Ingen av er var väl faktiskt jättepushig mot Lukas
Jag ska göra en sammanställning åt dig:
--------------------------------------------------------
Lu-Kaazh said:
Sluta sprid förvirring!
Förvirring är Varulvarnas vapen.
Röst:Konrad Konvalj
Förvirring? Alla förstod att det var stövelkatten han menade. Det var i en summering av dreven...
Lu-Kaazh said:
Mest för att signalera att jag inte tycker sådana vitsar är okej.
Jag tycker att dåligt motiverade röster är varulvsvapen. Dessutom blir det svårare att hålla koll på ditt röstande om du tänker byta varje gång nån skriver RealDream istället för Mukwa eller kattskon istället för stövelkatten.
Med det sagt ogillar jag mer din reaktionsröst än K.Ks "förvirring". Det här kan mycket väl få mig att byta min röst (om än ett vagt skäl, så är det den bästa anledningen jag har än så länge), men jag ska läsa igenom allas poster ordentligt innan jag flyttar rösten.
--------------------------------------------------
Lu-kaazh inlägg kom dessutom 15 min efter möllers som lyder:
Möller said:
Undvik detdär. Det är nog förvirrande med !Paxen, Lu-kaazh och Mukwa =)
Möller hade alltså redan poängterat att förkortningar och smeknamn inte var så lysande. Varför känner man sig då tvingad att skrika ut captain obvious-grejer som "Förvirring är varulvarnas bästa vapen"?
Anledningen till att jag reagerar på det här är för att det inte nånstans framgår i Lu-kaazh post att han instämmer med Möller, istället vill han få det till "hey! nu har jag en anledning och jag får det att framstå som att jag är först med den".
Bybor läser nämligen tråden innan de skriver (och om man inte gör det så är det viktigt att poängtera att man inte kan uttala sig ordentligt).
----
Disclaimer: Jag vet att det här inte är nån särskilt stor tell, men enligt mig är den bäst hittils.
-----------------------------------------------------------
Lu-Kaazh said:
Då var det alla förutom mig.
Sorry för "alla". Ber också om ursäkt om jag uppfattas otrevlig. Jag får en väldigt hård ton i ulvspel och det är absolut inte meningen att någon ska känna sig obekväm (mer än brukligt i ulvspel alltså
)
Lu-Kaazh said:
Röst:Mukwa
För att han trotts sex röster på sig och en önskning att outa inte har gjort det än.
Och här, nån timme senare tvingas du byta röst. Jag köper din motivering. Det är ett drev och jag har ju inte riktigt outat nåt än (även om jag försökt smyga in en möjlig grej redan i mitt andra inlägg).
------------------------------------------------------------
Arvidos MC said:
Varför borde inte en ulv ägna sig åt dåligt bybospel?
Jag tror att Möller menade att en varulv inte kan spela så dåligt, men jag håller inte med. Jag tror absolut att en varulv kan spela så dåligt eftersom de har mer att tänka på.
Jag tänker köra igång röstningen mot Lu-Kaazh nu. !Paxen har jag ändå inget på, mer än att jag inte gillar när folk säger "jag tror mig ha sett ditt och datt, men jag väntar lite" för det är ett superlätt sätt för varulvar att köpa tid och sedan säga "nä... det stämde inte..." (Märk väl att det här inte var anledningen till att jag lade rösten på !Paxen från början, men när jag ändå tänkte förklara att jag ska lägga ned rösten kunde jag lika gärna ventilera det här)
Så:
Röst: Lu-Kaazh
----------------------------------------------------------
förklaring said:
Andersson lade den 7:e rösten på Lu-kaazh och då svarade jag:
och då är det väl dags att Lu-Kaazh kommer med en välmotiverad outning.
Förklaring said:
I inlägg #759258 skriver jag så här ang. lukas:
Lu-Kaazh: Ok. Jag är ju inte direkt först med att påpeka det här, men din outning är sådär. Min röst ligger kvar på dig tills du outat mer. Jag vill helst ha förnamn. Anledningen till detta är:
Jag tror, precis som du (lu-kaazh) tycks tro, att förnamn kan avslöja powerroller. Nu har ju dock du gått ut och sagt att du inte har någon powerroll (vilket jag ska skriva mer om nedan). Din outning är väldigt tvetydig och ger egentligen ingenting mer än att du går att avvara om vi har fel. I say: let's find out then!
Namn kopplat till powerroller: Ja, det här tror som sagt jag också. Problemet med att du tycker det är att jag påpekade det långt innan du gjorde det. Återigen kommer du med grejer som andra sagt tidigare och framhäver det som ditt eget. Jag tror förstås att du är scum, att förnamn är kopplat till förmåga och framförallt att förnamn utan tvekan är svårast att förfalska. Kontenta: Jag vill ha ett förnamn av dig innan jag släpper min röst på dig. Om du vägrar gå ut med förnamn måste du ge en riiiiktigt bra anledning till det och sedan måste du gå ut med annan info istället.
Att Lu-Kaazh går ut och säger att han inte har någon "stor" förmåga, att han är en "liten" roll tycker jag är oroligt. Alla som inte har några powerroller har en viktig uppgift: att se till att ulvarna inte hittar powerrollerna, och därigenom också det nobla uppdraget att dö (nattdödas/hängas) istället för powerrollerna. Att gå ut med att inte ha någon förmåga eller att ha en obetydlig förmåga är alltså (nästan) lika farligt för vanilla som för powerroller, eftersom ulvarna kan använda den infon till sin uteslutningsmetod för att hitta powerrollerna.
Förklaring said:
Som K.K. påpekade säger det väl en hel del om att folk inte flyttat sina röster från Lu-Kaazh. På vilket sätt tycker du att Lu-Kaazh har temporär-grönat sig?
-------------------------------------------------------------
Lu-kaazh said:
för att gå kraven till mötes så avslöjar jag här med att jag är Glittriga Gullan.
Tackar. Vilka konsekvenser kommer detta att få? Jag väntar med spänning på en analys om det det här av dig!
Det är inte alls så här mitt namn är uppbyggt... just sayin'.
-------------------------------------------------------------
Min röst ligger kvar på Lu-Kaazh för att den egentligen inte behövs i drevet mot Arvidos (eftersom jag tycker att !Paxen och Möller lika gärna kan flytta tillbaks sina röster dit) och för att jag fortfarande är väldigt osäker på Lu-Kaazh. Dessutom är jag inte säker på att jag vill att någon mer ska outa något för tillfället (se nedan).
--------------------------------------------------------------
Allting avslutas med ett svar till Lu-Kaazh:
Jao. Nu har jag dock flyttat min röst (innan jag såg ditt inlägg.)
Jag tycker fortfarande att du är väldigt fishy och det ligger redan en massa röster på Arvidos. Jag vill egentligen veta varför Möller och !Paxen helt plötsligt går ur ett drev som är på väg att bli riktigt stort, när båda har uttryckt en vilja att få ut fler drev. Min röst som nu ligger på Arvidos tycker jag att jag har motiverat nu, men jag har definitivt inte släppt dig.
---------------------------------------------------------------
Dessvärre släppte jag honom, precis som Möller. Du får avgöra hur pushig jag var. Personligen tycker jag att jag var pushig.
Kan man citera hela inlägg på nåt sätt?
Bara för att jag har använt Röst: bla bla flera gånger i inlägget så vill jag göra det tydligt:
Min röst har inte flyttats.
Röst: Möller