Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning 20.00

Okej, halvt nyvaken måste jag konstantera att jag inte har fått svar på mina frågor som jag ställde. Jag har fått ett par svar, men inte mer.

Så, jag ställer dessa frågor specifikt till Arvidos nu, då han har näst flest röster: Hur bra koll har du på ankvärlden? Anser du dig vara mer ankpurist, dvs Barks iz tha shit, eller har du knappt någon koll? Vad anser du om att ha igång flera drev samtidigt? Tycker du att det är en dålig idé?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Rösträkning 20.00

Varför är det så viktigt för dig att ta reda på hur mycket fluff vi andra sitter inne med? Är det för att veta hur mycket du kan ljuga utan att bli påkommen?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Analys och funderingar á la åsiktsmaskinen

Först: Vimes... Tagga ned. Att kalla folk för våldtäktsmän (om än med den där apdåliga låten i åtanke), håna och förolämpa folk hjälper knappast byn eller wrnu-stämningen. I sak håller jag dock helt med dig. Jag spelar också för att vinna, jag tycker att det är dåligt spelat av de som inte röstar eller lägger ned sina röster. Jag blir också hetsigare och elakare när jag spelar varulvsspel, men försök lägga band på dig. Du kommer med bra analyser och hjälper verkligen till att göra spelet intressant och roligt. Fortsätt med det istället!
---------------------
Och snart dyker ju Mukwa upp igen. Han har missat en hel del, och har säkerligen några väldigt bra analyser på det hela. Gött!
Jag är inte den enda K.K ska vänta på för att spelet ska få analyser. Det är dessutom jäkligt jobbigt om byn blir beroende av en person (dit har vi heller inte kommit. Vi är många jämfört med flera andra spel som håller låda och det tycker jag är toppenkul!)


Xyas: röstar på Lu-Kaazh för andra gången (har varulven glömt att hans röst redan ligger där, eller ville bybon bara vara väldigt tydlig med att den ligger kvar där?)

Trasapa: Din röst på Arvidos motiveras med att han kanske vet nåt och ska avvakta... men är det inte !Paxen du tänker på? Ska kolla det där sen.

Lu-Kaazh: Ok. Jag är ju inte direkt först med att påpeka det här, men din outning är sådär. Min röst ligger kvar på dig tills du outat mer. Jag vill helst ha förnamn. Anledningen till detta är:

Jag tror, precis som du (lu-kaazh) tycks tro, att förnamn kan avslöja powerroller. Nu har ju dock du gått ut och sagt att du inte har någon powerroll (vilket jag ska skriva mer om nedan). Din outning är väldigt tvetydig och ger egentligen ingenting mer än att du går att avvara om vi har fel. I say: let's find out then!

Namn kopplat till powerroller: Ja, det här tror som sagt jag också. Problemet med att du tycker det är att jag påpekade det långt innan du gjorde det. Återigen kommer du med grejer som andra sagt tidigare och framhäver det som ditt eget. Jag tror förstås att du är scum, att förnamn är kopplat till förmåga och framförallt att förnamn utan tvekan är svårast att förfalska. Kontenta: Jag vill ha ett förnamn av dig innan jag släpper min röst på dig. Om du vägrar gå ut med förnamn måste du ge en riiiiktigt bra anledning till det och sedan måste du gå ut med annan info istället.

Att Lu-Kaazh går ut och säger att han inte har någon "stor" förmåga, att han är en "liten" roll tycker jag är oroligt. Alla som inte har några powerroller har en viktig uppgift: att se till att ulvarna inte hittar powerrollerna, och därigenom också det nobla uppdraget att dö (nattdödas/hängas) istället för powerrollerna. Att gå ut med att inte ha någon förmåga eller att ha en obetydlig förmåga är alltså (nästan) lika farligt för vanilla som för powerroller, eftersom ulvarna kan använda den infon till sin uteslutningsmetod för att hitta powerrollerna.
------------
Övriga: Trasapa börjar komma in i matchen. Det gillar jag. Mer frågor, mer analytiskt material, mer av allt! Andersson, Stövelkatten och Xyas: mer helst!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Så, nu är jag uppdaterad. Hoppas jag.

Vimes tycker jag spelar dåligt. I Supernaturalgate var han en av byns spelare som både var aktiv och kom med riktigt bra resonemang. Hitintills har jag inte sett samma kvalitéer, men jag vet att Vimes har mer att göra nu än då.

!Paxens röst på Arvidos MC är helt innehållslös. Drev är bra, men ströröster utan text, utan tyngd, är inte lika bra. Nä, Arvidos hade inte gett något märkligt ifrån sig innan rösten. Men !Paxen kunde fortfarande ha krävt något - en analys, ett resonemang.

Och så Arvidos MC då. Utebliven röstning är inte bra. Nån timme sådär kanske, för att markera att ett drev är avslutat och ett nytt inte riktigt påbörjats än. Men över natten? Det är dåligt.

Och så känner jag ingen Arvidos MC argumenterande i om spelet, målet med det och relationen till »privatlivet«. Jag vill minnas att Vicotnik i Supernaturalgate gick tung med att framkalla skuldkänslor för ifrågasättandet av en privat sak - som dessutom visade sig vara uppdiktad.

Men, jag vill tro på Arvidos MC. Jag gick hårt åt Maniac i Supernaturalgate, kanske för hårt, och tog till råga på allt livet av honom med min ängelkraft. Det kändes såhär i efterhand inte helt bra.

Så, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, nu när Lu-kaazh för tillfället åtminstone ser ut att vara ute ur hetluften.
Röst: Arvidos MC/b]
Det blir till att hoppa vårt nya skinande drev. »Tävla i ärlighet«, vad är det? Massoutning? Jag vet inte, frasen låter rätt innehållslös. Nä, jag vill att Arvidos MC pekar med hela handen vart nästa drev ska gå och förklarar varför!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rösträkning 20.00

Nu får det räcka med studieuppgifter ett tag!

!Paxen said:
Okej, halvt nyvaken måste jag konstantera att jag inte har fått svar på mina frågor som jag ställde. Jag har fått ett par svar, men inte mer.

Så, jag ställer dessa frågor specifikt till Arvidos nu, då han har näst flest röster: Hur bra koll har du på ankvärlden? Anser du dig vara mer ankpurist, dvs Barks iz tha shit, eller har du knappt någon koll? Vad anser du om att ha igång flera drev samtidigt? Tycker du att det är en dålig idé?
Jag är uppfödd på tre delar Barks, två delar Duck Tales och en del Don Rosa. Inte en Ankist, men jag har väl läst 10 av guldböckerna och ägt 7-8 av dom.

Jag tror att det är en bra idé att ha igång mer än ett drev åt gången.

Jag har en faktiskt en fråga till dig:

Jag har sett att du räknade fel på rösterna, och sedan inte var helt tydlig i din röstmotivering, då varken jag och Mukwa förstod hur du menade. I de här två inläggen som följde överraskade du mig lite med din reaktion.

Det kanske inte betyder något, men jag får litegrann känslan av att du slirar och stressar lite, skriver snabbare än du läsare. Är det så, och varför isåfall?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Så, nu är jag uppdaterad. Hoppas jag.
och sedan:

Så, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, nu när Lu-kaazh för tillfället åtminstone ser ut att vara ute ur hetluften.
Jag håller inte med i något av dessa påståenden :)

Som K.K. påpekade säger det väl en hel del om att folk inte flyttat sina röster från Lu-Kaazh. På vilket sätt tycker du att Lu-Kaazh har temporär-grönat sig?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tävling i ärlighet

Möller said:
Röst: Arvidos MC/b]
Det blir till att hoppa vårt nya skinande drev. »Tävla i ärlighet«, vad är det? Massoutning? Jag vet inte, frasen låter rätt innehållslös. Nä, jag vill att Arvidos MC pekar med hela handen vart nästa drev ska gå och förklarar varför!


Jag förklara mig gärna. Det handlar inte om att vara utlämnande, utan försvarslös.

Vet du något om taoism, Möller? Det är ord som kan beskriva mycket av min syn på livet, som du också kan se i mina inlägg om improrollspel.

Taoismen säger att den mjuke överlever, inte den hårde. Trädet knäcks i stormen, men grässtråt böjer sig bara.

Så, varför ska jag försvara mig och göra mig hård i varulvsspelet? Jag har ju ingenting att dölja. Om någon gör mig nervös, så säger jag det. Om någon gör mig arg, så säger jag det. Om jag gör en miss döljer jag den inte.

Man kan eskalera en sådan öppenhet och ärlighet precis som man kan eskalera hot och provokationer: Ärlighet uppmanar till ärlighet i svar. Men en björnbuse kan inte vara ärlig, för han måste hela tiden dölja något - Och det märks när det möter ärlighet.

Det är bara en filosofi jag tänker på när jag spelar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Tävling i ärlighet

Lu-kaazh och Trasapa:

Jag vet vad Vimes tycker, men jag skulle vilja veta vad ni tycker och tänker om er röst på mig:

Är det dåligt för byn att lägga ner sin röst i första rundan?
Hur dåligt är det?
Är det ett tecken på en varulv?
Och isåfall, hur starkt tecken är det?

Inga retoriska frågor, jag vill veta era egna svar på de frågorna.

...

Nu har jag lagt ut frågor till !Paxen, Lu-kaazh och Trasapa. Jag lovar att lägga min saknade röst efter att ha fått svar på dessa. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Och vadå "rikta oss mot någon som inte hjälper byn"? Hur var det med drevet mot Mukwa? Han var ju en av de mest aktiva och drivande när drevet mot honom tog fart?
Har inte riktigt besvarat den här frågan, men ger mig på det nu.

Mukwa var väldigt drivande, aktiv, och hans inlägg gav en hel del. Vid tidpunkten jag lade rösten på Mukwa fanns ett groende drev, och just Mukwa var den som hårdast snackade outningar, och massoutningar. Jag är inte intresserad av massoutningar utan jag vill se snack, och motiveringar. Hur som så fanns det inte så mycket att gå på hos övriga så jag hoppade på det drevet.

När det väl var gjort dök Lu-kaazh upp med sin fiskbalja, och då ville jag givet flytta min röst på stört, men drevet mot Mukwa var rätt hårt så jag beslutade mig för att stanna kvar. Sagt, och gjort fick vi fram att han hette Anka i efternamn och tydliga signaler på att vi får veta mer om pressen dyker upp igen.

Nu ligger min röst fortfarande kvar på Lu-kaazh för jag tycker det fortfarande inte står rätt till där, men jag ser gärna ännu ett drev mot något som absolut inte tillför något. Någon som inte ger oss något att gå på, och då exempelvis Brynolf. Dock så är det ju en skitdålig taktik så länge inte Brynolf är aktiv för då ligger det röster och skvalpar runt i onödan. Dessa röster kommer inte göra någon nytta, och splittra byborna så det är inte läge just nu känns det som.

Och Arvidos:

Glöm inte att fira ditt 10.000 inlägg för bövelen!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Mukwa said:
På vilket sätt tycker du att Lu-Kaazh har temporär-grönat sig?
Det här vill jag också gärna ha svar på. Lukas är inte grönad på något sätt. Faktum är att hans outningar känns mycket som lögner. Eller snarare, han har varulvsinfon att stora namn = stora förmågor och försöker outa det som bybo-info (vilket är konstig bybo-info).

Men Lukas, eftersom du redan erkänt att du inte är en powerroll så tycker jag du kan ge oss ditt kompletta namn. Givet vad du sagt hitintills så har du ingen som helst legitim anledning att låta bli, och du har gott om röster på dig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
men jag ser gärna ännu ett drev mot något som absolut inte tillför något. Någon som inte ger oss något att gå på
Ne-ej jag håller inte med. Röster måste vara baserade på scum tells, inte inaktivitet. Om inte inaktiviteten i sig själv är en scum tell. Och det är inte helt säkert att det är alltid. Som med Lukas tycker jag inte att inaktivitet är en scum tell, för så har han spelat tidigare. Det är en av anledningarna till att jag röstar på honom fortfarande, många och stressade inlägg, otypiska för honom.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Rösträkning i väntan på mer info

Rösträkning
Med aktiva drev och röster i kronologisk ordning

Arvidos -5-: Brynolf, !Paxen, Lu-Kaazh, Trasapa, Möller
Lu-Kaazh -6-: Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, K.K, Andersson

Arvidos har lagt ned sin röst
---------------------

Mer godis från Big Brother:

Röst-spår
Andersson: Mukwa, Lu-Kaazh
Arvidos: Stövelkatten, ingen röst
Brynolf: Arvidos
K.K: Mukwa, Lu-Kaazh
Lu-Kaazh: K.K, Mukwa, Arvidos
Mukwa: !Paxen, Lu-Kaazh
Möller: Mukwa, Lu-Kaazh, Arvidos
!Paxen: Mukwa, Arvidos
Stövelkatten: Mukwa, Lu-Kaazh
Trasapa: Arvidos
Vimes: Mukwa, Lu-Kaazh
Xyas: Lu-Kaazh

Dreven i ordning

Drev 1
Mot: !Paxen
Röstat: Mukwa

Drev 2
Mot: Mukwa
Röstat: Möller, Stövelkatten, !Paxen, K.K, Vimes, Andersson, Lu-Kaazh

Drev 3
Mot: Arvidos
Röstat: Brynolf, !Paxen, Lu-Kaazh, Trasapa, Möller

Drev 4
Mot: K.K
Röstat: Lu-Kaazh

Drev 5
Mot: Stövelkatten
Röstat: Arvidos

Drev 6
Mot: Lu-Kaazh
Röstat: Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, K.K, Andersson
----------------

Vad säger det här? För mig säger det inte värst mycket. Men det kan komma att säga mer sen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Re: Tävling i ärlighet

Arvidos MC said:
Lu-kaazh och Trasapa:

Jag vet vad Vimes tycker, men jag skulle vilja veta vad ni tycker och tänker om er röst på mig:

Är det dåligt för byn att lägga ner sin röst i första rundan?
Hur dåligt är det?
Är det ett tecken på en varulv?
Och isåfall, hur starkt tecken är det?

Inga retoriska frågor, jag vill veta era egna svar på de frågorna.
Jag tycker och tror att det är en allmän förlust för byn så fort någon lägger ner sin röst eftersom det är bybornas enda vapen. det enda vi kommer ha att gå på är röst mönster och när då någon lagt ner sin röst så försvinner spåren.
Jag tycker att det är väldigt dåligt

Om det är ett tecken på en varlulv är en intressant fråga, Det känns som ett skumt drag av en varulv eftersom det känns så himla varulvigt.
Men jag har svårt att se vad en bybo ser sig kunna kärna på att lägga ner sin röst.
Det är inget starkt tecken alls men det är nog det mest skumaste som hänt den här rundan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
men jag ser gärna ännu ett drev mot något som absolut inte tillför något. Någon som inte ger oss något att gå på
Ne-ej jag håller inte med. Röster måste vara baserade på scum tells, inte inaktivitet. Om inte inaktiviteten i sig själv är en scum tell. Och det är inte helt säkert att det är alltid. Som med Lukas tycker jag inte att inaktivitet är en scum tell, för så har han spelat tidigare. Det är en av anledningarna till att jag röstar på honom fortfarande, många och stressade inlägg, otypiska för honom.
Gör om gör rätt.

Läs mitt inlägg igen i stället för att stessa fram det här inlägget.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
för att gå kraven till mötes så avslöjar jag här med att jag är Glittriga Gullan.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Läs mitt inlägg igen i stället för att stessa fram det här inlägget.
Done, och jag läste rätt första gången.

Du tycker att dreva mot brynolf är värdelöst just nu för han är inaktiv ja? Det stämmer bra, men samtidigt så säger du att du gärna ser att det drevas mot folk som inte tillför något och det är här jag absolut inte håller med. Rösta/dreva mot scum tells, inget annat.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Tävling i ärlighet

Lu-kaazh said:
Jag tycker och tror att det är en allmän förlust för byn så fort någon lägger ner sin röst eftersom det är bybornas enda vapen. det enda vi kommer ha att gå på är röst mönster och när då någon lagt ner sin röst så försvinner spåren.
Jag tycker att det är väldigt dåligt

Om det är ett tecken på en varlulv är en intressant fråga, Det känns som ett skumt drag av en varulv eftersom det känns så himla varulvigt.
Men jag har svårt att se vad en bybo ser sig kunna kärna på att lägga ner sin röst.
Det är inget starkt tecken alls men det är nog det mest skumaste som hänt den här rundan.
På vilket sätt är det byns enda vapen?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Re: Tävling i ärlighet

Arvidos MC said:
Lu-kaazh said:
Jag tycker och tror att det är en allmän förlust för byn så fort någon lägger ner sin röst eftersom det är bybornas enda vapen. det enda vi kommer ha att gå på är röst mönster och när då någon lagt ner sin röst så försvinner spåren.
Jag tycker att det är väldigt dåligt

Om det är ett tecken på en varlulv är en intressant fråga, Det känns som ett skumt drag av en varulv eftersom det känns så himla varulvigt.
Men jag har svårt att se vad en bybo ser sig kunna kärna på att lägga ner sin röst.
Det är inget starkt tecken alls men det är nog det mest skumaste som hänt den här rundan.
På vilket sätt är det byns enda vapen?
för att det är det enda vi har att gå på
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Tävling i ärlighet

Lu-kaazh said:
Arvidos MC said:
Lu-kaazh said:
Jag tycker och tror att det är en allmän förlust för byn så fort någon lägger ner sin röst eftersom det är bybornas enda vapen. det enda vi kommer ha att gå på är röst mönster och när då någon lagt ner sin röst så försvinner spåren.
Jag tycker att det är väldigt dåligt

Om det är ett tecken på en varlulv är en intressant fråga, Det känns som ett skumt drag av en varulv eftersom det känns så himla varulvigt.
Men jag har svårt att se vad en bybo ser sig kunna kärna på att lägga ner sin röst.
Det är inget starkt tecken alls men det är nog det mest skumaste som hänt den här rundan.
På vilket sätt är det byns enda vapen?
för att det är det enda vi har att gå på
Hur menar du? Förklara så att jag förstår.
 
Top