Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Xyas

Swashbuckler
Jag ligger ganska pyrt till med avseende på misstankar och gjorde så i slutet på förra rundan också. Misstänkt beteende som jag inte kan/vill ändra på gör mig till ett tacksamt mål. Jag är därmed helt övertygad om att bland de som drevar mot mig har vi minst en varulv, men förmodligen inte mer då ulvarna nog inte skulle våga dedikera sig alla på det spåret.

Det är myckte fokus på min ovilja att outa information/förmåga. Men ingen annan har outat det heller eller hur?

Vimes

Sillkung
Alltså, xyas. Du måste ju fatta att byn inte kan låta dig komma undan med det här. Ska vi gröna dig för att du inte vill delge ens något av din roll? Nej, det är sådant här man röstar ut folk för. Du är mest varulvig av alla. Den absolut starkaste misstanken ligger på dig.

Jo, din taktik fungerar. Du blev inte utröstad förra rundan. Och om vi inte kniper dig den här kommer den fortsätta fungera. Men det kan vi inte tillåta.

Är du bybo får du hjälpa oss att se det.

Vimes

Sillkung
xyas said:
Det är myckte fokus på min ovilja att outa information/förmåga. Men ingen annan har outat det heller eller hur?
Problemet är ju att du själv direkt tog upp att du aldrig kommer outa något mer än namn. Sedan säger du att du inte har en powerroll. Det går inte att få ihop med att du skulle vara bybo, som varulv mejkar det dock en del sense.

Xyas

Swashbuckler
Vimes said:
Är du bybo får du hjälpa oss att se det.
Men hur Vimes? Hjälp mig hjälpa dig. Problemet här är att från min synvinkel kan du vara en varulv som väldigt gärna vill ha hintar och information om vad det är jag har som varulvarna helst inte ska få. Du scum tellar inte särdelse mycket, men du var trots allt den som tog upp Lukas-Xyas-kopplingen i förra rundan. Så jag kan inte gröna dig.

Så jag ser ett scenario framför mig där jag hintar och du raskt säger "nej, det duger inte" och fortsätter pressa mig på mer information.

Vimes

Sillkung
Ja du, det är en risk du får ta (det är det ju alltid när man skriver något om sin roll över huvud taget i tråden). Just nu verkar det som om du tycker att det är bättre att vi ägnar en runda åt att dreva dig och rösta ut dig än att någon varulv kan läsa en smula info från dig. Jag får inte ihop det, jag kan inte föreställa mig vad det är för info du inte ens kan hinta om vad den handlar om, som du hellre håller hemlig och sabbar en hel runda för byn än visar lite. Jag tycker det är skitmärkligt. Det är skitmärkligt om du är bybo, men om du är varulv är det mer en aningen våghalsig, men inte alls idiotisk, taktik.

ALltså, jag kanske har asfel, och i slutet av spelet när man får se rollerna kommer jag bah "Ah! Såklart!" men som det är nu kan jag inte få mitt huvud runt ditt beteende.

Xyas

Swashbuckler
Re: Brynolf on Lukas

Brynolf said:
Vimes said:
Jag tyckte Lukas spelade ungefär som han brukar. Det mest misstänkta var väl att han gick under jorden efter drevet och inte försökte rentvå sig.
Så du ser inte Lukas scum tells, vilket jag gör och pressar honom hårt genom nästan hela rundan. Och ändå ligger din röst på mig nu? Jag erkänner villigt att jag inte har så mycket tid att läsa igenom tråden som jag skulle vilja just nu, men jag förstår inte varför.

Vimes

Sillkung
Nå. SÄg att du har informationen: "NN är siare", då kan du skriva: "Jag vet vem som är siare", "Jag vet namnet på en av powerrollerna". Eller till och med "Jag har info om powerrollerna".

Liksom, reducera tillräckligt mycket för att det ska kännas sejf att outa.

Vimes

Sillkung

xyas said:
Så du ser inte Lukas scum tells, vilket jag gör och pressar honom hårt genom nästan hela rundan. Och ändå ligger din röst på mig nu? Jag erkänner villigt att jag inte har så mycket tid att läsa igenom tråden som jag skulle vilja just nu, men jag förstår inte varför.
Vem ska Brynolf rösta på då?

Och alltså, xyas, ditt beteende kring Lukas är knappast grönande. Vilket jag påpekade redan när jag startade drevet mot dig i förra rundan.

Xyas

Swashbuckler
Vimes said:
ALltså, jag kanske har asfel, och i slutet av spelet när man får se rollerna kommer jag bah "Ah! Såklart!" men som det är nu kan jag inte få mitt huvud runt ditt beteende.
Det är ju en bedömning jag har gjort, och håller mig till. Det är inte alls säkert att alla andra skulle gjort samma bedömning.

Men så här då. Om jag outar min information och min förmåga så får varulvarna något väldigt konkret att förhålla sig till om/när de ska skapa lögner om sina egna hitte-på-roller. Det berör alltså spelets struktur och det är min bedömning att om jag outar ökar varulvarnas chanser att skapa trovärdiga lögner rejält.

Ngh, jag hoppas att jag inte sagt för mycket här nu.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Och alltså, xyas, ditt beteende kring Lukas är knappast grönande. Vilket jag påpekade redan när jag startade drevet mot dig i förra rundan.
I så fall gäller ju detsamma mot dig. Du röstade också tidigt på Lukas och hade din röst på honom i slutet. Och här är jag övertygad om att du såg samma scum tells som jag.

Till mitt försvar där är det bästa jag har att när fnatte-debaklet startade, vilket vore en underbar rökridå för Lukas att smitta undan i och låta Mukwa bli utröstad, höll jag fast vid Lukas och argumenterade för att vi inte skulle rösta på Mukwa. Jag var en av dom som gick in hårdast på att blåsa den rökridån.

Vimes

Sillkung
xyas said:
Men så här då. Om jag outar min information och min förmåga så får varulvarna något väldigt konkret att förhålla sig till om/när de ska skapa lögner om sina egna hitte-på-roller. Det berör alltså spelets struktur och det är min bedömning att om jag outar ökar varulvarnas chanser att skapa trovärdiga lögner rejält.
Tack! Och, antar jag, detta är relevant även efter att alla namn outats?

Men bra. Jag förstår fortfarande inte varför du kände dig tvungen att börja vifta med det här så tidigt och utan press, men jag förstår varför du inte vill outa något.

Röst: Brynolf - ärligt talat får jag ingen ordentlig skrukping på Brynolf. Men: hans agerande kring Lukas är skumt, och hans outning av Medhjälparen är den fluffsvagaste just nu.

Brynolf

Dum fan

xyas said:
Nä, men ingen har ju hintat om det heller, vilket gör att du sticker ut. Nu har du ju givit ett hyggligt svar och jag tycker inte du ska ge något mer där, men jag fattar ju inte för den sakens skull varför du började hinta om det över huvud taget.

Så du ser inte Lukas scum tells, vilket jag gör och pressar honom hårt genom nästan hela rundan.
Var det så tydliga scumtells då? Låt oss se...
* Dåligt skådespeleri i kommentaren om Konrads "kattsko"
* Byter snabbt röst till Mukwa efter att det har förklarats vad Kattsko betyder
* Vag hint om namn "är en anka men inte en Anka". Mukwa hade redan gått ut med en ungefär lika vag outning.
* Velar om i vilken setting hans karaktär passar in.
* Hintar om att STORA namn har STORA förmågor.
* Outar ett mycket perifert namn.
* Vild teori om att spelet baseras på Barks eftersom hans karaktärs namn skiftade mellan settingsarna.
* Håller sig undan och svarar inte på anklagelser.

Det är egentligen bara det sistnämnda som jag tyckte var verkligt skumt. Visst, det är ganska många pings ovan men de är inte särskilt starka. Jag tycker inte det var orimligt att inte misstänka Lukas särskilt mycket, och det var jag inte heller ensam om. Jag tycker snarare att du överreagerade på Lukas beteende. Att du hade rätt i slutändan är inte relevant.

Och ändå ligger din röst på mig nu?
Ja, jag har satt ihop ett scenario innehållande dig och Lukas som jag gärna vill att du kommenterar.

Sodivra

Champion
Möller said:
xyas said:
Yes! Och eftersom Konrad var min huvudmisstänkta för denna rundan så är det dubbel-yes då jag slipper ödsla tid på att misstänkta honom (sorry Konrad).
Dethär är intressant, tror jag.

Varför mördades Konrad? Xyas drev hårt mot Lu-kaazh, och ser väldigt grön och nyttig ut nu. Xyas nästa misstanke var Konrad, något som var rätt tydligt:
xyas said:
Om Lukas verkligen var en varulv så tycker jag ni ska pressa konrad hårt pga de scum tells han hade i drevet mot mig.
xyas said:
Min magkænsla sæger Konrad, delvis før hans bedyrande att det fortfarande ær Lukas som ær mest misstænkt (alibi-inlægg før framtiden om varuvlarna måste offra Lukas), men jag ær inte helt sæker.
En av byns bättre och mer förtroendeingivande spelare, xyas, skulle alltså gått hårt åt en stadsbo. Ändå mördas Konrad, och Xyas får bättre möjligheter att hitta en riktig varulv.
Aningen märkligt, eller?
Jag fattar inte vad du menar här... Xyas misstänkte Konrad Konvalj, Konrad Konvalj plockas av Magica, och Xyas får bättre möjligheter att hitta en riktig varulv. Vad är det som är märkligt?

Sodivra

Champion
Mukwa said:
Arvidos läser inte sin roll ordentligt innan han outar grejer. Det gillar jag inte alls. Varför håller du på så? Den här outningen är väldigt lätt än så länge. Jag tycker att du ska berätta vad som står om Alexander Lukas (och Kajsa). Att säga: "De rollerna har inte outats än och då verkar det misstänkt om jag grönar x och y nu". Nu är ju du misstänkt för att du inte gjorde det utan fejkade en info-outning som vi inte kan verifiera. Kan nån kolla vad Arvidos har skrivit om massoutningen? Om du har sån info borde du väl ha varit emot massoutningen, eller? Din flavour-outning... nu måste jag ju fundera på vad det står i ulvarnas flavour. Har de fått reda på vad som står i våra? Inte ens i exempelrollen framgår nån flavour.
Lika bra att come clean, annars kommer det här komma tillbaks och bita mig senare:

Som Kalle Anka är jag medborgare, men det räcker inte med att byn vinner för att jag ska vinna: Alexander Lukas måste också ut, så att jag kan framstå väl inför Kajsa.

Jag har alltså något att vinna på att Vimes åker ut, och jag gissar att han har samma villkor.

Jag tolkade det som att det fanns en Alexander-spelare och en Kajsa-spelare, men så var det alltså inte.

Sodivra

Champion
Rösträkning

Röster hittils den här rundan, i bokstavsordning:

Möller: Mukwa,
!Paxen: Möller,
Andersson: Trasapa,
Brynolf: Vimes, Mukwa, Vimes
xyas: Vimes, Brynolf

Ingen: Andersson, Arvidos MC, !Paxen, Stövelkatten, xyas

Brynolf

Dum fan
Arvidos MC said:
Som Kalle Anka är jag medborgare, men det räcker inte med att byn vinner för att jag ska vinna: Alexander Lukas måste också ut, så att jag kan framstå väl inför Kajsa.

Jag har alltså något att vinna på att Vimes åker ut, och jag gissar att han har samma villkor.
Om det här är sant lutar det åt att ni båda är grönaktiga. Om en av er skulle vara skurk skulle ju villkoret vara meningslöst. Men det kanske å andra sidan är vad Vic vill att vi ska tro också... Yare yare, wine in front of me...

Trasapa

Swordsman
Så. Nu har jag flyttat ur fanåhansmoster(svärmor) för sista gången. Därav min dåliga(läs:bedrövliga anktivitet).

Så vad har vi kommit fram till i den här rundan? Inte så mycket nytt skulle jag vilja påstå. Xyas har outat att han har info som ej bör komma fram, så det är väl en återvändsgränd att försöka fiska nåt mer där. På gott och ont.

Xyas har faktiskt inte pingat så mycket för mig, inte mer än många andra i vilket fall. Så jag är beredd att släppa på honom för stunden.

Vimes tycker jag fortfarande är lite underlig då jag trodde att han skulle vara mer drivande. Nu verkar han mer fokusera på en person i taget vilket jag inte hade förväntat mig. Men jag kan inte uttala mig speciellt anågende det då jag inte har haft nöjet att spela med den lumpsamlaren förr.

Min röst på Andersson kommer ligga kvar tills han endera är ute ur spel eller börjar förklara sig. Jag kanske hänger på givande drev om det skulle behövas en pusch men annars så hänger jag på andersson.

Han har gett mig sjukt mycket brunlukt under förra rundan och fanimig värre nu. Han spelar som att han vore styrd då han undviker frågor som är direkt ställd till honom och ignorerar anklagelser.

Han lurkar omkring och gör inget speciellt egentligen. Förra rundan var han bland dom mest anonyma och när han väl aktiverar sig, i slutet när paniken började krypa på, så är han inkonsis och allmänt skitskum.

Jag kommer gå igenom alla hans tidigare poster sen förra rundan(bör gå fort) och bryta ner varje stavelse som sluppit ur hans ulvluktande lekamen.

Sen så har jag mycket att läsa ikapp och analysera här också såklart.

Men Andersson; du har min uppmärksamhet och du kommer fan inte undan med att ignorera anklagelser riktad mot dig. Du spär endast på stanken.

Sodivra

Champion
Nej, nu får det ta och hända något! [RÖST]

Jag sitter och pysslar och går igenom gamla inlägg just nu, så jag är lika skyldig som någon till att det inte händer något. Jag märker att Brynolf är blankare än vaniljglass, så jag hoppar på det närmsta vi har ett drev:

Röst: Brynolf

Få höra något nu, Brynolf!

Brynolf

Dum fan
Re: Nej, nu får det ta och hända något! [RÖST]

Tja, vad ska jag säga? Kom med en ank-lagelse så ska jag nog kunna försvara mig.

Sodivra

Champion
Re: Nej, nu får det ta och hända något! [RÖST]

Berätta lite om dig själv! Vem misstänker du? xyas? Någon mer? Någon som är grön? Varför är en så miniskul roll som medhjälparen med?