Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1
Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Jag hoppar in här då.
Om inte Hastfer blir hängd så kommer ulvarna plocka honom eftersom det finns tankar om att Liliana inte pallade trycket som väktare/siare. Det är ju det Hastfer menar. Eller så tolkar jag det i alla fall.
1. Byn hänger Hastfer (bybor som flockas kring noob-Hastfer och får förstärkning av ulvarna).
2. Ulvarna tror att Hastfer är väktare/siare. Liliana mäktade inte med det så hon pluppade ur. Om ulvarna tror det eftersom Empis+Mukwa har köpt sig frikort genom att skriva att de är vanillas så nattmördas Hastfer.
Utöver det går det att tolka in att:
3. Hastfer är ulv
4. Hastfer har en powerroll och ljuger om det genom att säga att han är vanilla
5. Hastfer är en bybo som inte riktigt är med i matchen
Han skriver sedan att han är vanilla. En stardardbybo som oss andra. Det är ju inte så värst ulvigt att skriva det eller? Empis och du själv säger sig vara vanillas, det är ju ditt frikort Mukwa?? Jag tror inte ett smack på att en powerroll skulle skriva nått annat än att de är vanillas heller. Det är vansinne som tidigare påpekats. Jag tror inte ett smack på någon som säger att de är vanilla. Det är ju exakt samma sak som att skriva:
"Jag är bybo" hundra gånger för då tror alla att det är sant.
Jag vet min egen status. Övriga spelare har jag ingen aning om.
Ulvarna vet vilka som är bybor. Det är lixom deras grej.
Oavsett hur det kommit ur Mukwa, Emps, Hastfer att de är vanillas så är det ju inget att spela på. Det är min åsikt i det hela.
Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån
två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Fetar din två roller Mukwa.
Du menar att Hastfer skriver att han är väktare/siare och sedan vanilla eller?
Hastfer skriver att han kan bli nackad för att ulvarna
tror att han har en powerroll.
Hastfer skriver att han inte har någon powerroll.
Hastfer köper sig ett vanilla frikort som sig bör istället för att säga att han är powerroll. Jag har ingen aning om Hastfer är bybo-power-ulv men du tycks ju på rak arm utifrån din tolkning av saken att Hastfer är en brunsvansad räv.
Mukwa said:
du har skrivit att du har läst igenom tråden och då borde ha kommit i kontakt med den här diskussionen om att outa vanilj eller inte.
Vad är det för fel med att outa vanilj? Du har gjort det, Emps har gjort det och jag ser det som något helt annat än övriga i byn.