Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 3

Andersson

Hero
Anders och Måns

Måns said:
Anders Åstrand said:
Jag siade i alla fall Vicotnik (må han vila i frid) och Hellzon den här rundan. Ingen av dessa är infödd.
Fick du svar om Vicotnic trots att han redan var ute när Feuthulu skickade sitt PM till dig?

Heh, klantigt Anders. Du är kultist.
Bra observerat, Måns! Har du något att svara på det Anders?

DesertRain

Hero
Re: RÖST: JOHOOHNO

Basenanji said:
"Skumaste"

Är du nervös eller nåt? :gremwink:

1) Kan inte du bidra med vad du tycker att Johoohno har gjort som gör honom misstänkt?

2) Jag är ju på dig, Johoohno, Halvtand och Anders Åstrand. På vilket sätt har jag fel om dig? Vad i min analys av dig är felaktig?

Tacksam för svar!

/Basse, messerborgarschmitt

(som tycker att det här inlägget var jättespännande. Jag undrar om Johoohno kommer att offras nu? Om han visar sig vara kultist alltså...)
1. Han har inte skrivit mycket, och det han har skrivit har i de flesta fallen inte varit särskilt innehållsrikt. Jag står fast vid min teori om att det är bättre att rösta bort de tysta som inte bidrar särskilt mycket istället för att rösta ut de aktiva som bidrar till spelet.

2. Det mesta av det som du har skrivit stämmer. Jag skrev flera gånger att jag ville hålla ögonen på Banarok och när Johoohno hittade en felsägning hos honom så röstade jag på honom på eget bevåg. Som jag även tidigare har skrivit så är jag väl medveten om att det förmodligen bara var en felsägning men det fanns inte mycket mer att gå på - därför röstade jag på honom. Dessutom är han relativt inaktiv och därför även ett mål enligt den teori som jag beskrev ovan.

Basenanji

Postd20modernist
Detta kanske?

Inlägg 649387 är jag rätt nöjd med. Det är en lista på vem som misstänker vem.

Jag tänker nu att det är skumt när man misstänker någon, för att sedan rösta på någon annan.

/Basse, ni-vet-vad

Feuflux

omjonasson.se
Skrivet av: Anders Åstrand
Jag siade i alla fall Vicotnik (må han vila i frid) och Hellzon den här rundan. Ingen av dessa är infödd.
Fick du svar om Vicotnic trots att han redan var ute när Feuthulu skickade sitt PM till dig?
Här får jag rycka in och påtala att jag har gjort fel. Problemet med femtioelva deltagare är att jag rör till det i mina anteckningar. Givetvis skulle ingen information om Vicotnic ges ut, men just här är det jag och inte Anders Åstrand som gjort en tabbe.

Dags att ställa mig i skamvrån ett tag igen.

Zebulon

Swordsman
Re: MERA analys

Jag skriver detta när jag håller på att läsa ikapp.

Det var ju farao och hans moster att vi nu förlorade två fina pojkar till och ingen av de stygga! &%$£¤!!!

Ser att rösträkningen vid runda tvås avslut:
Basse said:
Embergem: 6 (Halvtand, Eksem, Måns, Poseur, Hellzon, Yreburre)
Yreburre: 4 (Vicotnik, Basenanji, Pilzeman, Zebulon)
Måns: 3 (Bearnie, Johoohno, Anders Åstrand)
Poseur: 2 (Andersson, Yreburre)
Banarok: 1 (Purgatory)
Bearnie: 1 (Rising)
Eksem: 1 (Banarok)
Halvtand: 1 (Embergem)
Jag tror inte att någon som röstade på Yreburre är kultist, däremot tror jag att flera i Embergemdrevet är kultister. Det är frustrerande att de j--larna vandrar ibland oss och hånflinar...
Jag har tyvätt inte tid att gå igenom alla inlägg så nogrant, det har producerats en avsevärd mängd matreial och kultisterna har haft ihjäl listmakare no 1- Vicotnik, så jag får återkomma med mer underbyggda påståenden.

Det finns minst en person till som är infödd, det vet jag säkert och den personen är inte så säker som den tror. Vi behöver ha svar från alla och jag har inte uppfatat svaret från Anders Åstrand. Claimar han att vara infödd i Staden?

I övrigt ser jag bara, förutom mig själv, Pilzeman som helt rentvådd. VIlket ger 6-2= 4 möjliga alternativ, 5 för er som misstror mig.

Är det inte dags att pricka en av de infödda kultisterna?
Vilka är med på att ha som mål att välja ur den gruppen?

Mogger

Hipsteranka
Ok, den goda nyheten är då att vi vet att Anders är stadssiare, alltid något. Det hade varit bättre om han försagt sig, men vi får leva med det. :gremsmile:

Aå har siat:
Runda 1
Rising - Utböling
Basenanji - Utböling

Jag har ingen anledning att misstro det.

Runda 2
Hellzon - Utböling
(Vicotnic)

Inte heller något konstigt. Men vi kan lika gärna fortsätta.

Wilmer har siat:
Runda 1
INGEN!

Runda 2
Banarok - Utböling
(Embergem)
Måns - Infödd

Sedan har vi, Pilzeman:
Avslöjar Anders Åstrand som infödd, trots att AÅ gick ut (sent!) med att vara utböling.

Hur som helst, det ger följande:

"Säkra" stadsbor
Måns
Poseur
Pilzeman
Wilmer
Zebulon

Bubblare
Anders Åstrand

"Säkra" utbölingar
Eksem
Rising
Banarok
Basenanji
Hellzon

Ännu inte bekräftad status
Andersson
Bearnie
Halvtand
Johoohno
moller
Purgatory
Yreburre
Craygh

Den sista gruppen är extra intressant för där har vi våra två lögnare. Det finns några där som dessutom är extra intressanta, som jag har markerat med fet text. Jag skulle inte bli alls förvånad om två av dessa är våra lögnaktiga stadsbor/kultister.

Zebulon

Swordsman
Re: RÖST: JOHOOHNO

Angående Johoohno röstningen...

Purgatory said:
1. Han har inte skrivit mycket, och det han har skrivit har i de flesta fallen inte varit särskilt innehållsrikt. Jag står fast vid min teori om att det är bättre att rösta bort de tysta som inte bidrar särskilt mycket istället för att rösta ut de aktiva som bidrar till spelet.

2. Det mesta av det som du har skrivit stämmer. Jag skrev flera gånger att jag ville hålla ögonen på Banarok och när Johoohno hittade en felsägning hos honom så röstade jag på honom på eget bevåg. Som jag även tidigare har skrivit så är jag väl medveten om att det förmodligen bara var en felsägning men det fanns inte mycket mer att gå på - därför röstade jag på honom. Dessutom är han relativt inaktiv och därför även ett mål enligt den teori som jag beskrev ovan.

Här är det inte mycket jag håller med om och du luktar kultist, Purgatory.
1. Det är inte bättre att rösta ut de inaktiva, det är bättre att rösta ut en kultist och de kan "bidra" jättemycket. Det är kostsamt att rösta ut fel, det leder till förlust och det är inte en option.

2. "Inte mer att gå på", "därför röstade jag på honom". Riktigt lam förklaring. Om det är på de premisserna du lägger dina röster är helt livsfarlig, även om du är medborgare.

Med detta sagt är jag långt ifrån säker på Johoohnos eventuella oskuld, detta är inte en försvarspost för honom. Det är en post för att förklara varför jag tycker attt Purgatory är skum, även om han och flera andra skumma "bidrar".

Mogger

Hipsteranka
Tillägg

Ja, Anders Åstrand är så klart huvudmisstänkt #1, så det kan röra sig om 1 kultist.

Mogger

Hipsteranka

Zebulon said:
Jag är med, för min egen skummislista om vilka som troligtvis ljuger om varifrån de är innehåller tre namn - Yreburre, Halvtand och Johoohno - och Y och H röstade på Embergem.

Halvtand

Warrior

Ja, till att börja med, många vill nu ha svar: Anders Åstrand, är du infödd eller utfödd?

Sen..
Är jag den enda som inte fattar hur zebulon och Måns tänker?

1. Zebulon tycker att vi röstat ut för många bybor och vill att vi ska sikta in oss på de infödda, där vi vet att två kultister gömmer sig:

Zebulon said:
I övrigt ser jag bara, förutom mig själv, Pilzeman som helt rentvådd. VIlket ger 6-2= 4 möjliga alternativ, 5 för er som misstror mig.

2. Måns svarar med:

Måns said:
Jag är med, för min egen skummislista om vilka som troligtvis ljuger om varifrån de är innehåller tre namn - Yreburre, Halvtand och Johoohno - och Y och H röstade på Embergem.
Varav ingen av oss tre är infödda... (iaf inte jag, vet ju inte om de andra ljugit).

3. Zebulon lägger sin röst på mig...

Är det jag som missat något? Har Zebulon vänt på klacken och trots sitt argument för att rösta på en misstänkt inföding lagt sin röst på en utföding?

Zebulon said:
Vad sägs om:

Röst: Halvtand
Aah, underbart... Försvar.. Eeh... Låter dåligt?
Kan jag inte få något att svara på också?

Mogger

Hipsteranka

Halvtand said:
1. Zebulon tycker att vi röstat ut för många bybor och vill att vi ska sikta in oss på de infödda, där vi vet att två kultister gömmer sig:

Zebulon said:

Zebulon vill pricka in kultister i Embergemtåget, som kan vara infödda. Min och Zebs lista har en del gemensamma namn. Som ditt exempelvis.

Alltså, kultister pratar vi om. Jag har specifikt riktat in mig på de jag tror ljuger. Jag tror att du kan ljuga.

Halvtand said:
Aah, underbart... Försvar.. Eeh... Låter dåligt?
Kan jag inte få något att svara på också?
Vad gör en Kommunfullmäktige? Jag vet inte, men det låter inte speciellt Call of Cthulu i mina öron. Är det verkligen ditt yrke?

Och nu när både Embergem och Dice är borta, vem ska du hacka på då? :gremsmile:

Halvtand

Warrior

Måns said:
Alltså, kultister pratar vi om. Jag har specifikt riktat in mig på de jag tror ljuger. Jag tror att du kan ljuga.
Varför pratar då Zebulon om att han själv och Pilzeman är rentvådda, ingen av dem var ju med i Embergem-drevet?

Måns said:
Vad gör en Kommunfullmäktige? Jag vet inte, men det låter inte speciellt Call of Cthulu i mina öron. Är det verkligen ditt yrke?
Nej, den korrekta termen för mitt yrke är faktiskt politiker, men jag bredde på lite för att göra det lite roligare.

Måns said:
Och nu när både Embergem och Dice är borta, vem ska du hacka på då? :gremsmile:
Jag kan hacka på dig om du vill?

Nej, den här gången tänkte jag ge mig på Hellzon.

Vi som kollat kan ju set att han varit med i båda dreven och kommit in å slutet i båda,
Kunde du inte bestämma dig?

För övrigt: Hellzons motiveringar:

Mot Dice:

Hellzon said:
Få se, i min analys skrev jag "har fyra inlägg, ett är faktiskt någon slags analys. Hyfsat ren, ungefär som Banarok." Den där analysen har ju iofs slagits sönder och samman, även om jag skulle kunna köpa att Dice är mer n00big än kultig.

Välja mellan Zebulon och Eksem var inte lätt. Välja mellan Eksem och Dice är betydligt enklare, även om jag inte är övertygad om att någondera är kultist. Eksem har helt enkelt skrivit mer vi kan gå på framöver om vi ska driva mot honom igen. Dice kan inte försvara sig, men det kan vi inte ta hänsyn till så här sent i rundan.

Mot Embergem:

Hellzon said:
Hursomhelst tror jag på Embergemtåget. Embergem, Måns, nya Craygh och Yreburre är vita i min bok (vit=ingen åsikt). Pressa pressa pressa.

Röst: Hellzon

Halvtand

Warrior

Halvtand said:
Måns said:
Nej, den korrekta termen för mitt yrke är faktiskt politiker, men jag bredde på lite för att göra det lite roligare.
Sen har jag ju aldrig spelat/varit i kontakt med CoC förr, så jag vet inte om politiker är så mycket bättre. Men så hänger det iaf ihop.

/Halvtand, grisblodsköpare?

Basenanji

Postd20modernist

Halvtand, det är ju rätt mycket drag kring bl a Johoohno och Anders Åstrand just nu.

Finns det något i den diskussionen som du kan kommentera?

Vad är det som gör att Hellzon är en bättre kandidat än tex Anders Åstrand?

/Basse, flerkorgare som tycker att Halvtand verkar stressa fram misstankar mot Hellzon på dåliga grunder.

Wilmer

Hero
Måns said:
Ännu inte bekräftad status
Andersson
Bearnie
Halvtand
Johoohno
moller
Purgatory
Yreburre
Craygh

Den sista gruppen är extra intressant för där har vi våra två lögnare. Det finns några där som dessutom är extra intressanta, som jag har markerat med fet text. Jag skulle inte bli alls förvånad om två av dessa är våra lögnaktiga stadsbor/kultister.
Hur kan du veta att det finns två lögnare i den sista gruppen?

Mogger

Hipsteranka

Halvtand said:
Röst: Hellzon
Tycker du att det är det bästa vi kan göra i dagsläget?

Vi har 2-3 röster på Anders Åstrand, 2 röster på Johoohno och ett drev på gång mot dig. Jag vet inte om du är skum men du spelar inte för laget.