Re: Some loose ends
Nej, är du buse så är du bara buse. Arvidos wincondition är i så fall en red herring, och eftersom han gick ut med den före dig kunde du ju lätt låtsas som att du också hade den.
Ja, det här har jag också varit inne på, men pga fluffet innebär det att Vimes i så fall måste ha fått ett identiskt fluff med mig, Arvidos och Trasapa (de som är bekräftade fullt ut och lite längre än lagen egentligen tillät, andra är K.K och möjligtvis Andersson). Här kommer då anledningen till att det inte är så: Vicky vill inte att vi nystar i det här. Det innebär att han inte räknat med att vi kan jaga bovar så här och därför skulle han inte ha gett ett sånt fluff till en ulv (anledningen till att Vicky griper in är ju självfallet för att det är för lätt att hitta en ulv så här) för att ulven senare skulle kunna gröna sig genom det.
Vickys varning säger en hel del faktiskt (ja, vi ska snacka om det här när spelet är över).
Jag var (är) ruggigt trött idag och jag håller med Trasapa, Vimes och Brynolf... jag har tappat det helt de sista timmarna (typ hela rundan).
Ingen logik. Nä, jag hade inga misstankar egentligen. Bara känsla. Det är ju liksom näst bästa sättet att hitta ulvar på... Egentligen finns det ju faktiskt logik här men jag har varit för dum och trött för att tänka på det:
------------
Vimes, Trasapa, Mukwa, Brynolf
Andersson, Stövlis
Punkt.
------------
Tar vi ut Stövlis den här rundan och spelet fortsätter en runda till finns det bara en att ta ut och det är Andersson.
Röst: Stövelkatten
Jag tänker hålla fast vid att min plan var bra, den var aldrig 100% bra, men det har jag varit väldigt tydlig med. För att du ska vara ulv krävs att du fått ett falskleg. Jag utgick från att det leder till obalans och därför borde Vicky om nån inte gett nån ulv det. Min plan gjorde ändå vad den avsåg. Du ljuger inte om ditt namn. Du har fått det av Vicky. Din vanilla-outning känns dock väldigt trovärdig. Ett streck är det enda Vicky har gett mig också.