Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Rösträkning

[1] !Paxen: Mukwa
[5] Mukwa: Möller, Kattsko, !Paxen, K.K, Vimes
[1] Arvidos: Brynolf
[5] Ingen: xyas, Trasapa, Lu-kaazh, Andersson, Arvidos

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Purgatory-ordningsföljd kan även kallas "stafett-outning". Den som outat lämnar över till valfri spelare.
But it sux, and we shallz not do it.
Jag är inte för detta, men förklarar gärna mina hitte på saker så som Purgatorisk ordningsföljd.

Jag vill ha snack och bra motiveringar av ulvarna när och vad de nu outar.

Andersson

Hero
Rösträkning 21 november kl 0945

Såhär ligger rösterna just nu (med reservation för fel)

Mukwa(6): Möller, Stövelkatten, iPaxen, Konrad Konvalj, Vimes, Andersson
iPaxen(1): Mukwa
Arvidos(1): Brynolf

Ej röstat: Arvidos, Lu-kaazh, Trasapa, Xyas

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Sluta sprid förvirring!

Förvirring är Varulvarnas vapen.

Röst:Konrad Konvalj

Mest för att signalera att jag inte tycker sådana vitsar är okej.

G

Guest

Guest
God "morgon", gott folk! :gremlaugh:

Jag tycker att idéen om massoutning känns väldigt ostrukturerad (och kanske rentav lite farlig) för att kunna fungera effektivt.

Nä, drefva och ställ den stackars misstänkte mot en vägg med brallorna nere! (eller ja, man kanske inte använder byxor i Ankeborg...)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Sluta sprid förvirring!

Outsch. Reaktion som inte stämmer överens med min bild av dig Lukke. Eller skall jag skriva Lu-kaazh?

Brukligen så använder jag mig av Lukas eller Lukke för att Lu-kaazh är överjävligt svårt att komma ihåg hur det stavas.

Av lämplighetssjäl förkortade jag även Stövelkattens namn namn till Kattskon, men det kommer inte att upprepas.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Rösträkning

[1] !Paxen: Mukwa
[6] Mukwa: Möller, Stövelkatten, !Paxen, Konrad Konvalj, Vimes, Andersson
[1] Arvidos: Brynolf
[1] Konrad Konvalj: Lu-kaazh
[3] Ingen: xyas, Trasapa, Arvidos MC

Mukwa

Swashbuckler
Sluta sprid förvirring!

Förvirring? Alla förstod att det var stövelkatten han menade. Det var i en summering av dreven...

Jag tycker att dåligt motiverade röster är varulvsvapen. Dessutom blir det svårare att hålla koll på ditt röstande om du tänker byta varje gång nån skriver RealDream istället för Mukwa eller kattskon istället för stövelkatten.

Med det sagt ogillar jag mer din reaktionsröst än K.Ks "förvirring". Det här kan mycket väl få mig att byta min röst (om än ett vagt skäl, så är det den bästa anledningen jag har än så länge), men jag ska läsa igenom allas poster ordentligt innan jag flyttar rösten.

Vimes

Sillkung
Kära örebroare

Jag håller med dig om att Lukas röst på KK är sunk. "Oh ho, jag är varulv och måste lägga en röst nånstans! Öh öh öh, jag kan ju inte bara slumpa ut den, för då kommer folk reagera. Umm. Ah! Röst: Konrad Konvalj!" Så jag ska hålla ögonen på Lukas.

Men anyways, RealDream/Mukwa, du har 6 röster på dig. Det bör du börja hantera.

Sodivra

Champion
Hej allihopa! Kul att vara igång!

Jag har deltagit i dessa varulvsspel:
Dungeonröj '08
WRNU '07
Gotham City '07
Kanske ett fjärde också, minns inte riktigt.

Skriver gärna kärnfullt - Det är lika lätt att gömma sig i pladder som i tystnad.

Ser att vi har en del saker på gång redan, vilket är bra. Jag ställer mig på den försiktiga sidan angående outning.

Röst: Stövelkatten
Skulle gärna se lite mer material med substans från dig. <object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6VXpMqEp3kc"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/6VXpMqEp3kc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Mukwa

Swashbuckler
Lu-kaazh inlägg kom dessutom 15 min efter möllers som lyder:

Undvik detdär. Det är nog förvirrande med !Paxen, Lu-kaazh och Mukwa =)
Möller hade alltså redan poängterat att förkortningar och smeknamn inte var så lysande. Varför känner man sig då tvingad att skrika ut captain obvious-grejer som "Förvirring är varulvarnas bästa vapen"?

Anledningen till att jag reagerar på det här är för att det inte nånstans framgår i Lu-kaazh post att han instämmer med Möller, istället vill han få det till "hey! nu har jag en anledning och jag får det att framstå som att jag är först med den".

Bybor läser nämligen tråden innan de skriver (och om man inte gör det så är det viktigt att poängtera att man inte kan uttala sig ordentligt).

----
Disclaimer: Jag vet att det här inte är nån särskilt stor tell, men enligt mig är den bäst hittils.

Lukas

Mannen i Gult
Mukwa said:
Sluta sprid förvirring!

Förvirring? Alla förstod att det var stövelkatten han menade.
Då var det alla förutom mig.
jag gjorde inte den kopplingen (mitt fel).
Jag trodde KK hittade på något han tyckte lät kul för att vara rolig.

Om jag hade tänkt att han mena Stövelkatten så hade jag nog inte lagt min röst där. (även om jag tycker det är dumt att kalla någon vid något annat än deras riktiga avtar).

Röst:Mukwa
För att han trotts sex röster på sig och en önskning att outa inte har gjort det än.

Mukwa

Swashbuckler
Re: Kära örebroare

Ja, det kommer inom kort. Jag tänkte lägga upp en post om vad ni vill att outningen ska bestå av och om ni överhuvudtaget vill att jag ska outa något. Det är väl bra att vi hinner vända drevet flera gånger, men jag menar, jag är inte direkt hotad. Det är långt kvar till torsdag (oavsett hur många röster jag har).

Lukas

Mannen i Gult

Mukwa said:
Ja, det kommer inom kort. Jag tänkte lägga upp en post om vad ni vill att outningen ska bestå av och om ni överhuvudtaget vill att jag ska outa något. Det är väl bra att vi hinner vända drevet flera gånger, men jag menar, jag är inte direkt hotad. Det är långt kvar till torsdag (oavsett hur många röster jag har).
Men eftersom vi vill hinna med mer än ett driv denna runda så är det inte bra om varje person segar sig för mycket

Möller

Hubert Hortlax

Vimes said:
Jag håller med dig om att Lukas röst på KK är sunk. "Oh ho, jag är varulv och måste lägga en röst nånstans! Öh öh öh, jag kan ju inte bara slumpa ut den, för då kommer folk reagera. Umm. Ah! Röst: Konrad Konvalj!" Så jag ska hålla ögonen på Lukas.
Ja, kanske.

Jag, liksom Mukwa, reagerade på att Lu-kaazh inlägg både var onödigt och dessutom närmast barnsligt i sitt »Förvirring är varulvarnas bästa vapen«. Det känns som en skum röst med krystad motivering.

Men om Lu-kaazh är ulv och inte hittar några vettiga falska scum tells hos byborna så finns det något ännu enklare än att hoppa på Konrad Konvalj för lite onödigt dåligt språk - nämligen drevet mot Mukwa. Det är inte bra att bara skriva »Jag håller med x så jag röstar på y«, men det är åtminstone godkänt. Att dreva är ju byns främsta vapen.

Så varför röstar Lu-kaazh inte på Mukwa? För att de två är varulvspolare? Det känns klent. Lu-kaazh var ingen bra varulv i Supernaturalgate. Men han borde fatta att en varulv har hyfsade chanser att klara ett drev såhär tidigt i spelet.

Möller

Hubert Hortlax
Lu-kaazh said:
För att han trotts sex röster på sig och en önskning att outa inte har gjort det än.
Där kom den, och precis det jag talade om i mitt senaste inlägg som tyvärr postades efter dethär. Det ser lite konstigt ut, men jag hoppas ni kan följa med ändå.

Pliktskyldig röst från Lu-kaazh. Hm.

Nåja, jag vänder mig mot Mukwa tills vidare.
[qoute=Mukwa]Ja, det kommer inom kort. Jag tänkte lägga upp en post om vad ni vill att outningen ska bestå av och om ni överhuvudtaget vill att jag ska outa något. Det är väl bra att vi hinner vända drevet flera gånger, men jag menar, jag är inte direkt hotad. Det är långt kvar till torsdag (oavsett hur många röster jag har).[/quote] Vi vill att du ska spela bra för byn. Vi vet inte vad som står i din roll, vi kan inte avgöra vad som är en bra outning från din sida.

Jag vill ha motiveringar. Outar du, berätta varför och hur du valde vad du outade. Outar du inte berättar du fortfarande varför.

Och nej, du är inte hotad. Men att stanna spelet med onödig tystnad kan ju tyda på att du gömmer dina ulv-polare =)

Mukwa

Swashbuckler
Då var det alla förutom mig.
Sorry för "alla". Ber också om ursäkt om jag uppfattas otrevlig. Jag får en väldigt hård ton i ulvspel och det är absolut inte meningen att någon ska känna sig obekväm (mer än brukligt i ulvspel alltså :))

Och här, nån timme senare tvingas du byta röst. Jag köper din motivering. Det är ett drev och jag har ju inte riktigt outat nåt än (även om jag försökt smyga in en möjlig grej redan i mitt andra inlägg).

Sodivra

Champion

Möller said:
Men om Lu-kaazh är ulv och inte hittar några vettiga falska scum tells hos byborna så finns det något ännu enklare än att hoppa på Konrad Konvalj för lite onödigt dåligt språk - nämligen drevet mot Mukwa. Det är inte bra att bara skriva »Jag håller med x så jag röstar på y«, men det är åtminstone godkänt. Att dreva är ju byns främsta vapen.

Så varför röstar Lu-kaazh inte på Mukwa? För att de två är varulvspolare? Det känns klent. Lu-kaazh var ingen bra varulv i Supernaturalgate. Men han borde fatta att en varulv har hyfsade chanser att klara ett drev såhär tidigt i spelet.
Skulle jag vara varulv så skulle jag inte bry mig så mycket vem som fick röster på sig av två bybor. Jag hade kunnat rösta på Konrad istället för Mukwa i en sådan situation för att inte verka för mån om att passa in i ledet.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Möller said:
Jag, liksom Mukwa, reagerade på att Lu-kaazh inlägg både var onödigt och dessutom närmast barnsligt i sitt »Förvirring är varulvarnas bästa vapen«. Det känns som en skum röst med krystad motivering.
Ni är ju inte de ända som har reagerat på det hela. Lägg till Vimes, och mig också på den listan så är den mer komplett.

Egentligen skall jag inte behöva lägga näsan i blöt här, men jag gör det ändå. Jag har förklarat att Lu-kaazh brukligen inte reagerar så som han gjorde nu, och bara det är ju en scumtell i min mening.

Vi skall rösta på den som är mest misstänkt att vara en bandit, och de flesta röstar på Mukwa. Att vända drevet nu är ju inte att tala om. Inte förens Mukwa skrivit klart sitt inlägg gällande vad outningen skall bestå av.

Jag personligen tror inte det dröjer länge innan Mukwa kommer med något matnyttigt till oss, och jag väntar med spänd förväntan.

Lu-kaazh tycker inte att det är bra att vi segar ner tempot så som Mukwa gör i nuläget, men det handlar nog fan inte om det. Mukwa har visat sig aktiv, och jag tror inte han ändrar på det nu.

När det väl är klart kommer då jag att överväga det hela, och sedan dra igång ett drev gentemot den mest misstänkte ibland oss nämligen Lu-kaazh.