Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Brynolf

Dum fan
Re: Listor med misstänkta

Konrad Konvalj said:
Förutom att Vimes vet att det är så här det funkar så vet han att powerroller och ulvar får ett separat pm. Det vet jag också för det har jag läst mig till, men det jag inte hade koll på var att alla först skulle bjudas in att bli bybor. Jag hade räknat med ett varsitt pm. En typ till ulvar, en typ till väktare, en typ till siare och en typ till övriga bybor.
Det är egentligen ganska anmärkningvärt att Vic valt just massutskicks-grejen i stället för ett separat PM till var och en. Vad kan hans tanke ha varit med det? Empis tanke om att rollerna inte delats ut än funkar faktiskt. En annan variant är att man tilldelas roller beroende på hur/när man svarar i mass-PM-tråden. Exempelvis "den som svarar först blir ulv A".

Bara fnussel, förstås, men jag känner att det måste finnas någon systemmässig funktion bakom det udda tilltaget med massutskicket. Jag ser det inte som en förbättring av befintliga procedurer, utan nånting helt nytt. Artskillnad i stället för gradskillnad. Och en sådan twist torde ha en förklaring.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Listor med misstänkta

Mukwa said:
Right!
Alltså:
Jag röstar på BDG för att det känns som en spelad attityd att gå in och anklaga 3 pers med högt tonläge när det bara gäller smågrejer. Det är vagt, och det vet jag om, men tills nåt bättre kommer på tapeten har jag en röst på den jag ser som mest misstänkt för tillfället.
Men alltså, Mukwa, skärpning, vad håller du på med? Jag vet att vi har spelat varulvsspel tillsammans förut, jag vet att du är medveten om vilket tonläge jag brukar ha, du verkar inte ha en reflekterande spelstil alls utan försöker hålla dig kvar vid en tidig teori du fått mest av bekvämlighetsskäl. Så antingen är du ulv eller så är du lat. Eller är det verkligen den här inledningen du förväntade dig av mig:

BDG said:
Jag vet att det kan inte gillas men jag tänker efter en första genomläsning förhålla mig lite neutralt. Än så länge ser jag inget som verkar tydligt ulvigt.
Nä, just det, så skulle ingen engagerad spelare som försöker vinna det här spelet som bybo förhålla sig, och särskilt inte jag.

Björn den gode

Swashbuckler
Nu släpper vi det där med massutskicken

Brynolf said:
Det är egentligen ganska anmärkningvärt att Vic valt just massutskicks-grejen i stället för ett separat PM till var och en. Vad kan hans tanke ha varit med det? Empis tanke om att rollerna inte delats ut än funkar faktiskt. En annan variant är att man tilldelas roller beroende på hur/när man svarar i mass-PM-tråden. Exempelvis "den som svarar först blir ulv A".

Bara fnussel, förstås, men jag känner att det måste finnas någon systemmässig funktion bakom det udda tilltaget med massutskicket. Jag ser det inte som en förbättring av befintliga procedurer, utan nånting helt nytt. Artskillnad i stället för gradskillnad. Och en sådan twist torde ha en förklaring.
Den här diskussionen leder absolut ingenstans längre. Vi har redan fått ut en del bra saker (som Empis märkliga utspel) men det räcker nu, vi kommer ingenstans här, det är en återvändsgräns.

Nu tycker jag vi kan ägna oss åt att jaga ulvar istället? Ok?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Say what now? Jag har undvikit att diskutera med dig direkt i hela den här tråden, vilket jag nog kommer återkomma til varför, men det här är bara för konstigt. Det är väl inte så vi spelar, att vi först bestämmer oss för vem vi tycker är ulv (lite slumpmässigt) och sen försöker analysera spelet utifrån det?

Handlar inte spelet om att försöka lista ut vem som är ulv?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Empiricus said:
Empiricus said:
Det kan också vara att min spekulation om ifall några speciella roll-PM skickats ut var lite av en fälla för att se vilka som starkt skulle opponera sig mot det eller helhjärtat stödja tanken, oavsett hur jag själv står till i rollväg.

En Ulv skulle ju nog gärna se att vattnet grumlas kring om roll-PM kommit ut eller inte, och antingen vilja sälla sig till ett sådant resonemang eller använda det som ammo för att skjuta ner en Bybo lättare. Och jag tycker att du har huggit rätt hårt på det, exempelvis.

Nej, min motivation med den teorin var just att se vilka som skulle slå hårt mot eller för den. Och varför.
Det här är alltså den efterkonstruktion som ligger mig om nacken just nu, korrekt?

Att jag först kastar ur mig en av mina som vanligt rätt skumma teorier och sedan efteråt hoppar in och säger att "HAHA! Det var en fälla för att fånga Ulvar!".

När jag skrev det här så var jag färgad av BDGs sätt att skriva och försökte då skriva första delen av mitt svar på samma sätt som han skrev, med en krok tillbaka mot honom själv.

Jag är rätt stolt av mig och kände när jag skrev mina funderingar på teorin att den kunde ge utdelning (då på så sätt att jag tänkte att den borde få reaktioner, och de som reagerar mest borde vara intressantare att titta på) , att sedan få den dömd som att "antingen är den ett misstag eller så är du Ulv" - vilket var hur jag tolkade BDGs svar gjorde att han kändes mer Ulvig i mina ögon.

Mänskligt och lite småsinthet bakom mitt ordval och tänk - antagligen. Sorry för det.

Sedan har mitt spel nu varit färgat av externa saker som inte hör hit och som gör mig mindre aktiv än vad jag skulle vilja.
Vet du, det är väldigt svårt att lita på någon i det här spelet, och jag tror det är för att det på ett mänskligt plan gör så ont att bli lurad. Att förlora är en sak men om man verkligen öppnar sig och litar på någon, blir lurad och därför förlorar så är det så mycket jobbigare. Jag tror att det nog är därför som jag inte vill släppa dig helt av kroken. Jag var på väg att skriva saker som att det här verkar vara en efterhandskonstruktion av efterhandskonstruktionen men när jag läser det igen så verkar den faktiskt ganska vettig. Du kommer med andra ord inte att röstas ut imorgon men du finns kvar där på den orangea planhalvan av min karta.

Björn den gode

Swashbuckler

Björn den gode said:
Du kommer med andra ord inte att röstas ut imorgon men du finns kvar där på den orangea planhalvan av min karta.
Och med det sagt så måste jag rimligtvis byta min röst. Då det börjar bli ont om tid till deadline, så tänker jag nog göra det enkelt för mig. Röst: Nässe Alltså 3 inlägg som är 1. Hej 2. Jag är neutral 3. Jag ska försöka vara konstruktiv genom att inte vara konstruktiv alls och lite grann hålla med den allmänna uppfattningen.

Som jag har förstått bakgrunden. Förra partiet är Nässe bybo, har ett högt tonläge och blir utröstad.

Om han nu dragit ulv så är den naturliga reaktionen: "Alright jag vet i vart fall vad jag _inte_ ska göra dag 1 och det är att ha ett högt tonläge."

Problemet med min teori är att det är en ganska naturlig reaktion som bybo också, men som sagt den passar ännu bättre in på ett scenario med Nässe som ulv. Som bybo finns nämligen några andra reaktioner som är minst lika vettiga. Men den nervösa skrämda reaktioner är den enda 'naturliga' reaktionen som ulv, därmed inte sagt att man måste agera på den.

Så, jag tycker att det här är den bästa rösten just nu.

(Missförstå mig nu bara inte, det här är inte BDG som skriker om vart högtalaren ska stå, tro mig jag kommer göra det också när det blir läge, det här är bara BDG som säger vem som jag just nu helst vill åka ut, vill ni dreva någon annan gör det, se bara till att vi inte sprider ut oss överallt och ger ulvarna makten att bestämma själva).

Recca

Femme Fatale

Björn den gode said:
Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Say what now? Jag har undvikit att diskutera med dig direkt i hela den här tråden, vilket jag nog kommer återkomma til varför, men det här är bara för konstigt. Det är väl inte så vi spelar, att vi först bestämmer oss för vem vi tycker är ulv (lite slumpmässigt) och sen försöker analysera spelet utifrån det?

Det är ju din spelstil att pressa så här. Jag blir dock irriterad på att du hänger upp dig på mitt val av ord. Det sättet du gör det på insinuerar att jag är ointelligent eftersom jag gör saker och ting "lite slumpmässigt". Den typen av nedlåtenhet uppskattar jag inte. Faktiskt går jag igång på den typen av skitsnack ganska rejält och om du vill få mig att hänge mig åt att bullshitta med dig så gör du precis rätt.

Här är ett rollspelat exempel på vad jag nyss läste:
Recca: "Jag har bestämt mig för att göra på ett visst sätt."
Björn: "Nähä! Va?? Har du bara bestämt dig för nåt helt utan att ha haft en orsak alls till det?? Shit va konstig och slumpmässig du är, Recca."

Per definition bestämmer man sig för någonting av en orsak. Jag har redan förklarat vad jag bygger mina misstankar på. Att jag har "bestämt mig" är en variant av att säga att jag misstänker Larsson starkt och just i detta nu inte har någon bättre kandidat till hängning.

Recca

Femme Fatale

Björn den gode said:
Empiricus said:
Empiricus said:
Det kan också vara att min spekulation om ifall några speciella roll-PM skickats ut var lite av en fälla för att se vilka som starkt skulle opponera sig mot det eller helhjärtat stödja tanken, oavsett hur jag själv står till i rollväg.

En Ulv skulle ju nog gärna se att vattnet grumlas kring om roll-PM kommit ut eller inte, och antingen vilja sälla sig till ett sådant resonemang eller använda det som ammo för att skjuta ner en Bybo lättare. Och jag tycker att du har huggit rätt hårt på det, exempelvis.

Nej, min motivation med den teorin var just att se vilka som skulle slå hårt mot eller för den. Och varför.
Det här är alltså den efterkonstruktion som ligger mig om nacken just nu, korrekt?

Att jag först kastar ur mig en av mina som vanligt rätt skumma teorier och sedan efteråt hoppar in och säger att "HAHA! Det var en fälla för att fånga Ulvar!".

När jag skrev det här så var jag färgad av BDGs sätt att skriva och försökte då skriva första delen av mitt svar på samma sätt som han skrev, med en krok tillbaka mot honom själv.

Jag är rätt stolt av mig och kände när jag skrev mina funderingar på teorin att den kunde ge utdelning (då på så sätt att jag tänkte att den borde få reaktioner, och de som reagerar mest borde vara intressantare att titta på) , att sedan få den dömd som att "antingen är den ett misstag eller så är du Ulv" - vilket var hur jag tolkade BDGs svar gjorde att han kändes mer Ulvig i mina ögon.

Mänskligt och lite småsinthet bakom mitt ordval och tänk - antagligen. Sorry för det.

Sedan har mitt spel nu varit färgat av externa saker som inte hör hit och som gör mig mindre aktiv än vad jag skulle vilja.
Vet du, det är väldigt svårt att lita på någon i det här spelet, och jag tror det är för att det på ett mänskligt plan gör så ont att bli lurad. Att förlora är en sak men om man verkligen öppnar sig och litar på någon, blir lurad och därför förlorar så är det så mycket jobbigare. Jag tror att det nog är därför som jag inte vill släppa dig helt av kroken. Jag var på väg att skriva saker som att det här verkar vara en efterhandskonstruktion av efterhandskonstruktionen men när jag läser det igen så verkar den faktiskt ganska vettig. Du kommer med andra ord inte att röstas ut imorgon men du finns kvar där på den orangea planhalvan av min karta.
Jag är glad att du skrev detta.

För mig är det ett tecken på att du är bybo. Jag har suttit och väntat med ett inlägg för att se om någon ska gröna Empiricus. Det jag tänkte ta upp då är att jag helt enkelt tror att bybo-Empiricus skulle göra det misstaget som visar att han är vanilla. Jag finner det orimligt att en ulv skulle försöka lura ut det på det viset som han gjorde. Och om han nu är ulv så betyder det super-ulv. Och visst, det är alltid spännande med teorier om super-ulvar men vi vet med oss att de sällan till aldrig existerar.

Nåväl, åter till vad detta gett mig: Du ser grön ut BDG eftersom gröning av bybor är nåt ulvar inte vill göra.

Så på min gröna lista just nu:
BDG
Empiricus
K.K
Recca

På min röda lista:
Nässe
Liliana
Larsson

Neutrala:
Vimes
Brynolf
Basse
Mukwa

Recca

Femme Fatale

Björn den gode said:
Recca said:

Här:

Recca said:
Jag måste även kommentera detta:

Ja, Recca och Konrad har verkat väldigt samspelta... i brist på bättre ord. När Emp i början la en röst på Konrad så sa Recca till på skarpen, och hon var på Vimes för hans metaspelsanalys av Konrad.

Ligger det något i det jag noterat, Recca? Håller du Konrad väl hårt i handen?
Jag ansåg att jag hittade något att gå på Vimes om. Ställa frågor och dreva och sånt du vet, sånt man gör som bybo. Just nu sammanfattar du lite kort de intryck en skumläsare av en tråd skulle kunna få.

En ulv behöver ju inte tänka så mycket på sånt då denne vet att någon är bybo/ulv och då vet huruvida något är en faktisk scumtell. Då är det ju lätt att bara ta till sig de rent ytliga intrycken och skriva en kort sammanfattning av det man läst.

Du låg ju lågt under den ordväxling som följde men hur tänkte du kring det hela, Larsson?

Angående skumläsningen tänker jag också på detta:

När jag tittar över Reccas spel har det bestått av:

* Att uttryckligen säga att hon skall låta KK hålla taktpinnen.
* Vara på Emp för att han la en röst på KK.
* Upptäckt att Vimes tog lång tid på sig att skriva i pm-tråden.
* Skämtat om att Basse gått ur pm-konversationen.
* Varit på Basse för att han sagt att ulvar inte offrar kompisar i andra rundan.
* Varit på Vimes för att han och Emp för att de formulerade sig på ett sätt så att de avslöjade att de inte hade powerroller (vilket Björn den gode redan poängetat tidigare).
Ännu har det bara varit en sisådär 150 inlägg och du har ju hängt med ett tag i tråden Larsson. Att du bara har en sammanfattning av vad någon annan skrivit så här långt i spelet är inte värst skärpt. Eller är det ulvigt? Ulv och oskärpt är ofta synonymt i det här spelet.

Röst: Larsson

Nej, det är inte en hämndröst. Larsson har ulvigast spel så här långt.

Jag får gärna lite svar på det här av Larsson. Det har han ju inte gjort än, så mina misstankar finns absolut kvar där. Ställs man till svars för något och då håller käft istället för att svara upp på anklagelserna så är det en scumtell.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Björn den gode said:
Recca said:

Det är ju din spelstil att pressa så här. Jag blir dock irriterad på att du hänger upp dig på mitt val av ord. Det sättet du gör det på insinuerar att jag är ointelligent eftersom jag gör saker och ting "lite slumpmässigt". Den typen av nedlåtenhet uppskattar jag inte. Faktiskt går jag igång på den typen av skitsnack ganska rejält och om du vill få mig att hänge mig åt att bullshitta med dig så gör du precis rätt.

Björn: "Nähä! Va?? Har du bara bestämt dig för nåt helt utan att ha haft en orsak alls till det?? Shit va konstig och slumpmässig du är, Recca."

Per definition bestämmer man sig för någonting av en orsak. Jag har redan förklarat vad jag bygger mina misstankar på. Att jag har "bestämt mig" är en variant av att säga att jag misstänker Larsson starkt och just i detta nu inte har någon bättre kandidat till hängning.
Fast när du inte förklarar *varför* du har bestämt dig är det ju inte så konstigt att du blir beskylld för slumpmässighet. Så gör gärna det.

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Recca said:
Björn den gode said:
Recca said:

Fast när du inte förklarar *varför* du har bestämt dig är det ju inte så konstigt att du blir beskylld för slumpmässighet. Så gör gärna det.
Du måste ha spenderat ganska lång tid med att författa ditt inlägg trots att det bara består av tre rader text eftersom du missade när jag citerade det inlägg där jag pratade om mina misstankar mot Larsson.

Nässe

Myrmidon

Mina tankar kring Björn den Gode:

Det här säger han bra!

Råd för bybor:

•Ljug inte.
•Var oftast spontan.
•Diskutera aldrig vem som är väktare eller sheriff.
•Rösta alltid på den du helst vill ska åka ut.
•Rösta varje drag
Jag tycker det är ett skumt case mot Empiricus. Emp lägger fram en ”tokig” teori om att ulvarna utses under första rundan och BDG tycker det är en scum tell. Jag tänker mig mer att ulvar skulle spela mer motsatt det som han själv säger: alltså inte spela spontant. Dvs hålla koll på vad man säger, följa andra, hugga på ”tydliga” grejer. Inte dra teorier ur röven. Nä, jag köper det inte.

Det är en väldigt stor höna av en fjäder, och det körs om och om igen. Njae. Som jag förstått av tidigare spel är dessutom Emp en bra bybo, så det känns ”lämpligt” att bli av med honom om man är ulv (i och för sig absolut inget scum tell- man ska vara ärlig med vad man tycker och vem man misstänker oavsett om det är en ”bra” spelare som man misstänker)

Vet inte vad jag ska göra med att BDG hävdar att Basenanji är den bästa potentiella ulven och därför bör röstas ut? Samtidigt verkar Basenanji inte tycka att han är något vidare på det här spelet. Ska man bli orolig för Basenanji, eller vad? Är basenanji en så grym ulv som BDG påstår?

Både jag och BDG har reagerat på Vimes hårda tonläge (och i ärlighetens namn så hann han före med ljusår).

Larsson får sig en känga för att han röstat på Recca som med ¾ chans är bybo och därför ska behållas. Osäker på om jag köper den typen av resonemang, varken gällande Emp eller Recca, men det är ju gött att vara konsekvent. (Så någon får gärna fylla i hur det ligger till med hierarkin- är det rimligt att argumentera för att Recca ska vara kvar för att hon är grym som bybo men inte göra det för Emnp eller andra spelare?)

BDG avslutar med en känga till mig för att jag inte säger så mycket. Och där är jag helt med, ska försöka vara mer inloggad.

Jag tänker lägga min röst på

Röst: Björn den gode

Jag har inget starkt case, det inser jag, men jag tycker det känns inkonsekvent och väldigt angeläget om att snabbt hitta något att hugga någon för.

Andra misstänkta är Basenanji och Vimes

KK och Recca känns fortfarande relativt gröna.

Jag ska spana på Vimes som nästa person, och tror därefter jag kommer titta på Basenanji eller Larsson.

LJSLarsson

Hero

Håller på med min morgonläsning och har några saker att ta upp. Först Brynolf.

Brynolf[/quote said:
Å nä tack! Jag har inte påstått att Basse fiskat powerroller. Det enda jag reagerade på var att öht prata om outningar i ett spel där det inte finns nåt att outa.
Från tidigare i rundan, angående Basse:

Brynolf said:
Jag vet inte hur ulvigt det egentligen är, då det ju anses så pass ofint att fiska powerroller att ulvar knappast skulle göra det så pass öppet, och någon annan anledning att prata outningar kan jag inte se. Men det är om inte skumt så i alla fall udda.
Där påstår du väl att han fiskar?

Nässe

Myrmidon

Mina tankar om Vimes
Tycker det här känns bra och rimligt:

Hur som helst. I ett sådant här spel är det ännu mer viktigt att vara aktiv med att ta ställning till folk. Det är superviktigt att kommunicera sin egen position, så mycket och så ofta som möjligt. För det är det enda vi kommer ha att gå på.
Tankar kring PM:et och Vimes. Jag har sagt det innan, men säger det igen. Jag tycker inte det är en skum reaktion från Vimes. Visst kan man, om man vill, hänga upp sig på att KK inte PM:ade Vicotnik- om han nu trodde Vic dabbat sig?

Jag håller med Vimes om att outa power-roller känns knas. Fluff är intressant att outa men poer-roller känns ju märkligt som sjutton att ens ta i med tång- om man inte måste.

Resonemang fram och tillbaka. Känns varken grönt eller rött. ”Bråket" mellan Vimes och KK känns som två bybor som hängt upp sig….

Njae, efter att ha läst igenom alla Vimes inlägg måste jag säga att min ”mag-känsla” verkade tämligen dåligt underbyggd. Jag har egentligen inget att komma med, förutom de något över-arga kommentarerna.

Jag sänker helt klart min misstanke mot Vimes. Grönar absolut inte, men har inte så mycket att komma med på honom.

Min röst står kvar.

Hastfer

Warrior

Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.

Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.

Tyvärr hinner jag inte gå tillbaka för att få en uppfattning om Larsson denna runda. Däremot verkar folk fått mer förtroende för Emp så jag följer byn i röstningen.
För att inte hänga någon bybo på lösa grunder denna runda litar jag på er mer pålästa .

Röst: Ingen
Kan man göra så, regelmässigt?

Kommer tyvärr ha dålig närvaro idag pga jobb, familj, rp. Ska försöka hänga med aå gott de går.

Mukwa

Swashbuckler

Världens asnajsaste person IRL, skapare av det bästa fluffliret IMHO, och DESSUTOM känner han till vem Tomas Englund är och svänger sig med begrepp som 'deliberativ demokrati'. Och vad blev det av dessa ypperliga förutsättningar att spela varulvsspel? En tummetott. Nästan.
:heart:
Jag gillar din rent musikdidaktiska uppföljning också, men så länge jag känner att ljudet skär sig i undervisningssyfte kommer jag vara skeptisk. BDG kan få jobba av sig lite mer innan jag släpper honom. Att mina misstankar är vaga håller jag med om, men de är högre, rent ljudvolymmässigt, än vad de är mot någon annan för tillfället.

LJSLarsson

Hero

Recca:

Jag tycker det mesta av dina argumentationer mot mig är lite av en överreaktion på min tidiga röst mot mig. Du säger att du inte hämndröstat på mig, men jag tror att det är det som det handlar om ändå.

Du skriver själv:
Recca said:
Nu är det ju allmän kännedom att man kan hetsa upp Recca; min stora svaghet.
Alla andra ser dig som grönaste tjejen i stan, sedan har jag mage att komma och titta lite frågande på dig. Inte konstigt att det känns som ett påhopp från min sida.

Skall vi prata helt ärligt på ett metaplan så har det utkristallisterat sig ett gäng maestros här på forumet, bestående av de erfarnaste och skickligaste spelarna. Dessa har alla stor respekt för och lyssnar gärna på, och både du och KK tillhör denna grupp. Jag anser att det är lite av en fara för byn att ha spelare med så oerhört mycket good will eftersom de kommer undan med så mycket mer när de är ulvar. Tittar vi på de senaste partierna när ulvarna vann (TMNT och Ebony Oaks) så var KK ulv i det ena och du i det andra, och det bidrog starkt till segern.

Därför försöker jag att alltid hålla ett extra vakande öga på toppspelare som dig och Konrad, för ni ser alltid grönare ut än oss andra.

Recca said:
I alla fall när han tidigare har ansett mig vara värdig en röst och därför måste ansett mig vara åtminstone någorlunda värd en utröstning.
Jag har aldrig sagt att jag sett dig röd eller värd en utröstning. Det jag har sagt är:

LJSLarsson said:
Jag har aldrig sagt att jag tycker Recca är röd eller vill se henne hängd denna runda. Min plan var inte precis att lägga en röst under tisdagen och sedan ta ledigt resten av varulvsspelet (fast jag kommer dock lägga min röst lite tidigare på torsdag eftersom jag spelar Arkham Horror på kvällen). I de spel jag hittills varit med på forumet så betyder en tidig röst att man vill sätta press på personen för att prata, jag får anta att det är annan praxis under flufflöst spel.
När jag tänker efter så tycker jag inte att min röst var så korkad och bortkastad trots allt. Du har skrivit mycket, men allt fram tills min röst hade varit aktivt. Nu var det någon som valde att sätta lite sökljus på dig, och då behövde du plötsligt skriva reaktivt istället, vilket är mycket bra att ha i senare rundor för analys om detta blir ett svårt och svettigt spel.

För att sammanfatta, det är tråkigt om du enbart vill se mig hängd för att jag röstade på dig en gång. Men samtidigt förstår jag känslan - jag brusade upp mig och tog fram mina röda glasögon när Björn skrev att min röst var den sämsta ever lixom. (Det är ju dock inte sant att jag vill ha honom utröstad, som Basse falskeligen påstår, men nu när jag lugnat mer skall jag putta ner honom lite på min up-lista)

Jo... en hållhake har du ju på mig förstås. Jag råkade ju skriva fel på Mukwa/Vimes. Men misstag gör vi ju allihopa, till exempel om alla anser att Konrad är ulv, eller hur Recca? ;-)

Mukwa

Swashbuckler

Röst: Ingen
Kan man göra så, regelmässigt?
Ja, men undvik det. Det är alltid bättre att du har en röst ute så att vi vet vem du misstänker mest. Det blir lättare för oss att analysera dina ställningstaganden i nästkommande rundor då. (då kommer vi nämligen gå igenom röstande, vem som röstade i vilken ordning och vilka som har påverkat andra osv)

Konrad Konvalj

Myrmidon

Hastfer said:
Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Jag hugger in här.

Du är numera en varulvsspels-ersättare. Det är banne mig inte lätt och troligen ännu lite svårare om man aldrig tidigare har lirat ett varulvsspel.

Liliana dök aldrig upp och sa hej i tråden och det är klart att det skapar en viss ulvstämpel. Lixom, som bybo vill man gärna hjälpa byn och som bybo har ju Liliana agerat fel. Hon skulle kunna ha slängt in ett inlägg och berättat varför hon inte kan delta istället för att låta oss sitta och elda upp oss över hennes icke deltagande.

Hur som så tycker jag att du bör få en till runda på dig och visa att du är bybo. Att hänga dig den här rundan är inte aktuellt från min sida i alla fall. En ny runda betyder lite av en nystart och det kan vara betydligt mycket lättare att överskåda en ny runda istället för att sitta och harva i det här träsket av inlägg.

Ditt resonemang ovan. Alltså, att ulvar givet passar på att hugga på ditt inhopp är ju så klart logiskt. Finns det tillräckligt med intresse för att få dig hängd. Nu snackar vi om att exempelvis Recca+K.K+BDG kör igång ett fett drev mot dig (jag väljer ut tre spelare med en grönare aura) så kommer det givetvis att flockas en och en annan ulv i det tåget för att få ner dig till galgen och låta dig dingla.

Att rösta ingen är fullt okay regelmässigt, men innan deadline ikväll skall du ha tagit ställning. Om du inte gör det kommer jag ju nacka din karaktär i rollspelet ikväll förstår du väl. Alla skall ta ställning och den du skall rösta på är den du anser är mest ulvig och den du anser att vi bör hänga för att starta upp runda 2 med ett 1-0 läge till byn.

Att du säger att du är vanilla betyder ju (i min ögon) ingenting.

1. Du kan vara vanilla (alltså, standard bybo)
2. Du kan vara väktare/siare (alltså ljuger du för att skydda byn)
3. Du kan vara ulv.

Du kan inte bevisa det på något vis. Det är endast din död som ger oss ett kvitto på om du är grön eller brun.

LJSLarsson

Hero

Basse said:
Men han ville också ha ut bDG och han flyger nära marken.
Kära Basse... hur har jag flugit nära marken? Missade all skit jag fick när jag la en röst på Recca? Och jag och Vimes har inte precis bara stått och kramats i ett hörn denna runda.

Att jag vill ha ut BDG är inte heller vidare sant. På min up-lista har han 3.8 poäng, och jag har fyra spelare över honom. En del av dessa poäng var en överreaktion från mig (eftersom han pratade så nedlåtande om min röst på Recca), men tar man bort detta så ger jag han honom fortfarande 3 up (han har spelat hårt och aggresivt och han började spelet med en helt omotiverad röst från ingenstans).

Jag skrev klart och tydligt att de jag kan tänka mig att hänga är Vimes, Brynolf, Emp och dig, och jag la min röst på Emp (rent av baserat på Björns observartioner).

Tittar man på resten av din up-lista tycker jag att den är mellanmjölkig rakt igenom.
4 poäng på Mukwa för att... du vill ha mer action på honom? 4 poäng på Brynolf för att... han flyger lågt? Du ger inga motivationer, du skriver lustigt om högtalare och trattkantareller istället.

Du ger 2 up till Konrad, Recca, Vimes och BDG helt utan motivation. I dagsläget kan man väl förstå att det är gemene mans åsikt att KK och Recca är gröna... men du förklarar dig inte det minsta om Vimes och BDG, som det råder blandade meningar om?

Din intetsägande lista och din felaktiga analys av mitt spel rödar dig skarpt för mig och du är tillsvidare min toppkandidat för hägning:

Röst: Basse

Kan du förklara hur du tänkte när du skrev det du gjorde om mig, och kan du kanske motivera dina andra poster lite bättre också?