Misstankar och reflektioner
Reflektion kring identiteter
Jag misstänker att forumets fiender har lyckats smyga in åtminstone en av de sina bland dem med avslöjade identiter. Förvisso verkade det som om hellzon eventuellt hade indikationer på att ACKERFORS var en säker identitet att låna och att de därför varit mer försiktiga sedan dess, men jag tror ändå att de hade fler identiteter att låna. En anledning till den tanken är att idén att tvinga fram identiteter lyfts väl ofta och det är ofta en riskabel väg att gå för de goda och jag misstänker att troll och/eller maffia väcker/stödjer den idén när den dykt upp då och då.
Följande deltagare finns med högt upp på min lista av misstankar (de är för närvarande inte rangordnade utan presenteras i bokstavsordning):
magoo
Det har tidigare resonerats kring om en infilrtratör/förrädare kan finnas i vrållådegruppen. Om så är fallet är den förrädare sannolikt magoo (eftersom Genesis också går i god för omgitburns verkar denne osannolik, att två stycken av forumets fiender ställer sig bakom en tredje tror jag inte de har mannar nog att göra längre). magoo har förvisso avslöjat en identitet (STORUGGLA), men jag nämner ovan misstron mot att lita allt för blint på avslöjanden.
thark
Jag har angivit mina skäl för misstanke mot thark
HÄR och
HÄR. Den sistnämnda länken hänvisar jag till i och med att Arvidos räknat upp tre tänkbara troll (CALIGULA, TROBERG och MALEFICIOR) och eftersom jag misstänker att trollen är tre till antalet bör alltså TROBERG vara en av dem (jag frågade efter möjliga andra namn till trollen och det enda svaret jag fick var PIFF & PUFF och det visade sig vara en helt egen fraktion).
Vildkatt
Föga stöd i jakten på troll/maffia. Många av förslagen är kopior av andras idéer (exv. Arvidos lista) och andra idéer är negativa för forumet (visar stöd för att blotta roller) samt att hon schabblar med fakta (missar Anders Åstrand som ACKERFORS). Jag är osäker på om hon är maffia/troll, men hennes medverkan hjälper inte forumet. Dessutom skulle hennes död ge en del information oavsett vilken sida hon tillhör.
Jag har fler misstänkta i samma kluster, men fokuserar på de här tre nu. Min röst ligger på thark och kommer där förbli, även om jag även stödjer en utröstning av Vildkatt (magoo är inte aktuell att rösta ut detta drag).
Reflektion kring Nightowl
Jag ser inte heller något bekymnmer med att rösta ut Nightowl. Om det ligger någon fara med att han skulle flejmas av sin nemesis är det bättre att han har bannats av oss (eller?). Frågan är som sagt om hans uttalande är att lita på, samt om hans nemesis i så fall ännu finns kvar (någon nämnde DIMFROST och diskussionerna kring om spelkonstruktörerna skulle vara moderatorer och det är faktiskt något som till och med jag uppmärksammat trots att jag främst är på forumet då Rising erbjuder varulvsspel).
En tanke framåt
Forumiterna bör tänka framåt, vilka ser ni helst kvar i slutet där det verkligen blir kärvt med folk (nu verkar två deltagare försvinna varje runda/dag)? Detta är inget som egentligen bör ventileras öppet, men väl något att begrundas av var och en på sin kammare.