Re: Listor med misstänkta
Bara fnussel, förstås, men jag känner att det måste finnas någon systemmässig funktion bakom det udda tilltaget med massutskicket. Jag ser det inte som en förbättring av befintliga procedurer, utan nånting helt nytt. Artskillnad i stället för gradskillnad. Och en sådan twist torde ha en förklaring.
Det är egentligen ganska anmärkningvärt att Vic valt just massutskicks-grejen i stället för ett separat PM till var och en. Vad kan hans tanke ha varit med det? Empis tanke om att rollerna inte delats ut än funkar faktiskt. En annan variant är att man tilldelas roller beroende på hur/när man svarar i mass-PM-tråden. Exempelvis "den som svarar först blir ulv A".Konrad Konvalj said:Förutom att Vimes vet att det är så här det funkar så vet han att powerroller och ulvar får ett separat pm. Det vet jag också för det har jag läst mig till, men det jag inte hade koll på var att alla först skulle bjudas in att bli bybor. Jag hade räknat med ett varsitt pm. En typ till ulvar, en typ till väktare, en typ till siare och en typ till övriga bybor.
Bara fnussel, förstås, men jag känner att det måste finnas någon systemmässig funktion bakom det udda tilltaget med massutskicket. Jag ser det inte som en förbättring av befintliga procedurer, utan nånting helt nytt. Artskillnad i stället för gradskillnad. Och en sådan twist torde ha en förklaring.