Jahapp, ikväll gick det snabbare än tidigare att läsa ikapp. Jag vet inte om jag ska tacka eller misstänka Banarok, Yreburre och Wilmer som inte har sagt ett ord denna runda.
Angående Purgatory
Hursomhelst ska jag lägga ut texten lite kring Purgatory (ville vänta in hans svar på min fråga). Att jag misstänker honom beror på summan av följande handlingar:
Dag 1
Här är första posten, vill inte lägga en röst (inleder direkt med att inte vilja lämna några spår efter sig)
Här röstar han på Krank (som nummer fyra, det är ju tryggt att hoppa på så sent i ett tåg första rundan, det finns inte mycket att gå på och gör man som alla andra så märks det inte så mycket, dessutom skriver Purgatory ” frågan är om det är tillräckligt för att rösta ut honom ifall han eventuellt skulle ha förmågor som kan hjälpa oss på den goda sidan att besegra kultisterna.” vilket dels är att inte riktigt våga ta ställning, samtidigt som han vill verka vara medborgare genom det lilla ordet ”oss”, Säger även ” Eftersom det redan finns ett mindre drev mot Krank så hoppar jag på det”, jaha, så bara det finns ett drev är det ok att hoppa på det. Det är dessutom en inställning som Purgatory verkar tillämpa spelet igenom).
Här Röstar på Craygh (som nummer 9 i det drevet, säger dessutom att det är synd att rösta ut en inaktiv; I dagsläget vet vi att Craygh var bybo).
Här Tycker han att rösterna är för utspridda på tre olika drev. Funderar på att byta sin röst från Craygh, men vet inte till vem (här låter det som att han vill ha ett tydligt drev att hoppa på för att kunna vara en i mängden).
Här Listar han Zeb och Andersson som sina två främsta misstänkta, men vågar inte ta ställning och rösta på en av dem, men tar bort sin röst från Craygh. (Hans främsta misstänkta har alla många röster på sig)
Här ”Funderar fortfarande på vem jag ska rösta på” (vågar inte ta ställning)
Här Röstar till slut Zebulon (ett litet tåg på två röster förutom Pugatory, det har ingen chans att leda till utröstning)
Dag 2
Här Analyserar han drevet på dice: ser hellzon och Banarok som misstänkta.
Här kommer hans Banarokanalys (den är ganska vag och leder inte till någon röst)
Här Röstar han på Banarok efter jag gjort det (den famösa felsägningen hos Banarok)
Här kommer en analys av Embergem (vad hände med utlovade analysen av hellzon?), bara formuleringen ”Här kommer min analys av Embergem en av de mer misstänkta spelarna för tillfället” visar ju på att Purgatory inte vill ta ansvar själv utan gärna låta andra vara de som nosar upp misstankar.
Här försvarar han sin röst på Banarok: ”Jag är väl medveten om att det förmodligen bara var en felskrivning, men eftersom Banarok var bland mina misstänkta och det inte fanns mycket annat att gå på så valde jag att rösta på honom hellre än att sitta tyst och inte göra någonting.” (summerar ingenting av sina egna åsikter utan tar bar aupp felsägningen och att han misstänkte Banarok)
Dag 3
Här
beklagar han att Vicotnik dog.
Här Misstänker mig (anger inga egna skäl utan hänvisar bara till Basenanjis analys, dessutom är det om igen ett drev han väljer att hoppa på).
Här tvingas han motivera varför han misstänker mig, anger min inaktivitet som ett skäl (det finns de som är mer inaktiva än jag så det kan inte vara ett tungt vägande skäl …) och att jag skriver innehållslöst (vilket också är märkligt då han faktiskt höll med mig om Banaroks felsägning).
Här blir han tvungen att försvara sig mot ett drev och gör det genom att säga att Halvtands röstat mer uppseendeväckande för att följa upp det med en röst på Halvtand (notera här att han inte sällar sig till de största dreven som han tidigare oftast gjort – det största drevet är nämligen det mot Anders Åstrand, notera även att klockan i posten är 18.00 och då kan det ju vara kinkigt att lägga ännu en röst till på Anders Åstrands-tåget, för det kan ju hinna svänga på de timmar som är kvar)
Dag 4
Här firas kultistutröstningen. (Jag tycker alltid sådana här jubelposter låter lite krystade när en kultist röstas ut. Som om man verkligen vill övertyga andra om att man är medborgare.)
Här Röstar han på mig och håller med Måns om att jag inte bemötte anklagelserna väl mot mig förra rundan (men vågar inte själv förklara sin ståndpunkt tydligare än så, förmodligen eftersom han bara surfar på vad Måns sagt).
Här anser han sig nöjd med min respons, men tycker jag luktar kultist då jag röstat på honom. ÄNDÅ väljer han att byta röst från mig (eftersom jag kan försvara mig?) till Halvtand som är tyst och ofarlig att angripa. Han anger följande skäl:
”Halvtand: Han har lyckats få två medborgare utröstade, kan vara klantighet eller planerat. Dock är det ingenting som vi bör uppmuntra oavsett anledning”
Är det bara jag som skulle vara intresserad av lite mer kött på benen vad gäller den rösten?
För att summera några av de slutsatser som jag finner lätta att dra genom Purgatorys beteende:
* Genomgående så hoppar han gärna på drev och misstänker folk som andra misstänker.
* Hans misstankar är ofta illa underbyggda utan stödjer sig snarare rakt av på vad någon annan sagt, tyckt eller röstat.
* Som en ivrig drevpåhängare lyckades han dock missa drevet på Anders Åstrand.
* Många av hans poster är föga informativa utan mest där för syns skull.
Nu har klockan blivit mycket och detta får räcka för ikväll för min del.