Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Vimes

Sillkung
Re: Möller, Mukwa och Lukas

BO-FUCKING-YAAH!

Vi regerar! Bra att folk lyssnade på förnuftet (och de tydliga tellsen) och knep Lukas i slutet.

Tack för spel KK och Lukas! Ses nästa gång :gremwink:

Nå, min spontana känlsa är att vi inte får ut så mycket av att görna/röda folk iom deras röster och drev mot Lukas. Lukas var kokt jäkligt tidigt i rundan, och varulvarna har sannolikt inte försökt rädda honom.

Däremot tycker jag vi ska titta på hur folk har agerat kring Lukas. Hur har de pratat om honom? Finns det någon som knappt ens nämnt honom? Finnsd et någon som bara talat om honom? och så vidare.

Jag kommer återkomma ikväll och kommer säkert kunna bli lite mer aktiv och nyttig under den här rundan än under förra.

Nu vinner vi!

Mukwa

Swashbuckler
Det här inlägget kommer när pressen ligger på honom att outa sitt namn då tiden är knapp och mukwas välbefinnande hänger på hans och vimes outning. Varför dra upp det här från ingenstans? Är det för att i ett sista desperata försök att gröna sig själv hänger på mukwas och vimes påstådda gröning av Arvidos som endast bybor kunde se.
Ja, jag reflekterade över det också. Även OM han hade sett det skulle det liksom vara verkningslöst att bara skriva det.

Nu har ju Vimes spoilat det här nästan helt och i efterhand är jag förstås superledsen att jag valde K.K att besvara om han kunde gröna Arvidos. Det kunde han. Vimes kan vara så skicklig att han direkt förstod vad som grönade Arvidos och sedan har han spunnit vidare på det, det är därför jag inte tycker om att gröna Vimes nu. Hur som helst. När det ändå är så spoilat som det är gör jag så här:

!Paxen frågar Arvidos:
Vad står det om din karaktär? Jag ber inte om ett direkt citat nu, utan gör bara en kort sammanfattning.
Arvidos svar:
Jag är en av flera laglydiga Ankeborgare, och vill sätta alla skurkar bakom lås och bom.
Länge tyckte jag alltså att det här grönade !Paxen... men jag är inte lika säker. Och nu börjar jag dubbeltänka så här: Tänk om ulvarna har den här informationen och !Paxen planterar det för att Arvidos ska skriva det" ... men det är paranoia. !Paxen kan dock ha ställt frågan av helt andra orsaker. Jag personligen tyckte att frågan var jäkligt smart, men han kan ha ställt den för att försöka pressa Arvidos lite till och antyda att han kunde jaga bovar med sitt fluff.

Jag skrev i samband med det här att jag tyckte att arvidos fluff var lite knepigt. Det var mest för att kunna använda samma knep en gång till mot K.K. Om det är en scumtell kan ni ju följa hela diskussionen och hur snabbt jag släpper K.K och inte vill grotta ned mig i diskussionen. Även K.K försöker få fram att han har besvarat det och att han inte vill göra nån större grej av det (det här är strax innan min och Trasapas "gräl", eller strax efter).

Så, nu vet alla.

Mukwa

Swashbuckler

Den genomgången gillade jag mer, Andersson! Ja. Jag kommer ihåg att jag reagerade på Möllers "Så, nu är jag uppdaterad. Nu släpper vi Lu-kaazh"... ne-ej, det var inte särskilt uppdaterat.

Brynolf

Dum fan

Jag har svårt att hitta något på Xyas. Min magkänsla sade länge att han är skum, men när jag läst hans inlägg isolerat hittar jag inte mycket konkret bortsett från det där att han hintade om att han hade viktiga/farliga förmåga/information som tydligen inte går att berätta om (men är ingen powerroll) och till och med är värt att uttryckligen sitta och knipa käft för, trots ett pågående drev. Samtidigt pressade han Lukas hårt under stora delar av rundan.

Om vi för teoretiserandets skull förutsätter att Xyas och Lukas var varulvspolare, vad skulle man då komma fram till?

* Xyas hoppade på drevet mot Lukas när det redan hade börjat dyka upp misstankar.

* Xyas "grönar" sedan Lukas efter Gullan-outningen.
När folk då i stället börjar misstänka honom, hävdar han att han hade en plan med gröningen; att locka fram björnbusar. Återgår sedan till att ha Lukas som huvudmisstänkt (han är till och med "övertygad" om saken)

* Xyas fortsätter vara allmänt misstänkt resten av rundan och sluter sig då på ett anmärkningsvärt sätt (precis som Lukas för övrigt).

* I sitt sista inlägg nämner han något som kan tolkas som att han är DTF. Fick han panik när både han och Lukas tycktes vara de mest misstänkta och ville hålla sig kvar genom att låtsas vara det?

* I slutändan röstar Lukas på Xyas. En varulv som är säker på att åka ut kan ju lika gärna rösta på en av sina polare för att öka dennes trovärdighet.

---

Ovanstående teori skulle så klart innebära att björnbusarna relativt tidigt (senast vid tidpunkten då Xyas menar att han bluffade om att gröna Lukas) bestämt sig för att offra Lukas. Med tanke på hur tidigt han drog misstankar till sig är det ingen orimlighet.

Långsökt måhända, men jag ville se hur ett sådant scenario skulle kunna förklaras rationellt.

Mukwa

Swashbuckler

* I sitt sista inlägg nämner han något som kan tolkas som att han är DTF. Fick han panik när både han och Lukas tycktes vara de mest misstänkta och ville hålla sig kvar genom att låtsas vara det?
Det där får du väldigt gärna precisera, för jag såg ingenting om nån antydan till DTF.

Brynolf

Dum fan

xyas said:
En annan sak också beträffande min förmåga/information. Dör jag så kommer ni veta vilken faktion jag tillhörde och kommer då retroaktivt att tro mig när jag säger att det är BRA för byn att det försvann ned i graven med mig. Ödsla inte tid på att spekulera och fundera på vad det var.
Det är det här citatet jag menar. Det är ju rätt löst formulerat och kan tolkas hur som helst. Jag baserar det mest på att han använder ordet "faktion" i stället för att säga "jag är grön" eller dylikt. Men jag förstår inte vilken info en bybo skulle kunna ha som det vore BRA att den aldrig någonsin kom fram.

Mukwa

Swashbuckler
Genomgång av Möllers inlägg

Jag vet inte alls vad det här ska ge, det var skittråkigt att göra dessutom, men nu har jag gjort det och då vore det väl bättre om jag postade det istället för att låta bli.
------------------------

1. idé om varulvs-cv som ice-breaker
2. Vill inte ha massoutning. Vill att misstänkta ska bestämma vad de outar. Röstar på Mukwa.
3. Massoutning är kasst.
4. Vill att Mukwa outar nåt, vad som helst.
5. Svar till K.K: Undvid kattskon
6. Som mukwa reagerar möller på lukas. Lukas signalerar ulv genom en dålig röst på K.K istället för att dreva mot Mukwa.
7. Där kom den pliktskyldiga rösten på Mukwa. Vill ha motiverade outningar från Mukwa.
8. Bra bybobeteende är att hitta sånt andra missat. Att rösta på K.K för ett skämt är dåligt bybobeteende och alltså ulvigt. Att inte stödja drevet mot Mukwa är också dåligt.
9. Lukas borde spela bättre än så här. Drevet mot Lukas är det bästa vi har. Mukwa har reagerat vettigt. Möller röstar på Lukas och uppmanar honom att rösta på nån lukas tror är ulv.
10. Drevet (mot Mukwa) gick väl inte ovanligt fort. Ulvar vill väl förhala spelet, inte skynda på det. (i ett svar till mig)
11. Vimes spelar dåligt. !Paxens röst på arvidos är dålig. Drev är bra men inte ströröster. !Paxen kunde ha fört en analys. Arvidos är dålig pga av utebliven röst, 1 h ungefär kan vara ok. Möller gick hårt åt Maniac i Supernaturalgate. Möller vet ej vart han vill vända sig nu när Lukas för tillfället är ur hetluften. Hoppar på nytt drev "tävla i ärlighet" låter som skitsnack. Möller röstar på Arvidos och han vill att Arvidos ska ta tag i taktpinnen och säga vart nästa drev ska gå.
12. Tycker inte att Lukas är grön, tvärtom. Han har betett sig mest ulvigt men vi måste fortsätta dreva för info. Kommer ej glömma Lukas bara för att han inte röstar där.
13. Rösten på Arvidos ger inte så mycket. Inaktivitet är bra för ulvar. Andersson och Brynolf ska ska passa sig. Brynolf är närmre ett drev och därför röstar Möller på Brynolf. Möller vill se aktivitet på Brynolf och ett långt inlägg där Brynolf redogör för sin syn på Lukas och/eller Arvidos.
14. K.K ger ett hett tips. !Paxen är skum. Möller är också osäker. Tror att !Paxen kan ha en powerroll, eller info om namn eller nåt annat. Ska kika mer på !Paxen. Tror ej på två drev samtidigt pga låg aktivitet från byn. Brynolf är inte inaktiv pga n00bighet, Möller behåller rösten på Brynolf.
15. Har Mukwa försvunnit efter drevet mot honom? Gav inget ulvigt ifrån sig i drevet. !Paxen röstar på Arvidos för drev som inte ger nåt. !Paxen byter byter till Brynolf (inaktiv). Möller röstar på !Paxen. Arvidos verkar gjord av teflon. Vi kanske ska se hur Arvidos spelar utan press.
16. Hur ska vi få Arvidos att spela? Tror inte på drev mot Arvidos: "Låt karln spela i lugn och ro ett tag". Om vi fortfarande inte förstår oss på Arvidos kan vi dreva mot honom.
17. Respons på Mukwas röst på Möller: ja ja. Arvidos-drevet är kasst. Arvidos verkade inte bry sig om antalet röster. Hellre ett annat drev. Osäker på Kalle Anka-outningen som är en vågad lögn. Mukwas snack om grönande verkar inte ulvigt.
18. Löjligt med så spretiga röster som det är nu. Dreva mot Mukwa känns onödigt, vad skulle ett förnamn röja? Xyas pingar inte, men Vimes tycker att han pingar och det leder till att Möller röstar på Xyas. Utöver lukas pingar !Paxen starkast. Drevet mot Xyas har mest potential.
19. Till Xyas: Vart ska din slutgiltiga röst ligga?
20. Paxen skriver: Lukas är inte alls misstänkt. Möller skriver att det inte är en vanlig åsikt. Xyas sa att Lukas var halvgrön. Men om Paxen inte tycker Lukas är misstänkt, vem tycker Paxen är misstänkt i så fall?
21. Xyas är skum. Mukwa mfl poängterar intressant. Är det bara Möller som tycker att Mukwa framstår som rätt desperat i sitt inlägg? Mycket defensivt. Mukwa ska hållas koll på.
22. Dålig aktivitet. Mukwa är skum pga grönings-planen då Mukwa kan köra "har en plan... nej det sket sig". Någon var direkt negativ till grönandet med det borde väl inte hindra Mukwa. Drevet mot Xyas klingar av och därför röstar Möller på !Paxen. Bara en outning gäller. lvarna vet att det är Duck Tales som gäller men det innebär också färre karaktärer.
23. Mer spridda röster, bra men svårt att sätta sig in i. Mukwa och Arvidos kan gröna folk. K.K har spelat stabilt. Inget drev mot K.K nu. !Paxen spelar halt och inkonsekvent. Rösten ligger kvar.
24. Reagerar på att !Paxen vill pressa Andersson på de frågor han ställt. Inte så stor risk att !Paxen åker ut, tror att !Paxen vill ha väktarbeskydd.
25. Möller kan inte förstå hur Mukwa och Vimes kan gröna Arvidos utan att säga varför.
26. Ursäktar sig för att han försvann lagom till massoutningen. Outar Fru Matilda. Vill att Vimes fortsätter.
27. Vimes var villig att outa namn och då var det inte så stökigt om han fick bli näste person att outa. En aktiv var förstås bättre egentligen.
28. Förstår inte Mukwas plan. Vill få en rösträkning
29. Postar en rösträkning (5 min efter förra inlägget. Bra gjort!)
30. Tills någon har förklarat Mukwas plan långsamt kommer Möllers röst ligga på Mukwa. Vill nog inte se Mukwa hänga, men vill förstå och göra en riktig bedömning.
31. Stövelkatten var Fnatte och Trasapa Tjatte. Hur grönar det Trasapa, Arvidos eller Vimes? (som ett svar till !Paxen)
32. Viss förståelse för Mukwas plan, men den har brister. Kanske kunde gröna nån. Sannolikt att alla knattar är bybor, men inte 100%. Vill inte att Mukwa ska lägga ned sin röst. Röstar på Xyas. Hellre Xyas än Lukas. Xyas snack om att inte ljuga håller inte. Håller med Arvidos: Ärlighet varar längst. Är tveksam till om det inte varit bättre att bara gå ut med Mukwas namn från början.
33. "Men heck, jag ser ju att Xyas verkar klara sig den här gången."
-------------------------

Personligen tycker jag att Möllers sista röst på Xyas känns lite framtvingad och hans sista post låter desperat (för att han gör ett sista försök att rädda lukas?). Jag gillar verkligen inte hur Möller resonerade kring Arvidos heller. Möller var ju för att dreva, men han kan ju knappast bara vilja ge upp när nån totalt skiter i röster och istället ägnar sig åt att lugnt och metodiskt skriva om allt annat än vad Arvidos borde skriva om. Dessutom skriver Möller att han minsann ska komma ihåg Lukas, men det tycks han ha glömt bort.

Mukwa

Swashbuckler

Det är det här citatet jag menar. Det är ju rätt löst formulerat och kan tolkas hur som helst. Jag baserar det mest på att han använder ordet "faktion" i stället för att säga "jag är grön" eller dylikt. Men jag förstår inte vilken info en bybo skulle kunna ha som det vore BRA att den aldrig någonsin kom fram.
Jag tolkade det som: "Jag är bybo och jag har ingen förmåga eller information. Lägg inte ned tid på att resonera kring det."
Med det sagt är jag förstås inte säker på att det inlägget verkligen är sant.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Genomgång av Möllers inlägg

Mukwa said:
Jag gillar verkligen inte hur Möller resonerade kring Arvidos heller. Möller var ju för att dreva, men han kan ju knappast bara vilja ge upp när nån totalt skiter i röster och istället ägnar sig åt att lugnt och metodiskt skriva om allt annat än vad Arvidos borde skriva om.
Jag spelade skitdåligt med Lu-kaazh, ja. Med tiden tonade jag ner scum tellsen Lu-kaazh gav ifrån sig tidigt jämfört med den action som föregick slutet på rundan.

Men, med Arvidos MC håller jag inte med dig. Jag står för mina tankar där. Ja, jag var och är för drev. Sättet vi drevade på i första rundan av Supernaturalgate var skitbra, vi lyckades klämma en ulv och hade bra misstankar på båda de andra visade det sig. Men drevet mot Arvidos MC tyckte jag inte fungerade. Det gick långsamt och gav liten utdelning.

Andersson

Hero
xyas anklagelse mot Lu-kaazh - vad säger den?

Brynolf said:
xyas said:
En annan sak också beträffande min förmåga/information. Dör jag så kommer ni veta vilken faktion jag tillhörde och kommer då retroaktivt att tro mig när jag säger att det är BRA för byn att det försvann ned i graven med mig. Ödsla inte tid på att spekulera och fundera på vad det var.
Bra observation Brynolf. Den missade jag.

Jag håller med din genomgång om att något är skumt med xyas. Men om han är varulv gör han ett väldigt bra försök att sopa spåren efter sig. Eller så är han någon form av DTF. Det jag tänker på är det han skriver rätt tidigt i rundan här
xyas said:
Lu-kaazh said:
Det jag vill få fram är att varna alla bybor med STORA namn från att avslöja dem för lätt vindigt.
eftersom om min teori stämmer så finns det en risk att skurkarna sitter på den informationen.
Det där är sjukt enkel information att fejka. Det kan rent utav vara den information du har fått som varulv som du nu försöker använda som legitim outning.

Som jag ser det så gräver du dig bara djupare och djupare just nu.
När xyas kommer online igen vill jag ha svar från honom. Speciellt som han själv nästan ber om att bli utröstad i det som Brynolf citerade.

Brynolf

Dum fan
Trasapa said:
Jag tycker att planen är galen som bybo men idiotisk som ulv, därav menar jag att mukwa är grön.
Det förutsätter förstås att alla knattarna är i spel och är bybor. Jag kan testa att bygga upp ett till teoretiskt scenario som bygger på att Lukas, Mukwa och Stövelkatten är björnbusar:

* Varulvarna har fått egna alias alternativt info om vilka karaktärer som inte är med. Knatte, Fnatte och Gullan skulle det då vara.

* Mukwa annonserade visserligen sin plan tidigt men i slutändan blev resultatet ganska långt ifrån vad som sades från början. Planen kan alltså mycket väl ha ändrats och stöpts om för att passa omständigheterna.

* Det var ganska tyst om grönings-spreen ett tag i mitten. Man kan tycka att en grön Mukwa borde ha pushat hårdare för att få den att gå i lås.

* Att Stövelkatten var så sen att reagera på att de båda hette Fnatte kan också vara ett tecken på att de inte var helt säkra på hur de skulle få planen att gå ihop.

* Det var förstås ett högt spel och Mukwa kan ha spelat över lite när han lade ner sin röst. Men sen fick han panik och hoppade på Xyas-vagnen i stället. Antingen trodde han själv att han hade fler röster på sig än vad han hade och var nära att åka, eller så var det ett försök att rädda kvar Lukas. Att både Lukas & Mukwa röstar på Xyas vore visserligen otaktiskt om de båda är varulvar men det var ju lite panik där på slutet.

* Om det är fyra varulvar kan den fjärde vara Andersson vars totala missförstånd av Mukwas plan då skulle vara ett försök att inte verka införstådd.

Ja, sen kommer jag inte på några fler pusselbitar som passar in. Ni får gärna komplettera eller skjuta i sank.

Mukwa

Swashbuckler

Men drevet mot Arvidos MC tyckte jag inte fungerade. Det gick långsamt och gav liten utdelning.
Nej. Här har du ju fel med facit i hand. Det drevades inte tillräckligt mot Arvidos för att ge någon utdelning. När vi väl tog tag i det och vägrade släppa honom när han slingrade sig hostade han ju ur sig ett namn. När det inte helt räckte fortsatte !Paxen att pressa honom, något som i slutändan grönade honom. Det jag inte förstår är hur du kunde räkna bort konsekvenserna av högre press på Arvidos.

Möller

Hubert Hortlax

Namnet - visst. Tillslut fick vi det, men vi kunde säker hunnit med att dreva fler om vi struntat i Arviods ett tag.

Hur Arvidos MC så fullständigt grönades förstår jag inte. Uppenbarligen är jag trög.

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
Jag tolkade det som: "Jag är bybo och jag har ingen förmåga eller information. Lägg inte ned tid på att resonera kring det."
Med det sagt är jag förstås inte säker på att det inlägget verkligen är sant.
Hur tänker du när du tolkar det som att han inte har någon förmåga/info alls? I synnerhet i kombination med att han tidigare verkligen antytt det. Tex här:

xyas said:
Jag væljer namn før att det helt enkelt ær minst skadligt før byn av de tre alternativ jag har. Jag kan redan nu vara tydlig med att jag kommer inte att outa min førmåga eller min information inom øverskådlig framtid. De tar jag hellre med mig i graven. Såd et ær inte lønt att fråga.

Mukwa

Swashbuckler

Ja, alltså... Xyas antydde att han hade information eller nån förmåga, men sedan sade han att han inte hade det.

Om Xyas är bybo så tror jag att han hela tiden har försökt förvilla ulvarna. Det hade varit bättre om ulvarna trodde att han hade en förmåga när han röstades ut, än vad det skulle missgynna byn. Därför tror jag att han skrev att vi inte skulle rota i det.

Mukwa

Swashbuckler
Jag kan testa att bygga upp ett till teoretiskt scenario som bygger på att Lukas, Mukwa och Stövelkatten är björnbusar
Det här är ett intressant scenario. Jag försöker febrilt slå hål på det så att vi kan gå vidare, men jag kan inte. Jag vet förstås att det inte är sant, men det hjälper ju inte dig.

* Det var ganska tyst om grönings-spreen ett tag i mitten. Man kan tycka att en grön Mukwa borde ha pushat hårdare för att få den att gå i lås.
Jag insåg, precis som Möller påpekade, att jag inte behövde ventilera den med nån egentligen och därför slutade jag snacka om den (fast jag tror att jag nämner den lite titt som tätt ändå).

Det var förstås ett högt spel och Mukwa kan ha spelat över lite när han lade ner sin röst. Men sen fick han panik och hoppade på Xyas-vagnen i stället. Antingen trodde han själv att han hade fler röster på sig än vad han hade och var nära att åka, eller så var det ett försök att rädda kvar Lukas. Att både Lukas & Mukwa röstar på Xyas vore visserligen otaktiskt om de båda är varulvar men det var ju lite panik där på slutet.
Jag lade ned min röst för jag ville att byn skulle få bestämma om de litade på mig eller inte. Jag ville helst ha ut Xyas och om jag hade lagt rösten på Lu-Kaazh hade jag avgjort röstningen, något jag alltså inte ville göra.

* Att Stövelkatten var så sen att reagera på att de båda hette Fnatte kan också vara ett tecken på att de inte var helt säkra på hur de skulle få planen att gå ihop.
Det här är ditt svagaste argument. Självklart hade vi snackat ihop oss och inte väntat tills det var några timmar kvar. Att det blev panikartat var ju just för att Stövelkatten inte outade tidigare.

Dessutom: Att låta en ulv röstas ut i första rundan för att sedan fortsätta spelet med en ulv som har starka misstankar mot sig låter inte som det bästa man kan göra som ulv.

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Jag lade ned min röst för jag ville att byn skulle få bestämma om de litade på mig eller inte. Jag ville helst ha ut Xyas och om jag hade lagt rösten på Lu-Kaazh hade jag avgjort röstningen, något jag alltså inte ville göra.
Det var nog kört att få ut Xyas i alla fall där, han hade bara två-tre röster på sig i det läget. Indirekt ville du rädda kvar Lukas. Inte för att jag direkt tror du är dum nog att köra en sån grej om du är varulv, men du verkade få panik, som sagt. Och framför allt är det lite mysko att du valde att avbryta din "o-röst" som ändå måste ha varit en del av din plan.

Det här är ditt svagaste argument. Självklart hade vi snackat ihop oss och inte väntat tills det var några timmar kvar. Att det blev panikartat var ju just för att Stövelkatten inte outade tidigare.
Meningen i det argumentet är att ni kanske väntade på någonting som aldrig dök upp, därav Stövelkattens sena reaktion (detta "någonting" har jag alltså ingen aning om vad det skulle vara).

Dessutom: Att låta en ulv röstas ut i första rundan för att sedan fortsätta spelet med en ulv som har starka misstankar mot sig låter inte som det bästa man kan göra som ulv.
Ingen av er var väl faktiskt jättepushig mot Lukas, det var kanske inte meningen att han skulle ryka (vilket det mer eller mindre var i xyas-scenariot ovan).

Mukwa

Swashbuckler
Det var nog kört att få ut Xyas i alla fall där
Ja. Det skrev jag väl också i nåt svar till Möller på slutet. Jag trodde inte att det spelade någon roll.

Och framför allt är det lite mysko att du valde att avbryta din "o-röst" som ändå måste ha varit en del av din plan.
Jag räknade med att jag kunde bli utröstad. Heck. Det var en stor del i planen, men när jag kom in vid ca 21:20 eller nåt försökte jag först skumma igenom tråden, sedan postade jag min txt-fil och ett par inlägg till och sen ville jag ha rösträkning för att se hur det såg ut. När jag skummade igenom tråden såg jag att många trodde på mig, men det räcker inte med att några gör det. För att mitt slit faktiskt skulle gröna folk var ni tvungna att gröna mig. Jag ville veta om byn krävde en hängning för att tro mig. Därför lade jag ned min röst så att jag inte skulle kunna påverka utgången:

Hur trovärdigt är mitt agerande? Jag kan rösta på Lu-Kaazh för att spela en runda till. Jag kan avstå också... jag vet fan inte hur jag ska göra. Jag menar om ni röstar ut mig så är trasapa och stövelkatten grönade, men byn är en bybo mindre. Om jag röstar på Lu-Kaazh kan vi hänga en ulv, men då är jag fortfarande misstänkt och de är inte grönade. Jag tänker göra så här:

Röst: Ingen

Byn får bestämma utan mig. (med den aktiviteten som har varit tokbra vid denna tid... not!)
Men sen skrev Möller att jag hellre skulle lägga den på Xyas och då kollade jag hur röstningen såg ut och postade det här:

Ja, men om jag räknat rätt så ligger det 4 röster på Xyas om Brynolf och jag röstar på honom. Då måste !Paxen bestämma, vill vi det? Jag vill helst se Xyas åka ut om inte byn vill se mig åka ut.

Ledsen att jag velar men jag trodde att det var lönlöst:

Röst: Xyas
Allt finns ju där den sista halvtimmen, och ja... för mig var allt panikartat de sista 1,5 h eftersom jag var tvungen att hänga med, veta hur det såg ut i röstningen, posta min txt-fil och ev förklara mer vid behov. Detta tillsammans med att jag cyklade hem som en tok efter jobbet för att faktiskt hinna med allt det här.

Meningen i det argumentet är att ni kanske väntade på någonting som aldrig dök upp, därav Stövelkattens sena reaktion (detta "någonting" har jag alltså ingen aning om vad det skulle vara).
Tjaa... innan allas outningar väntade jag lite på att en ulv skulle gå ut som Knatte också, men annars var det inget mer.

Ingen av er var väl faktiskt jättepushig mot Lukas, det var kanske inte meningen att han skulle ryka (vilket det mer eller mindre var i xyas-scenariot ovan).
Jag tycker att jag var väldigt drivande i det. Jag var nr 2 som lade min röst på honom och det var jag som bet ifrån först när han kritiserade K.K. Jag ska gå tillbaks och kika, men jag vill minnas mig själv som drivande.

Mukwa

Swashbuckler
Ingen av er var väl faktiskt jättepushig mot Lukas
Jag ska göra en sammanställning åt dig:

--------------------------------------------------------
Lu-Kaazh said:
Sluta sprid förvirring!

Förvirring är Varulvarnas vapen.

Röst:Konrad Konvalj

Förvirring? Alla förstod att det var stövelkatten han menade. Det var i en summering av dreven...

Lu-Kaazh said:
Mest för att signalera att jag inte tycker sådana vitsar är okej.
Jag tycker att dåligt motiverade röster är varulvsvapen. Dessutom blir det svårare att hålla koll på ditt röstande om du tänker byta varje gång nån skriver RealDream istället för Mukwa eller kattskon istället för stövelkatten.

Med det sagt ogillar jag mer din reaktionsröst än K.Ks "förvirring". Det här kan mycket väl få mig att byta min röst (om än ett vagt skäl, så är det den bästa anledningen jag har än så länge), men jag ska läsa igenom allas poster ordentligt innan jag flyttar rösten.
--------------------------------------------------

Lu-kaazh inlägg kom dessutom 15 min efter möllers som lyder:

Möller said:
Undvik detdär. Det är nog förvirrande med !Paxen, Lu-kaazh och Mukwa =)
Möller hade alltså redan poängterat att förkortningar och smeknamn inte var så lysande. Varför känner man sig då tvingad att skrika ut captain obvious-grejer som "Förvirring är varulvarnas bästa vapen"?

Anledningen till att jag reagerar på det här är för att det inte nånstans framgår i Lu-kaazh post att han instämmer med Möller, istället vill han få det till "hey! nu har jag en anledning och jag får det att framstå som att jag är först med den".

Bybor läser nämligen tråden innan de skriver (och om man inte gör det så är det viktigt att poängtera att man inte kan uttala sig ordentligt).

----
Disclaimer: Jag vet att det här inte är nån särskilt stor tell, men enligt mig är den bäst hittils.
-----------------------------------------------------------

Lu-Kaazh said:
Då var det alla förutom mig.
Sorry för "alla". Ber också om ursäkt om jag uppfattas otrevlig. Jag får en väldigt hård ton i ulvspel och det är absolut inte meningen att någon ska känna sig obekväm (mer än brukligt i ulvspel alltså :))

Lu-Kaazh said:
Röst:Mukwa
För att han trotts sex röster på sig och en önskning att outa inte har gjort det än.
Och här, nån timme senare tvingas du byta röst. Jag köper din motivering. Det är ett drev och jag har ju inte riktigt outat nåt än (även om jag försökt smyga in en möjlig grej redan i mitt andra inlägg).
------------------------------------------------------------

Arvidos MC said:
Varför borde inte en ulv ägna sig åt dåligt bybospel?
Jag tror att Möller menade att en varulv inte kan spela så dåligt, men jag håller inte med. Jag tror absolut att en varulv kan spela så dåligt eftersom de har mer att tänka på.

Jag tänker köra igång röstningen mot Lu-Kaazh nu. !Paxen har jag ändå inget på, mer än att jag inte gillar när folk säger "jag tror mig ha sett ditt och datt, men jag väntar lite" för det är ett superlätt sätt för varulvar att köpa tid och sedan säga "nä... det stämde inte..." (Märk väl att det här inte var anledningen till att jag lade rösten på !Paxen från början, men när jag ändå tänkte förklara att jag ska lägga ned rösten kunde jag lika gärna ventilera det här)

Så:

Röst: Lu-Kaazh
----------------------------------------------------------

förklaring said:
Andersson lade den 7:e rösten på Lu-kaazh och då svarade jag:
och då är det väl dags att Lu-Kaazh kommer med en välmotiverad outning.

Förklaring said:
I inlägg #759258 skriver jag så här ang. lukas:
Lu-Kaazh: Ok. Jag är ju inte direkt först med att påpeka det här, men din outning är sådär. Min röst ligger kvar på dig tills du outat mer. Jag vill helst ha förnamn. Anledningen till detta är:

Jag tror, precis som du (lu-kaazh) tycks tro, att förnamn kan avslöja powerroller. Nu har ju dock du gått ut och sagt att du inte har någon powerroll (vilket jag ska skriva mer om nedan). Din outning är väldigt tvetydig och ger egentligen ingenting mer än att du går att avvara om vi har fel. I say: let's find out then!

Namn kopplat till powerroller: Ja, det här tror som sagt jag också. Problemet med att du tycker det är att jag påpekade det långt innan du gjorde det. Återigen kommer du med grejer som andra sagt tidigare och framhäver det som ditt eget. Jag tror förstås att du är scum, att förnamn är kopplat till förmåga och framförallt att förnamn utan tvekan är svårast att förfalska. Kontenta: Jag vill ha ett förnamn av dig innan jag släpper min röst på dig. Om du vägrar gå ut med förnamn måste du ge en riiiiktigt bra anledning till det och sedan måste du gå ut med annan info istället.

Att Lu-Kaazh går ut och säger att han inte har någon "stor" förmåga, att han är en "liten" roll tycker jag är oroligt. Alla som inte har några powerroller har en viktig uppgift: att se till att ulvarna inte hittar powerrollerna, och därigenom också det nobla uppdraget att dö (nattdödas/hängas) istället för powerrollerna. Att gå ut med att inte ha någon förmåga eller att ha en obetydlig förmåga är alltså (nästan) lika farligt för vanilla som för powerroller, eftersom ulvarna kan använda den infon till sin uteslutningsmetod för att hitta powerrollerna.
Förklaring said:
I ett svar till Möller:
Som K.K. påpekade säger det väl en hel del om att folk inte flyttat sina röster från Lu-Kaazh. På vilket sätt tycker du att Lu-Kaazh har temporär-grönat sig?
-------------------------------------------------------------
Lu-kaazh said:
för att gå kraven till mötes så avslöjar jag här med att jag är Glittriga Gullan.
Tackar. Vilka konsekvenser kommer detta att få? Jag väntar med spänning på en analys om det det här av dig!

Det är inte alls så här mitt namn är uppbyggt... just sayin'.
-------------------------------------------------------------
Min röst ligger kvar på Lu-Kaazh för att den egentligen inte behövs i drevet mot Arvidos (eftersom jag tycker att !Paxen och Möller lika gärna kan flytta tillbaks sina röster dit) och för att jag fortfarande är väldigt osäker på Lu-Kaazh. Dessutom är jag inte säker på att jag vill att någon mer ska outa något för tillfället (se nedan).
--------------------------------------------------------------
Allting avslutas med ett svar till Lu-Kaazh:

Jao. Nu har jag dock flyttat min röst (innan jag såg ditt inlägg.)

Jag tycker fortfarande att du är väldigt fishy och det ligger redan en massa röster på Arvidos. Jag vill egentligen veta varför Möller och !Paxen helt plötsligt går ur ett drev som är på väg att bli riktigt stort, när båda har uttryckt en vilja att få ut fler drev. Min röst som nu ligger på Arvidos tycker jag att jag har motiverat nu, men jag har definitivt inte släppt dig.
---------------------------------------------------------------

Dessvärre släppte jag honom, precis som Möller. Du får avgöra hur pushig jag var. Personligen tycker jag att jag var pushig.

Kan man citera hela inlägg på nåt sätt?

Bara för att jag har använt Röst: bla bla flera gånger i inlägget så vill jag göra det tydligt:

Min röst har inte flyttats.

Röst: Möller

Vimes

Sillkung
Svårt det här. Spontant känns Möllerspåret inte alls ointressant (Mukwa pekar helt klart på relevanta grejer), xyas undrar jag också över han spelar helt klart annorlunda än jag sett tidigare men får inga riktiga pings, Brynolf låter sin röst på Mukwa ligga kvar spelet ut och det är jäkligt konstigt, dessutom är han (tillsammans med !Paxen) den ende som aldrig röstat på Lukas.

Så: Möller, xyas, Brynolf, !Paxen. Bland dessa herrar finns en eller två björnbusar. Så, lite frågor:

1. Ni som var i xyasdrevet i slutet: varför föredrog ni att nypa xyas framför Lukas?

2. Brynolf, hur resonerade du när du lät din röst ligga kvar på Mukwa? Ville du inte vara med och bestämma i slutet? Varför inte?

3. Brynolf och !Paxen hur resonerade ni kring Lukas under förra rundan? Vilka hade ni som misstänkta över honom och varför?

4. xyas, det är nog dags att du hintar om vad det finns i din roll som så farligt för byn, för annars verkar det här bara vara båg. Du ska förstås inte säga vad som står, bara på vilket sätt det är skadligt för byn om det kommer ut.

Tillsvidare röstar jag på Brynolf. Han är fracking Medhjälparen... Jisses, än mer perifer än Gullan. Han lät sin röst ligga på Mukwa och ville inte påverka Lukas-xyas i slutet (även om xyas är bybo mejkar det sense in the long run som varulv tror jag). Han har aldrig röstat på Lukas. Han har siffror på bröstet.

så, Röst: Brynolf