Nej det kan man faktiskt inte, antingen blir vi av med en ulv eller en bybo som bara är barlast Röst: StövelkattenMukwa said:Det här är inte ok. En bybo kan inte spela så här.Ah, just det ja.
Röst: Trasapa
Nä... vänta lite här nu. Vi har inte röstat ut honom för att vi har haft andra, mer fishy spelare att rösta ut. Nu har vi inte det. Det enda som är fishy med stövlis är hans aktivitet (eller ja, avsaknaden av den snarare). Så fort vi drevar mot nån som har kass aktivitet (som Andersson och Stövlis) har byn gått och lagt sig. Egentligen, bara för att inaktiva inte hjälper till i utredningen betyder ju inte det att byn kan ta det lugnt. det finns väl andra grejer att grotta ned sig i, eller?Allvarligt stövelkatt, hade det inte varit för att mukwas briljanta plan grönade dig så tidigt i spelet så hade du varit ute för länge sen, vare sig du är ulv eller inte.
Självklart har du rätt som du säger mukwa, jag röstar inte på stövelkatt p.g.a hans sunkiga aktivitet(det borde ingen göra i det här läget) utan för att han är den mest troliga ulven i nuläget. Den enda ulven om andersson är grön, undantaget mig men det har jag ju såklart inte med i min ekvation.Mukwa said:Nä... vänta lite här nu. Vi har inte röstat ut honom för att vi har haft andra, mer fishy spelare att rösta ut. Nu har vi inte det. Det enda som är fishy med stövlis är hans aktivitet (eller ja, avsaknaden av den snarare). Så fort vi drevar mot nån som har kass aktivitet (som Andersson och Stövlis) har byn gått och lagt sig. Egentligen, bara för att inaktiva inte hjälper till i utredningen betyder ju inte det att byn kan ta det lugnt. det finns väl andra grejer att grotta ned sig i, eller?
Jag har skrivit ett utförligt inlägg om just det högre upp. Men jag sammanfattar lite grovt. (Här utgår jag ifrån att andersson är grön.)Brynolf said:Vilka är dina misstankar mot Stövelkatten mer specifikt, Trasapa? Du är ganska vag.
Waaay ahead of you (1 min)Sen är det inte riktigt så att vi automatiskt ska ta Andersson om Stövelkatten mot förmodan är grön. Är Stövlis trots allt grön måste vi fundera vad som är rimligast: att Andersson är en ulv med en ballsy lögn, eller att Andersson är en siare som är naiv eller har fått sin förmåga mixtrad med. Det finns alternativ liksom.
Mnja... jag vet inte. När det kommer till namnoutningar borde ulvarna ha vett att läsa. Visserligen behövs väl inte det om man fått ett falskleg. En nybörjare som inte förstått hur mycket tid det tar att spela ett varulvsspel kan ju med enkelhet bara valt att outa sig och sedan gå tillbaks och läsa. Det är ungefär det stövlis skriver i samband med sin outning också. Han hade inte tid och börjar med den sista frågan först för att det verkar vara bråttom eller nåt sånt. Det pingar inte ulv för mig. Men å andra sidan är det i så fall konstruerat att hans namnoutning inte ska pinga...Dessutom: ju mer jag tänker på det desto mer är Stövlis Fnatte-outning skum snarare än grönande. En bybo borde varit bättre inläst på diskussionen och hajat till med Mukwas outning. Att inte riktigt veta vad som händer i spelet är en scum tell.
Nja, det var väl Möller som "hade" den infon?Mukwa said:Btw... varför är !Paxen den enda som fått info om att Sigge inte är med i spel? varför har ingen annan outat något liknande? Varför har en väktare fått den infon och inte någon annan? någon som har idéer kring det?