Andersson
Hero
Jag håller inte riktigt med om ditt resonemang här. Det är rimligt att tro att det finns en tredje fraktion, givet vad som hänt i tidigare omgångar. Och jag håller också med om att man ska i ett första steg prioritera att plocka en kultist, för att på så sätt köpa mer tid.Basenanji said:Jag tror att det finns med en tredje fraktion. Men eftersom jag har förlorat alla mina varulvsspel så skiter jag i om den tredje fraktionen vinner- bara inte kultisterna vinner. Eller, kanske inte riktigt 'skiter i'. Jag vill vinna. Men jag tror att det är viktigast att satsa på kultisterna först. Får vi ut en får vi mer tid på oss. Den tiden kan vi behöva.
MEN att strunta i tredje fraktionen är ju vansinnigt riskabelt. I förra omgången var ju de religiösa fanatikerna en del av riddarna, och hade därför till stora delar samma mål som dem (d v s döda zorakier). Vi som spelade fanatiker den gången agerade i princip som riddare hela tiden.
Fast så har det väl inte alltid funkat? Joker-fraktionen vill jag minnas var betydligt farligare för alla inblandade, och gick definitivt inte att ignorera.