Konrad Konvalj
Myrmidon
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1
Du läser Hastfer på samma vis som mig ungefär.
Recca drar väldigt höga växlar av hans inlägg som går att tolka på många olika sätt, men att tolka det som ulvigt är långt ifrån det ända.
Mukwa är där och pillar med lite försvarande av Hipster mot Recca men sedan laxar han på med en röst och pular lite med halvfabrikat på citaten. Han till och med ändrar ordningen på hur de kom fram.
Hastfer bör sparas minst en runda till och växa in i kläderna.
Vettigt inlägg Basse!Basenanji said:KK: att folk claimar vanilla grönar de förstås inte. Det tråkiga är bar att det hjälper varuylvarna att se vem som kanske är Väktare/Siare.
Sedan om Hastfer (varför heter du inte Hastur eller Höfner? Det ena är en cool CoC-referens och det andra en cool instrumenttillverkare)
Hursom! Det här har han skrivit:
Jag klipper och klistrar lite för att hjälpa'n på traven:Hastfer said:Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?
Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
i) Är det för att jag inte beter mig som en bybo
eller
ii) för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
---
Vad kan vi dra för slutsatser av detta?
a) Hipster är ulv som försöker gnälla sig bort från misstankar
b) Hopster är möjligtvis en POWERROLL och antyder ovan att Liliana inte pallade med att spela Väktare/Siare
c) Häftstift är bara en trist medelsvensson med 1.8 barn. Inget att se på, rotera.
---
Hursom så tycker jag nog att vi kan vänta med att grilla Hoppsan! tills senare. Han är så lätt att skjuta ned just nu och även om han är hopplöst misstänkt just nu vore det väl förjävla tråkigt att råka ha ihjäl en av powerrollerna med tanke på spelets konstruktion?!
Och DET SKA INTE TOLKAS som att jag försöker skydda eller hjälpa Hodor. Det ska bara tolkas som att vi både hinner och gör vettigare i att leta ulvpäls på annat håll.
Du läser Hastfer på samma vis som mig ungefär.
Recca drar väldigt höga växlar av hans inlägg som går att tolka på många olika sätt, men att tolka det som ulvigt är långt ifrån det ända.
Mukwa är där och pillar med lite försvarande av Hipster mot Recca men sedan laxar han på med en röst och pular lite med halvfabrikat på citaten. Han till och med ändrar ordningen på hur de kom fram.
Hastfer bör sparas minst en runda till och växa in i kläderna.