Nej. Däremot tror jag inte att Vic har tänkt på det här när han skrev fluffet. Vi håller oss ju till reglerna. Inga citat.Vic kanske dömmer ulvarna som vinnare pga fulspel och byborna blir diskad.
Check. Tänker inte be om ursäkt, men jag släpper det här.Vicky said:Varning
Mukwa said:Att fiska efter hur spelet är uppbyggt tycker jag är ett återkommande fenomen i varulvsspel. Att fiska efter hur pm är uppbyggda tycker jag är att fiska efter hur spelet är uppbyggt, så det här vill jag gärna snacka om efter spelet.
Check. Tänker inte be om ursäkt, men jag släpper det här. </div></div>Vicky said:Varning
ja, jag kan hålla med där. Dessutom ville ju inte vic att vi skulle diskutera hur våra pm såg ut, så att han fått samma fluff om han är ulv känns ju osannolikt om nu vic ändå inte tänkt att vi ska hitta bovar på det.Att vimes har fått dubbla fluff verkar inte så rimligt. Vic verkar ju har försökt vara väldigt basic, inte några specialförmågor utäver dom vanliga och inte mycket extra info åt oss andra, så att Vimes skulle ha fått ett alias tilldelat och dessutom dubbla fluffen att ljuga om verkar lite OP.
Det här gör att jag blir mer misstänksam mot dig. Jag förstår att du kör uteslutningsmetoden, men antingen grönar du Vimes för lätt eller så är det du som är ulven. Stövelkatten har visserligen flugit under radarn, men hans namn-claim och nu hans förmåge-outning borde ju vara väldigt trovärdig för dig om du nu har en identisk kopia av hans roll. Brynolf kanske kan avfärda eller bekräfta Stövelkattens förmågeoutning, han var väl också vanilla?Därför är Stövelkatten min huvudmisstänkte just nu.
Alltså, om nån annan än Andersson hittar nån som är lite mer misstänkt går det lika bra. Det behöver inte vara just Andersson som hittar scum tells. Om du dessutom litar på att Andersson är siare så borde du ju inte alls rösta på honom. Ditt inlägg låter lite som "här har jag ett ypperligt tillfälle att rösta ut byns siare och samtidigt slippa misstänka honom allt för mycket.Men jag förstår din taktik mukwa och den verkar vettig.
Så jag hakar på drevet.
Jag är alltså den sista att outa förmåga? Vill byn att jag ska outa eller är jag tillräckligt grön ändå?Jag har nada info. Ingenting, varken info eller pwzorz.
Om du mukwa inte heller har nån förmåga eller speciell info så stämmer det in, ingen av knattarna sitter på nångting smarrigt. Eller så har du nån info för att du är huvudknatten.
Nu tänker du konstigt. Om vi inte röstar ut Andersson den här rundan kommer vi bara kunna bekräfta hans siande om ulven dödar Andersson. savvy? Eftersom ulven vet det här kommer Andersson garanterat inte ryka i nattfasen. Alltså: om vi tar ut någon annan än Andersson kommer vi ha 25% chans att att hänga en ulv, eftersom ingen som är kvar i spel är helgrönad. Tar vi däremot ut honom själv kommer vi vara säkra på hans siande och vi kommer ha minst 1 grön kvar (Brynolf eller mig). Visst ser jag Stövlis som grön och därför får jag till ett 50/50-läge nästa runda, men om vi nu ser Stövlis som en potentiell bov så är våra odds iaf bättre om vi har tagit ut Andersson. Då är våra odds 33% att ta en ulv.Trasapa said:en grönad blir nattskändad, mukwa eller brynolf troligtvis, och andersson hinner sia en person till. Då har vi fyra personer kvar varav två är siade(han kanske t.om plockar en övrig att skända och vi får tre siade). det är då 50/50 att ta en skurk. Vilket troligtvis är andersson i det läget.
mukwa said:En taktikröstning nu är att ta ut Andersson. Är han ulv så jejj! Är han bybo så grönar det mig och Brynolf. Nån av oss lär i så fall ryka i nattfasen. Då är Vimes, Trasapa, Stövelkatten och Brynolf/Mukwa kvar i spel. En är grön, Stövlis är grön. Då har vi 50% att hänga en ulv nästa runda. Om vi inte tar ut Andersson utan någon annan bybo (Vimes tex) kommer vi ha Andersson, Mukwa, Trasapa och Brynolf kvar (Mest grön åker i nattfasen) och ingen helgrönad. Då har vi 25% att ta ut en ulv.
Ja, iof. Om Andersson är kvar i spel kommer vi ha 50/50 nästa runda. Andersson eller den som inte är grön/den som är röd. Om Andersson siar Vimes och jag åker i nattfasen kommer det se ut så här:Och mukwa mitt argument utgick ifrån att andersson är grön. Då hinner han sia en till anka till nästa runda eller bli nattskändad och gröna dig och brynolf.
Det här duger inte, Mukwa, du är bättre än såhär.Mukwa said:Röst: Vimes
Visst kan stövelkatten eller Trasapa ha falskleg, men det kan du också.