Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

VildKatt

Warrior
Re: Tillägg

Okey, detta får väl bli ett slags försvarstal. Går inte annat när man har två röster på sig, tunga röster därtill.

Nej, sant är att jag aldrig hoppade på bandvagnen för Hellzon, och anledningen till det smusslade jag inte med. Det var skrikande klart att Hellzon, vid tillfället då jag postade, skulle ryka som vattendränkt glöd, men att det också var fråga om Genesis var så oskyldig som han verkade eller inte. Jag försökte helt enkelt balansera ut läget lite, samt sätta Genesis på viss press för att se om han kanske kunde göra läget klarare till nästa omgång.
Skulle vi nu ta i tanke att jag skulle varit ett troll så skulle jag nog sett det vara vettigare att gömma mig i mängden. Hellzon -var- rykt och om inget extermt hänt så skulle han inte klarat sig. Varför skulle jag då tagit risken att gå in på en helt annan väg? Så vitt jag minns så var jag bara en av tre som valde Genesis i den omgången. Men det är min logik, alla verkar dock inte tro detsamma.
Men att jag skulle valt in på ett annat spår för att försöka rädda Hellzon skulle väl ingen tro på? Tror han hade minst åtta röster på sig när jag valde Genesis. (Återigen så är det inget jag är säker på. Har inte behagat mig söka igenom alla trådar för att se hur många röster Hellzon hade innan jag lade min röst.)

Det ska också påpekas, just som Pilzeman sade, att jag rollspelat en del. Inte för att jag vet eller ens anar om han uppfattat min roll rätt, men jag hoppas så i alla fall.

Mina röster har annars legat på bland annat Dnalor därför att jag tyckte, och fortfarande tycker, att han beter sig lite suspekt. Dels har han rätt träffsäkra påpekanden, men verkar inte heller alltför ivrig med att vilja förklara sig själv. Däremot tror jag snarare på att han är en del av Lindköpingsmaffian (ja, jag vill stava det med ett d) än ett av trollen.

Kring w176, som jag röstat på i två omgångar, så är det dock uppenbart att jag inte är den skarpaste kniven i lådan. Första omgången var för att hon var tyst. Andra för att hon hävdade att hon var NALLE MED AK4 och det med en attityd av; "Eh, jag bryr mig inte. Vad snopna ni ska bli när jag inte är troll." Well, nu var hon inte troll, och jag erkänner att mina misstankar mot henne låg till grund av tidigare rollspel mot henne. Hon -är- en person med mycket manupulativa egenskaper. Jag får lära mig skilja på in och off helt enkelt.

Arvidos. Ah, denna nagel i ögat. Först var han tyst, sedan delvis aktiv. Lite smålurig. Kanske ett troll, kanske en mafioso, kanske en annan fraktion. Uppenbarligen ingen vrållådeit i alla fall. Jag är fortfarande misstänksam.

Walium är nog den enda jag ser som helt grön, även om Genesis börjar halka över dit också. Pilzeman börjar mena att jag borde vara grön, men är det för att jag äntligen ska sluta slänga misstrogna blickar mot honom? Har mer eller mindre nämnt honom som en av de personer som smyger runt i bakgrunden varje gång jag nämnt vilka som gör mig misstänskam.

Anders Åstrand är av samma typ. Jag har inget konkret att peka på, men han fortsätter röra sig i utkanten av alla höjda ögonbryn och anklagande inlägg.

Men för att återgå till mig; Enda anledningen folk har till att rösta ut mig skulle vara för att inte jag också kommer med massa analyserande inlägg. Däremot så är jag aktiv, hänger med på att ACKERFORS åkte ut, att Kannesten inte var PIFF OCH PUFF och att Traffaut blev trollad utav okänd anledning. Jag vågar öppna käften och jag -försöker- rollspela på min karaktär och har lämpat av ledtrådar lite här och var. Ska dock påpeka att jag aldrig råkat på min roll annat än vid korta lätträknade tillfällen, så jag är inte helt säker på att jag gör helt rätt.

Markehed

Warrior
Intuitivt trolletande, dag 5

Thark Problemet här är som tidigare har nämnts att vi inte kan veta om han är ett troll eller inte. Min magkänsla säger mig att han inte är det och att trollen är ute efter honom för att enkelt plocka bort en forumit. Faktum kvarstår att han nästan måste röstas ut. Förhoppningsvis kan vi få ut en del av resultatet av utröstningen om det skulle komma till det.

Vildkatt Röst mot Genesis av anledningen att det måste balanseras :gremconfused:. Say what! Har i allmänhet resonerat och röstat märkligt enligt mig.

]Walium Har väldigt mycket gemensamt med Vildkatt. Bland annat att de misstänker mig (Kanske lite ego att ta upp just detta men men.). Att antyda att han är TAMAGOCHI TIM ser jag lite som en chansning. Då han har sagts vara Risings favvoforumit så var det troligt att han var med som en av rollerna. Det betyder ju att om han inte var TAMAGOCHI så hade han lätt kunnat avslöjas. Liten trollvarning. Allt efter som jag skrev inlägget blev dock trollvarningen lite svagare.

Det känns faktiskt som att misstankar jag har för tillfället.

Genesis

Ni dés ni maître

Mina röster har annars legat på bland annat Dnalor därför att jag tyckte, och fortfarande tycker, att han beter sig lite suspekt.
Kan du peka på något specifikt så skulle det hjälpa.

Walium är nog den enda jag ser som helt grön
Varför då? Okej, han röstade på Johan K, men det var inte förrän efter att han hoppat upp i ledningen i röster.

Anders Åstrand är av samma typ. Jag har inget konkret att peka på, men han fortsätter röra sig i utkanten av alla höjda ögonbryn och anklagande inlägg.

Men för att återgå till mig; Enda anledningen folk har till att rösta ut mig skulle vara för att inte jag också kommer med massa analyserande inlägg. Däremot så är jag aktiv, hänger med på att ACKERFORS åkte ut
Det här är bara så hysteriskt roligt. Du hänger med på att ACKERFORS åkte ut, och du är något misstänksam mot Anders Åstrand. Anledningen till att jag finner det så lustigt är såklart att Anders Åstrand var ACKERFORS.

Jag vågar öppna käften och jag -försöker- rollspela på min karaktär och har lämpat av ledtrådar lite här och var.
Du säger detta som om det skulle tyda på att du är oskyldig. Jag tycker själv att rollspelande är onödigt avslöjande av sin roll, och som troll eller maffioso så är det ett effektivt sätt att bygga sig ett alias på. Jag tycker snarare att du bör sluta rollspela, om du inte kan göra det på ett finurligt sätt så att hinten bara uppfattas av någon du litar på.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Intuitivt trolletande, dag 5

Att antyda att han är TAMAGOCHI TIM ser jag lite som en chansning. Då han har sagts vara Risings favvoforumit så var det troligt att han var med som en av rollerna.
Jo, det är onekligen något som Rising skulle kunna hittat på. Samtidigt så vore det ju knappast underligt om Rising inte hade med honom, eftersom han endast postat tre gånger, och det var för tre år sedan. Rising har själv bara nämnt honom fyra gånger. Och alla andra roller verkar ju vara aktiva användare som ligger på åtminstone 1000 inlägg. Så att säga att det skulle vara riskabelt att utge sig för att vara honom tycker jag är en överdrift. Jag ser det som fullständigt möjligt att Rising aldrig ens hade en tanke på att inkludera honom, och att Walium letade upp honom för att ha ett relativt säkert alias som skulle få alla att tänka "Ah, så typiskt Rising att lägga med honom," och helt sonika släppa alla misstankar mot Walium (vilket är vad som har hänt).

Men problemet är ju att det även är väldigt möjligt att Rising satt och nästan fnissade på sig av förtjusning när han skrev in TAMAGOTCHI TIM som en av rollerna, och att den hamnade hos Walium. Men varför han skulle outa sig (mer eller mindre) redan från början, förstår jag inte. Vad tjänar användarna på det?

Pilzefrau

hon/henne
Dålig ursäkt: han började! [Röst]

Stämmer bra. Jag hoppas inte på att outa folk som inte har massiva misstankar på sig, jag följer bara Vicotniks eget exempel. Han föreslog att pressa folk, jag undrade hur han menade, han börjar med mig och jag fattar genast hur han menar. Jag försvarar mig mot honom så att han blir nöjd, vi tillsammans går vidare mot nästa mål. Tyvärr för den taktiken har ingen annan hängt på och vi har inte varit tillräckligt aktiva tillsammans för att kunna systematiskt gå igenom alla. Jag försökte med Johan K, men han svarade aldrig. Sedan kom jag på att om Vicotnik först föreslår att vi börjar med honom, och sedan tar mig helt spontant, borde det inte vara mer än rätt att jag pressar honom. Men om han inte har något speciellt (tidiga röster på folk som senare förklarats onda, arvidos-liknande insatser och nerlagd tid) att redovisa har han bara sin roll att hänvisa till, och jag förstår nu varför det inte är en bra idé. Vicotnik, outa dig inte för min skull. Däremot fick du mig att ta reda på mina bästa argument för min egen pålitlighet, och den som har bäst koll på dig är ju du själv. Så du får fortfarande gärna ge mig vad du har.

Återstår att flytta rösten till någon jag faktiskt misstänker. Eller tror ni att jag ställer mig in hos Genesis då? Har andra av er sagt samma sak tidigare och jag inte lyssnat? Ursäkta, men honom litar jag på.
Röst: Thark
/Pilze

Nightowl

Champion
Köpingsmaffian?

Vilka mer kan ingå i Lhindhkhöpinghsmhaffiahn?

GURGEH och WALIUM har vi redan blivit av med.

Jag skulle gissa på DIMFROST och SNIGEL.

DIMFROST IRL brukar visa sig en del i vrållådan. Men vi har sett FEUFLUX, NIGHTOWL och magoo säger hon är STORUGGLA.

Så, kan magoo ljuga? Eller omgitbums vara DIMFROST?

Detta är bara ett skott i blindo - för omgitbums kan lika gärna vara MASK, FOGGMOCK, FELIATH eller INSIGNIA.

(Eller så har han redan avslöjat sin identitet och jag är ännu mer bimbo än vanligt.... :gremtongue:)

Erik

Markehed

Warrior

Jag känner ju inte riktigt till bakgrunden kring TAMAGOCHI TIM så det är svårt för mig att avgöra vilken relation Rising har till rollen. Att outa sig som det ser jag som helt meningslöst. Det var ju inte direkt så att det gjordes diskret.

Det här med att rollspela sin karaktär ser jag som rentav farligt. Det kan ju hända att den som snappar upp det är ett troll. Det skulle resultera i att alla troll inom kort vetat vilken roll personen har. Skulle en forumit upptäcka det så skulle endast han veta det om han inte skriver det rakt ut.

VildKatt

Warrior

Poängen är att detta -är- ett rollspel så jag ser egentligen ingen anledning till att inte göra det, speciellt inte nu när åtminstone en verkar ha fattat poängen. Tog förvisso ett antal omgångar, men visst var det meningen att det skulle rollspelas här?

Och ja, jag är nog lite yr. Jag vet att Anders Åstrand var ACKERFORS och jag läste hans slutmeddelande. Jag har ingen förklaring på mitt sunkiga skrivande annat än att jag kom upp i högvarv och drillade bort mig själv. Jag till och med blev lycklig över att jag hade rätt i frågan om honom att vara just suspekt efter att sanningen väl kom fram. Men ja, det är sjukt att jag gör ett sådant sjukt dråpligt misstag när jag just påpekade hur slarvig Thark var i spelet.

Och gällande min känsla av att Dnalor är skum?
Här, vilket förvisso kan bero på att det handlade om mig, men tankeverksamheten känns så.. Jag vet inte. Långsökt? Annars har jag inget jag hittar svar på sådär. Något svar till Magoos inlägg och även, till viss del detta inlägg som förvisso kan gälla för mig med, men som ändå luktar lite billig ursäkt..

I övrigt så är jag numera nog också villig att tro om Magoo att vara grön.

VildKatt

Warrior

Varför då? Okej, han röstade på Johan K, men det var inte förrän efter att han hoppat upp i ledningen i röster.
Ja, men det beror ju på hur, när och var man själv är inloggad och vad som pågått under tiden. Att man är sen med att bestämma sig är jag nog den sista att klanka ner på. TAMAGOCHI TIM känns Risingidé och Walium har då och då gått på eventuella troll riktigt bra. Hans omdöme känns tungt och befogat. Skulle han vara ett troll / köpingsmafioso så känns han genuin. Skulle kunna vara han som var SNIGEL förvisso.. Fan.. Jag kanske ska ta tillbaka det jag sagt hittills angående honom?

Genesis

Ni dés ni maître

Poängen är att detta -är- ett rollspel så jag ser egentligen ingen anledning till att inte göra det, speciellt inte nu när åtminstone en verkar ha fattat poängen. Tog förvisso ett antal omgångar, men visst var det meningen att det skulle rollspelas här?
Personligen ser jag det här snarare som ett brädspel än ett rollspel, faktiskt. Om det här är ett rollspel så spelar vi alla riktigt jäkla dåligt. Och faktum kvarstår att rollspelande är dåligt för spelet (i min åsikt).

Säg att du rollspelar, och en användare snappar upp vem du försöker efterlikna. Vad har vunnits? Någon vet vem du påstår dig att vara. Det finns inget som säger att du rollspelar din riktiga roll. I det närmaste ingenting är vunnet.

Säg nu att ett troll eller en mafioso snappar upp vem du försöker efterlikna. Eftersom dessa grupper har möjlighet till privat kommunikation så vet snart hela gruppen om det, som Pilzeman påpekar. Om det är maffian, så har de antingen hittat en moderator, vilket är som godis för dem, eller så har de hittat någon som inte är en moderator, vilket innebär att de inte behöver bekymra sig om den personen, och ett drag är vunnet. Om det är trollen, så kan de gissa om du är någon med specialkrafter, och i så fall flejma dig eller inte bry sig om dig.

Jag ser det som att man genom rollspelande inte har något att vinna, men en hel del att förlora. Speciellt med tanke på maffian så tycker jag att rollspelande är onödigt och farligt, och jag tycker att alla borde sluta upp med det omedelbums.

Pilzefrau

hon/henne

Genesis said:
Eftersom dessa grupper har möjlighet till privat kommunikation så vet snart hela gruppen om det, som Pilzeman påpekar.
Just det där kan jag inte dra mig till minnes att jag påpekat. men stämmer gör det.
/Pilze

walium

Ganska töntig, faktiskt

Alltså, jag erkänner att det kanske var lite märkligt att försöka rollspela i början av spelet. Men det var det många som gjorde och jag är ingen erfaren spelare, särskilt inte på internet. Jag har bara bekräftat det som Fogge redan listat ut. Det är så det fungerar; information presenteras eller någon pressas och ett avslöjande följer. Det hade varit mer misstänkt om jag inte hade besvarat Fogges ursprungliga avslöjande. Så vitt jag vet så har jag inte agerat misstänkt i övrigt och varit aktiv när det gäller trolljakt, som till exempel i fallet Hellzon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Ny lista för mig

Lånar brorsans dator bara för att läsa igenom allt, kommer svara mer på saker när jag kommer hem igen (i morgon runt 17:00)

Jag är inte en del av maffian och i så fall skulle jag inte ha låtit min röst legat kvar på Johan K, jag hade ändrat den till någon annan innan jag åkte från jobbet i fredags. Det skulle vara ett alldeles för högt spel att låta en röst ligga kvar när man inte kan se hur utveckligen går framåt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Misstänkta [röst]

Jag har inte så mycket ge ut som försvar för varför jag inte skulle vara ett troll, varför jag inte är maffia har jag sagt i ett annat inlägg. Det som kan vara en lite för del är att Hellzon valde att rösta på mig, redan första dagen då jag var inaktiv tillsammans med flera andra. Varför skulle han rösta på mig? Chansen finns att det skapas en bandvagn och i så fall skulle det vara klantigt spel från trollens sida.
Nu vet jag inte vilken plats jag tog när jag hoppade på bandvagnen mot Hellzon men för mig var det klart att Genesis var mer trovärdig i sin argumentation.
Jag har inte bidragit med lika mycket som flera andra. Hade jag varit troll så hade jag nog inte föreslagit utpressning, då den har en tedens att slå tillbaka, av just den anledning du uppger.

Jag vet att detta inte är mycket till försvar, men jag har inget annat att komma med, jag har varit för passiv för att kunna visa upp nåon argumentation, eller annan handlig för att styrka det jag säger och jag hoppas på att ni vågar lita på mig, Vill ni ha mer svar från mig så är det bara att fråga, men jag tänker inte ge ut mitt nick om jag inte tvingas till det. Då det bara är trollen som vinner något på det. Jag är en vanlig forumit, utan krafter...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: KÖR, dag 5 börjar här (slutar 21:00 på Måndag)

Genesis invänder mot att vi ska pressa enskilda personer till att avslöja sig själva. Det låter förnuftigt, men samtidigt så finns det ingen annan information som är lika lätt att bedöma. Vi har kunnat avskriva flera personer mer eller mindre just genom att vi har fått dem att avslöja sina alias. Visst kan man analysera röstmönster och enskilda inlägg, men röster och försvarstal kan påverkas av så mycket mer än trollighet. Jag tror verkligen inte att vi kommer åt någon genom att vi slänger ur oss anklagelser till höger och vänster utan någon egentlig tyngd bakom orden. Så låt oss koncentrera våra krafter mot enskilda suspekta individer. Det borde fortfarande finnas troll kvar, men de kanske inte är så många som vi ursprungligen trodde med tanke på att det verkar finnas så många specialroller.

Jag skulle gissa att det finns en Linköpingsmaffia-filur kvar och kanske ett par troll. Däremot är jag osäker på om det finns fler fraktioner som inte avslöjats. Men jag tror egentligen inte det. Thark förtjänar förvisso att skärskådas lite extra, med tanke på att TROBERG kan tänkas ha fler förmågor som han inte har berättat för oss. De troll som är kvar kan mycket väl vara sådana personer som har legat lågt fram tills nu.

Sedan vill jag ha ett klart besked ifrån Rising om Orfeus. Han behöver ersättas snarast.

Jag är inte lika systematisk som andra, men jag har ändå en lista över personer som jag inte misstänker särskilt mycket i dagsläget:

omgitburns och magoo - jag kan köpa att de är de sista resterna av vrållådegänget. Deras förklaring känns övertygande och de har inte uppfört sig märkligt de senaste rundorna.

Genesis - tyvärr verkar det som om hans information tagit slut nu och han reducerats till en vanlig användare. Jag tror på hans oskuld också.

thark - jag tror inte att han är ett troll, däremot är det mycket möjligt att han har någon specialförmåga som han hittills förtigit.

Dr Markehed - Genesis har gått i god för honom och han har inte agerat misstänkt i mina ögon.

När det gäller resten så tycker jag att det är svårare, mycket svårare.

Det är bra att Dnalor och Arvidos är aktiva, men det blir ingen kraft bakom deras kampanjer när de är ensamma och splittrade. Jag skulle försöka få med mig fler personer innan jag började peka finger åt någon.

Vildkatt argumenterar inte särskilt väl för sin ståndpunkt, jag har särskilt svårt för påståendet att hon röstade på Genesis för balansens skull. Det låter som rent nonsens. Att låta sin röst kvarstå för att man inte hinner ändra den eller för att man verkligen tror att personen är oskyldig, det kan jag köpa. Men inte att man avstår ifrån att ändra sig för balansens skulle eller för att man hoppas på några osannolika avslöjanden i sista minuten.

Egentligen inte särskilt mycket att gå på, men min röst hamnar ändå på Vildkatt.

magoo

Hero
Re: Köpingsmaffian?

omgitburns är inte DIMFROST. Om jag har förstått det hela rätt är han en vanlig användare, som jag, med undantag för att vi hade möjlighet att posta meddelanden i Vrållådan. Om trollen plockar oss är det med andra ord inte katastrof. Vi har båda informerat den andre om ev misstankar och om våra roller.

Klart att jag kan ljuga, men det får ni se i nästa varulvsspel om jag äntligen får vara med på bad guy-laget då :gremsmile:

Klart att omgitburns kan ljuga men i så fall förtjänar han en Oscar.

/Magoo, sanningsenlig

Genesis

Ni dés ni maître

Just det där kan jag inte dra mig till minnes att jag påpekat. men stämmer gör det
Hoppsan, ursäkta. Det var visst Dr. Markehed som sade det.

Genesis

Ni dés ni maître

Genesis invänder mot att vi ska pressa enskilda personer till att avslöja sig själva.
Det var inte riktigt det jag menade. Tvärtom, faktiskt. Vi borde pressa enskilda personer. Vad jag var orolig för var att Pilzeman verkade vara på Vicotnik, Arvidos och VildKatt var på Dnalor, och Dnalor var på VildKatt. Och det vore ofördelaktigt om många kände sig tvugna att röja sig. Vi har en hel del outade namn, redan, och vi bör försöka hålla det antalet hyfsat lågt, om vi kan.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Det var inte riktigt det jag menade. Tvärtom, faktiskt. Vi borde pressa enskilda personer. Vad jag var orolig för var att Pilzeman verkade vara på Vicotnik, Arvidos och VildKatt var på Dnalor, och Dnalor var på VildKatt. Och det vore ofördelaktigt om många kände sig tvugna att röja sig. Vi har en hel del outade namn, redan, och vi bör försöka hålla det antalet hyfsat lågt, om vi kan."

Okej, men då är vi överens om att vi inte ska splittra våra krafter på alltför många personer? Frågan är om det inte räcker med att pressa de två mest misstänkta ordentligt varje runda. Vem tycker du att vi ska peta lite mer på då?

Pilzefrau

hon/henne

De två mest påröstade är i alla fall thark och VildKatt