Recca:
Jag tycker det mesta av dina argumentationer mot mig är lite av en överreaktion på min tidiga röst mot mig. Du säger att du inte hämndröstat på mig, men jag tror att det är det som det handlar om ändå.
Du skriver själv:
Recca said:
Nu är det ju allmän kännedom att man kan hetsa upp Recca; min stora svaghet.
Alla andra ser dig som grönaste tjejen i stan, sedan har jag mage att komma och titta lite frågande på dig. Inte konstigt att det känns som ett påhopp från min sida.
Skall vi prata helt ärligt på ett metaplan så har det utkristallisterat sig ett gäng maestros här på forumet, bestående av de erfarnaste och skickligaste spelarna. Dessa har alla stor respekt för och lyssnar gärna på, och både du och KK tillhör denna grupp. Jag anser att det är lite av en fara för byn att ha spelare med så oerhört mycket good will eftersom de kommer undan med så mycket mer när de är ulvar. Tittar vi på de senaste partierna när ulvarna vann (TMNT och Ebony Oaks) så var KK ulv i det ena och du i det andra, och det bidrog starkt till segern.
Därför försöker jag att alltid hålla ett extra vakande öga på toppspelare som dig och Konrad, för ni ser alltid grönare ut än oss andra.
Recca said:
I alla fall när han tidigare har ansett mig vara värdig en röst och därför måste ansett mig vara åtminstone någorlunda värd en utröstning.
Jag har aldrig sagt att jag sett dig röd eller värd en utröstning. Det jag har sagt är:
LJSLarsson said:
Jag har aldrig sagt att jag tycker Recca är röd eller vill se henne hängd denna runda. Min plan var inte precis att lägga en röst under tisdagen och sedan ta ledigt resten av varulvsspelet (fast jag kommer dock lägga min röst lite tidigare på torsdag eftersom jag spelar Arkham Horror på kvällen). I de spel jag hittills varit med på forumet så betyder en tidig röst att man vill sätta press på personen för att prata, jag får anta att det är annan praxis under flufflöst spel.
När jag tänker efter så tycker jag inte att min röst var så korkad och bortkastad trots allt. Du har skrivit mycket, men allt fram tills min röst hade varit aktivt. Nu var det någon som valde att sätta lite sökljus på dig, och då behövde du plötsligt skriva reaktivt istället, vilket är mycket bra att ha i senare rundor för analys om detta blir ett svårt och svettigt spel.
För att sammanfatta, det är tråkigt om du enbart vill se mig hängd för att jag röstade på dig en gång. Men samtidigt förstår jag känslan - jag brusade upp mig och tog fram mina röda glasögon när Björn skrev att min röst var den sämsta ever lixom. (Det är ju dock inte sant att jag vill ha honom utröstad, som Basse falskeligen påstår, men nu när jag lugnat mer skall jag putta ner honom lite på min up-lista)
Jo... en hållhake har du ju på mig förstås. Jag råkade ju skriva fel på Mukwa/Vimes. Men misstag gör vi ju allihopa, till exempel om alla anser att Konrad är ulv, eller hur Recca? ;-)