålla med honom gällande Arvidos. Jag har själv hintat om samma saker som Mukwa & Vimes talar om (antar jag). Därför ställer jag mig på den sidan. Jag grönar ta mig fan ingen, men Arvidos ligger väldigt långt ner på min lista.
Kan du säga vilken dag du har hintat om det utan att spoila det?

Jag och Vimes grönar ingen heller, Vimes har redan skrivit det och jag tycker att folk borde fatta ändå. Arvidos är inte helylle-grönad, men han är JÄVLIGT grön.

Det farliga med det här är ju givet om Mukwa/Vimes använder sig av detta som ulvar, och sånt väger ju så klart in i mitt paranoia-tänk.
Mm... som sagt... 100% grön kan man ju inte vara... och hade jag kunnat stilla din paranoia här så hade jag gjort det. Jag har givetvis dubbeltänkt att Vimes kan vara skurk pga det här, men jag gör som du och sätter Vimes längre ned på listan.
Alltså, Mukwa.

Är du säker på det här? Jag har ett till inlägg upp för svar. Det inlägget där du lägger en röst på mig.

Jag är nästan 100% säker på att vi snackar samma språk, och jag är nästan 100% säker på att exempelvis inte !Paxen gör det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Så du menar att en duktig ulv inte skulle kunna tänka som en bybo och se samma sak som ni.
Nej. Jag har inte sagt att alla som inte ser är ulvar, jag har sagt att bara bybor kan förstå. Det är inte till din fördel om du inte kan se det, men det gör dig inte till 100% ulv, eftersom:

Alla tänker inte lika eller lägger ihop saker på samma vis.
Angående Arvidos-gröningen: Den grönar Arvidos, men den grönar inte Vimes eller mig. Fan, jag är inte ens helsäker på att Vimes, jag och K.K har sett samma grej. Men Vimes skrev exakt vad jag kände och på exakt det sätt jag kunde ha skrivit utifrån det jag sett.

Nu får vi en massa ja-sägare som självklart har sett exakt vad ni har sett men kan ju såklart inte säga det öppet eller förklara sig för då kan ju ulvarna härmas.
So? De är som sagt inte gröna för det. Men det ändrar inte det faktum att Arvidos är grön.

nu vågar man knappt yppa misstanke emot Arvidos i rädsla att framstå som ulv från två av dom mer drivande.
Det här är förstås inte meningen alls. Jag kommer ha Arvidos grönande i åtanke när folk vill ha ut honom, och jag kommer väga det mot vad folk säger.

Barnsligt och förödande skulle jag säga.
Listigt och gynnande skulle jag säga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Jag menade att han tog sig tid att göra en sammanställning av mig men inte att besvara din fråga som mycket riktigt kom efter, men då han fortfarande var aktiv. Jag tycker att hans prioritering verkade lite underlig.
Jag vet inte om det här svaret jag skriver nu besvarar !Paxens fråga som inte är ställd ännu, men är det så kan jag ju få ett klartecken.

Sammanställningen av dig Trasapa hade jag donat med på jobbet, och fortsatte sedan när jag kom hem. Jag såg inte så värst mycket pingande i den, men valde att använda mig av den ändå. Det är ju trots allt bara en lite sammanställning på vad som hänt (och lite stalker varning så klart).

Gällande att inte besvara Mukwas frågor, och istället ställa motfrågor gör jag fortfarande. Har säkert fått ett svar från Mukwa nu, och skall värdera det svaret innan jag gör nått jag får ångra sen.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Och för att förtydliga, arvidos är långt ner på min lista. Han är absolut inte min huvudmisstänkte för att vara ulv men jag är lika långt ifrån att gröna en enda unken anka i det här sällskapet.

Att K.K hamnar så högt på din lista mukwa förbryllar mig lite. Visst han har gjort lite innehållslösa inlägg och kanske inte gjort nån djuplodad analys men han är då verkligen inte ensamm om det. Jag tycker det borde vara fler personer ovanför honom i din lista.

Men det kanske är något som jag borde se om jag är bybo? /sarkasm off
 
Top