Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Trasapa

Swordsman
Re: Catf... Fight!

För i helvete. Andersson ligger riktigt pyrt till hos mig nu. Du har flugit lägre än flatlöss under radarn hela rundan. Och nu när du väl kommer in så verkar du helt missa poängen med mukwas plan. Att det på nåt vis sätter dit stövelkatten och att xyas har antagit mukwa för lögnare när han tvärtom har försvarat honom.

Sen att du förhalar på outningen hjälper inte och inte det namnet heller. Det är en kvar att outa efter dig så du kan lika gärna ta en chansning. Kanske förhalade du för att hinna kolla vilka namn som var tagen.

Men lukas är kvar högst upp så min röst står kvar på honom. För att förtydliga:
Röst: Lukas

Andersson

Hero
Rösträkning och frånvarorapport?

Har någon koll på hur rösterna ligger just nu? Det känns väldigt viktigt.

Samma sak med vilka som sagt att de kommer vara borta under kvällen. Det för att man vet vilka röster som kommer att ligga kvar.

Xyas

Swashbuckler

Det stavas inte Lukas om man ska vara noga. Vet inte om Vic godtar Lukas som röst på Lu-kaazh. Bättre att vara säker.

Brynolf

Dum fan
Re: Helvete...

(måste bara nämna att Andersson beter sig jävligt besynnerligt just nu för övrigt)

Ok, jag ser fram emot Mukwas förklaring kl 21. Först blev jag impad över hur bra planen vore i teorin, men samtidigt...
"Jag är Fnatte"
"Nej vadå, det är ju jag"
"Vad bra, jag ljög nämligen. Då är du grön."

Är det så ball egentligen?

Jag kanske missar något i villervallan men för mig känns det som att du ändrat din "plan" allteftersom för att få den att passa in i de rådande omständigheterna. Om det kommer en Knatte till nu, kommer du säga att du faktiskt är Kusin Knase och att alla knattarna därför är gröna?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning och frånvarorapport?

Andersson said:
Har någon koll på hur rösterna ligger just nu? Det känns väldigt viktigt.

Samma sak med vilka som sagt att de kommer vara borta under kvällen. Det för att man vet vilka röster som kommer att ligga kvar.
Jag ska inte vara här nu. Spelgruppen väntar på sin spelledare.

Hur som så tar det här knäcken på mig. Fnuk!

Blir stressigt nu, och min röst på dig Andersson är inte riktigt igenomtänkt.

Av de på min lista som pingat mest överlag är du inte med. Således kan jag inte rösta på dig.

Mukwas lögn får jag tro på, och du har gett mig en hint som jag får gå på.

Röst: xyas

Motivering finns lite varstans.

Andersson

Hero

Fast Trasapa, om jag velat kolla på vilka namn som var tagna, hade jag ju helt enkelt inte loggat in innan jag kollade på forumet.

Mukwas plan gick väl, så vitt jag förstår det, ut på att fånga den av knattarna som var det svarta fåret. Det hindrar inte att xyas och för den delen Lu-kaazh också är varulvar (de två + Stövelkatten är fortfarande mina huvudmisstänkta). . Ser man hur L & X reagerade på det förstärks intrycket vid en snabb koll.

Dessutom kan jag förstå VARFÖR Mukwa fiskat efter namn. Jag förstår inte hetsen från t ex xyas (som inte antytt varför namnet skulle vara viktigt för honom) på namn.

Trasapa

Swordsman
Nen du har rätt.

Röst: Lu-kaazh

Jag vill hemskt gärna tro på dig mukwas för planen är fantastisk och visar det sig att du är grön så får du fan en medalj av mig. det känns faktiskt väldigt riskabelt att utföra den här planen som varulv. Han visste ju att han skulle hängas ut som lögnare, knappast något en ulv vill göra. Och vad vore hans plan om nästa kommer och tjuter att kalle också är upptaget. Nej det skulle ju såklart inte gå. Därför tror jag på det här, hur galet det än må vara.

Så. Nu är det lir som gäller.

Xyas

Swashbuckler

Andersson said:
Jag förstår inte hetsen från t ex xyas (som inte antytt varför namnet skulle vara viktigt för honom) på namn.
För att om antingen du eller vimes skulle påstå sig vara Knatte skulle de ha konsekvenser för Mukwa. Jag förstår att det är mycket att läsa när man kommer tillbaka, men allt det här finns där om du kollar.

Möller

Hubert Hortlax

Jag förstår inte Mukwas plan.

Han säger att han är Fnatte, när han i själv verket är Knatte. Och? Var planen att varulvarna skulle börja ljuga och säga att de är Fnatte och Tjatte, men att byborna som Mukwa och den riktiga Tjatte skulle protestera?

Nä, jag är lost.

Skulle någon kunna få ihop en rösträkning snabbare än jag?

Möller

Hubert Hortlax

Lu-kaazh (4): xyas Trasapa (Inte rättstavad) Vimes Arvidos MC
xyas (3): Konrad Konvalj Andersson
Mukwa (4): Brynolf !Paxen Lu-kaazh Stövelkatten
!Paxen (1): Möller

Tro det ska vara rätt. Yiieks, det är jämt.

Andersson

Hero
VICOTNIK - Kan vi få en regeltolkning?

xyas said:
Det stavas inte Lukas om man ska vara noga. Vet inte om Vic godtar Lukas som röst på Lu-kaazh. Bättre att vara säker.
Kan vi få ett svar på om rösten räknas eller inte, är du snäll? Det kan bli ganska avgörande för fortsättningen.

Möller

Hubert Hortlax

Tills någon riktigt långsamt förklarar Mukwas plan så vilar min röst där. Jag vill nog inte se Mukwa hänga, för utöver planen så har spelet därifrån varit rätt stabilt. Men jag känner att jag måste förstå för att göra en riktigt bedömning och kanske kan göra susen.

Röst: Mukwa

!Paxen

Swashbuckler

Möller said:
Tills någon riktigt långsamt förklarar Mukwas plan så vilar min röst där. Jag vill nog inte se Mukwa hänga, för utöver planen så har spelet därifrån varit rätt stabilt. Men jag känner att jag måste förstå för att göra en riktigt bedömning och kanske kan göra susen.

Röst: Mukwa
Håller med.. Det som jag har fått fram är att han tog Fnatte för att se opm någon skulle säga Knatte, som är hans "riktiga" namn. Detta ska ha varit hans riktiga plan ifrån början, den som skulle potentiellt gröna upp till 3 personer (däribland Vimes och Arvidos, om jag minns rätt).

Det är som om jag hade valt att säga att jag är Kalle Anka, och sen när det väl dyker upp "Haha, näe, jag tänkte bara kolla så att ingen skulle ta Fenton som är mitt riktiga val".

Våghalsigt, ja.. Problemet är att man inte får något bevis på aqtt Mukwa är grön förrän han blir utröstad, om han nu är bybo dvs.

Jag anser fortfarande att det är väldigt dumt med en sådan lögn, och jag märker det att vissa som blev sura på att mitt namn är Spadring, som är felstavat, tycker att Mukwa är grön.. liksom, WTF!?

!Paxen

Swashbuckler

Mitt riktiga val ska förstås ersättas med "mitt riktiga namn". Dock är det en bra demonstration på hur varulvsaktigt det låter.

Och jag måste säga det igen, jag kommer bli förbannad om Mukwa är grön.

Möller

Hubert Hortlax

Stövelkatten var Fnatte och Trasapa Tjatte.

Mukwa säger att han är Fnatte, Stövelkatten protesterar och Mukwa vändrar sig till Knatte. Jaha? Hur grönar det Trasapa, Vimes eller Arvidos MC?

!Paxen

Swashbuckler

Möller said:

Mukwa säger att han är Fnatte, Stövelkatten protesterar och Mukwa vändrar sig till Knatte. Jaha? Hur grönar det Trasapa, Vimes eller Arvidos MC?
Jag vet inte.. Men Mukwa snackade ju som sagt att han hade en plan som ev skulle gröna flera personer, och bl a nämndes Vimes och Arvidos (om jag inte minns fel).

Alltså, jag tycker hela alltet är fucked up, och om Mukwa kan vara snäll och förklara noggrant vad han egentligen menade och det låter vettigt så skulle jag kunna flytta min röst.

Andersson

Hero

!Paxen said:
Möller said:

Jag vet inte.. Men Mukwa snackade ju som sagt att han hade en plan som ev skulle gröna flera personer, och bl a nämndes Vimes och Arvidos (om jag inte minns fel).

Alltså, jag tycker hela alltet är fucked up, och om Mukwa kan vara snäll och förklara noggrant vad han egentligen menade och det låter vettigt så skulle jag kunna flytta min röst.
Mukwa har väl loggat av för kvällen, om jag inte sett fel. Så vi kommer inte få svar från honom innan deadline.

Men Mukwa sa tidigat att han var en Anka, och att han kunde gröna 4-5 personer. Jag tolkar det som att han visste något om att det i familjen Anka finns endast ett visst antal varulvar. Sådant brukar dyka upp i olika varianter (någon gång hade vi varianten att max en kvinna var skurk t ex).

Det är min teori, därför är i min bok Mukwa hyfsat grön, han har agerat konsekvent hela tiden. Stövelkatten är däremot bränd.

Andersson

Hero
[RÖST]

Jag flyttar min röst till Lu-kaazh för att maximera chansen att få ut en av mina troliga varulvar, och dessutom undvika att Mukwas manöver får ödesdigra konsekvenser innan han kan förklara sig ordentligt.

Röst: Lu-kaazh

Brynolf

Dum fan

Andersson said:
Det är min teori, därför är i min bok Mukwa hyfsat grön, han har agerat konsekvent hela tiden. Stövelkatten är däremot bränd.
Men alltså, har du verkligen läst igenom det här över huvud taget, Andersson? Alla är överens om att det är tvärt om; Stövelkatten är så gott som grön medan Mukwa kan vara både det ena och det andra. Ju mer du säger desto skummare verkar du. Är du full?

Andersson

Hero

Möller said:

Min teori är att det har någonting att göra att det finns ett bestämt antal varulvar med efternamnet Anka. Det förklarar varför Mukwa släpper och fiskar efter efternamn och säger sig kunna massgröna ett antal personer.